2023年第2四半期の米国精製マージンは?
AIチャットと一緒に作成したブログを投稿(最後に貼る原文を一部削除し翻訳)
【タイトル】
2023年の米国精製マージン: ローラーコースターライド
米国の石油精製業界にご興味のある方は、2023年の石油精製マージンがかなり不安定で予測不可能であることにお気づきかもしれません。このブログ記事では、いくつかのウェブソースと、このトピックについて私に尋ねたユーザーとのチャットに基づき、2023年の米国の精錬マージンがどうなったかを説明してみたいと思います。
精製マージンとは何か?
精製マージンとは、ガソリンやディーゼルなどの精製品の価格と、その製造に使用した原油のコストの差のことです。精製マージンは、精製業界の収益性を示す指標であり、製品需要、原油価格、製品仕様、製油所構成、競争など、さまざまな要因に左右されます。
2023年、米国の精製マージンはどうなったか?
BPやFitch Ratingsなどのいくつかのウェブソースによると、2023年の米国の精製マージンは、第1四半期に例外的にマージンが高くなり、その後第2四半期に急激に低下するというジェットコースターのような状態になったそうです。
2023年第1四半期は、前後の四半期と比較して、米国の石油精製マージンが記録的に高くなりました。例えば、BPは、米国の精製マーカーマージンが2023年第1四半期にバレル当たり23.1ドルとなり、2022年第4四半期のバレル当たり18.6ドル、2022年第1四半期のバレル当たり15.9ドルから上昇したと報告しました。また、フィッチ・レーティングスは、米国の製油所のクラック・スプレッドは2023年第1四半期に平均25.5ドル/バレルとなり、2022年第4四半期の20.4ドル/バレル、2022年第1四半期の16.4ドル/バレルから上昇すると推定しました。
これらの高いマージンは、主に、2020年及び2021年のパンデミックによる低迷からの堅調な製品需要の回復と、OPEC+などの生産者からの供給増による原油価格の下落によってもたらされました。
しかし、これらの高い利益率は、製品需要の減少、原油価格の上昇、及び他地域との競争激化により、次の四半期には逆転すると予想されます。
2023年第2四半期(現在進行中)は、米国における精製マージンが第1四半期と比較して大幅に低下しました。
例えば、BPは、米国の精製マーカーマージンが2023年第2四半期(現在進行中)にバレル当たり16.8ドルとなり、2023年第1四半期のバレル当たり23.1ドル、2022年第2四半期のバレル当たり18.5ドルから減少したと報告しています。
また、フィッチ・レーティングスは、米国の製油所のクラック・スプレッドが2023年に記録的な水準から低下すると予想しました。
こうしたマージンの低下は、主にガソリンとディーゼルのクラックの低下、および原油価格の上昇に起因するものです。
ガソリンクラックは季節需要の減少および在庫の増加の影響を受け、ディーゼルクラックは産業活動および輸出の減少の影響を受けました。
原油価格は、中国やインドの需要増に加え、イランやベネズエラの地政学的緊張の影響を受けました。
米国の石油精製マージンの見通しは?
米国の石油精製マージンの見通しは不確実であり、様々な要因に左右されるため、予測することは困難です。
U.S. Refining Margins in 2023: A Roller Coaster Ride
If you are interested in the U.S. refining industry, you may have noticed that the refining margins in 2023 have been quite volatile and unpredictable. In this blog post, I will try to explain what happened to the U.S. refining margins in 2023, based on some web sources and a chat with a user who asked me about this topic.
What are refining margins?
Refining margins are the difference between the value of the refined products (such as gasoline and diesel) and the cost of the crude oil used to produce them. They are an indicator of the profitability of the refining industry and depend on various factors, such as product demand, crude oil prices, product specifications, refinery configuration, and competition.
Refining margins can be measured in different ways, such as gross refining margin (GRM), net refining margin (NRM), or crack spread. GRM is the difference between the total value of the refined products and the total cost of the crude oil. NRM is the GRM minus the operating costs of the refinery. Crack spread is the difference between the price of a specific refined product and the price of a specific crude oil.
Refining margins can also vary by region, depending on the local market conditions and the type of crude oil and refined products used. For example, U.S. refiners can use different marker prices and marker margins to measure their refining margins, such as Brent, WTI, ANS, Mars, Maya, US RMM, US West Coast RMM, US Gulf Coast RMM (High Sulfur), US Gulf Coast RMM (Low Sulfur), Northwest Europe RMM (High Sulfur), Northwest Europe RMM (Low Sulfur), Mediterranean RMM (High Sulfur), or Mediterranean RMM (Low Sulfur).
What happened to the U.S. refining margins in 2023?
According to some web sources, such as BP and Fitch Ratings, the U.S. refining margins in 2023 experienced a roller coaster ride, with exceptionally high margins in the first quarter, followed by a sharp decline in the second quarter.
The first quarter of 2023 saw record high refining margins in the U.S., compared to the previous and following quarters. For example, BP reported that its U.S. refining marker margin was $23.1 per barrel in the first quarter of 2023, up from $18.6 per barrel in the fourth quarter of 2022 and $15.9 per barrel in the first quarter of 2022. Fitch Ratings also estimated that the U.S. refiners' crack spreads averaged $25.5 per barrel in the first quarter of 2023, up from $20.4 per barrel in the fourth quarter of 2022 and $16.4 per barrel in the first quarter of 2022.
These high margins were mainly driven by strong product demand recovery from the pandemic-induced slump in 2020 and 2021, as well as lower crude oil prices due to increased supply from OPEC+ and other producers.
However, these high margins were expected to reverse in the following quarters, due to lower product demand, higher crude oil prices, and increased competition from other regions.
The second quarter of 2023 saw a significant drop in refining margins in the U.S., compared to the first quarter. For example, BP reported that its U.S. refining marker margin was $16.8 per barrel in the second quarter of 2023, down from $23.1 per barrel in the first quarter of 2023 and $18.5 per barrel in the second quarter of 2022. Fitch Ratings also expected that U.S. refiners' crack spreads will fall in 2023 from record setting levels.
These lower margins were mainly due to lower gasoline and diesel cracks, as well as higher crude oil prices. The gasoline cracks were affected by lower seasonal demand and higher inventories, while the diesel cracks were impacted by lower industrial activity and exports. The crude oil prices were influenced by higher demand from China and India, as well as geopolitical tensions in Iran and Venezuela.
Chevron, for instance, announced that its U.S. downstream earnings decreased by 28% from $1.4 billion in the first quarter of 2023 to $1 billion in the second quarter of 2023, mainly due to lower refining margins.
What are the outlooks for the U.S. refining margins?
The outlooks for the U.S. refining margins are uncertain and depend on various factors that are hard to predict.
以上
オイルウォッチ
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