Reflection on Spring 2018 semester -最終学期の振り返り-
My reflection on the last semester at Columbia SIPA!
さて、今回は怒涛の最終学期を振り返りたいと思います^-^
(前学期の振り返りはこちら)
(2017春学期)
(2016秋学期)
●Education Policy Analysis/Implementation (Prof. Luis Huerta) (Grade: A)
Organization: ★★★★★
Contents: ★★★★☆
Workload: ★★★★★
Relevance: ★★★★☆
Explanation: ★★★★☆
Satisfaction: ★★★★★
教育政策を政治的・社会的・経済的枠組みを使って分析しつつ、Policy Memo(School disciplineとFinance litigation)とSimulation(教員の質向上、クラスサイズ、学校選択)で説得力のある政策議論を展開する力を鍛える授業。
私がFacilitatorをしたSimulationでは盛り上がりを見せた半面、特定のグループの声が大きくなったことから不快に感じたクラスメートもいたようで、翌週の授業がほぼその振り返りに費やされ、このSimulationは政策論議のみをするためなのか、現実世界のリアルな面も含めて再現しそれに対処する力を身に付けることも目的とするのか、皆で激論を交わしたのが印象的でした。
理論を学ぶだけでなく、現実の利害関係の中でどうそれを実現させるかを考え抜く貴重な経験になったと思います^^
Through this course, I acquired knowledge and skills to analyze education policies using political, social and economic frameworks, as well as to pursuade the professor and classmates with evidence through Policy Memo (on school discipline and finance litigation) and Simulation (on teacher effectiveness, class size reduction and school choice).
The Simuation that I facititated solicited so much animation, but there seemed to be some classmates who felt uncomfortable with the fact that one particular group had a huge influence on the actual discussion.
The class next week was spent mostly on the reflection of this Simulation, where we had a heated discussion on the purpose: being engaged in the pure policy discussion or also in the realities of policymaking.
It was a great opportunity for me to not only learn new theories but also apply them to the messy policy arena.
●Independent Study - Education Policy (Prof. Carolyn Riehl) (Grade: P)
Organization: N/A
Contents: ★★★★☆
Workload: ★★★★★
Relevance: ★★★★☆
Explanation: N/A
Satisfaction: ★★★★☆
テーマを自分で決め指導教官に拝み倒して出来たこの個人リサーチ。
教授とのcheck-inは2週間に1回、45分のみでしたが事前に構成や文献、必要なデータを練っておいたことで効率的に進めることが出来ました!
日本の校長の役割について書いた1枚目のペーパーは今ジャーナルに出願中で、教育全体の一番大きいジャーナルからは先日rejectされてしまったのですがリーダーシップに焦点を当てているジャーナルにこれから狙いを絞って行きたいと思います。
もう1つの校長のリーダーシップを支える政策については現在関係各所に内容の確認をしているので、それ終わり次第こちらも出していく予定。Never give upの精神で頑張ります…^^;
This independent study was essentially my voluntary thesis at Columbia, on which I made strenuous efforts to secure a supervisor.
Although we had a 45-minute check-in every two weeks, steady progress has been made as I proactively organized the paper and collected necessary literature as well as data.
I'm now spliting the paper into two parts, and submitting the first piece (the role of the principal in Japan) to some journals (I was just rejected by the most influential journal on education, so will aim for journals that specifically focus on school leadership).
The other piece, which is about school leadership development practices in Japan, is still being finalized and will be submitted soon.
I'll never give up until I make it!!
●Resource Allocation in Education (Prof. Henry Levin) (Grade: P)
Organization: ★★★☆☆
Contents: ★★★★☆
Workload: ★★☆☆☆
Relevance: ★★★★☆
Explanation: ★★★☆☆
Satisfaction: ★★★☆☆
教育経済学、中でも費用便益分析の第一人者と呼ばれるLevin先生の授業。
その知識から学ぶことは多数あり面白かったのですが、授業の構成や課題の活用の仕方にはまだまだ改善の余地があるかなと思いました。
授業がsnowstormで2回休講になってしまい、その分の埋め合わせが十分になされなかったのも痛かったです、、
まだ自分自身消化不良な面もあるので、texbookを暇がある時にまた読み返してみようと思います。
Prof. Levin is one of the first figures who introduced cost-benefit analysis to the field of education.
Although there are so many things that I learned from him, the organization and assignments showed some room for improvement. Also, it was a pity that two of the classes were cancelled due to snowstorm.
I'll need to review the texbook again to catch up some concepts and research.
●Leadership for Adult Development (Prof. Ellie Drago-Severson) (Grade: P)
Organization: ★★★★☆
Contents: ★★★★★
Workload: ★★★☆☆
Relevance: ★★★★☆
Explanation: ★★★★★
Satisfaction: ★★★★★
こちらの授業は取るか迷っていたのですが、この2年間のHighlightの1つになりました!
大人をどう支えるかというまさにこれまでの教育政策に欠けている視点を気付かせてくれたこと、自分の過去の大人を支えた経験をクラスメートと振り返り当時のassumptionを炙り出すこと、など留学でなければ得られないlife-changingな経験を出来たことに感謝です。
このConstructive Developmental Theoryを日本に普及すべく、今後は頑張って行きます^-^
This course is definitely one of the highlights of my life at Columbia.
It made me aware of the most important element that most education policies lack: how to support adults.
Additionally, the convening, which illuminated some of the assumptions that I held when I tried to help adults in the past, was also a life-changing experience.
I'll try to disseminate this amazing Constructive Developmental Theory throughout Japan!!
●Leadership in Schools & Communities (Prof. Jeffrey Young) (Grade: A-)
Organization: ★★★★☆
Contents: ★★★★☆
Workload: ★★☆☆☆
Relevance: ★★★★☆
Explanation: ★★★★☆
Satisfaction: ★★★★☆
教育分野に限らず幅広いリーダーシップに関する文献を読んでのディスカッション、そして学期末にはEffective Leadershipに関する自らのThesis Statementを書くというこの授業。
Cambridgeで教育長をした教授の体験談は真に迫るものがあり、その沈黙の使い方の上手さは絶妙でした!
Final Paperでは"Leadership as Zooming, Adjusting Thermostat and Ensuring Sustainability"というタイトルで一般的に考えられるリーダーシップとは異なる像を提示しました。
この学びを今後の自分の職業生活にも活かして行きたいと思います。
This course drew upon many articles on leadership that is not confined to education, and aside from class discussion, we wrote a thesis statement on what we think of as Effective Leadership.
The professor's experience as the Superintendent of Cambridge added a specical tone and value to the discussion; especially, his way of using silence is incredible! My final paper, titled as "Leadership as Zooming, Adjusting Thermostat and Ensuring Sustainability" shed light on differences from traditional models of leadership. I'll use it as a milestone for my future professional life as it pertains to leadership.
●Effective Management in the Public Sector (Prof. William Eimicke) (Grade: A)
Organization: ★★☆☆☆
Contents: ★★★★☆
Workload: ★★☆☆☆
Relevance: ★★★★☆
Explanation: ★★☆☆☆
Satisfaction: ★★☆☆☆
授業の内容自体は面白かったのですが、構成がお粗末だったため満足度が下がってしまったこの授業。。
課題のグレーディングの仕方から締切の急な変更まで、かなりオーガナイズされていない感満載でした^^;
最後のグループプロジェクトではe-Medicineという遠隔治療のテーマを扱ったのですが、これは個人的には教育にも適用できる面白いアイディアだと思っています。
Despite the interesting content itself, the poor organization decreased my satisfaction... This course was disorganized from grading policy to sudden changes to the dealine. Our group project on E-Medicine was exciting, and I see some applicability to the field of education as well!!
こんな感じで最終学期を振り返ったので、今後のポストではSIPAでの2年間を総括しながらここで学ぶメリット・デメリットは何なのか?について赤裸々にシェアしていきたいと思います。
楽しみにしていてくださーい!
Now that I reflected on all the semesters at Columbia, in the coming posts I'll also talk frankly about the pros and cons of studying here. Just keep in touch!
(※本ポストは、2018年6月時点のものをリメイクしたものです。)
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