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対話型テキストメッセージの禁煙介入、青少年の禁煙率を上昇する。結局は本人の意思が大事

A Vaping Cessation Text Message Program for Adolescent E-Cigarette Users: A Randomized Clinical Trial.
 Abstract
IMPORTANCE : E-cigarettes are the most commonly used tobacco product among adolescents. Despite known harms of nicotine exposure among teens, there are no empirically tested vaping cessation interventions.
OBJECTIVE : To compare the effectiveness of a text message program for nicotine vaping cessation among adolescents with assessment-only control.
DESIGN, SETTING, AND PARTICIPANTS : A parallel, 2-group, double-blind, individually randomized clinical trial with follow-ups at 1 and 7 months after randomization was conducted from October 1, 2021, to October 18, 2023. Participants were recruited via social media ads; the intervention was delivered via text message; and assessments were completed online or by telephone. Eligible individuals were US residents aged 13 to 17 years who reported past 30-day e-cigarette use, were interested in quitting within 30 days, and owned a mobile phone with an active text message plan. To optimize study retention, all participants received monthly assessments via text message about e-cigarette use.
INTERVENTIONS : Assessment-only controls (n = 744) received only study retention text messages. Intervention participants (n = 759) also received an automated, interactive text message program for vaping cessation that delivers cognitive and behavioral coping skills training and social support.
MAIN OUTCOMES AND MEASURES : The primary outcome was self-reported 30-day point-prevalence abstinence from vaping at 7 months analyzed as intention-to-treat, with missingness coded as vaping.
RESULTS : Among n = 1503 adolescents randomized, average age was 16.4 (SD, 0.8) years. The sample was 50.6% female, 42.1% male, and 7.4% nonbinary/other; 10.2% Black/African American, 62.6% White, 18.5% multiracial, and 8.7% another race; 16.2% Hispanic; 42.5% sexual minority; and 76.2% vaped within 30 minutes of waking. The 7-month follow-up rate was 70.8%. Point-prevalence abstinence rates were 37.8% (95% CI, 34.4%-41.3%) among intervention participants and 28.0% (95% CI, 24.9%-31.3%) among control participants (relative risk, 1.35 [95% CI, 1.17-1.57]; P < .001). No baseline variables moderated the treatment-outcome relationship. There was no evidence that adolescents who quit vaping transitioned to combustible tobacco products.
CONCLUSIONS AND RELEVANCE : A tailored, interactive text message intervention increased self-reported vaping cessation rates among adolescents recruited via social media channels.
 
ソーシャルメディアを通じて募集したベイピングの中止を希望する青少年に対して、対話型のテキストメッセージによる禁煙介入は、評価のみの対照と比較して、自己申告によるベイピングの禁煙率を上昇させることが、米国・Truth InitiativeのAmanda L. Graham氏らによる無作為化二重盲検比較試験の結果で示された。電子タバコは、青少年の間で最も一般的に使用されているタバコ製品である。10代の青少年のニコチン曝露による有害性は知られているものの、検証されたベイピングを中止するための介入法はなかった。
対話型テキストメッセージの介入群と、評価のみの対照群に無作為化

 研究グループは2021年10月1日~2023年10月18日に、13~17歳で現在(過去30日)電子タバコを使用し、30日以内の禁煙に興味があり、テキストメッセージプラン付きの携帯電話を有する米国居住者を、介入群または対照群に1対1の割合で無作為に割り付けた。
参加者は、Instagram、Facebook、Snapchatの広告を通じて募集された。
フォローアップ率を最適化するために、電子タバコの使用に関するインセンティブ付きのテキストメッセージ調査(1通5ドル)を、無作為化14日後、以降は6ヵ月間の追跡期間中毎月、すべての参加者に送り評価した。
対照群は、上記の研究継続テキストメッセージのみを受信した。介入群は、研究継続テキストメッセージに加え、認知および行動的対処技術トレーニングと社会的サポートを提供するベイピング中止のための自動対話型テキストメッセージプログラムを受信した 。
最終的にいろいろな介入でも本人の自覚が半分ぐらい大切なようですね。

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