見出し画像

Non Architecture Competition

今年のはじめから、大学の学部の時からの仲間と建築コンペをやっていたのだが、ファイナリストになったようなので、書き落としておこうと思う。

参加したのはNon Architecture という団体がやっている海外の学生コンペで、”AMSTERDAM CYCLING BRIDGE”というアムステルダムのIJ川にサイクリストのための橋をかけるという内容であった。

コンペ内容リンク
https://www.nonarchitecture.eu/amsterdam-cycling-bridge/


下に提案内容をまとめておく。

Title: Measuring AMS

New Amsterdam is generated by Overlapping Bicycles and Boats.

Bicycles and boats are the two main forms of transportation in Amsterdam. These two modes of transportation, which are the city's circulation, have been nurtured throughout Amsterdam's history and have become a part of the city's everyday landscape, getting a universality as the city's transportation system. However They function independently of each other and do not interfere with each other. We thought their coexistence in a scenery makes the specificity of Amsterdam clear.

We would like to propose a bridge that unites these two, which have never been overlapped, in the dimension of "scale", so that the specificity of Amsterdam can be expressed as a landscape and experience. The simple form was created by combining a scale of rational values. For example: the height for container ships, the slope for bicycles, the width of the river for free traffic, and the distance between them. With this form, the landscape of bicycles "running alongside" boats on the IJ River will reflect the specificity of Amsterdam, where two universal forms of transportation coexist in a river scenery.

#MobilityBoatsFerryCargo #dimentionofscale

#straightforwardform

#runningalongside

#newscape


01_Presentation Board

画像2


02_Concept Board

画像2

03_Functional Board

画像3

上にも書いたが、日本の学生が参加できるアイデアコンペでは土木・交通系のものはあまり見ないので、土木デザインがどうあるべきなのかという新しい視点を得ることができた。
提案を考えていく上で、構造系の先生にもエスキスをしていただき、その中で、橋の構造を見るとその橋ができた時代における最先端の技術を使って橋梁が作られることが多いようで、今回の提案では先進的な構造という視点での提案はできなかったが、今後こう言った状況に出会ったら考えてみたいものである。

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?