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【ChatGPTによる和訳】Bumble (BMBL) Q4 2024 Earnings Call Transcript

Bumble (BMBL -21.85%)
Q4 2024 Earnings Call
Feb 18, 2025, 4:30 p.m. ET

Lidiane Jones - 最高経営責任者(CEO)


Thank you, Will, and good afternoon, everyone. Today, I'll share a recap of the year and offer some detail on Bumble's momentum entering 2025. We also have Whitney with us to share her thoughts on the path ahead upon her official return in a few weeks. Now, turning to the fourth quarter.
ウィル、ありがとう。そして皆さん、こんにちは。本日は、この1年を振り返るとともに、2025年に向けたBumbleの成長の勢いについて詳しくお話しします。また、数週間後に正式に復帰予定のホイットニーも同席しており、今後の展望について彼女の考えを共有してもらいます。それでは、第4四半期についてお話しします。


Our results were broadly consistent with our outlook. Total revenue and adjusted EBITDA came in at the high ends of their respective ranges, and Bumble App revenue outperformed our guidance. The modest decline in Bumble App net adds for Q4 also came in slightly ahead of our expectations, continue to operate with strong financial discipline, allowing us to generate free cash flow of $114 million for the year. Most importantly, we achieved solid progress on our product road map, a leaner, more agile team come a long way over the last 12 months.
当四半期の業績は、全体的に当社の見通しと一致する結果となりました。総収益および調整後EBITDAは、それぞれの予測レンジの上限に近い水準で着地し、Bumbleアプリの収益は当社のガイダンスを上回りました。また、第4四半期のBumbleアプリの純増数はわずかに減少したものの、予想をやや上回る結果となりました。引き続き財務規律を徹底し、年間で1億1400万ドルのフリーキャッシュフローを創出することができました。何よりも重要なのは、製品ロードマップにおいて着実な進展を遂げ、よりスリムで機動力のあるチームがこの12か月で大きく成長したことです。


2024 was an important year in rebuilding Bumble Foundation, which prepares the company to boldly reimagine the future of online dating. We've reshaped our workforce and put in place a high-performance culture. We aligned around a clear plan for moving Bumble App forward for the next generation of consumers, seeking fresh experiences and new ways to find love and connection. That plan is guided by the three pillars we have shared with you: strengthening our ecosystem, driving innovation in our customer experiences, and enhancing our revenue strategy.
2024年は、Bumbleの基盤を再構築する重要な年でした。これにより、オンラインデートの未来を大胆に再構想する準備が整いました。私たちは、従業員構成を見直し、高いパフォーマンスを発揮できる企業文化を確立しました。そして、新しい体験やこれまでにない方法での出会いを求める次世代の消費者に向けて、Bumbleアプリを成長させるための明確な計画を策定しました。この計画は、以下の3つの柱に基づいています。「エコシステムの強化」「顧客体験におけるイノベーションの推進」「収益戦略の強化」です。


When we talk about a healthy ecosystem, we're talking about creating a safe and relevant platform for customers who want to find great matches, continue to focus in ecosystem health in a few key ways. One is continuing the effort of removing unhealthy and bad actor accounts is critical to providing a safe and quality experience for our customers. Second, being more intentional about the users we attract to our platform. We have increased our focus on organic marketing strategies to drive more of our targeted customers into Bumble App, began testing on this initiative in the fall, and have been rolling it out more broadly into the new year with continued success.
エコシステムの健全性について言及する際、それは優れたマッチングを求める顧客にとって、安全で関連性の高いプラットフォームを提供することを意味します。エコシステムの健全性を維持するために、以下の重要な取り組みに注力しています。まず、不健全なアカウントや悪質なユーザーを排除する努力を継続すること。これは、顧客に安全で質の高い体験を提供する上で非常に重要です。次に、当社のプラットフォームに呼び込むユーザーをより意図的に選定することです。そのために、ターゲットとする顧客層をBumbleアプリに呼び込むためのオーガニックマーケティング戦略に一層注力しています。この取り組みは、昨年の秋から試験的に導入し、新年にかけて本格的に展開しており、引き続き成功を収めています。

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