「お客様が不在の為お荷物を持ち帰りました」というショートメッセージが来た
前に、「【アマソン】プライム会費のお支払い方法に問題があります、更新してください」というショートメッセージが来たことを書きました。今、気がつきましたが、よく見ると「アマゾン」でなく「アマソン」になっていますね。
今度は、「お客様が不在の為お荷物を持ち帰りました」という通知が来ました。
でも、今度のは、文面の中のurlが文字化けしてしていました。
こういう間抜けなショートメッセージでは実害はないでしょうが、うっとおしいものです。
もう一つ、こういうショートメッセージも来ました。
そんなはずはない、とわかっていても、外出先だと確認しづらいので、どっきりします。
インターネットで検索すると、去年の12月頃からこの文面の詐欺メッセージが増えているそうだ。
引っかかってしまう人もいるでしょう。
タイトル写真は、「SMSの迷惑メールはなぜ来る?拒否方法と対策についてキャリア・デバイス別に解説!」より引用。
I received a short message saying, "We brought your luggage home because you was absent."
Earlier, I wrote that I received a text message saying "[Amazon] There is a problem with the payment method for Prime membership, please update."
I just noticed that if you look closely, it's "Amason" instead of "Amazon".
This time, I received a notice that "We brought your luggage home because you was absent". But this time, the url in the text was garbled.
These silly texts probably won't do you any harm, but they're annoying.
I got another short message like this.
Even if I know that it can't be like that, it's hard to confirm when I'm out, so I'm surprised.
Searching on the Internet, it seems that the number of fraudulent messages with this text has been increasing since around December last year.
Some people will get caught.
The title photo is taken from "Why SMS spam? How to reject and countermeasures for each carrier and device!"