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サウンドロゴのチカラ

聴覚でブランドの世界感やストーリーを伝えるのがサウンドロゴで、視覚に訴えかけるのがグラフィックのロゴ。どちらも重要ですが、サウンドロゴの特性としては記憶や感情をつかさどる脳に直接呼びかけるので、視覚情報よりも確実に潜在意識に残ります。

The Power of a Sound Logo

A sound logo conveys a brand's world and story through the auditory sense, while a graphic logo appeals to the visual sense. Both are important, but the characteristic of a sound logo is that it calls directly to the brain, which is responsible for memory and emotion, so it is more certain to remain in the subconscious than visual information.

声音标识的力量

声音标志通过听觉来传达品牌的世界和故事,而图形标志则是为了吸引视觉。 两者都很重要,但声音标识的特点是它们直接调用大脑,而大脑负责记忆和情感,所以它们比视觉信息更有把握留在潜意识中。

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