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セールスが苦手でも大丈夫!「 売りたい人に売る 」自分に合ったセールスマインドで売ろう!

A:売りたい人に売る

私はセールスが苦手です。いわゆる昔ながらのゴリゴリの営業が苦手です。新規訪問販売なんてやりたくありません。そんな私でも、経営コンサルティング会社(船井総合研究所)で、コンサルティングという無形サービスを16年間売り続けてきました。前半の数年間は、全然売れませんでした。ので、ほとんど「 上司の仕事 」を頂いていました。が「 自分に合うセールスマインド 」を確立した後半の数年間は、自分でも売れる様になっていきました。

昨日の相談者は「 初対面の相手に対して、どうやって次のサービス(バックエンド)を売れば良いのか分からない 」というお悩みでした。
彼女の売っているサービスは「 メイク 」と「 カラー診断 」を使った印象コンサルティングです。長身コンプレックスを抱え、1mmでも身長が低くなって欲しいと本気で願って「 わざと猫背生活 」をしていた青春時代…。そんな暗く辛い日々を過ごしていた彼女の人生を変えたのが「 メイク 」との出会いです。

「 売らなきゃいけないと分かっているけど、どう売ったら良いか分からない 」と、そんな真面目な彼女に、私の「 教えたいお節介スイッチ 」がONになってしまうのでした…。

A:売りたい人に売る

「 セールスが苦手 」という言葉に誤解を持っていると、いつまでも売れません。で、会社員でノルマとか予算とか無いフリーランスの立場であれば「 売りたい人に売る 」ってマインドが、至極大切です。ま、会社員でも「 売りたい人に売る 」ってのが、大切であることには変わりません。と、昨日の相談者へお節介教室を開催していて思っていたのが、次の2点です。

(1)そもそも売っていない
(2)自分に合わない売り方をしている

(1)そもそも売っていない

仮に、目の前に「 買っても良いかな… 」と思っている方がいます。「 どうしようかな… 」と迷われている方がいます。そのときに「 どーぞ 」と言わなければ、購入されません。売らなければ買ってもらえません。コンサルやコーチという無形のサービスは、売らないと買ってもらえないんです。世の中にはコンサルやコーチが溢れかえっています。お客様も、世の中にある全てのサービスを知っているわけではありません。ので、目の前のお客様にとって、自分のコンサルサービスが本当に良いと思うのであれば「 これ、良いですよ 」とオススメしましょう。売らないと買ってもらえません。

セールスが苦手という言葉を隠れ蓑にしているだけで、深層心理は「 自分のサービスが相手の役に立つと確信していない 」んです。であれば、相手の役に立つと確信を持てる人に売ってみましょう。そこからです。

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A:売りたい人に売る → 役に立つ確信を持てた人に売る
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(2)自分に合わない売り方をしている

目の前のお客様には、自分のコンサル、コーチは不要だなと思ったら、売らなくて良いんです。ってか売れません。

この人は苦手だな、今後付き合いたくないな、と思ったら売らなくて良いんです。コンサルやコーチは、相手との相性も大事です。苦手だなと感じたなら、売らなくて良いんです。

セールスが苦手な理由は、自分に合わない顧客にも売っているからです。表現を変えると「 全員に売らなきゃ 」と思っているんです。全員に売る必要はありません。

自分に合わない顧客、苦手な顧客と付き合っていると、売るのが嫌になっていきます。自分に合う売り方の前に、売る相手を選びましょう。

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A:売りたい人に売る → 売りたくない人には売らない
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セールスが苦手という意識がある内向型は、この順番でKindle書籍を読んでください。最初に内向型のセールス(プレゼン)のあり方を学び→具体的な質問術を学んでください!あとは、実践で試し続けるのみ!誰でも実践数(経験)は必要なので、そこは、普通に諦めてください!一瞬で成果が出るとか、楽して売れるなんて秘術はありません。本に書いたのは、内向型の私が実社会で成果を出してきたリアルノウハウです!
STEP❶ プレゼン超技術
STEP❷ ロジカル質問術
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p.s.
先週、家族旅行で三重県に行ってきました。私、元妻、長男の3人で…。長女は「 行かない 」ということで、義母の家に…。お年頃ということではなく、一人が好き、外出が嫌い、という理由です。4人揃っての家族旅行は、昨年の沖縄が最後になるでしょう。その沖縄も、実は行きたくなかったって😭 行きたい人だけに売りましょう。そもそも彼女は、数年前から、生まれてきたことに対してのコンプレックスを持っているというんですよね…。さてさて。はてさて。



英語学習のため記事をAI(COPILOT)で全文英訳



It’s Okay to Be Bad at Sales! Sell to People Who Want to Buy with a Sales Mindset That Suits You!

A: Sell to People Who Want to Buy

I’m not good at sales. I don’t like the old-fashioned, pushy sales techniques. I don’t want to do door-to-door sales. Even so, I have been selling consulting services at a management consulting firm (Funai Consulting) for 16 years. In the first few years, I couldn’t sell at all, so I mostly did “my boss’s work.” But in the later years, after establishing a sales mindset that suited me, I started to sell on my own.

Yesterday, a client asked, “How do I sell the next service (backend) to someone I just met?” She offers impression consulting using “makeup” and “color diagnosis.” She had a complex about her height and wished to be shorter, so she lived with a hunched back during her youth. Meeting “makeup” changed her dark and painful days.

She said, “I know I have to sell, but I don’t know how,” and my “helpful switch” turned on for this sincere person.

A: Sell to People Who Want to Buy

If you misunderstand the phrase “I’m bad at sales,” you’ll never sell. For freelancers without quotas or budgets, the mindset of “selling to people who want to buy” is crucial. This is also important for employees. While holding a helpful class for yesterday’s client, I thought of these two points:

  1. Not selling at all

  2. Using a sales method that doesn’t suit you

1. Not Selling at All

If there’s someone in front of you who might buy, and you don’t say “here you go,” they won’t buy. Consulting and coaching are intangible services that won’t be bought unless you sell them. There are many consultants and coaches out there, and customers don’t know all the services available. If you believe your consulting service is good for the customer in front of you, recommend it by saying, “This is good.” If you don’t sell, they won’t buy.

If you use “I’m bad at sales” as an excuse, it means you don’t believe your service will help the other person. In that case, try selling to someone you believe will benefit from your service. Start from there.

A: Sell to People Who Want to Buy → Sell to People You Believe Will Benefit

2. Using a Sales Method That Doesn’t Suit You

If you think the customer in front of you doesn’t need your consulting or coaching, you don’t have to sell. You can’t sell to someone you don’t want to deal with. Consulting and coaching require compatibility with the client. If you feel uncomfortable, don’t sell.

The reason you’re bad at sales is that you’re trying to sell to customers who don’t suit you. You think you have to sell to everyone, but you don’t. If you deal with customers who don’t suit you, you’ll start to hate selling. Before finding a sales method that suits you, choose the customers you want to sell to.

A: Sell to People Who Want to Buy → Don’t Sell to People You Don’t Want to Sell To

For introverts who think they’re bad at sales, read Kindle books in this order: First, learn about sales (presentation) for introverts → then learn specific questioning techniques! After that, keep practicing! Everyone needs practice (experience), so don’t expect instant results or easy sales techniques. The book contains real know-how that I, an introvert, have used to achieve results in the real world! STEP 1: Advanced Presentation Techniques STEP 2: Logical Questioning Techniques

P.S.

Last week, I went on a family trip to Mie Prefecture with my ex-wife and son. My daughter didn’t come because she likes being alone and dislikes going out. Last year’s trip to Okinawa was probably our last family trip with all four of us. She didn’t want to go to Okinawa either. Sell to people who want to buy. She has had a complex about being born for several years now. Well, well.



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