CNP シンコミュ本16snowさん、ハヤシさん(12/18)
目次
CNPトレカ
15:40➡️1.9万BOX突破
法人スポンサーにも就任
AMA
章ごとに担当が異なる
1章:エピソード
1章ではCNGトークン価格が上がったことなど事例を紹介している
コミュニティの人にとってはすでに体験済みのため、当たり前のようなもの
ただ体験したことがない人からすると、未知の世界
コミュニティの人たちからすると、目線を合わせるような導入となっている
コミュニティマーケティングであれな、こうしたものが起こりえる
コミュニティマーケティングの対義語として広告が挙げられる
参加することでお祭りとなり、盛り上がりにつながり広がっていく
オンタイムだからこそ体験できる
コミュニティマーケティングとは?
Win ~WinーWinになる関係性
スポンサーとなる企業が一緒に盛り上がる
参加者も肯定的にみて参加できる
コミュニティに対して価値を上げてくれ、それに対して返す流れが生まれている
NFT発売当初は早く売り抜けることが正義だった
コミュニティに残っている時間軸があることで、生まれてきている
根拠のない期待値から動いていたものから、実感ベースで動き出しているような感じに変わってきている
コミュニティベースに近づいてくると、短期売買ではなく長期目線に変わってきている
リアルでの接点が増えてきたことも重なり、実感ベースで強まってきている
今後CNPオーナーズの店舗ともコラボしていきたい
トレカを用いてつながりを拡大していきたい
最初はCNPオーナーズがNFTの価値を下支えしてくれていた
今後は行く目的としての活用もできそう
行ったことによる体験価値以外にも重なっていきそう
ネットワーク効果がより増してきている
NFTホルダー
トレカホルダー
CNPオーナーズ
2008-9年くらいからSNSマーケティングが日本では生まれてきている
世の中が変わろうとしている段階での書籍が出版していた
今回のシンコミュニティ本もそうなっていきそう
投資の世界でも、コミュニティに投資する方法もある
人とのつながりやみんなで勝っていくことも良い戦略性となっていく
ソーシャルキャピタルに対して投資をしていく
活動をしていくことで生まれたことが価値を帯びている
今後はその部分に対しても投資していくような感覚になってきている
Ninja DAOやCNPというコミュニティが可能性を示してきたと感じている
色々な失敗を乗り越えながら進んできている
書籍の成り立ちやマーケティングまで自発的に動いていることが強い
自ら手を挙げる
信用してもらえるチャンスは手伝うだけでもらえるのは非常に効率が良い
働いてお金を得ることと並行して信用を積み重ねていくことは非常に大事
敷居が高いと感じているものも、一度体験してみると楽に突破できる
ハヤシさん
4章の担当
マーケティングの入門
CNPと企業がどうやって進んでいるのか?
サッカーでの活用方法も併せて解説した
時事通信出版の編集者に非常に助けられた
In English Ver.
CNP Trending Card
15:40➡️1.9 million boxes sold!
Also became a corporate sponsor
AMA
Different assignments for each chapter
Chapter 1: Episodes
Chapter 1 presents case studies, including the CNG token price increase
For people in the community, it is commonplace because they have already experienced it
But for those who have never experienced it, it is unknown
For the community, it's an eye-opening introduction.
This is what can happen with community marketing
Advertising is a synonym for community marketing
Participation becomes a festival, leading to excitement and spreading
It's an on-time experience
What is Community Marketing?
Win-win relationship
Sponsor companies can get involved with the event
Participants see the event in a positive light and are able to participate
They add value to the community, and there is a flow of return in return
When NFT was first launched, the justification was to sell out as quickly as possible
There is a time frame that has been created by the community remaining in the community
The feeling is changing from one that was moving from unfounded expectations to one that is moving from a real feeling base
As we get closer to a community base, we are changing to a long-term perspective instead of short-term trading
The realistic contact has also increased, which has strengthened the realistic base of the company.
We would like to collaborate with CNP owners' stores in the future.
We would like to expand our connections using the Trending Card.
At first, CNP Owners supported the value of NFT.
In the future, it may be possible to utilize it as a purpose of going there
It is likely to overlap with other values besides the value of the experience of going there
The network effect is increasing
NFT holders
Trending Card Holders
CNP Owners
SNS marketing has been emerging in Japan since about 2008-9
The book was published at a stage when the world was about to change
This thin community book is going to be the same
In the investment world, there is also a way to invest in community
Connecting with people and winning together will also become a good strategy
Investing in social capital
The value of what is created through activities
In the future, we feel as if we are investing in that part of the world as well.
I feel that the Ninja DAO and CNP communities have shown their potential.
We are moving forward while overcoming various failures.
The fact that they are working on their own initiative, including the origins and marketing of the book, is very strong.
They raise their hands on their own.
It is very efficient to get a chance to be credited by just helping out
It is very important to accumulate credit along with working to earn money
It is easy to break through what you feel is a high threshold once you experience it
Mr. Hayashi
In charge of Chapter 4
Introduction to marketing
How CNP and companies are progressing?
Also explained how to use it in soccer
Very helpful to the editor of Jiji Press