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Part 2: Lightning Network, Bitcoin’s Crossing the Chasm Superpower第2部:ライトニング ネットワーク、ビットコインのシャズムを渡る超大力

Part 2: Lightning Network, Bitcoin’s Crossing the Chasm Superpower
第2部:ライトニング ネットワーク、ビットコインのシャズムを渡る超大力


Michael Levin
マイケル・レヴィン

May 28, 2021
2021年5月28日

Before diving into this post, if you haven’t already, you should read Part 1: The Dual Adoption Curves of Bitcoin. That post explains how Bitcoin adoption can be understood by exploring its dual adoption curves in the context of the Diffusion of Innovations theory.
この投稿で深掘りする前に、もしあなたがすでに、そうしてなかったなら、あなたは第1部: ビットコインの二重の採用カーブを読むべきです。 その投稿はビットコイン採用が、革新理論の拡散という環境でその二重の採用曲線を探検することによって、どのように理解されることができるか説明します。

In this post, I’ll explain the concept of ‘Crossing the Chasm’ and hypothesize that the Lightning Network is Bitcoin’s Crossing the Chasm Superpower.
この投稿で、私は「シャズムを渡る」という概念を説明して、そしてライトニング ネットワークは ビットコインが大亀裂を渡る超大力であると仮定するでしょう。

Crossing the Chasm
シャズムを渡る

In the early 1990s, Geoffrey Moore studied the relationship between the burgeoning tech startup ecosystem and the Diffusion of Innovations theory. In his book, Crossing the Chasm, Moore posited a minor, yet enormously consequential, tweak to the Diffusion of Innovations theory. He hypothesized that a massive gap existed between the early adopters and the early majority, the chasm, that any technology needs to traverse to go mainstream. Otherwise, if a product could not cross the chasm, it would wither in the doldrums of its niche market and never reach full, mainstream adoption.
1990年代初期に、ジェフリー・ムーアは増大している技術始動生態系と革新理論の拡散の間の関係を調査しました。 彼の本「シャズムを渡る」で、ムーアは、革新理論の拡散にマイナーで、それでもなお途方もなく重大な、ひねりを仮定しました。 彼は早期採用者と早期過半数の間にどんな技術でも主流になるために通過する必要がある大規模なギャップ、 シャズムが存在すると仮定しました。 さもなければ、もし製品がシャズムを渡れないと、それはその適切市場の無風地帯で衰えて、そして決して完全な、主流の採用に到達しないでしょう。

The Chasm exists because of the major psychological and social differences between early adopters and the early majority. Early adopters are visionaries searching for revolutionary change. They see a problem with the status quo and they actively want to adopt technologies to fix that. They are willing to take big risks to drive an order-of-magnitude change. On the other hand, the early majority are risk averse pragmatists who are focused on the day to day problems that exist within their specific vertical. They are searching for incremental, reliable solutions from established players. The early majority is not at all influenced by early adopters. Hence, the chasm…
シャズムは早期採用者と早期過半数の間の主要な心理的な、社会的な相違のために存在します。早期採用者は革命的変化を求めて探る夢想家です。 彼らは現状のままの問題を見て彼らはそれを修理する技術の採用を積極的に望みます。 彼らはけた違いの変更を引き起こすために大きいリスクをとることをいといません。 他方、早期大多数は彼らの特定の垂直圏に存在する日ごとの問題に集中したリスク回避志向実務家です。 彼らは確立されたプレーヤーから逐次的な、信頼性が高い解決を捜しています。早期大多数は少しも早期採用者によって影響を与えられません。 それ故、シャズム…

Moore spends the rest of the book outlining the key strategies necessary to effectively cross the chasm. To briefly summarize, the key to crossing the chasm is a relentless focus on one specific market segment, a beachhead. Moore says, “Target a specific market niche as your point of attack and focus all your resources on achieving the dominant leadership position in that segment.” Within that target market, you need to build out a “whole product.” A whole product includes the core product, but also, whatever you need to achieve your compelling reason to buy. This can include additional software, hardware, systems integration, installation and debugging, training and support, standards and procedures, etc. The early majority of customers expect a product to just work for their use case. Once a dominant market position is achieved in this beachhead segment, the product can expand strategically into adjacent markets using the reputational gains from the initial segment to convince other members of the early majority.
ムーアは、効果的にシャズムを渡るために必要で重要な戦略を概説するのに本の残りを費やします。 短的に要約すると、シャズムを渡ることへのカギは1つの特定のマーケット・セグメント、足がかかりに容赦がない焦点を合わせることです。ムーアは「あなたの攻撃のポイントとして特定の市場領域をターゲットにして、そしてあなたのすべての資源をその部分で最有力の指導者の地位を獲得することに集中させてください。」と、言います。 そのターゲット市場の中で、あなたは「製品全体」を造り出す必要があります。製品全体はコア製品を含みますが、しかし同じく、やむにやまれぬ購買理由を獲得する必要があるものは何でも含みます。 これは追加のソフトウェア、ハードウェア、システム・インテグレーション、インストレーションとデバッギング、研修とサポート、基準や手順などを含む可能性があります。初期過半数の顧客は製品が彼らのユースケースの為だけに働くことを期待します。いったん、この足がかりの部分で最有力な地位が獲得されると、その製品は最初の部分からの世評の獲得を早期過半数の他のメンバーを納得させるために使って隣接した市場に戦略上拡大することができます。

Airbnb is one of the best examples of successfully crossing the chasm. Originally, Airbnb started as a service where people booked travel accommodations during only the busiest moments in a specific city (i.e. during a major conference). But it has since grown to become one of the most popular ways to book any accommodation (travel or otherwise). Airbnb accomplished this feat, in part, by focusing on delivering a “whole product” for its early hosts. For example, initially, growth was slow in New York. So, the founders went there to identify the problem. Although the accommodations were up to standards, the photos of the accommodations were terrible. So, they hired professional photographers to take pictures of the accommodations. This decision kick-started growth for the platform. Airbnb didn’t start off in the photography business, obviously. Still in order to solve the needs of its initial early majority of users, it created a “whole product” that incorporated a photography service. With decisions like this, Airbnb successfully crossed the chasm into the mainstream.
Airbnbは、成功裏にシャズムを渡る最も良い例の1つです。 元来、Airbnbは、人々がただ特定の都市で最も忙しい瞬間だけの期間に(すなわち主要な会議の間)旅行宿泊施設を予約するサービスとして仕事を始めました。 けれども、それはそれ以来どんな宿泊でも予約する最も人気が高い方法の1つになるようになりました(旅行あるいは別のことでも)。 Airbnbは、一部、その初期ホストのために「製品全体」を提供することに焦点をあてることによって、この偉業を達成しました。 例えば、初めに、成長はニューヨークで遅かったです。 それで、創設者は問題を確認するためにそこに行きました。 宿泊施設が標準を満たしたけれども、宿泊施設の写真はひどかったです。 それで、彼らはプロのカメラマンを宿泊施設の写真を撮るために雇いました。 この決定はプラットホームのための成長をキックスタートしました。 明らかに、Airbnbは、写真撮影ビジネスでは始めませんでしたが、しかしその最初の早期大多数ユーザーの必要を解決するために、それは写真撮影サービスを含んだ「プロダクト全体」を作成しました。 このような決定で、Airbnbは、成功裏にシャズムを渡り主流となりました。

Bitcoin’s Crossing the Chasm Hurdle
ビットコインがシャズムの障害を渡る

As discussed in Part 1, for Bitcoin, overall, the initial adoption has been driven mostly by Bitcoin, the asset. Given the current point on the overall adoption curve along with the projected rate of adoption, it is clear that over the next 10 years, Bitcoin will start to move past those early adopters towards the early majority. To do so, Bitcoin will have to cross the chasm. The early majority, as risk-averse pragmatists focused on the day-to-day problems within their specific verticals, might struggle to grasp the narrative around Bitcoin as purely an investment asset. The early majority, when perceiving Bitcoin as exclusively an asset, will not comprehend how it can directly help them solve their day-to-day, vertical-specific problems. So, in all likelihood, in order for Bitcoin to effectively cross the chasm, reach the early majority, and go mainstream, Bitcoin’s positioning will need to evolve. So, the pertinent question is: how will Bitcoin cross the chasm to reach the early majority?
第1部で論じたように、 ビットコインにとって、全体的に、最初の採用は主として ビットコイン、その資産によって駆動されました。 採用の推定レートで全体的な採用曲線上の現在のポイントを与えられて、次の10年にわたって、 ビットコインがそれらの早期採用者を超えて早期過半数に近付き始めるであろうことは明確です。 そうするために、 ビットコインは、シャズムを渡らなければならないでしょう。 早期過半数は、リスク回避志向実務家が彼らの特定の垂直圏で日ごとの問題に焦点を合わせたように、純粋に投資資産としてビットコインの周りの物語を把握しようと苦闘するかもしれません。 早期過半数は、ビットコインをもっぱら資産として認知するとき、それがどのように直接彼らが彼らの日ごとの、縦方向の特定の問題を解決する助けとなり得るか理解しないでしょう。 それで、おそらく、 ビットコインが効果的にシャズムを渡って、早期過半数に達して、そして主流になるために、 ビットコインの位置取りは進展する必要があるでしょう。 それで、関係がある質問は次の通りです: ビットコインは早期過半数に達するためにどのようにシャズムを渡るでしょうか?

To answer that question, let’s circle back to Moore who says the key to crossing the chasm is a relentless focus on one specific market segment, a beachhead. Focus all resources on building a whole product for that specific segment. This strategy to cross the chasm does not fit neatly with most of the existing or previous narratives around Bitcoin. Those narratives encompass general use cases for broad swaths of the population. For instance, the narrative of a cheap payment network is exciting and interesting. Any business could use that, right? Well, given its broad scope, any business could use it. But, given the lack of a whole product incrementally solving a problem in a specific niche that just works, no business will use it. While early adopters don’t mind general narratives and half-baked use cases, the early majority will only adopt if there are specific use cases that incrementally solve their existing problems.
その質問に答えるために、「シャズムを渡ることへのカギが橋頭堡である1つの特定のマーケット・セグメントに容赦なく集中することである。すべての資源を特定のセグメント.のために製品全体を構築することに集中させてください。」と言うムーアに戻ってみましょう。 シャズムを渡るためのこの戦略がビットコインの周りの既存か、あるいは前の物語の大部分ときちんと適合しません。それらの物語は広い区域の住民の一般的なユースケースをカバーします。例えば、安い支払いネットワークの物語はワクワクして、そして興味深いです。どんなビジネスでもそれを使えるでしょうね。まあ、その広範囲のスコープという条件のもとでどんなビジネスでもそれを使う可能性があるしょう。けれども、単に機能する特定の適所の問題を徐々に解決している製品全体が欠如しているとすれば、ビジネスでは誰も使わないでしょう。早期採用者が一般的な物語やなまはんかなユースケースを気にしない一方で、もし徐々に彼らの既存の問題を解決する特定のユースケースがあるなら、早期大多数は単に採用でしょう。

Bitcoin’s Crossing the Chasm Superpower
ビットコインがシャズムを渡る超大力

For Bitcoin to cross the chasm into the early majority, it will need to meet the unique needs of specific niche audiences who are focused on day-to-day problems within their business. These audiences want solutions that make their lives significantly easier and give them more time to focus on their core value propositions. If they’re pitched Bitcoin exclusively as an asset, based on their needs, they might not be compelled enough to explore and adopt it. But, the early majority of users could be very intrigued by the potential solutions enabled by Bitcoin, the network, or a better form of money.
ビットコインが早期過半数へのシャズムを渡るために、それは彼らのビジネスの中で日ごとの問題に集中される特定の適所の聴衆のユニークな必要を満たす必要があるでしょう。 これらの聴衆は彼らの生活を際立ってより容易にして、そして彼らにもっと多くの時間を与える解決が彼らの中核となる価値命題に焦点を合わせることを望みます。 もし彼らの必要に基づいて、彼らが資産としてビットコインがもっぱら設定されるなら、彼らは十分強制されなくとも、調査して、採用するかもしれません。 けれども、これらの早期過半数のユーザーはビットコイン、そのネットワークあるいはもっと良い形のお金によって可能となる潜在的な解決によって、非常に興味をそそられる可能性があるでしょう。

Over the past few years, Bitcoin has developed a superpower in this race to cross the chasm. The Lightning Network will help transition Bitcoin from the early adopters who mostly use Bitcoin, the asset, to the early majority who will use Bitcoin, the network.
過去数年にわたって、 ビットコインはシャズムを渡るこのレースで超大力を開発してきています。ライトニング ネットワークは.主として ビットコイン、その資産を使う早期採用者から ビットコイン、そのネットワークを使うであろう早期過半数までビットコインが移行する助けとなるであろう。

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