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November 11, 2021:近所の銀行の支店、変化、情報弱者、支援 (Branch of Bank near My Home, Transformation in Banking Business, Information Poor, Support)

 There is a branch of a local bank near my home with which I have an account. I am curious about the branch's routine the staff do every morning. The staff always wait in front of the staff entrance until a given time. When all staff come together, they enter it at the same time. It was not until the COVID-19 outbreak that I noticed the routine. But it may be their rule for security reasons.
 Banks are now focusing on internet banking services while closing their branches or decreasing their branch services. To specialize in internet baking services, they need to offer the information poor (ex. seniors) opportunities to learn about information technology.
 Further, the information poor needs support from the government to adapt to changes in the Internet environment. For example, providing tablet computers will help them improve their IT skills as schools did to students. The information poor is part of the socially vulnerable.

  家の近所に地方銀行の支店がある。ボクもこの支店に口座を持っている。この支店の毎朝の光景が気になる。出勤してきた行員の方々は、すぐに店内に入らず、専用の入り口の前で待機します。そして、ほぼ全員が揃った時点で一斉に店内に入っていきます。コロナが始まってからこの光景に気づいたのですが、コロナとは関係なく防犯のための措置かも知れません。
 銀行は今、インターネットバンキングに注力している。その一方で、支店を閉鎖したり、支店のサービスを削減している。インターネットバンキングに特化するには、シニアを中心とするIT機器が苦手な人への教育の場を提供することが必要だ。
 更に、「情報弱者」がインターネット環境の変化に対応するには、公的機関によるさらなる支援が必要。行政がタブレットを配布するくらいのことが必要と考える。「情報弱者」も「社会的弱者」と考える。


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MisaTK
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