Unimedia INTERVIEW (12) 〜CIMS Team〜
FUN. FUN. FUN.
Everything in the interview were able to be described as FUN.
Well, the thing is, I did prepare questions about hardships and difficulties. However, the FUNS they engendered, it was just so effective that I was never able to interrupt the talk with a negative view.
In Unimedia Solutions LLC in Mongolia, Jerry and Bayarbaatar work as developers in CIMS team. Creating systems to process and analyze business name card, they explained themselves to be 23rd and 30th employees in the company. Currently holding about 80 or 90 employees in Unimedia already, although young, they were one of the veteran members.
The system targeted to Japanese business organizations, CIMS team has a lot to compete in the country’s market.
“To win over other softwares, are their any special qualities or services that CIMS system holds?” To my inquiry, they answered without doubt,
“A lot!!”
“Operator team,” Bayarbaatar said.
When processing name card images to digital data, operator team plays part in correcting mistakes done by OCR (optical character recognition), image processing system.
“It becomes much reliable for users,” Jerry explained.
Even so, both agreed OCR to be one of the best features in the CIMS system. As Bayarbaatar processed the image with mobile application,
“It’s MAGIC!!!!!” Jerry laughed, smiling at the processed data on the phone.
On the phone application, they demonstrated the whole process of reading the data and organizing the files in the system. As the interview went on, their talk began to raise speed; both of them starting as soon as the other finished talking. Both of them eager and proud to show all the AMAZING features the system held.
Excitement flickering in small sparks, we finished the interview with four tries at SNOW until we got just a perfect shot.
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楽しい。明るい。楽しい。
笑わされてばっかだった。
モンゴルにある Unimedia Solutions LLC。JerryさんとBayarbaatarさん、CIMS team の開発者だ。
23番のJerryさんと30番のBayarbaatarさん。入社順に出席番号のようなものがあることを教えてくれた。80、90人目近くの社員を迎えている中、若いながら、2人はUnimediaのベテラン社員だ。
CIMS team が開発しているのは名刺読み込みシステム。
写真として読み込んだものをデータ化し、整理し、連絡、メッセージ、知り合いの中でのグループ作成、と多くの機能を持っている。
主な顧客は日本の企業や組織。
「組織内での、連絡先共有、より新しい可能性やきっかけのためになる。」連絡を持つことは繋がりを持つこと。
整理することだけでない。その意義。Jerryさん、説明してくれた。
しかし、Sansan、Eight、すごい名刺管理、CamCard、日本には多くの名刺管理システムが存在している。
その中で、Unimedia の持つ、CIMS。その固有性は何か。何がそれを「優れているもの」にするのか。
「正確性。」単純でありながら、明確であった。
「オペレーターチームが読み込みの確認を取っている。正確なんだ。」Bayarbaatarさん、説明してくれた。
それでも、CIMSの持つ、最も優れている機能は何か。その問いに対し、迷いなく、
「OCR。」2人は即座にそう回答した。OCRは Optical Character Recognitionの略、写真を読み込み、データ化する機能のことを言う。
「It’s MAGIC!!」Jerryさん、大きく手を広げ、目を見開いた。
連絡先を友達と共有したり、入力された情報を編集したり、並べ替えたり、アプリ上で連絡取り合ったり。いろんな機能を見せてくれた。説明して行くにつれ、話のテンポは上がっていき、お互いに息継ぎの合間を縫いながら、我先にと説明を重ねてきた。
それだけ、熱心だった。
それだけ、説明したくてしょうがなかった。自分たちが作っているそのシステムを。
そんなワクワクしながらのインタビュー。
3枚の挑戦。そしてやっと納得のいった、1枚のセルフィー。
SNOWではしゃぎながらインタビューを閉じた。