Technical Documentation: The Silver Bullet for Technician Enablement 技術ドキュメンテーション:技術者を有能にする特効薬
Technical Documentation: The Silver Bullet for Technician Enablement
技術ドキュメンテーション:技術者を有能にする特効薬
Feb 4, 2021
2021年2月4日
Technical documentation isn’t merely an extended collection of product information. It’s also a tool for fostering product adoption, boosting operational efficiency, and transforming business. One key role it has to play in all industrial sectors is technician enablement.
技術ドキュメンテーションはただ製品情報の拡張された収集物ではありません。それは同じく商品採用を促進して、経営効率を引き上げて、そしてビジネス変容のツールです。 それがすべての産業部門で果たさなければならない1つの重要な役割は技術者の有能化です。
Why is tech doc an unmatched resource for building up technician knowledge? What is needed to turn it into the perfect upskilling material? How is it a quick win for tech doc and field service teams alike? Let’s find out.
なぜ技術ドキュメンテーションは技術者の知識を増強するための比類がないリソースですか? 何がそれを完ぺきな技能向上の資料に変えるために必要とされますか? それは技術ドキュメンテーションと現場のサービスチームにとっても同様にどのように素早い勝利となりますか? 見つけてみましょう。
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What Makes Technical Documentation a Great Asset for Technician Enablement?
何が技術者の有能化のために技術ドキュメンテーションを偉大な資産にしますか?
The very nature of technical documentation makes it an outstanding resource for product enablement. Here is why:
技術ドキュメンテーションのまさにその本質はそれを製品有能化のための傑出したリソースにします。 ここにその理由があります:
It’s exhaustive: technical documentation is the most comprehensive store of information on new and legacy products and technologies of a company. It includes all versions, every option, and each configuration possible that technicians will ever encounter.
それは徹底的です:技術ドキュメンテーションが会社の新しい、そして旧式な製品および技術に関する情報の最も包括的な蓄積です。 それはすべてのバージョン、すべてのオプションと技術者がいつか遭遇するであろう可能なそれぞれの構成を含みます。
It’s rich: beyond words, tech docs are enriched with images, vector graphics, animations, interactive SVGs, 3D images, and sometimes even videos, to provide the deepest understanding and the most accurate vision of the product and procedures.
それは豊かです:言葉を越えて、技術ドキュメンテーションが製品や手順の最も深い理解と最も正確なビジョンを提供するためにイメージや、ベクトル方式グラフィクス、アニメーション、対話形式の SVGs 、3Dイメージ、と時々ビデオさえ豊富なものです。
It’s up to date: it’s a challenge for tech doc teams in a world of accelerated product development to keep up with the product itself. Yet, even with new products, updates, changes and fixes, technical documentation represents the most reliable and freshest information to be found about a product.
それは最新です:製品自身に遅れをとらずについていくため、加速された製品開発の世界の技術ドキュメンテーションチームにとって手強い挑戦です。 それでも、新製品や、更新や、変化と修正にもかかわらず、技術ドキュメンテーションが製品について見いだせる最高の信頼性と、最も新鮮な情報を描写します。
Still, being the best source of information for technicians alone is not enough to make it a great material for technical enablement – so how do we get there?
それでも、技術者だけのために最良の情報源であることは技術的有能化のためにそれを素晴らしい材料にするのに十分ではありません - それで我々はどのようにそこに着きますか?
“Technical Documentation is the most reliable and freshest information to be found about a product”
「技術ドキュメンテーションは、製品について見いだされる最も信頼性が高い、そして最も新鮮な情報です」
The Silver Bullet for Upskilling
技能向上のための特効薬
Before explaining how technical documentation can upskill field teams, it’s best to start with when and where it’s specifically needed.
技術ドキュメンテーションがどのように現場チームを技能向上することができるか説明する前に、特に必要とされているとき、必要なところで始めることは最良です。
Most companies already understand that technical documentation is an essential resource for the onboarding of technicians. They include manuals, guides, and other product documentation in their initial training programs. This is definitely a good practice – but it’s far from the sweet spot of technical content for technician enablement.
たいていの会社はすでに技術ドキュメンテーションが技術者を組み込むための不可欠なリソースであることを理解します。 それらは彼らの最初の訓練プログラムにマニュアル、ガイドと他の製品ドキュメンテーションを含みます。 これは確かに良い実践ですが-それは技術者有能化のための技術内容の最高の結果をもたらす領域からほど遠いです。
It’s when the technicians leave the classroom and head out into the field that technical documentation has a more important role to play. Consider: when a technician is being onboarded, they can only be exposed to a limited number of product configurations and use cases. It’s both impossible and inadvisable to attempt to cover every setup before heading out to the field.
技術ドキュメンテーションが果たすべきいっそう重要な役割を持っているのは技術者が教室を去って、現場に出るときです。 考慮してください:技術者が 組み込まれているとき、彼らは限定された数の製品構成やユースケースにだけ露出されるだけです。 現場に出る前に、すべてのセットアップをカバーしようと試みることは共に不可能で、勧められません。
It’s when technicians are facing real life conditions and face specific installations they’ve never encountered before, or when they service unfamiliar products and configurations, that field technicians need to rely on precise, exhaustive technical documentation to reinforce the general knowledge they acquired in their initial training. As a matter of fact, it’s also when they learn best.
現場の技術者が彼らの最初の訓練で獲得した一般的な知識を補強するために正確な、徹底的な技術ドキュメンテーションに頼る必要があるのは、技術者が現実の生活条件に直面して、前に、一度も遭遇したことがない特定の据え付けに直面するとき、あるいは彼らが、彼らの不慣れな製品とコンフィギュレーションの保守サービスをするときです。 実のところ、それは、彼らが最も良く学ぶときです。
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