CNP デジタル城下町のイベント戦略について(7/24)
目次
前節
資本家がトップとなっているエコシステムとなっている
資本家が経営者を選び、労働者を選ぶ
労働者が増えると管理者が増える
クリエイターは?
労働者の末端にいる
なるべくコストを残す方向に動くため削られる傾向にある
どうなると良いか?
クリエイターを頂点におき、能力によって頂点としておきたい
ただ法律などの仕組み上できない
CNPの出資者は誰?
リリースまでに稼働した分は報酬は一旦すべて精算されている
NFT発行後はNFTを売った人からロイヤリティが支払われている
通常は購入した金額が運営費に渡る
今からロイヤリティによるNFT運営は相当難しい
NFT以外のお金の集め方も非常に重要
クリエイターを頂点としたNinja DAOの理想像を提案させてもらった
どういった形でビジョンが広がっていくか気になるところ
野村選手
CNPLandスケジュール
市況
フロア:0.238ETH
オーナー数:5406名
リスト数:142体
デジタル城下町
CNPを使ってバケットがデジタル城下町プロジェクトを進めている
IP・キャラクターを使ってもらう事業となる
キャラクターを使ってもらうための実績がわからない
どれくらいの実績があれば使ってもらえるのかがわからないため雲を掴むようなものになっている
積み上げができるような実績を作っていこうと考えている
それがデジタル城下町になっている
元々は犬山市がNFTを使った事業提案を募集していた
その後NFT市況が大きく変わってしまったため提案し直して採択されたものが現在のデジタル城下町
犬山市だけでやっていくとどうしてもうまくいかないものだと感じた
全国のお城を巻き込んだ企画にすることでスタートを切った
犬山市がたまたま国宝5城のひとつを持っていた(犬山城)
国宝のお城はステータスが高い
その高いステータス・影響力を活かして他のお城も展開していく
他のデジタル城下町も参加することでステータスがより上がっていく
自治体・お城が増えていく中でデジタルコミュニティを構築していく
お城ごとに1万人を集めていく
各自治体で告知をしていく中で重なっていく部分も出てくる
サービスを使う人が増えると?
利用者の交流が増えていく
自治体が自分たちのお城に関するイベントや取り組みを告知することで知ってもらえる
CNPの関係は?
デジタル城下町のメインキャラクターがCNP
タイアップキャラクターと自治体が連携している形をスマートに作れている
デジタル城下町がない段階でCNPのキャラクターを使ってもらうことは不可能
デジタル城下町があることで自治体が使ってくれる
取り組みが進むことでキャラクターの認知も広がっていく
8/10に大阪お城フェスに参加する
30くらいのブースがある中1/3くらい(13)がデジタル城下町に参加することが決まってる
13の自治体に専用QRコードとチラシを置かせてもらう
QRコードではデジタル城下町の仮登録ができる
仮登録するとデジタル城下町のブースに行くとくじが引ける
いろんなお城をまわっていけるスタンプラリーのようなものができる
一つのブースで完結するのではなく、全体のブースを回ることができる
他のデジタル城下町に参加していない自治体もあり、こちらを向かせることができる
一時期よりもかなり風向きが良い状況になっている
CNPの認知を広げていきたい
In English Ver.
CNP Digital Castle Town Event Strategy (7/24)
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It has become an ecosystem in which the capitalists are at the top
Capitalists choose managers and workers
More workers means more managers
Who are the creators?
They are at the worker end
Tend to be cut as they work to keep costs as low as possible
What should happen?
I would like to put creators at the top, and keep them at the top according to their abilities.
However, this is not possible due to the structure of laws and regulations.
Who funds the CNP?
All remunerations are settled once they are up and running by the time of release.
After the NFT is issued, royalties are paid by the person who sold the NFT
Usually the amount purchased goes to the operating expenses
It is quite difficult to operate NFTs by royalty now.
It is very important to collect money other than NFTs
I have proposed an ideal vision of Ninja DAO with creators at the top
I am curious to see how the vision will expand
Nomura
CNPLand Schedule
Market
Floor: 0.238 ETH
Number of owners: 5406
Number of listings: 142
Digital Castle Town
Bucket is working on a digital castle town project with CNP.
The project will be a project to have IP and characters used
We don't know what the track record is for getting people to use the characters
We don't know how much of a track record we need to have in order to get people to use our characters, so it's like grabbing a cloud
We are thinking of creating a track record that we can build on.
That is what Digital Castle Town has become.
Originally, Inuyama City was soliciting business proposals using NFT.
Since then, the NFT market has changed drastically, so we made a new proposal, which was adopted and is now the Digital Castle Town.
I felt that if Inuyama City alone was involved in the project, it would inevitably go wrong.
We made a start by involving castles all over Japan in the project.
Inuyama City happened to have one of the five national treasure castles (Inuyama Castle)
Castles that are national treasures have high status.
Leveraging that high status and influence to expand to other castles
As other digital castle towns join in, their status will increase even more
Build a digital community as the number of municipalities and castles grows
Attract 10,000 visitors per castle
As each municipality makes announcements, there will be overlapping areas
What happens when more people use the service?
Interaction between users will increase
Municipalities will become aware of events and initiatives related to their castles through announcements
What is the relationship with CNP?
CNP is the main character of the digital castle town
We are smartly creating a form of collaboration between the tie-up character and the local government
It is impossible to have CNP characters used in the absence of Digital Castle Town
With the digital castle town, the local government can use the characters.
As the initiative progresses, recognition of the characters will spread
Participate in Osaka Castle Fest on 8/10
Of the 30 or so booths, about 1/3 (13) will be participating in the digital castle town.
We will put up a special QR code and flyers in 13 municipalities.
With the QR code, you can make a provisional registration for the digital castle town.
Once you register, you can go to the digital castle town booths and win a raffle.
A sort of stamp rally that allows visitors to visit various castles will be available.
You can visit the entire booth instead of just one booth
There are municipalities that are not participating in the other digital castle towns, so you can turn your attention to them.
The situation is winding down considerably better than it was at one time
We would like to expand the awareness of CNP