東大英語 no.2

Literacy, that is, being able to read properly, is of great practical use in our society and the world. Unfortunately, however, this is the main reason that teachers give children when announcing that they must learn to read. Reading is taught in ways that not only completely obscure what the art of literacy consists of, but prevent the child from guessing that it could exist. Even teachers who themselves are committed to literacy stress reading's practical value when teaching beginners, neglecting the less obvious but much more important value literacy can have for one's life. Earnest teachers, anxious to secure a better economic life for their students, press them to apply themselves energetically to learning reading skills so that they will be able to "get ahead in the world." But the child is not strongly motivated by distant future rewards; he is not firmly convinced by this  reason.


読み書きができることは、私たちの社会や世界にとって実用的である。 しかし残念なことに、教師が子どもたちに「読書を学ばなければならない」と告げるときの主な理由はこれである。 読書は、識字術がどのようなものであるかを完全に曖昧にするだけでなく、子供がその存在を推測することもできないような方法で教えられている。 識字に熱心な教師でさえ、初心者に教えるときには読書の実用的な価値を強調し、識字が人生にとってもたらす、それほど明白ではないがはるかに重要な価値を軽視する。 熱心な教師は、生徒の経済的な生活を向上させたいと考え、"世の中で出世する "ために、読解力の習得に精力的に取り組むよう生徒に迫る。 しかし、子供は遠い将来の報酬に強く突き動かされているわけではない。


DeepLで翻訳しました

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