見出し画像

【jazz ជាមួយអ្នករាល់គ្នា】មេរៀនសម្ងាត់កំពូល ⑨ តោះលេងអង្កត់ធ្នូដោយសំឡេងបី


ខ្ញុំជា OTAKA មកពី Jazz Pianist
ខ្ញុំសុំទោស
បន្សំចំណាំបី
ខ្ញុំចង់ពន្យល់
វិធីសាស្រ្តមូលដ្ឋាននៃការផ្លាស់ប្តូរលេខកូដតាមពេលវេលាមុន
Ⅱ → Ⅴ → Ⅰ
អំពីសំលេងសំខាន់ទាំងបួនដែលបង្កើតលេខកូដ
ពន្យល់
ពេលនេះវាមិនអីទេ
ការយល់ដឹងនិងការអនុវត្តសម្រាប់ការប្រើប្រាស់ជាក់ស្តែង
ខ្ញុំចង់ទៅនេះ
បន្សំចំណាំបី
ព្យញ្ជនៈបង្ហាញលេខកូដដោយសំឡេងបី
វាជាផ្លូវ
ដូច្នេះរឿងរបស់ខ្ញុំគឺ
Pianist
ឬក្តារចុចផ្សេងទៀតមួយចំនួនដូចជាសរីរាង្គ
និងហ្គីតា
មនុស្សក្នុងតំបន់ដែលចង់និយាយកាន់តែច្រើន
ឬការអនុវត្តអ្នកច្រៀង
ខ្ញុំចង់សាកល្បងអារម្មណ៍នៃលេខកូដដោយខ្លួនឯង
មានប្រយោជន៍នៅពេលធ្វើវា
ខ្ញុំគិតថាវាជាចំណេះដឹង
នៅក្នុងលំហូរនៃកូដដែលជារឿយៗចេញមកនៅក្នុងចង្វាក់ jazz
Ⅱ → Ⅴ → Ⅰ <TAG1> <TAG1>
ខ្ញុំបានពន្យល់វារហូតមកដល់ពេលនេះ
ឧទាហរណ៍គ្រាប់ចុចគឺ C
Dm7
G7
គ △
នេះគឺ


Ⅰ នោះហើយជាមូលហេតុ
តើធ្វើដូចម្តេចដើម្បីធ្វើដូចនេះ
តើខ្ញុំអាចប្រើវានៅក្នុងដំណើរការជាក់ស្តែងបានទេ
គំនិតមូលដ្ឋាន
បន្សំចំណាំបី
រកមើលសម្ភារៈនេះ
សរសេរផងដែរនៅលើទស្សនាវដ្តីចំណាំ
បន្សំចំណាំបី
ប្រសិនបើមានលេខកូដហៅថា Dm7
វាជាកំណត់ចំណាំឫស
ប្រសិនបើវាជា Dm7 សំឡេងរបស់ D
លេងវាជាមួយពណ៌ផ្កាឈូកដៃឆ្វេងរបស់អ្នក
ហើយក្នុងចំណោមសម្លេងបីដែលនៅសល់
សំឡេងទីបីនិងសម្លេងទី ៧
ដោយសារតែ Dm7
ខ្ញុំនឹងសរសេរសំលេងដែលខ្ញុំបានឃើញពីឫស
នេះជាលើកទីមួយរបស់ខ្ញុំ
នេះជាអនីតិជន ៣ ដឺក្រេ
វាមានតិចតួច ៧ ដឺក្រេ
ខ្ញុំមិនគិតដូច្នេះទេ
ទោះបីជាអ្នកមិនលេងវាឱ្យបានត្រឹមត្រូវក្នុង ៥ ដឺក្រេ
ដោយសារវាមិនប៉ះពាល់ដល់អារម្មណ៍នៃលេខកូដ
កុំលេង
លើកទី ១
សំឡេងមួយហៅថាឬសនៃលេខកូដ
លេងដោយម្រាមដៃតូចរបស់អ្នកនៅលើដៃឆ្វេងរបស់អ្នក
សំឡេងទីបី
នេះគឺជាអនីតិជនទីបី
ជាមួយនឹងសម្លេងទីបីនេះ
សំឡេងទី ៧
នេះគឺជាអនីតិជនទីប្រាំពីរ
ខ្ញុំលេងសំលេងនេះដោយប្រើមេដៃខាងស្តាំនិងម្រាមដៃតូចរបស់ខ្ញុំ
ខ្ញុំក៏នៅទីនេះអំពី G7 ដែរ
សំឡេងនៃឫស G គឺ
លេងសំឡេងដំបូងដោយម្រាមដៃតូចខាងឆ្វេងរបស់អ្នក
G7 ដូច្នេះសម្លេងនៃផ្លូវគឺ G
G ស្តាប់ទៅជាមួយពណ៌ផ្កាឈូកដៃឆ្វេងរបស់អ្នក
ហើយសំឡេងទីបីនិងទី ៧
ខ្ញុំនឹងលេងវាដោយដៃស្តាំរបស់ខ្ញុំ
C ចុងក្រោយ △ គឺដូចគ្នា
លេងសំឡេងនៃ C ដំបូងដោយម្រាមដៃខាងឆ្វេងរបស់អ្នក
សំឡេងទីបីសំឡេងទី ៧ នេះ
លេងជាមួយមេដៃខាងស្តាំនិងម្រាមដៃតិចតួច
តោះលេងរឿងនេះ
វាជិតណាស់
សំឡេងមិនល្អ
ដៃឆ្វេងនិងដៃស្តាំត្រូវបានបំបែកនិងលេងបន្តិច
ដំបូង Dm7
លេងឃដោយម្រាមដៃតូចខាងឆ្វេងរបស់អ្នក
និង F នៅលើរតីយាវហឺមួយ
នេះគឺជាសម្លេងទីបី
និង C. នេះគឺជាសំលេងទី ៧
តោះលេងវាក្នុងពេលតែមួយ
នេះគឺជាសំឡេងរបស់ Dm7
វាស្តាប់មើលទៅដូចជាដូចនេះនៅពេលអ្នកលេងនៅទីតាំងក្បែរនោះ
នៅពេលអ្នកលេងវាដោយសាមញ្ញដោយដៃទាំងពីរ
ឃជាមួយពណ៌ផ្កាឈូកដៃឆ្វេងរបស់អ្នក
F នៅលើរតីយាវហឺមួយទៅមេដៃខាងស្តាំ
លេង C លើវាដោយម្រាមដៃតូចខាងស្តាំរបស់អ្នក
បន្ទាប់មកអ្នកនឹងទទួលបានសម្លេង Dm7
G7 គឺដូចគ្នា
G7 ដែលជា Ⅱ → Ⅴ → Ⅰ Ⅴ
G ជាមួយពណ៌ផ្កាឈូកដៃឆ្វេងរបស់អ្នក
សំឡេងខនៅលើរតីយាវហឺមួយ
នេះជាលើកទីបីរបស់ខ្ញុំ
មេដៃខាងស្តាំ
ហើយដោយសារតែសម្លេងសម្រាប់លើកទី ៧ គឺអេហ្វ
ដៃស្តាំពណ៌ផ្កាឈូក
នេះគឺជាសំឡេងរបស់ G7
C ចុងក្រោយ △ គឺដូចគ្នា
លេង C ជាមួយពណ៌ផ្កាឈូកដៃឆ្វេងរបស់អ្នក
1 រតីយាវហឺដាច់ពីគ្នា
សំឡេងអ៊ីសំឡេងទីបី
លេងជាមួយមេដៃខាងស្តាំរបស់អ្នក
សំឡេង B ខាងលើវាសំឡេងនៃលើកទី ៧
លេងដោយម្រាមដៃតូចខាងស្តាំរបស់អ្នក
នេះគឺជាសំលេងរបស់ C △
ខ្ញុំនឹងបន្តរឿងនេះ
Dm7, G7, C △
លេងម្តងទៀត
Dm7, G7, C △
អ្វីដែលខុស
Ⅱ → Ⅴ → Ⅰ <TAG1> <TAG1>
ដូចម្ដេចវាបានមកដល់
ខ្ញុំគិតថា
នេះគឺជា Ⅱ → Ⅴ → Ⅰ <TAG1>
វិធីសាមញ្ញបំផុតដើម្បីបង្ហាញ
បន្ថែមសំឡេងផ្សេងៗទៅនេះ
បង្កើនបំរែបំរួល
នោះហើយជាការងាររបស់មនុស្សម្នាក់ដែលមានឧបករណ៍ខ្សែ
នៅពេលដែលអ្នកពិតជាចង់បង្ហាញលេខកូដយ៉ាងសាមញ្ញ
ឧទាហរណ៍នៅពេលនិយាយ
សំឡេងនៃលេខកូដបច្ចុប្បន្ន
នៅពេលកំណត់ពេលវេលានៃចក្រាខ្ញុំបាននិយាយមុន
ដើម្បីធ្វើឱ្យការផ្លាស់ប្តូរត្រឹមត្រូវ
នៅពេលវេលានៃការអមដំណើរ
Swing នៅពេលអ្នកលេង
ប្រសិនបើអ្នកលេងដូចនេះ
អ្នកអាចបង្ហាញពីអារម្មណ៍នៃលេខកូដនៅក្នុងលេខកូដណាមួយ
Barber ងាយស្រួល
ប្រសិនបើអ្នកមិនអនុវត្តបន្តិចបន្តួច
វាជារឿងធម្មតាទេក្នុងការស្វែងរកសំលេង
រហូតដល់អ្នកអាចធ្វើបាន
ទោះបីខ្ញុំធ្វើវារាល់ថ្ងៃចាប់ពី ៣ សប្តាហ៍ដល់ប្រហែល ១ ខែ
អាចយក
ព្រោះវាយឺតហើយស្អាត
នេះគឺជាកូនសោទាំងមូល
ដូចដែលអ្នកអាចជាមួយកូនសោធំ ៗ ចំនួន ១២
ព្យាយាមអនុវត្តជាមុនសិន
ហើយប្រសិនបើអ្នកសាកល្បងវា
ខ្ញុំត្រូវរង់ចាំមួយនាទី
វាពិបាកបន្តិចក្នុងការធ្វើ
សំឡេងលោតបន្តិច
នេះជាការលំបាកក្នុងការមើលក្តារចុច
វាពិបាកក្នុងការលេង
ខ្ញុំគិតថាមានមនុស្សជាច្រើនដូចនោះ
អញ្ចឹងខ្ញុំធ្វើអញ្ចឹង
មានមនុស្សចង្វាក់ jazz កំពុងធ្វើវាអស់រយៈពេលជាយូរមកហើយ
វិធី Sly
ខ្ញុំនឹងហុចរឿងនេះ
មនុស្សដែលបានដឹង
ខ្ញុំគិតថាមនុស្សមួយចំនួនមិនបានដឹងអំពីវាទេ
តាមពិតនេះ Ⅱ → Ⅴ → Ⅰ <TAG1>
នៅពេលសំឡេង ៣ និង ៧ ដឺក្រេកំពុងផ្លាស់ប្តូរ
សំឡេងទីបីនៃ Dm7 នេះ
នេះគឺជាសំឡេងរបស់អេហ្វ
និងសំឡេងទី ៧ នៃ G7
នេះគឺជា F ដូចគ្នា
ដូច្នេះសំឡេងនេះពិតជា
អ្នកអាចជំនួសវា
ទោះបីជាអ្នកផ្លាស់ប្តូរវាក៏ដោយសម្លេងទីបីនិងទី ៧ គឺ
សំឡេងនៃលេខកូដមិនផ្លាស់ប្តូរទេ
សំឡេងដំបូងគឺ
ខ្ញុំនឹងលេងរតីយាវហឺមួយទៀត
ហេភ្លេចវានៅក្នុងការពន្យល់នេះ
អនីតិជនទី ៧ របស់ G7 គឺជាសំឡេងរបស់ F
នេះគឺជាអេហ្វនៅក្រោមរតីយាវហឺ
ខ្ញុំនឹងជំនួសវានៅទីនេះ
បន្ទាប់មកខ្ញុំមិនផ្លាស់ប្តូរសំឡេងនេះទេ
ខ្ញុំសង្ឃឹមថាខ្ញុំអាចលេងសំលេងដូចគ្នា
លើសពីនេះទៀតសំឡេងទីបីនៃ G7 នេះគឺ B
វាដូចគ្នានឹងសម្លេងទី ៧ នៃស៊ី △ នេះ
សំឡេង B
វិធីនេះត្រូវបានអនុវត្ត
តាមពិតវាជាការអនុវត្តបែបបុរាណនៅក្នុងចង្វាក់ jazz
មុខតំណែងពីរ
នឹងត្រូវបានប្រមូលផ្តុំទៅក្នុងនេះ
តាមពិតនេះគឺជាការប្រមូល
ទីតាំងនេះត្រូវបានគេហៅថាទីតាំងមួយ
-៣, -៧ នៅពេល Dm7
ប្រសិនបើអ្នកលេងតាមលំដាប់នេះ
ជំនួស ៧ និង ៣ ដឺក្រេពេល G7
អនីតិជនទី ៧
មិនមែន F នេះទេ
ដោយជំនួសវាដោយ F នៅទីនេះ
ពី Dm7
អ្នកអាចលេងសំលេងដូចគ្នានឹងវាដែរ
ខ្ញុំនឹងធ្វើវាដោយខ្យល់
ហើយនៅពេលដែលខ្ញុំទៅពី G7 ទៅ C △
សំឡេង B ទីបីរបស់ G7
នេះគឺជាសំឡេងនៃលេខ ៧ ដ៏សំខាន់នៃស៊ី △
ខ្ញុំសង្ឃឹមថាខ្ញុំបានលេងវាដូចវាអញ្ចឹង
វាមានន័យថា
ទោះបីជាអ្នកមិនលោតដោយរឿងនេះក៏ដោយ
អ្នកអាចលេងបាន
នៅពេលនេះឫសគឺជាសំឡេងដំបូង、
octave ទាបមួយទៀត
នៅក្នុងក្តារចុចទាបបន្តិច
សូមលេងជាមួយដៃឆ្វេងរបស់អ្នក
ខ្ញុំនឹងព្យាយាមវា
Dm7
G7
គ △
លេងម្តងទៀត
Dm7
G7
លេងម្តងទៀត
Dm7
G7
គ △
តើវាមិនងាយស្រួលទេក្នុងការលេង
តោះធ្វើវាជាមួយចង្វាក់ចង្វាក់ chatcha
Dm7
G7
គ △
Dm7 → G7 → C △
តើវាដោយរបៀបណា
ចលនានៃដៃលែងលោតទៀតហើយ
ទោះបីជាអ្នកមិនមើលក្តារចុចក៏ដោយ
ខ្ញុំគិតថាអ្នកអាចលេងបានប្រសិនបើអ្នកធ្លាប់ប្រើវា
ទោះបីជាអ្នកផ្លាស់ប្តូរវានៅលេខ ៧ និងទី ៣
ដោយសារតែអារម្មណ៍នៃលេខកូដមិនផ្លាស់ប្តូរ
តាមពិតនេះគឺជាជំហរមួយ、
មួយផ្សេងទៀតទីតាំង B
មានកំណែផ្ទុយគ្នានៃនេះ
តើអ្នកចង់មានន័យអ្វី
នៅពេលដែល Dm7 នេះ
ពេលនេះ
ទាបជាងអនីតិជនទី ៧
យកអណ្តូងរ៉ែទី ៣ ឡើង
ប្រសិនបើអ្នកធ្វើ
សូមអញ្ជើញមកទាបជាង 3 ដឺក្រេនៅពេល G7
អនីតិជនទី ៧ ទៅខ្ពស់ជាង
ខ្ញុំគ្រាន់តែជំនួសតំណែង A
លំនាំជំនួសបញ្ច្រាស
ហើយនៅពេលដែល C △
សូមអញ្ជើញមកសំឡេងទាប ៧ ដឺក្រេ
នៅពេលសំឡេង ៣ ដឺក្រេឡើងដល់កំរិតខ្ពស់
នោះហើយជាមូលហេតុដែលអ្នកអាចធ្វើបាន
វាជាគំរូនៃការផ្លាស់ប្តូរមុខតំណែង
នេះត្រូវបានគេហៅថាទីតាំង B
តោះលេងបន្តិច
ឥឡូវទីតាំង B
បន្សំចំណាំបី
Dm7
G7
គ △
តោះលេងម្តងទៀត
Dm7 → G7 → C △
បន្ទាប់មកលេងជាមួយចង្វាក់ chatcha
Dm7 → G7 → C △
តើវាដោយរបៀបណា
ទោះបីជាអ្នកផ្លាស់ប្តូរវានៅលេខ ៧ និងទី ៣
អារម្មណ៍នៃលេខកូដមិនផ្លាស់ប្តូរច្រើនទេ
អនុវត្តទ្រឹស្តីនេះ
ទីតាំងនិងទីតាំង B
នោះហើយជាមូលហេតុ
ប្រើវារលុងនេះ
ជាមួយនឹងការអមលេខកូដ
សូមសាកល្បងរបស់ផ្សេងៗ
ហើយប្រសិនបើអ្នកអាចធ្វើបាន
កំណត់សំគាល់ទាំងបីនេះបង្ហាញ
ខ្ញុំគិតថាវាល្អប្រសើរក្នុងការក្លាយជាគន្លឹះទាំងអស់
លើកនេះបន្ថែមលើសម្ភារៈបច្ចុប្បន្ន
សម្ភារៈមួយទៀត
ខ្ញុំនឹងរៀបចំវាសម្រាប់ទស្សនាវដ្តីចំណាំ
ខ្ញុំនឹងភ្ជាប់វានៅលើ youtube
សូមមើល
នេះគឺជាកូនសោទាំងមូល
មានសំលេងកំណត់រចនាសម្ព័ន្ធសម្រាប់ Ⅱ → Ⅴ → Ⅰ <TAG1>
ទី ១ ទី ៣ ទី ៥ ទី ៧
បញ្ជីនេះគឺ
សូមប្រើនេះ
ជាមួយកូនសោនីមួយៗ
វាមិនអាចទៅរួចទេក្នុងការអនុវត្តអ្វីៗគ្រប់យ៉ាងរាល់ថ្ងៃ
៣ ថ្ងៃច័ន្ទថ្ងៃអង្គារថ្ងៃពុធថ្ងៃព្រហស្បតិ៍、
ថ្ងៃសុក្រថ្ងៃសៅរ៍、
ខ្ញុំមានអារម្មណ៍ថាខ្ញុំកំពុងសម្រាកម្តង
នៅក្នុងការបង្វិល
នៅពេលដែលខ្ញុំទទួលបានកាន់តែច្រើន
ពី ៣ សប្តាហ៍ទៅប្រហែលមួយខែ
មិនថាកូដមួយណាចេញមក
អ្នកអាចធ្វើវាជាមួយនឹងការ Booking បី
សំឡេងនិងកែងជើងនៃភាពតានតឹងផ្សេងទៀត
ខ្ញុំមិនដឹងទេ
អ្នកអាចធ្វើវាជាមួយកំណត់សំគាល់បី
ខ្ញុំគិតថាខ្ញុំនឹងស្ថិតក្នុងស្ថានភាពកើនឡើង
នៅពេលរឿងនោះកើតឡើងវានៅទីនេះរួចហើយ
បន្ទាប់ពីនោះបន្ថែមសំឡេងនៅទីនោះ
ប្រសិនបើអ្នកយកគំរូតាមនេះ
លេខកូដណាមួយ
ប្រសិនបើអ្នកក៏មើលឈ្មោះកូដដែរ
អាចលេងបាន
វានឹងដូចនោះ
ដំបូងមូលដ្ឋានគ្រឹះនៃការអមដំណើរទាំងអស់
កំណត់សំគាល់ទាំងបីនេះបង្ហាញ
ដូចដែលអ្នកអាចជាមួយកូនសោទាំង ១២
ហេតុអ្វីមិនព្យាយាមអនុវត្តមុន
សូម្បីតែនៅពេលដែលកូនសោគឺតូចក៏ដោយ
សម្រាប់ Ⅱ → Ⅴ → Ⅰ <
គំនិតនេះគឺនៅជាមួយគ្នា
សំឡេងទីបីទាំងអស់នៅពេល Ⅰ គឺ
នៅពេលដែលកូនសោទាំងមូលតូច
វានឹងជាអនីតិជនទី ៣
ទី ៣ និងទី ៧ គឺដូចគ្នាសម្រាប់ Ⅱ → Ⅴ
ផ្នែកនោះក៏ដូចគ្នាដែរ
នៅពេលជុំវិញការពិពណ៌នាសំខាន់ៗអនីតិជន
ខ្ញុំចង់ពន្យល់
ដំបូងកូនសោទាំង ១២ នៃកូនសោធំ
ដើម្បី Boing ចំណាំបី
សូមសាកល្បងបញ្ហាប្រឈម
ខ្ញុំសប្បាយចិត្តក្នុងការកត់សម្គាល់បីចំណាំ
・វាជារឿងនៃការសម្តែង

いいなと思ったら応援しよう!