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CNP 最近の出来事をゆっくり振り返る回(10/29)

目次


前節

3年前にNFTがわからない時から始めたが、大きく当初からずれてきている
さまざまな方面に手をつけてコミュニティの力を借りて、たくさん失敗を重ねながらもそれらを乗り越えられてきた
今ようやく振り返ってみて、まとめていこうと考えている
考えをまとめながらnoteにまとめてみた
約3年分のレポートとなっており、内容の厚みはあると思っている
総括しながらNFTをどう使っていくところから、IPという軸にしながらどう広げていけるかというところに移動していけた
ICTがとても強い
3つを組み合わせていけるところにものすごい可能性を感じている
次のフェーズに入っていく
その先の取り組みも仕込もうかとも考えている
ICTのエンジンを使って自らIPをというところだった
地方創生から日本創世へと少しずつ見えてきたように感じる
自らが毒虫となり、試行錯誤と重ねて進めていくしかない
新しいことをやるのに不足があっても仕方がない
結果を出していくしかない
書籍でのトークンを使ったマーケティングはうまく行った
今までできなかったものを実際にやってみたらものすごい力を感じることができ、結果を残せた

市況

オーナー数:5444名
リスト数:154体
FiNANCiE
在庫数:34,044点
300円のラインが36,000点
単価:345円
メンバー数:7182名
9月の終わりからメンバー数を増やす施策を打った
そのころは6200名前後だった
ロマ子様と同レベルの人数
トークン価格も出来高も上がっていかないため、メンバー数を増やす施策を打った
他のコミュニティーとのコラボ
単価と時価総額を上げる施策を打った
1位にいれば注目度が上がり、プロジェクトに入ってくれる人が増えていく
ジャズハヤ本のような企画を打てばFiNANCiE人数は増えやすい
結果として取引高も高くなる
存在感を出していくことが非常に大事となる
メンバー数をまず増やしていく
指標の全ての指標となるうえ、トレカを買う見込み客にもなる
6,200人、7,000人よりも8,000人の方が良い
ここの人数を増やすことがトレカの予約数にもつながると考え組み立てている
トレカを買おうと思う人が増えると、CNPトレカのトークンを買おうという人も増えていく
お互いがお互いを高めていくことにつながる

まだ発表がされていないもの

トレカパスを持っているとCNPトレカを買うときに割引になる
その中でCNPトークンを持っている人も割引になるが、その基準も後日発表となる
トレカパスを持っていなくても保有トークン数に応じて割引になる
トレカを楽しんでいける人を増やしていきたい
FiNANCiEのコミュニティ内ではモノリスが事業をやっている
コミュニティはバケット社が行っている
モノリスがコミュニティに入ってもらい活動してもらっている形
モノリスから落ちてくることを待っているのではなく、コミュニティ運営として・みんなで何か盛り上げを作っていけたらと考えている
良きタイミングで購入して欲しい
CNPトレカプロジェクト=CNP全体のトークンでもある
トレカとしての位置付けもある
初回の販売が12月に始まるが、第二弾販売に対してはどんな形になるか?も楽しみ
トレカパスを持っているか、トークンを持っているかの違いも出てくるかもしれない
いろいろな可能性を考えてみたい
このプロジェクトのトークンを欲しいと思って購入してもらえる目的が必要
値段が上がる理由だけでは弱い
プロジェクトに対して買う理由が必要
ミームトークンとは全く異なる
CNPトレカを初期購入するための割引券として今は購入してもらっている
引き続きトレカが販売されるが、トークンをどれだけ持っているかの線引きが明らかになっていく
その中でやりくりしていくと思うが、それ以外にも用意していく
トークン数に応じて部屋の整理も行なっていく

最近の流れ

ジャズハヤ本が完売

3,000冊を売るのは非常に大変
これからどうやって本を売っていくのかは課題となって出てくる
TSUTAYA=カルチュアコンビニエンスストアが作った
カルチャー=文化のインフラを作ることが命題だった
ライフスタイルの提案
映画や書籍などからみんなが生き方を探していた
書店でライフスタイルの提案をすることがあってもいいが、コミュニティでもライフスタイルを選ぶことにもつながっている
コミュニティに所属していくことが店頭で提案していくことと別のパターンとして出てきているように感じる
パンのメディア=パン博をやっていた時のコンセプト
「パンを選ぶことはライフスタイルを選ぶこと」と通ずるものがある
安いボリュームを選ぶ
健康を選ぶ
今はコミュニティを選ぶことはライフスタイルを選ぶこととなっている
働き方・生活の仕方がコミュニティの中で生まれてくる中でコミュニティの人が読みたい書籍を消費する流れになり、今回のジャズハヤ本につながっている
そこから外へ打ち出すことで外部の人も巻き込んでいける
コミュニティと接続していくことが今後大切になっていく
Amazonでなくてもよかった
別の場所なら小売の人たちと一緒に盛り上げていけるかもしれない
3,000部の部数も絶妙だった
日曜までに完売した流れも完璧だった


名前公募

30日までCNPトークン1枚持っていれば応募できる
応募するとプロモパックが当選する確率がある

CNPLand

ハロウィン仕様となっている

JR東日本×アマネエンタメワールド

CryptoNinja
10月~11月 新橋
12月~ 1月 高輪GW
CNP (CryptoNinja Partners)
10月~11月 渋谷
12月~ 1月 恵比寿

東京タワーでもCNP

11/15-16
東京ビックサイト
アミューズメントEXPOにサードプラネットとスタンバイ(ぬいぐるみ製造)が出展する

CNP絵本

応援枠が空いている

素材屋CNP

登録数370点を超えた


In English Ver.

CNP Slowly Reviewing Recent Events (10/29)

Previous section


We started three years ago when we didn't know what NFT was, but we've largely shifted from the beginning.
With the help of the community by dabbling in many different directions, we have been able to overcome them, even though we made a lot of mistakes
Now I'm finally looking back and thinking about putting it all together
I've compiled my thoughts into a NOTEBOOK as I compile them.
This report covers about 3 years, so I think it has a lot of content.
While summarizing, I was able to move from how to use NFT to how to expand it with IP as the axis.
ICT is very strong.
I see tremendous potential in combining the three.
Entering the next phase
We are also thinking of taking our efforts beyond that.
We were just about to create our own IP using the ICT engine.
I feel that we are gradually moving from regional development to the creation of Japan.
The only way to proceed is to become a poisonous insect ourselves, and proceed through a process of trial and error.
There is no point in doing something new if there are shortcomings.
We have no choice but to produce results.
Marketing with tokens in books has worked well
I actually tried something I couldn't do before and felt tremendous power, and I was able to achieve results

market conditions


Number of owners: 5444
Number of listings: 154
FiNANCiE
Number of inventory: 34,044 items
36,000 items at 300 yen per line
Unit price: 345 yen
Number of members: 7182
We took measures to increase the number of members from the end of September.
At that time, the number of members was around 6,200
The number of members is on the same level as Master Romako's.
Since neither the token price nor the volume was increasing, we took measures to increase the number of members.
Collaboration with other communities
We took measures to increase the unit price and market capitalization
If you are in first place, you will get more attention and more people will join your project
If we launch a project like the Jazz Haya book, it is easy to increase the number of FiNANCiE members.
As a result, the transaction volume will be higher.
It is very important to create a presence
Increase the number of members first
It is the indicator of all the indicators and also a potential customer to buy a trending card.
8,000 members is better than 6,200 or 7,000
Increasing the number of people here is also considered and assembled to the number of reservations for Trending Cards
As the number of people who want to buy a trending card increases, the number of people who want to buy CNP trending card tokens will also increase
This will lead to mutual enhancement of each other

Something that has not yet been announced


If you have a Trending Card Pass, you get a discount when you buy a CNP Trending Card
Discounts will also be given to those who have CNP tokens, but the criteria will be announced at a later date.
Even if you do not have a Trending Card Pass, you will get a discount depending on the number of tokens you have.
We want to increase the number of people who can enjoy the Trending Card.
Monolith is running the business within the FiNANCiE community
The community is run by Bucket Inc.
Monolith is in the form of getting the community to join and be active in the community
We are not waiting for Monolith to drop us off, but are hoping that we can create something exciting together as a community management company.
We want people to buy at the right time
CNP Trending Card project = token for the whole CNP
It is also positioned as a trending card.
The first sales will start in December, but what will the second round of sales look like? I'm also looking forward to it!
There may be a difference between having a Trending Card Pass and having a token.
I would like to consider various possibilities.
Need a purpose for people to want and buy tokens for this project
Reason for price increase alone is weak
Need a reason to buy for the project
Very different from meme tokens
We are getting people to buy CNP trending cards now as discount coupons for initial purchases
Trending cards will continue to be sold, but the line between how many tokens you have will become clearer
I think we'll work within that, but we'll also provide other options
We will also organize the rooms according to the number of tokens.

Recent Trends


Jazz Haya book sold out

Selling 3,000 books is very difficult
How to sell books from now on will be a challenge
TSUTAYA = Culture Convenience Store created
Culture = Creating a cultural infrastructure was the proposition
Propose a lifestyle
People were looking for a way of life from movies, books, etc.
Lifestyle proposals may be made in bookstores, but it is also connected to choosing a lifestyle in the community
I feel that belonging to a community is emerging as a different pattern from making suggestions in a storefront
Bread media = the concept when we were doing the Bread Expo.
Choosing bread is choosing a lifestyle.
Choosing cheap volume
Choosing health
Now choosing a community is choosing a lifestyle
As ways of working and living are born in the community, people in the community are consuming the books they want to read, leading to the Jazzhaya book.
By launching outward from there, we can involve people outside the community
Connecting with the community will become more important in the future
It didn't have to be Amazon.
If it was somewhere else, maybe we could work with the retailers to get it going
The 3,000 copies was also exquisite
The flow of selling out by Sunday was perfect

Open call for names


You can enter if you have one CNP token until the 30th.
If you enter, you have a chance to win a promo pack

CNPLand


The event is designed for Halloween!

East Japan Railway Company x Amane Entertainment World


CryptoNinja
Oct-Nov Shinbashi
Dec - Jan Takanawa GW
CNP (CryptoNinja Partners)
Oct-Nov Shibuya
December - January Ebisu

CNP at Tokyo Tower


11/15-16
Tokyo Big Sight
Third Planet and Standby (plush toy manufacturing) will exhibit at Amusement EXPO

CNP picture book


Supporting slots are available

Material shop CNP


Number of registrations exceeded 370 items

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