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モンテヴェルディの壮大な音楽祭!『聖母マリアの夕べの祈り』の歴史と聖マルコ大聖堂での圧巻の演奏

モンテヴェルディ(Claudio Giovanni Antonio Monteverdi, 1567年5月15日洗礼 - 1643年11月29日)は、ルネサンス後期からバロック初期にかけて活躍したイタリアの作曲家で、オペラやマドリガーレなどの分野で革新的な作品を残しました。

彼は音楽の様式を「第一作法」と「第二作法」に分け、より感情的で劇的な音楽を目指しました。彼の代表作には、『オルフェオ』や『聖母マリアの夕べの祈り』などがあります。

彼はマントヴァやヴェネツィアの宮廷や教会で楽長を務め、多くの音楽家に影響を与えました。彼は1643年にヴェネツィアで亡くなりました。

モンテヴェルディ:聖母マリアの夕べの祈りはバロック時代の音楽の最大の傑作であるばかりでなく、全ヨーロッパ音楽史を通しても記憶されるべき名曲です。

カトリック教会の「夕べの祈り(晩課、ヴェスプロ)」の中で、特に聖母マリアに捧げられた典礼のための音楽で、いくつもの詩編曲、アンティフォナ(詩編曲への前奏として歌われる聖歌)、賛歌、さらに最後の壮大な『マニフィカト』(キリストを宿したマリアによる神へのたたえ歌。2通りの作曲が用意されている)などから構成された大規模な音楽です。(数字は漢数字ではなく算用数字にする)

モンテヴェルディが43歳のおりの1610年に出版され、時のローマの教皇に献呈されました。(主語を明確にする)

いくつかの名演奏盤があるなかで、作曲家ゆかりのヴェネツィアの聖マルコ大聖堂で収録されたガーディナー盤は、特に圧倒的な力をもって迫ってきます。

出だしから残響豊かな広大なスペースを意識した、壮大でモニュメンタルなスタイルで聴き手を押し包みます。

手兵モンテヴェルディ合唱団、合奏団を率いて、造形性を適確におさえ、表現意欲あふれたモンテヴェルディを再構築しています。

全体にテンポは速めで歯切れがよく、ソロやアンサンブルのパッセージがよく浮かび出てきます。

かなりの長丁場をメリハリ豊かに、変化十分にグイグイと押しきってゆく、その説得力のほどが凄まじい。

ガーディナーの作品に寄せる熱い思いがひしひしと伝わってくる、バロック宗教音楽の最高傑作の優れた演奏です。

Monteverdi's epic music festival! The history of “Evening Prayer of the Blessed Virgin Mary” and the spectacular performance at St. Mark’s Basilica


Monteverdi (Claudio Giovanni Antonio Monteverdi, baptized May 15, 1567 - November 29, 1643) was an Italian composer who was active from the late Renaissance to the early Baroque period, creating innovative works in fields such as opera and madrigals. I left.

He divided musical styles into ``first manner'' and ``second manner'' and aimed for more emotional and dramatic music. His masterpieces include ``Orfeo'' and ``The Evening Prayer of the Virgin Mary.''

He served as Kapellmeister at the courts and churches of Mantua and Venice, and influenced many musicians. He died in Venice in 1643.

Monteverdi: The Evening Prayer of the Virgin Mary is not only the greatest musical masterpiece of the Baroque era, but also a masterpiece that should be remembered throughout the history of European music.

In the Catholic Church's "Evening Prayer (Vesper)," liturgical music especially dedicated to the Virgin Mary includes numerous psalms, antiphons (hymns sung as a prelude to psalms), It is a large-scale piece of music consisting of a hymn, and the grand final "Magnificat" (a hymn to God by Mary who carried Christ. There are two compositions available). (Please use arithmetic numerals instead of kanji numerals.)

It was published in 1610, when Monteverdi was 43 years old, and was dedicated to the Pope of Rome at the time. (clarify the subject)

Among the many masterpieces, there is a YouTube video (<a href="https://www.youtube.com/watch?v= 0FXECMqBxQ">Here</a>) approaches with especially overwhelming power. (URL should be a link)

From the beginning, the music envelopes the listener in a grand, monumental style that is conscious of a vast, reverberant space.

Leading the Monteverdi choir and ensemble, he is reconstructing Monteverdi, who is full of expressive desire, by accurately controlling the formative nature.

The tempo is fast and crisp throughout, and solo and ensemble passages stand out clearly.

He is able to push through quite long scenes with great variety, with plenty of variation, and his persuasiveness is astounding.

This is an excellent performance of a masterpiece of Baroque sacred music that clearly conveys Gardiner's passion for his work.

Claudio Giovanni Antonio Monteverdi, baptized May 15, 1567 - November 29, 1643

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