September 13, 2021:ヨドバシの配送方法変わりました(Yodobashi Change Delivery System)
In August, I bought some products on Yodobashi.com and found changes in its delivery system. First, it extended the delivery date. In the past, I had received most of my orders for electronic products including supplies on the day following the date of the order. However, this time, I could only receive my order three days after I placed the order with Yodobashi. Second, my order for supplies was posted while I had received my previous orders in person.
I have no problem to pick up my order from my mail box. But I am greatly disappointed with the extension of delivery date. I have used Yodbashi.com since the overnight delivery system was very useful for me. As long as the overnight delivery is unavailable at Yodobashi.com, I’m forced to use other services such as Amazon.
I can understand that Yodobashi is forced to extend the delivery date since it has received too many orders to process due to the COVID-19 pandemic. But I am afraid that it will miss a lot of business chances.
この2ヶ月で、ヨドバシのオンラインショップで2度注文したのですが、配送方法が変わったようです。1点目は、配送所要時間が延びた点です。従来は、ほとんどの注文が注文日の翌日に届きました。特に、家電製品は消耗品を含め、確実に翌日に届いていました。これが、1日伸びて、翌々日配送となりました。2点目は、注文の受け取り方の変更です。以前は、対面で受け取っていましたが、これがポストへの投函になりました。
受け取り方の変更は大した問題ではありませんが、1点目の配送が遅くなるのはがっかりです。ボクは、翌日配送が気に入ってヨドバシを使っていたのですが、1日伸びるのであればAmazon等の他のサービスを優先してしまいます。注文数が増えて、倉庫が対応しきれないため、配送所要時間を延ばしただと思いますが、時代に逆行するような決定でがっかりです。