マーケティングとは冒険家かもしれない Marketing might be an adventure
金曜日の起業の授業で「顧客のニーズがよくわからない」、事業に対してこんなことを言われました
My business team was told that “I didn't understand customer’s needs in your project” on Friday’s business startup class.
顧客のことを理解するのが事業の基本なのに、完璧に出来ていないなと感じた
I felt that I didn't perfectly understand the foundation of business to understand customers’ needs.
顧客を理解するとは何ぞや、難しいわー
そんなことを思いながら基本に立ち返るためにこの間買ったこの本を読んでみた
What is understanding the customer?
It’s difficult for me.
I bought a book a few days ago to read and get back to the foundation.
名前は
The name is
博報堂マーケティングスクール
超図解・新しいマーケティング入門~“生活者"の価値を創り出す「博報堂の流儀」~
“An illustrated new marketing basic”. It is sold by Hakuhodo marketing school.
まだちょろっとしか読んでないけど、感じたことは
「マーケティングは本人が気づかない顧客の未開拓ニーズを開拓する冒険家みたい」
I felt that, “Marketing is like an adventure exploring unknown customers’ needs”
But I have only read the a few pages of the book.
まだ見たこともない世界に飛んで行くのが好きな私に向いているかもしれないと思う今日このごろ
I might be suited for marketing because I like going into unknown worlds in my life.
まだ触りしか読んでないから、また感想は後で
I am going to share my opinion later because I only read the beginning.