ビジュアルデザインを検査する方法
How to Test Visual Design
ビジュアルデザインを検査する方法
By Kathryn Whitenton on June 17, 2018
キャスリン ホワイトントン著 2018年6月17日
Topics
話題:
• Visual Design
ビジュアルデザイン
• Research Methods
研究方法
Summary: When evaluating fonts, colors, and other visual details, assess both aesthetic impressions and behavioral effects.
要約:フォントや色や他のビジュアルの詳細を評価するとき、審美的な印象と行動の効果両方を評価すること。
Visual details like fonts, colors, alignment, and images are increasingly expected to not just create a usable experience, but also to express the complex brand traits such as friendliness, reliability, or innovation.
フォント、色、調整とイメージのようなビジュアルの詳細は、ますます有用な経験を創造するだけではなく、友好、信頼度、あるいは刷新のように複雑なブランド特徴を表現することが、期待されます -。
Many teams begin by defining the target brand traits; then designers and stakeholders select the visual details they believe will best convey those brand traits. This approach assumes that the opinions of designers and stakeholders will accurately predict users’ reactions. It’s a great first step, but it does not guarantee that what the designers thought looked ‘friendly’ will be perceived as such by users.
多くのチームは、目標やブランド特徴を明確にすることから始めます;それからデザイナーと株主が彼らが最も良くそれらのブランド特徴を伝えるであろうと信じるビジュアル詳細を選択します。このアプローチはデザイナーと株主の意見が正確にユーザーの反応を予測するであろうと想定します。 それは大きい第一歩ですが、しかしそれはデザイナーが「友好的に」見えたと思ったことがユーザーによってもそうだと認知されるであろうことを保証しません。
When organizations have a lot to gain from effective branding, aesthetic choices and their impact on users’ attitudes should be assessed through a rigorous, data-driven approach.
組織が効果的なブランド化から得るべき多くを持っているとき、審美的な選択とユーザーの態度への影響は厳しい、データ駆動アプローチを通して査定されるべきです。
How to Test Perceptions of Visual Design
ビジュアルデザインの認識テスト方法
As with any form of UX research, recruit test participants who are representative of your target audience. They don’t need to have any design expertise — people don’t need training in visual design to know whether they like something; in fact, users can reliably rate how much they like visuals in less than a tenth of a second (according to one study by Gitte Lindgaard and her colleagues). However, knowing whether someone likes a design doesn’t indicate whether the design conveys the right brand qualities.
どんな形のユーザー経験研究でのように、あなたの対象とする聴衆の代表の参加者を募集すること。 彼ら - デザイン専門知識を持っている必要はありません- 人々は彼らが何かが好きであるかどうか知るためにビジュアルデザインでの研修を必要としません; 実際、ユーザーは、彼らがどれぐらい1秒の10分の1以下で(Gitte Lindgaard と彼女の同僚による1つの研究によれば)ビジュアルが好きであるか確かに判別することができます。 しかしながら、誰かがデザインが好きかどうかを知ることは -デザインが正しいブランド品質を伝えるかどうかを示しません。
ここから先は
¥ 100
この記事が気に入ったらチップで応援してみませんか?