Unimedia INTERVIEW①-1 〜Team PMS〜
FLEXIBLE — B.Narankhuu and Nandin-Erdene nodded their heads, confirming flexibility to be one of the best quality Unimedia Solutions holds.
My first day on an internship in Unimedia Solutions LLC in Mongolia, I talked with B.Narankhuu, and Nandin-Erdene in Point Marketing System Project.
Point Marketing System, shortly, PMS, is a program used for ads in mobile application.
The system is simple:
There is a page with lists of ads. If a customer clicks the ad and take a look at the poster, watch the clip, or use the coupon, he or she will be given certain points for their conduct.
“I have chance to improve professional skills,” Nandin-Erdene smiled, excitement sparkling out from the corners of her eyes. In my question asking if work in Unimedia is fun, she also explained, “I want to be able to point out a product and proudly explain that I was involved.”
Although denying it to be “fun,” B.Narankhuu enjoyed writing codes, explaining the job to be “INTERESTING but NOT fun.”
Both of them still new in this company, what caught me the most was when they both acknowledged flexibility to be the quality they like the most. Furthermore, they both mentioned communications between the employees.
“I like Monday speech time,” Nandin-Erdene said, defining it as a time where colleagues get to know each other and share their thoughts and experiences within the company.
B.Narankhuu also mentioned time outside of work, eagerly explaining the “funs” in playing with other colleagues.
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笑いに包まれたインタビューだった。
「自由。」B.NarankhuuさんとNandin-Erdeneさん、Unimediaについて語ってくれた。
2人はUnimedia Solutions LLC((株)ユニメディアのモンゴル現地法人)で働く、PMS(Point Marketing System)のプロジェクトメンバーだ。
PMSは、動画やクーポンなど、様々な業種と複数の広告が1つのWebページ上にまとまっている形になっている。各項目にそれぞれポイントが配分されており、ユーザーはその広告に携わることで定められたポイントを与えられる仕組みとなっている。
「良い製品を作りたいです。そして、その下で自分が働いていた、という実績を残したい。」たくさん学べる、と目を輝かせながら、Nandin-ErdeneさんはUnimediaで働くことを嬉しそうに語ってくれた。
ここでの仕事は「FUN」か?という質問に、B.Narankhuuさんは少し頭を悩ませた。
「FUNではない、しかしINTERESTING。」仕事での時間と仕事後皆と触れ合うFUNな時間、判別をつけながらも、プログラミングのコードを書くことは「楽しい」のだと、生き生きと語ってくれた。
そして最後に、「Innovator Time。」と、ワクワクと語るNandin-Erdeneさんに心踊らせられた。Unimediaでは2週間に1度、Innovator Timeといい、社員が自由に好きなプロジェクトを構想する丸一日が設けられている。半年間そのプロジェクトを続けてから、社内コンテストという形でプロダクトを発表する形となっている。
「自分はまだInnovator Time でプロジェクトはやっていない。だけど、次からは参加する。他のメンバーがどんなものを作っているか、すごく楽しみだ。」B.Narankhuuさん、Nandin-Erdeneさんと共に、満足そうに頷いた。
Unimediaで働き始めてまだ数ヶ月、自由な職場として2人はUnimediaで働けることに大きな期待を寄せていた。