見出し画像

光を求めて──いじめに苦しんだ私の物語Part6

あんり3


《草の葉メソッドによる日本英語の私塾》のテキスト。日本の物語を世界の人々に伝えるために、翻訳ソフトを駆動して英文に翻訳しなさい。

画像2

  光を求めて──いじめに苦しんだ私の物語6

 それからだった。宮田先生の私に対する攻撃がはじまったのは。陰険で執拗だった。いまあの日々を振り返るとき、よく私はあの日々を耐え抜いてきたのだなと思うのだ。四十歳をこえた大人の前で、竹刀を手にした圧倒的な権力者の前で、十歳の女の子が毎日びくびくしながら生きていたのだ。

 例えば、体育館で全校集会がひらかれたとき、私のクラスが一番遅れてしまったことがあった。そのとき全校生徒の前で、宮田先生は私を怒鳴りつけた。
「お前はクラス委員だろう。お前がぼんくらだから、全校生に迷惑をかけるんだ。こんなみっともないことをしょっちゅうやりやがって。もっと気合いをいれてやれ。人を批判する前に自分が何をやっているかよく考えろ」

 あるいは算数の時間、分数の問題を黒板に書き出し、
「倉田、ここにきて、この問題を解いてみてくれ。お前なら簡単に解けるはずだ。お前にとってこんな問題、朝飯前だろうよ。みんなに頭がいいとこをみせてやれ」
 しかしそれはとても私に解ける問題ではなかった。ずいぶん考えてみたがさっぱりわからなかったら、解けませんと言うと、宮田先生は、
「お前はだれでも批判できる偉い子供なんだ。先生さえも批判できる子供なんだ。やってみろよ。人を批判するだけの人間じゃないってことを、みんなに教えてやれ。お前は頭がいいんだ。こんな問題が解けないはずはねえよ」
 その日、私は授業が終わるまで黒板の前に立っていた。

 さすがにあのときの私の抗議で、ハーレム的行為はばたりとなくなったが、しかしもう一つの強い抗議、竹刀をもって授業をしないで下さいという抗議は、そうならなかった。以前と同じように、いやそれ以上にクラス運営がうまくいかなくなると、いらいらして竹刀で机や黒板を叩き散らすのだった。

画像3

It was then. Miyata-sensei started attacking me. It was sly and persistent. When I look back on those days now, I often think that I have endured those days. A 10-year-old girl lived in fear every day in front of adults over 40, in front of an overwhelmingly powerful person with a bamboo sword in her hand.

For example, when an all-school assembly was held in the gymnasium, my class was the last to arrive. At that time, Mr. Miyata yelled at me in front of the whole school.
"You're the class representative, aren't you? You're a idiot, so you're causing trouble for all the students. You keep doing ugly things like this. Be more enthusiastic. Before you criticize people, what are you doing?" Think carefully about what you are doing."

Or write math time and fraction problems on the blackboard,
“Kurata, come here and try to solve this problem. You should be able to solve it easily.
"But it wasn't a problem that I could solve." I thought about it for a long time, but if I couldn't figure it out at all, I said I couldn't solve it.
"You're a great kid who can criticize anyone. You're a kid who can criticize even your teacher. Try it. Show everyone that you're not just a critic. You're smart." There's no way you can't solve a problem like this."
That day, I stood in front of the blackboard until the end of class.

As expected, my protest at that time completely eliminated the harem-like behavior, but another strong protest, the protest not to use bamboo swords in class, did not. As before, or even worse, when class management failed, he became irritated and smashed desks and blackboards with his bamboo sword.

画像4


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?