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CNP Roadshow連続365日達成記念スペース(7/20)

1年前の今日スペースを開始した。
1日も欠かさずに毎日行ってきた。

Threadsキャンペーン

1063件の応募あった。
当選した方へInstagramでDMした。
skn(さっかん)さんが当選した。

市況

オーナー数:5499名
フロア:0.568ETH
時間をかけて分散させて大きくさせていきたい。
レインボーキャンペーン追加募集
19枠のうち7枠が埋まっている。

今からCNPを購入して申し込んでも問題ない。
先着順の申し込みになる。

CNPフレンズ

バージョンアップ後再起動で問題解決する。

Road Show

スペースを開始する前は表に出ないようにしていた。
CNPのメッセージを出す人がいなかった。
イケハヤさんはCNP以外のプロジェクトも多数抱えている。
CNPに特化した発信をした方がいいと考えていた。
Twitterでツィートするだけだと浸透しないと感じていた。
その中で音声マーケティングを研究しながら開始した。
最初はVoicyで有料契約して発信をしていた。
現在ではNinja DAOの放送を行い、裏番組として裏Road Showを行っていた。

Twitterスペースをやる上で気をつけたこと3選。
☑️CNPの発信に特化する
☑️ひとり語りスタイル
☑️定時放送で視聴習慣をつける
Twitterスペースを活用してCNPの発信をしている。
CNPでないものは極力弾いて進めている。
毎日AMAという形をとって発信をしている。
事前に質問をもらって運営が質問を選んで回答する形が主流だった。
そうした形を取らずに全て責任を持って回答していた。

視聴習慣
毎日18時に行うことで視聴習慣が整った。
音声コンテンツは
☑️ながら聞きができる
☑️熱量が伝わる
☑️制作コストが安い
☑️文章よりも早く伝えられる
中でもながら聞きができるのは非常に強い。
帰路の途中・晩御飯の支度中・食事中など、ながら聞きができる。
他がやっていない箇所でポジションを作っていきながら進めていった。
一人語りスタイルでスペースを進めるにはスキルが必要だった。
最初は1時間内で進める内容を原稿に起こしてスタートしていた。
原稿を読むだけのスペースだったので最初は申し訳ない気持ちがあった。
一人で音声発信ができるスキルは今後重要になっていくと考えている。
1年前から今もそう思っている。
音声は早く届けられ、どんな人なのか人柄も伝えられる。
プロジェクトにうまく活用していこうと考えた。

埋もれないことが大事。
CNPは5月が出たが、毎週・毎日のようにプロジェクトが出てきていた。
プロジェクトとして埋もれてしまうのがCNPの最も恐れていたこと。
NFTプロジェクトとしてやっていける状況を作らなくてはならなかった。
毎日やることで他のプロジェクトとの差別化になると考えていた。
CNPというプロジェクトの考え方や実現したいことを
発信していこうと考えていた。
CNPは派生プロジェクトが多数存在する。
最初にCNPJが派生プロジェクトとして7/15に出てきた。
NFTを画像として捉えるとCNPよりもCNPJの方が魅力的に見える。
他のプロジェクトも出てくることでCNPの魅力が薄まっていくと考えた。
派生プロジェクトとCNPは圧倒的に違うという、
差別化をしなければならないと考えていた。
CryptoNinjaという誰でも使えるIPの中で、
CNPというIPが薄まらないように心がけた。

スペースの内容
途中まではスペースのアーカイブを残していなかった。
voicyの有料放送でアーカイブを流していた。
10月からスペースアーカイブを残すようにした。
voicyの有料放送は表では言えないようなコンテンツ発信に切り替えた。
5/26が最も聴かれている。
CNPいろいろ話す会が最も聴かれている。
普段は200名くらいが聞いている。
アーカイブまで含めると400名前後聞いてくれている。
日々起こっているCNPの施策の進捗報告などしていける。

音声コンテンツのながら聞き
このプロジェクトの目的に対して特定部分の進捗を伝えられる
「差分」を話せる。
文章だと冗長表現になってしまうが音声だと何度も同じ内容を説明できる。
今までの進捗や変更になったことを繰り返し話すことができる。
ただ最近は音声コンテンツの状況は大きく変わってきた。
エンゲージメントツールとしては最適。
今は聞いてくれるまでの動線をどう作っていくかが難しい。
タイトルを固定で「CNP〜」としている。
これにより視聴者数がいつも多いスペースというアピールになり、新規ユーザーへのアピールにもなっていた。
昔はどこもやっていなかったためポジションを取りやすかった。
ポジションを取れることで新しい仲間も獲得できた。
しかし今は音声コンテンツが飽和している。
今は新しい仲間を獲得するためだけの音声コンテンツは難しいと感じる。
これから始めるにはTwitterスペースのみで続けて言ってもポジション確保は難しいので新しい形で進めていく必要があると感じている。
CNP Road Showは2年目も行っていきたいと考えている。
CNPというプロジェクトに対しても役立つツールになるように
今後も進めていく。

In English Ver.

Space for CNP Roadshow Celebrating 365 Consecutive Days (7/20)

I started this space one year ago today.
I have done it every day without missing a single day.

Threads campaign

There were 1063 entries.
I DMed the winners on Instagram.
skn (sakkan) won.

Market

Number of owners: 5499
Floor: 0.568 ETH
We want to diversify and grow it over time.
Rainbow Campaign additional openings
Seven of the 19 slots have been filled.

There is no problem to purchase CNP and apply now.
Applications will be accepted on a first-come, first-served basis.

CNP Friends

Rebooting after upgrading will solve the problem.

Road Show

Before the space was started, it was kept off the front page.
There was no one to send out messages for CNP.
Ikehaya has many projects outside of CNP.
We thought it would be better to send out a CNP-focused message.
He felt that just tweeting on Twitter would not penetrate the market.
In this context, he started researching voice marketing.
At first, he paid for a subscription to Voicy to send out messages.
Now we were broadcasting Ninja DAO and doing a behind-the-scenes Road Show as a back-up program.

Three things I took care of when doing the Twitter space.
☑️ specialize in transmitting CNP
☑️ one-person storytelling style
☑️ regular broadcasts to get into the habit of watching

I use the Twitter space to transmit CNP.
I am proceeding by playing anything that is not CNP as much as possible.
We are sending out daily AMAs.
The mainstream format used to be that we received questions in advance and the management would select and answer them.
We did not take such a form and answered all the questions responsibly.

Viewing habits
By doing this every day at 6:00 p.m., a viewing habit was established.
The audio content is available at
☑️ can be listened to while listening
☑️ conveys passion
☑️ are inexpensive to produce
☑️ can be conveyed faster than text

The ability to listen while you are on your way home, while preparing dinner, while eating, etc. is very powerful.
You can listen while on the way home, while preparing dinner, while eating, etc.
I proceeded to create positions in areas where others were not doing so.
It took skill to advance the space in a one-person narrative style.
At first, we started with a draft of what we were going to advance within an hour.
I felt sorry at first because the space was just for reading manuscripts.
I believe that the skill to be able to transmit voice alone will become important in the future.
I have been thinking that way for a year now.
Voice can be delivered quickly and convey the personality of the person.
We thought we would make good use of it for our project.

It is important not to be buried.
CNP had May out, but projects were coming out every week and every day.
The CNP's greatest fear was to be buried as a project.
We had to create a situation where we could do it as an NFT project.
We thought that doing it every day would differentiate us from other projects.
The idea of CNP as a project and what we wanted to achieve.
We thought that we would transmit the idea of the CNP project and what we wanted to achieve.
CNP has many derivative projects.
CNPJ first appeared on July 15 as a derivative project.
CNPJ looks more attractive than CNP when NFT is taken as an image.
We thought that the appeal of CNP would diminish as other projects emerged.
He said that derivative projects and CNP are overwhelmingly different,
We thought we had to differentiate ourselves.
Within the IP called CryptoNinja, which is available to everyone,
We tried not to dilute CNP's IP in the midst of CryptoNinja, an IP that can be used by anyone.

Contents of the Space
We did not keep an archive of the space until the middle of the project.
The archives were broadcast on voicy pay-per-view.
We started to keep the space archive from October.
The voicy pay-per-view broadcasting has been switched to content transmission that cannot be said on the front page.
5/26 was the most listened to.
The CNP Various Talks meeting is the most listened to.
Usually, about 200 people listen to it.
Including the archives, about 400 people listen.
I can report on the progress of CNP's measures that are happening on a daily basis.

Listening while listening to audio content
I can report on the progress of specific parts of the project.
I can talk about the "differences.
While text would be redundant, audio allows me to explain the same information over and over again.
I can repeat the progress to date and any changes that have been made.
However, the situation for audio content has changed dramatically recently.
It is a great engagement tool.
Now it is difficult to figure out how to create a flow line to get people to listen.
The title is fixed as "CNP~".
This made the space appealing to a space that has always had a large number of viewers, and also appealed to new users.
In the past, it was easy to take a position because no one else was doing it.
By taking a position, they were able to acquire new friends.
Now, however, audio content is saturated.
I feel that it is difficult to get audio content just to get new friends now.
I feel that it will be difficult to secure a position if we continue to operate only in the Twitter space, so we need to move forward in a new way.
We would like to continue the CNP Road Show for a second year.
We will continue to promote the CNP Road Show so that it will be a useful tool for the CNP project.
We will continue to promote it in the future.

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