見出し画像

CNP TSUTAYAでの展開報告続々(10/1)

CNP1%クラブのカレンダー受け取り方法


にんけっとで受け取るための準備が必要なため今日までの申し込みになっている。
それ以外の方法(配送)はまた再度申し込み期限を設ける。

ふるさとCNP


10/8にふるさとCNP高鍋町

CNPトレジャースタンプ


現在1,200点が販売になっている。
10月末まで販売中。
1ヶ月で3万通まで無料配信枠できる。
昨日9月末で配信し、月替りとなった今日先ほど一斉配信で
案内を流している。
1ヶ月あるので是非購入して欲しい。

CNP Autumn store


店舗ごとに売り場が異なる展開をされている。
原宿のSummer Storeで取り扱っていたアパレルグッズも蔦屋書店では
販売されている。
店舗でもらえるQRコードを読み込むとIDとパスワードが求められてしまい、詰まっている方が見られたので今後の改善余地になっている。
画面下にある「LINEアプリで認証する」を押すとアプリが起動して
NFTゲットまで進める。
今回のTSUTAYA側のメリットは集客と購入促進。
現地訪問でLINE NFTがもらえる

CNP Summer StoreはCNP Toysの夏バージョンだった。
今回は同シリーズの秋バージョンが用意されている。
店舗に行ってブースにあるQRコードを読み込むと前半(リーリー・ルナ・マカミ)・後半(オロチ・ナルカミ・ミタマ・ヤーマ)のうちから1点もらえる。
2,200円購入したら1日1回LINE NFTがもらえる。

フリーでもらえるもの


✅ブックカバー
✅しおり
✅リーフレット
がある。
キャラクター紹介などは必要か?とも思ったが、CNPの文化を蔦屋書店の文化にフィットするため・伝えるためにも必要だったと感じている。
後半には新しい商品が追加される予定。
前半・後半ともに是非現地を訪れてみてほしい。

市況


フロア:0.4ETH
区切りのいいところが売れていけば上がっていく。
リスト:187体

2023年上半期


OpenSeaとBlurショックになるものが2月ごろから始まり翻弄されていった。
6月はAzukiショックなるものがあった。

CNPの場合


4月にコントラクト移行でプラットフォームを選ぶ側に。
5月マカミ誕生で少し回復。
6月Azukiショック→CNPオーディナルズキャンペーンで吸収。
8・9月で見ると9月の方が8月よりもトータルボリュームが増えていった。
底を打った可能性も?
次は久遠の猫が誕生してくる。
勢いつけていけたらと考えている。
NFTは限定性があることが特徴。
様々なNFTがあるため、NFTというひとつの括りにはできないと
感じている。
CNPは22,222体しかないという限定性がある。
今の価格として0.4ETHで安いのか高いのか?
持つ価値があるのかどうか?

CNPの取り組み


✅CNP(NFT)を買ってくれる人
✅CNPを好きになってくれる人
バランスが取れているわけではない。
ある程度スピード感持ちながら進めている。
今はNFTを増やすのは難しいのでCNPを好きになってくれる人を
増やす取り組みした方がいいと感じている。

PFPというジャンル


市場自体は小さいが市場がある。
様々なプロジェクトが様々な取り組みされている。
市場として残っていくかどうかに対してCNPが与える影響は
大きいと感じている。
NFTが何に役立っているのか?
後から入ってくるプロジェクトが理解し真似しやすいように
導線を作っていきたい。
PFPを元に横のつながりができる。
ひとつのモチーフをジェネラティブという少しずつ違う形のものを
持っているのは今の時代にあっている。
PFP=人がつながっている=デジタルでつながる=コミュニティが形成される=価値が生まれてくる
NFTを持っているメリットを一言で言えるところまで持っていきたい。

所有するメリットが生まれるには何ができる?


直接のメリット(利益)を用意していきながら他のメリットも整備していきたい。
今後はサンリオのような既存IPがユーザー参加型新IPを作ってWeb3に参入してくる。
それらと戦っていけるように整備を進めていきたい。
今までは大海賊時代。
裸一貫で進んでいく状況から、ポジションが決まってきたのでこれからは
進める方向に進めていく状況に入っている。
CNPは既存IPなどとしっかりと渡り合えるように進めていきたい。

<忍者屋敷>
11月3日の連休に合わせてRiumがオープンするので、逆算してスケジュールを調整しているところ。


In English Ver.

More reports of deployment at CNP TSUTAYA (10/1)

How to receive the CNP 1% Club calendar


You have until today to apply because you need to prepare to receive it at Ninketto.
For other methods (delivery), the application deadline will be set again.

Furusato CNP

Furusato CNP Takanabe-cho on 10/8

CNP Treasure Stamps

Currently 1,200 items are on sale.
On sale until the end of October.
Up to 30,000 free delivery slots are available in a month.
The delivery was made yesterday at the end of September, and the information is being sent out today as the month changes.
We hope you will purchase it since you have one month to do so.

CNP Autumn store

Each store has a different sales area.
Apparel items from the Harajuku Summer Store are also available at the Tsutaya store.
Some customers were stuck when scanning the QR code given at the store and were asked for their ID and password, so there is room for improvement in the future.
If you press "Authenticate with LINE app", the app starts up and you can go to the NFT get.
The benefits for TSUTAYA this time are to attract customers and promote purchases.
You can get LINE NFT.

CNP Summer Store was the summer version of CNP Toys.
This time, an autumn version of the same series is available.
If you go to the store and scan the QR code at the booth, you can get one of the first half (Leelee, Luna, Makami) and the second half (Orochi, Narukami, Mitama, Yama).
If you purchase 2,200 yen, you will get a LINE NFT once a day.

What you can get for free

✅Book cover
✅Bookmarks
✅Leaflet
are available.
I wondered if we needed to introduce the characters. I wondered if it was necessary, but I feel it was necessary in order to fit and convey the culture of CNP to the culture of Ivy Bookstore.
New items will be added in the second half.
Please visit the site for both the first and second halves.

market conditions

Floor: 0.4 ETH
It will go up as the breakdown sells.
Listings: 187 units

First half of 2023

OpenSea and what would become Blur shock started around February and were tossed around.
In June, there was what would become the Azuki shock.

In the case of CNP

In April, CNP became the platform of choice due to the shift to contracts.
May: Recovered a little with the birth of Makami.
June Azuki shock -> absorbed by CNP Ordinaries campaign.
Looking at August and September, total volume increased more in September than August.
Is it possible that the bottom has been reached?
Next comes the birth of the Kubon cat.
We are hoping to gain momentum.
NFTs are characterized by their limited nature.
Because of the variety of NFTs, we feel that it is not possible to put NFTs in a single category.
CNP is limited in that there are only 22,222 units.
Is it cheap or expensive at 0.4 ETH as the current price?
Is it worth having or not?

CNP's approach

✅Who will buy CNP (NFT)
✅People who will like CNP
There is no balance.
We are moving forward with a certain degree of speed.
It is difficult to increase the number of NFTs now, so we feel it is better to work on increasing the number of people who like CNPs.

PFP genre

The market itself is small, but there is a market.
Various projects are being undertaken.
I feel that CNP has a great impact on whether or not it will remain as a market.
What does NFT do for you?
We would like to create a conduit so that projects that come in later can easily understand and imitate.
We can make horizontal connections based on PFP.
Having one motif in a slightly different form called generative is in tune with the current era.
PFP = people are connected = digitally connected = community is formed = value is created.
I would like to get to the point where I can say in a few words the benefits of owning an NFT.

What can we do to create the benefits of ownership?

We would like to prepare direct benefits (profit) while also developing other benefits.
In the future, existing IPs such as Sanrio will create new IPs with user participation and enter the Web3 market.
We would like to develop the system so that we can compete with them.
Until now, we have been in the era of the great pirates.
We are now in a situation where we are moving forward in the direction we want to go now that our position has been decided.
We would like to proceed so that CNP can compete with existing IPs.

<Ninja House>
Rium will open in time for the November 3 holiday weekend, so we are working backwards to adjust the schedule.

いいなと思ったら応援しよう!