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UnityのGDC 2024振り返り記事をいち早く機械翻訳してみた

Unity Blogで公開された記事 ”GDC 2024: Trends, the Unity 6 roadmap, multiplayer, AI, and more” (GDC 2024: トレンド、Unity 6のロードマップ、マルチプレイ、AIなど)を、機械翻訳でサクッと日本語訳しました。

なお、この翻訳は公式のものではないのであしからず。


今年のGame Developers Conference(GDC)では、技術やツールについて深く掘り下げました。業界動向、Unity 6のロードマップ、新しいマルチプレイヤーサンプルのダウンロード、Unity Museの最新AI機能の体験などをご覧いただき、Unityで制作されたゲームのセレブレーションにご参加ください。

At this year’s Game Developers Conference (GDC), we went deeper into the tech and tools. Read up on industry trends, get a look at the roadmap featuring Unity 6, download a new multiplayer sample, experiment with Unity Muse’s latest AI capabilities, and join in celebration of games that are made with Unity.

ゲーム業界のトレンドを深掘り
今週は、今日の業界を形成している影響力を理解するのに役立つ「2024 Unity Gaming Report」を発表しました。このレポートでは、約500万人のUnity開発者、3,420億という驚異的な広告ビュー、そしてこのデータに加え、世界中の19のスタジオが自身の洞察や経験を語るコメントを掲載しています。ストーリー、データ、5つのトレンドは、あなた自身のゲーム開発の旅に役立ち、現在、そして数年先の今年の方向性をよりよく理解するためにまとめられています。ぜひご覧ください。

A deeper look at games industry trends
Starting off the week, we released the 2024 Unity Gaming Report, which can help you understand the forces that are shaping today’s industry. The report draws insight from approximately five million Unity Engine developers, an astonishing 342 billion ad views, and this data is complemented by commentary from 19 studios from across the globe, who share their own insight and experiences. The stories, data, and five trends are compiled to help inform your own game development journey and better understand where the year is going, now and in the years ahead. Check it out.

Unity 6と各種サービスの展望
将来に向けて、Unity 6だけでなく、ゲームの制作と運営を支援するすべての補完的な製品とサービスのロードマップに関するセッションを行いました。ロードマップでは、没入感のある世界を作成するためのまったく新しいグラフィックス機能、XRの革新(近日アップロード予定のApple Vision Proのディープダイブセッションでも取り上げています)、Unity CloudとUnity Museを活用して効率を高める方法などのトピックを取り上げています。また、Game Server HostingとVivox Voice and Text Chatを使用した、エディター内と操作の両方におけるマルチプレイの新機能についても取り上げます。以下のセッションで、Unityの新機能と、皆様からのフィードバックをどのように受け止めて未来に投資しているかをご覧ください。

The road ahead for Unity 6 and services
Looking toward the future, we dedicated a session to the roadmap for not only Unity 6, but all of the complementary products and services to help you create and run your game. The roadmap covers topics including all-new graphics features for creating immersive worlds, innovation in XR (also tackled in our in-demand Apple Vision Pro deep dive session that’ll be uploaded soon), and how Unity Cloud and Unity Muse can help you leverage to boost efficiency. We also address what’s new in multiplayer, both in-Editor and for operation using Game Server Hosting and Vivox Voice and Text Chat. Watch the session below to see what’s new and how Unity is taking your feedback to invest in the future.

大規模マルチプレイ型ゲーム向けサンプルデモ ”Megacity Metro”
プラットフォームを超えたマルチプレイヤーゲーム開発を紹介し、100人以上のプレイヤーをサポートする新しいサンプル「Megacity Metro」をリリースしました。クロスプラットフォーム互換性のためにDOTSとUniversal Render Pipeline(URP)を使用して構築され、Authentication、Multiplay Hosting、Matchmaker、Vivox Voice ChatなどのUnity Cloudサービスとあらかじめ統合されています。マルチプレイヤーゲームのメカニクスをより深く理解したい場合や、最新のテクノロジーをゲームに取り入れたい場合は、このサンプルをブループリントとして考えてみてください。
「Megacity Metro」のサンプルをダウンロードして、3月27日(水)に開催されるウェビナーにご参加ください。このウェビナーでは、技術の舞台裏に迫り、サンプルがどのようにセットアップされたかを説明し、当社のマルチプレイヤー・ソリューションの幅広さをご覧いただきます。

Megacity Metro sample for large-scale multiplayer
We just released Megacity Metro, a new sample that showcases multiplayer game development across platforms and supports over 100 players. Built using DOTS and the Universal Render Pipeline (URP) for cross-platform compatibility, it comes pre-integrated with Unity Cloud services like Authentication, Multiplay Hosting, Matchmaker, and Vivox Voice Chat. Think of the sample as a blueprint if you want to better understand multiplayer game mechanics or incorporate the latest technologies into your game.
You can download the Megacity Metro sample today, then join us on Wednesday, March 27 for a webinar where we’ll go behind-the-scenes into the tech, discuss how the sample was set up, and give you a look at the breadth of our multiplayer solutions.

Unity Cloud でワークフローを効率化
すべての Unity サブスクリプション プランに Unity Cloud を追加することで、チームワークの効率化を支援します。Unity Cloud は、Unity Asset Manager、Unity Version Control、およびエディタ間の重要な連携によりコンテンツを一元化し、チームのワークフローを合理化します。無償で始められ、Unity ProとUnity Enterpriseプランでは、クラウドストレージの増量やチーム管理機能が追加されます。

Streamlined workflows with Unity Cloud
By adding Unity Cloud to all Unity subscription plans, we’re helping to make working as a team more efficient. Unity Cloud centralizes content and streamlines team workflows with vital connections between Unity Asset Manager, Unity Version Control, and the Editor. You can get started for free, and Unity Pro and Unity Enterprise plans get increased cloud storage and team administration capabilities.

”Unity Muse”のテクスチャー3D機能のプレビュー、近日中にすべてエディタ内で
「Unity Muse」は、あなたの創造性を補完するためにAIの力を活用することで、あなたがより速くアイデアを出し、イテレーションすることを支援します。今週、「Unity Muse」のすべての機能をエディタに近々組み込むことを明らかにし、ワークフローを合理化するためにAIを制作現場に密接にします。
また、Museのテクスチャ生成の改善点であるテクスチャ3Dをプレビューしました。この新しいモデルは、3Dオブジェクトの真のPBRマテリアルを生成するために、新しい独自の研究と独自のモデルを活用しています。つまり、オブジェクトに直接ラップできるマルチマテリアルUVテクスチャを生成でき、ライティングにもより正確に反映されます。
「Unity Muse」の無料トライアルでExperimental版を体験し、AIがどのように効率的な制作に役立つかを確認することができます。

Unity Muse preview of Texture 3D, all in-Editor soon
Muse helps you ideate and iterate faster by harnessing the power of AI to complement your creativity. This week, we revealed that we’ll soon be incorporating all of Muse’s capabilities into the Editor, bringing AI closer to where you create to streamline your workflows.
We also previewed an improvement to Muse texture generation, Texture 3D. This new model leverages new original research and proprietary models to generate true PBR materials for 3D objects. This means that you’ll be able to produce a multi-material UV texture that can wrap onto an object directly and will react more accurately to lighting.
You can get started with a free trial of Muse to begin experimenting and see how AI can help you create more efficiently.

Tapjoy Daily Rewardsとモバイル向けGoogle AdMob
モバイルゲームスタジオのために、Tapjoyは最近、広告主がより高いROASを促進するのに役立つOfferwallのユニークな新しいキャンペーンタイプであるDaily Rewardsを導入しました。Daily Rewardsは、毎日ゲーム内の報酬をアンロックするためにプレイヤーを招待することで、プレイヤーたちに毎日のインセンティブを提供するものです。
広告スペースでは、Unity Ads NetworkとironSource Adsが、Google AdMobメディエーションプラットフォームのリアルタイムビッダーとして、まもなくベータ版で利用可能になります。リリースについては、続報をお待ちください。

Tapjoy Daily Rewards and Google AdMob for mobile
For mobile game studios, Tapjoy recently introduced Daily Rewards, a unique new campaign type on Offerwall that can help advertisers to drive higher ROAS. Daily Rewards offers players daily incentives by inviting them to come back to unlock in-game rewards every day.
In the ads space, the Unity Ads Network and ironSource Ads will soon be available in beta on the Google AdMob mediation platform as real-time bidders. Stay tuned for more on the release.

Unityコミュニティを称えよう
GDCは最新ゲームなしでは語れません。私たちはCreator Loungeでいくつかのスタジオと一緒に喜びを分かち合いました。Tomas Salaの『Bulwark: Falconeer Chronicles』は、Unityの拡張性の柔軟性を示すオープンワールドの戦闘ビルダーです。Radical Forgeの『Southfield』は、netcodeからmatchmaker、Multiplayゲームサーバーのホスティングまで、あらゆるものを活用し、プラットフォームを超えたオンラインマルチプレイヤー体験で、農業シミュレーション(ゲーム)とお馬鹿な物理エンジンの融合を実現しました。Super Gear Gamesは、デバイス間で最高のパフォーマンスを保証するためにURPを採用し、iOSとAndroidの両方で『Racing Kingdom』をソフトローンチしました。
VRは今年復活を遂げつつあり、我々はNosebleed Interactiveの『Arcade Paradise VR』を取り上げました。これは、URPで構築された没入型アーケード体験であり、アーケードゲームの制作に2Dツールセットが使用されています。Resolution Gamesの『Demeo Battles』は、PC(とVR)とのクロスプレイを可能にするためにInputSystemsを利用した、ターン制ストラテジーゲームです。Resolution Gamesはまた、『Angry Birds VR: Isle of Pigs』のまったく新しい複合現実モードも発表しました。
そして、Game Developers Choice Awardsで各賞が発表され、Visai Gamesの『Venba』が Best Debut awardSocial Impact awardを受賞しました。おめでとうございます!

Celebrating the Unity community
GDC wouldn’t be complete without the latest games, and we celebrated alongside a few studios at our Creator Lounge. Tomas Sala’s Bulwark: Falconeer Chronicles is an open-world combat builder that showcases the flexibility of Unity’s extensibility. Southfield, by Radical Forge, combines farming with ridiculous physics in an online multiplayer experience across platforms, leveraging everything from netcode to matchmaker to Multiplay game server hosting. Super Gear Games soft-launched Racing Kingdom to both iOS and Android, powered by URP to ensure peak performance across devices.
VR is having a resurgence this year, and we featured Nosebleed Interactive’s Arcade Paradise VR, an immersive arcade experience built with URP along with the 2D toolset used to make the arcade games. Demeo Battles, by Resolution Games, brings its turn-based strategy game to VR with help from the Input System to allow for cross-play with PC. Resolution Games also announced a brand-new mixed reality mode for Angry Birds VR: Isle of Pigs.
Finally, awards were handed out at the Game Developers Choice Awards – a special shout out to Visai Games’s Venba for taking home the Best Debut and Social Impact awards. Congratulations!

楽しい語らいと思い出をありがとう
GDCを締めくくるにあたり、ライブで、そして直接私たちとつながるために時間を割いてくださった皆さんに感謝したいと思います。Creator Loungeで私たちとおしゃべりしたりゲームをプレイしたり、製品ラウンドテーブルで見識あるフィードバックを提供したり、ゲームやテクノロジーへの好奇心で私たちを刺激してくれたり。また、次回のGDCでお会いできるのを楽しみにしています。それまでは、素晴らしいゲームを作り続けてください。
GDC Dev Summitのすべてのコンテンツをオンラインおよびオンデマンドで共有しますので、ご期待ください。また、こちらのサイトでUnityがゲームの制作、運営、成長にどのように役立つかをお気軽にご覧ください。

Thank you for the conversation and memories
As we close out GDC, we want to thank everyone who took time to connect with us live and in person. You chatted with us and played games at the Creator Lounge, provided insightful feedback at our product roundtables, and inspired us with your games and technology curiosity. We hope you enjoyed reconnecting as much as we did, and we can’t wait to see you at the next GDC. In the meantime, keep creating amazing games.
Stay tuned as we share all of our GDC Dev Summit content online and on-demand, and feel free to explore how Unity can help you create, run, and grow your games.



以上です。

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