見出し画像

CNP これからの話などなど(11/7)

市況


オーナー数:5402名
フロア:0.57ETH
リスト:148体

クナイ投げ攻略


今後のイベント

1.Slothコラボ

11/8の12時に0.01ETHで30体分発売される。
本体と衣装付きは0.03ETHで発売される。

なぜコラボ?
けんすう氏にはIP展開について色々と相談していた。
Slothの展開がある意味勝ち筋が見えている。
Sloth自体がやろうとしている取り組みが個人的に興味があった。
作業の標準化がされていて非常に参考になる。
誰でもできる手順が確立されている。
今回はリーリーが発売され、他のキャラクターもデザインが仕上がっていて順次出てくる。
IP事業の一環にもなっている。

2.ラバーフィギュア

CNP Toysのリビール前の箱に届く。
CNP Toysの世界観がそのままラバーフィギュアになって届く。
今月中旬〜下旬に予約開始し、年内に届くスケジュールで動いている。
商品の中にはLINE NFTがもらえるQRコードも入っている。
フィギュアはCDG社が作成している。
フィギュアとNFTの同梱セットという立ち位置で販売する。
ライセンスを提供する形で今回の企画が動いている。
ライセンスを提供してやってもらう取り組みを増やしていく活動の一部になる。
リーリー・ルナ・ミタマが各300個
3800円〜3900円(税抜)価格になる。
LINE NFTも入手できる。

3.展示会への出展


A)ライセンシングジャパン


今の所17ブース発表されている。
3日間で4.5万人が来場する大規模イベント。
商品展開やプロモーション展開できそうなものに繋げていきたい。
CNPホルダーに運営お手伝いをお願いしている。

B)お城EXPO

デジタル城下町。
デジタルの中でNFTを使って人をつなげていく企画。
CNPはローンチパートナーとして企画を盛り上げていく。
お城好きな人をつなげていく。
今までコミュニティ化されていないものをNFTを使ってコミュニティ化していく。
NFTを持っている人だけがアクセスできるコミュニティが形成される。
今回はCNPオーナーにも協力してもらい、コミュニティ形成していく。
同じ思考や興味を持っている人をつなげていく。
パシフィコ横浜で2日間開催される。
昨年は1.5万人の来場があった。
デジタル城下町移住受付ブースを設置する。
入居完了=NFT発行したらくじが引ける。
図柄の中にCNPも入っている。
うまくいけば横展開できる。
行政とのつながりもできてくる。

4.バー忍


2,222体出てくるのは今回が最後。
リビール前の状態のものを運営が販売することを検討している。
新しい人に対して初めてのCNPを持ってもらいたい。
OpenSeaのリストから購入してもらうのもいいが、もう少し入りやすいように少し価格を安く提供できればと考えている。
リストから買うのとは別の楽しみをしてほしいと感じている。
オーナー数減少も下げ止まった。
レインボーキャンペーンも今回の第8回目が最後。

赤色巻物の使い方も今回の忍者屋敷以外も用意している。
他の色の巻物を準備していき、リリースのタイミングも検討していきたい。
クナイ大会も非常に盛り上がった。
年明けも見据えながら進めていきたい。


In English Ver.

CNP: The future, etc., etc. (11/7)

market conditions


Number of owners: 5402
Floor: 0.57 ETH
List: 148 bodies

Kunai Throwing Strategy

Upcoming Events

1.Sloth Collaboration


30 pieces will be released at 12:00 pm on 11/8 for 0.01 ETH.
The body and costume included will go on sale for 0.03ETH.

Why collaboration?
We had discussed a lot of IP development with Mr. Kensaku.
We see Sloth's development as a win-win in a sense.
I was personally interested in the initiative that Sloth itself is trying to do.
The work is standardized and very informative.
Procedures that anyone can do have been established.
Leelee was launched this time, and other characters are being designed and will come out sequentially.
It is also part of the IP business.

2.Rubber Figures


They will arrive in a box before CNP Toys' re-building.
The world view of CNP Toys will arrive as it is in the form of rubber figures.
The company is working on a schedule to start reservations from the middle to the end of this month and deliver by the end of the year.
There is also a QR code inside the product to get a LINE NFT.
The figures are being created by CDG.
The product will be sold as a bundled set of figures and NFT.
This project is being carried out in the form of a license offer.
This will be part of our activities to increase the number of initiatives that we offer licenses to do.
300 each of Leelee, Luna, and Mitama.
The price will be 3800 yen to 3900 yen (excluding tax).
LINE NFT will also be available.

3.Exhibiting at trade shows

A) Licensing Japan

So far 17 booths have been announced.
This is a large-scale event that attracts 45,000 visitors over 3 days.
We would like to connect with those that may be able to develop products and promotions.
We are asking CNP holders to assist in the operation of the event.

B) Castle EXPO

Digital castle town.
A project to connect people using NFT in the digital world.
CNP will be a launch partner for the project.
Connecting people who love castles.
We will use NFT to make a community out of something that has not been made into a community until now.
A community will be formed that only those who have NFT can access.
This time, we will ask CNP owners to cooperate in forming a community.
We will connect people who share the same thoughts and interests.
The event will be held at Pacifico Yokohama for two days.
Last year, 15,000 people visited the event.
A booth will be set up at the Digital Castle Town immigration reception desk.
Once the move-in is completed and the NFT is issued, a raffle will be held.
CNP is included in the pattern.
Hopefully, it can be expanded horizontally.
Connections with the government will also be established.

4.BarNin'

This is the last time 2,222 units will appear.
The management is considering selling the ones in their pre-revival state.
We want to have the first CNP to new people.
We would like them to buy from the OpenSea list, but we are hoping to offer a slightly lower price to make it a little easier to get in.
We feel that they should have a different kind of fun than buying from a list.
The decline in the number of owners has also stopped dropping.
This 8th edition of the Rainbow Campaign is also the last.

We are also preparing other uses for the red scrolls besides this ninja house.
We will continue to prepare scrolls in other colors and consider the timing of their release.
The kunai tournament was very exciting.
We would like to continue this project with an eye on the new year.

いいなと思ったら応援しよう!