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WISHING 09/19/22 マスク警察の国+訪日外国人=?Masked police state + foreign visitors = ?

毎年恒例だったデトロイトの自動車ショーで、大統領がパンデミック終了を宣言しました。「パンデミックは私たちのこころに大きなダメージを与え続けてきました。しかし、気がつけば、もう誰もマスクをしていない 。みんなの調子がかなり上向いてきた完璧な証拠だ。」(1057)

2019年、日本は過去最高の3200万人のうち8割が個人ツアーである外国人観光客を迎え、2020年には4000万人に達することを目標としていましたが、今年7月の外国人観光客はたったの7,900人でした。

日本では、政策立案者や報道が外国人をウイルスの蔓延と結びつけてきたために、外国人恐怖症の膿が国中にまん延しています。

日本は、日本を愛し、日本を好きになる可能性のある多くの人たちを失望させ、おもてなしの心を大切にする文化はすでに信頼を失っています。長期間の国境閉鎖は、国際的な投資家、学者、観光客にとっての目的地としての日本の評判にすでに永続的なダメージを与えています。彼らはすでにその計画を別の場所に移しました。日本の厳しい監視と官僚的なハードルが、日本を訪れる予定だった多くの観光客の興味を大きく遠ざけ、彼らは少なくとも今後数年間は日本に対してより慎重になるだろうという指摘もあります。

文部科学省によると、日本で学ぶ留学生の数は2019年から2021年にかけて4分の1に減少しています。先人たちが長い時間をかけて築いてきた日本研究プログラムは、助成金要件を満たせずに資金を失い、海外の多くの大学の日本研究学科は閉鎖の危機に瀕しています。学生は渡航障壁のある日本だけは研究対象としないように勧められています。

ドル建てGDPは30年前に逆戻り (1058)。孤立によって引き起こされた認識問題に関心を示してこなかった日本は、外国人に開かれた国として売り込む強力な取り組みをしなければ、海外からの関心は低いままになるでしょう (1059)。

一方、9月19日時点で、東京の駅構内や周辺でマスクをしていない人を100人に1人ぐらいは少なくとも見かけことができるようになりましたが、人口200万の都市でさえ同じように観察しても、せいぜい1000人に1人ぐらいしか見つけることができません。もちろん外国人観光客と出会うのはかなりまれな出来事です。

レストラン経営者から博物館経営者にいたる多くの人たちが、ウイルスをばらまいているはずもないのに、マスクをしていないというだけで人をまるでばい菌か迷惑な変人であるかのような扱いを続けていて、今後多くの外国人がマスク着用という社会的期待に背くことを恐れています。

日本人の中には、海外のニュースで、マスクをしていない外国人の映像をよく見かけるようになっても、外でもマスクをし続けている自分たちのほうが異常だと疑いもせずに、来日外国人観光客に注意を促すなどの対応をしてほしいと訴える人達もいます (1059)。

これはアンカリング・バイアスの完璧な一例です。アンカリング・バイアスとは、意思決定を行う際に、既存の情報や最初の情報(アンカー)のいずれかに過度に依存する場合に発生する思い込みや偏見のことです。

プライマシー効果といって、人は後から学んだことよりも最初に学んだことをよく覚えており、認知的に最初の値をより重要視し、その後の情報を十分に重要視しない傾向があります。しばしばこの思考プロセスに気づきません (1060)。

社会的背景や価値観が異なり、言語を共有できない外国人とのコミュニケーションにおいては、顔の表情は、相手の非常に繊細な心の状態を相互理解するために、ジェスチャーやボディーランゲージ以上に代替的・追加的なコミュニケーションチャネルとしてきわめて大きな役割を果たします。

実験結果によって、マスクによって感情判読の精度が低下し、読み取り側の感情判定の信頼度が低下することが分かりました。嫌な顔を怒っていると誤認し、悲しい顔は嫌悪との実質的な混同が認められました。幸せを含む他の多くの感情評価においても顕著な、特定の混乱パターンが検出されました。

実際にマスクが感情を読み取ることを妨げ、受け手側において相手の感情状態の理解に自信が持てないという混乱や不満が頻繁に報告されていますが、日常生活では、この実験よりもずっと低い感情表現レベルでしかなく、相手の顔を見るのに費やせる時間もずっと短いため、感情判別に十分な信頼度を達成することができず、マスクの社会的相互作用に与える混乱はかなり大きい可能性があると結論づけています。

過去にマスクが一般的でなかった、今でもマスクの着用に対してアンビバレントな気持ちを持っているかもしれない国の人々が、日本の観光地にようやく戻ってきたとき、地元の人たちは、マスクをしたまま、コミュニケーションできる自信が果たしてあるのでしょうか?(1061)

「結局は、生身の人間同士がどれだけ互いに親しみを持つかということに還元される」(川島)。彼らが、ようやくやってきた観光地で、顔を隠して表情を読み取りにくい日本人に囲まれて、居心地の悪さや気味悪さを感じているというのに、まさかそんな人たちから、自分たちと同じように食べるとき以外はマスクを着用するようにとかバイキングでは手袋を着用するように命じられるという意表を突いた異国体験。そんな独創的で押し付けがましいきわめつけの「おもてなしの心」が、彼らの心にしっかりと突き刺さって帰国してもらうことがあっても、なんら不思議ではありません。

At the annual Detroit auto show, the President declared the end of the pandemic. The pandemic has continued to do great damage to our hearts and minds. But then I realized that no one is wearing a mask anymore . It's a perfect sign that everyone is feeling much better." (1057)

In 2019, Japan welcomed a record 32 million foreign tourists, 80% of whom were individual tours, and the goal was to reach 40 million by 2020, but only 7,900 foreign tourists visited the country this July.

In Japan, the pus of xenophobia has spread throughout the country because policy makers and the press have associated foreigners with the spread of the virus.

Japan has failed so many people who could have loved and potentially come to love Japan, and its culture of hospitality has already lost credibility. Prolonged border closures have already done lasting damage to Japan's reputation as a destination for international investors, scholars, and tourists. They have already moved their plans elsewhere. There are indications that Japan's intense scrutiny and bureaucratic hurdles have largely deterred the interest of many tourists who had planned to visit Japan, and that they will be more cautious about Japan for at least the next few years.

According to the Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology, the number of foreign students studying in Japan will drop by a quarter between 2019 and 2021. Japanese studies programs built over time by our predecessors have lost funding due to failure to meet grant requirements, and many Japanese studies departments at universities abroad are in danger of closing. Students are encouraged not to focus their research only on Japan because of travel barriers.

GDP in dollars is back to where it was 30 years ago (1058). Japan has not shown interest in the perception problem caused by its isolation, and without a strong effort to market itself as a country open to foreigners, foreign interest will remain low (1059).

On the other hand, as of September 19, one can now see at least one person in every 100 who is not wearing a mask in or around a station in Tokyo, but even in a city with a population of 2 million, one can find at most only one person in every 1,000 after the same observation. Of course, encountering a foreign tourist is a fairly rare occurrence.

Many people, from restaurateurs to museum managers, continue to treat people as if they are germs or freaks for not wearing masks, even though they are not spreading the virus, and fear that many foreigners will defy social expectations to wear masks in the future.

Some Japanese people complain that even though they often see images of foreigners not wearing masks in foreign news, they continue to wear masks even outside the country, without suspecting that they are the ones who are more abnormal, and they want foreign visitors to Japan to take action, such as warning them to be careful (1059).

This is a perfect example of anchoring bias. Anchoring bias is an assumption or prejudice that occurs when people rely too heavily on either existing or initial (anchor) information when making decisions.

It is called the primacy effect, where people remember what they learned first better than what they learned later, and they tend to cognitively give more importance to the first value and not give enough importance to subsequent information. Often they are unaware of this thought process (1060).

In communication with foreigners who have different social backgrounds and values and do not share the same language, facial expressions play an extremely significant role as an alternative and additional communication channel over and above gestures and body language for mutual understanding of the other's very sensitive state of mind Facial expressions play a very important role as an alternative and additional communication channel beyond gestures and body language for mutual understanding of the other's very subtle state of mind.

Experimental results show that masks reduce the accuracy of emotion decoding and the reliability of emotion judgments on the part of the reader. Disgusting faces were misidentified as angry, and sad faces were substantially confused with disgust. A specific pattern of confusion was detected, which was also evident in many other emotion ratings, including happiness.

While there are frequent reports of confusion and frustration that masks actually interfere with the reading of emotions, and that there is a lack of confidence in the receiver's understanding of the other's emotional state, in everyday life, the level of emotional expression is much lower than in this experiment, and the time spent looking at the other's face is much shorter, so it is not possible to achieve a sufficient level of confidence in emotion discrimination. We conclude that a sufficient level of confidence cannot be achieved and that the disruption masks can cause to social interactions can be quite large.

When people from countries where masks were not common in the past and who may still have ambivalent feelings about wearing them finally return to tourist destinations in Japan, will the locals really have the confidence to communicate while wearing masks? (1061)

In the end, "It all boils down to how well flesh-and-blood people relate to one another" (Kawashima). When they feel uncomfortable and creepy surrounded by Japanese people who hide their faces and make it difficult to read their expressions at the sightseeing spot they have finally come to, and yet they are ordered by such people to wear masks except when eating or gloves at a buffet, it is an ingenious and It would not be surprising if the "Omotenashi Spirit" of hospitality, which is a very intrusive measure, pierced their hearts and made them return to their home countries.

(1057)

https://www.washingtonpost.com/health/2022/09/18/biden-covid-pandemic-over/

(1058)

(1059)

https://www.washingtonpost.com/world/2022/09/16/japan-covid-restrictions-tourist-xenophobia/

(1060)

(1061)



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