![見出し画像](https://assets.st-note.com/production/uploads/images/147698902/rectangle_large_type_2_18a2e17cfd8ce77f2871dfd5e2ed9e29.png?width=1200)
CNP 松江市さんと協定を結びました(7/18)
目次
CNPフレンズポイントの使用方法
まだまだ仕組み上用意されていないので拡充していきたい
特別なものがもらえるかもしれない
市況
【 #CNP の勝手に相場評価0718】
— 16snow(ひろゆき)🥷🏯|NFT|イラストレーター (@16snow_pandora) July 17, 2024
★CNPトレカ登録数増5992名(+6)
★6日連続CNPトークン価格上昇236.96円(+1.07)
〇24H商2件、新規0名、コレオファ1件
〇0時付日本ランク7位 0.421ETH
〇4日連続フロア下落 0.2228ETH(-0.003)
〇オーナー数減 5408名(-1
〇7日連続リスト減 151体(0.68%)-4
⬇️ pic.twitter.com/gwhNCSxKHd
フロア:0.22699ETH
オーナー数:5409名
リスト数:152体
リスト数自体は減ってきている
すぐ売りたい人たちがリストで下げ合っている状況
長期的に見て持っておいて良かったと言う状態にしていきたい
ファンアートコンペ
間に合うかなー👀#まずはラフ#CNP#パーフェクト骨マカミが主役#青メガネ同盟も https://t.co/0rcx5amsGl pic.twitter.com/r22KXoS5K0
— 16snow(ひろゆき)🥷🏯|NFT|イラストレーター (@16snow_pandora) July 18, 2024
CNPアートトレカ
🚨 CNPアートトレカ β版 重要お知らせ🚨
— CNPトレカ公式アカウント (@Monolithos_CNP) July 18, 2024
1. AL用NFT配布スケジュール
①【抽選販売】 -申し込み受付中-
・CNPアートトレカβ 1BOX
・対象:当選50名様
・SBT配布:7/23(火)~24(水)
・送付先:申請いただいたwalletアドレス
②【特典】 -申請不要-… pic.twitter.com/zoyHDYzapo
抽選に当選された方はSBTが届く
CNPトレカパス特典SR以上確定 1パックは申請不要でSBTが届く
2. 購入・発送手続き
購入期間:7/24(水)10:00~7/31(水)18:00
注意事項:7/21(日)~7/24(水)はCNPトレカパスのトランスファーしないこと
Kn1ghtでビンゴキャンペーン
/
— アヲアヒル🐥AI全力で楽しむマン(アヲさん) (@awoahiru) July 17, 2024
🐈⬛もっとみんなに気軽に動画を作ってほしいにゃ〜
\#CNP トワが解説✨
「 #Kn1ght でゲーム実況風動画を作ってみよう!」#CNPLand 等のゲームをプレイして、実況風動画が気軽に作れちゃう🤗みんな試してみてね🎮✨ pic.twitter.com/PA4TvjfAw4
松江市と協定
\プレスリリースでました🎉/
— デジタル城下町プロジェクト (@digitaljokers) July 18, 2024
🏯第四弾は、国宝・松江城🏯
デジタル城下町民になれるのは、1万人のみ🎉
7月中に「松江城デジタル城下町民証」の先行配布がはじまります!
ご案内はアプリにて配信するので、リプ欄よりダウンロードしてお待ちください🐺https://t.co/g5U7OJaMW3@PRTIMES_JP… pic.twitter.com/l4OpeVb1yd
1万人限定のオンラインコミュニティが誕生する
入るためには専用のNFTが必要
1万人を一気に集めなくてもよい
ただし1万人が集まるともっと大きな流れが作れていける
Sell to the communityではなく、Sell throth the community
自治体から見ても意味のあるものになる
自治体がコミュニティを作っていくのはクレームに弱く無理だと感じている
第三者である民間機関が中心に松江コミュニティが盛り上げていくことが大事
逆の行動をしていくような人たちはデジタル城下町プロジェクトから排除していく
松江市や松江城が盛り上がっていくようなものにしていく
いろんな自治体のコミュニティがある
お城を共通にした価値観・関心ごとで繋がっている
コミュニティだけでなくフィード投稿で城活動ができる
お城という共通言語を使いながら活動を広げていける
CNPの場合はNFTを持つことが最初の条件だった
NFTを持つことを前提にせずデジタル城下町の町民証をNFTではなくデジタルコンテンツを持つだけで町民になれる
デジタルに詳しくなくともお城イベントなどで町民にすぐなれる
町民証が何らかの資産的価値が帯びてくるかもしれない
NFT化することで販売や譲渡ができるようになる
自治体の立場
自治体のPR活動って何する?
使える予算内でポイントで実施しても砂漠に水をあげるような感じで難しい
ただコミュニティを通じて発信することで局地戦をしていきながら広げていく
さまざまな取り組みに携わっていくことで広げていけるという判断のもと協定を結んだ
協定を結ばなくても一緒にやっていけるが、優先順序は下がる
国宝5城のうち3つのお城と協定を結べた
自治体も自ら盛り上げていくが、コミュニティとしても盛り上げていきたい
In English Ver.
CNP signed an agreement with Matsue City (7/18)
How to use CNP Friends Points
Not yet prepared in the system, so we would like to expand it.
You may get something special
market condition
【 #CNP の勝手に相場評価0718】
— 16snow(ひろゆき)🥷🏯|NFT|イラストレーター (@16snow_pandora) July 17, 2024
★CNPトレカ登録数増5992名(+6)
★6日連続CNPトークン価格上昇236.96円(+1.07)
〇24H商2件、新規0名、コレオファ1件
〇0時付日本ランク7位 0.421ETH
〇4日連続フロア下落 0.2228ETH(-0.003)
〇オーナー数減 5408名(-1
〇7日連続リスト減 151体(0.68%)-4
⬇️ pic.twitter.com/gwhNCSxKHd
Floor: 0.22699 ETH
Number of owners: 5409
Number of listings: 152
The number of listings itself is decreasing.
People who want to sell quickly are dropping each other's listings.
I would like to make it a good thing to keep it for the long term.
Fan Art Competition
間に合うかなー👀#まずはラフ#CNP#パーフェクト骨マカミが主役#青メガネ同盟も https://t.co/0rcx5amsGl pic.twitter.com/r22KXoS5K0
— 16snow(ひろゆき)🥷🏯|NFT|イラストレーター (@16snow_pandora) July 18, 2024
CNP Art Trending Card
🚨 CNPアートトレカ β版 重要お知らせ🚨
— CNPトレカ公式アカウント (@Monolithos_CNP) July 18, 2024
1. AL用NFT配布スケジュール
①【抽選販売】 -申し込み受付中-
・CNPアートトレカβ 1BOX
・対象:当選50名様
・SBT配布:7/23(火)~24(水)
・送付先:申請いただいたwalletアドレス
②【特典】 -申請不要-… pic.twitter.com/zoyHDYzapo
Winners of the drawing will receive SBT
CNP Trending Card Pass Reward SR or higher confirmed 1 pack will receive SBT without application
2. purchase and shipping procedures
Purchase period: 7/24 (Wed.) 10:00 - 7/31 (Wed.) 18:00
Note: Do not transfer CNP Trending Card Pass from 7/21 (Sun.) to 7/24 (Wed.)
Bingo Campaign at Kn1ght
/
— アヲアヒル🐥AI全力で楽しむマン(アヲさん) (@awoahiru) July 17, 2024
🐈⬛もっとみんなに気軽に動画を作ってほしいにゃ〜
\#CNP トワが解説✨
「 #Kn1ght でゲーム実況風動画を作ってみよう!」#CNPLand 等のゲームをプレイして、実況風動画が気軽に作れちゃう🤗みんな試してみてね🎮✨ pic.twitter.com/PA4TvjfAw4
Agreement with Matsue City
\プレスリリースでました🎉/
— デジタル城下町プロジェクト (@digitaljokers) July 18, 2024
🏯第四弾は、国宝・松江城🏯
デジタル城下町民になれるのは、1万人のみ🎉
7月中に「松江城デジタル城下町民証」の先行配布がはじまります!
ご案内はアプリにて配信するので、リプ欄よりダウンロードしてお待ちください🐺https://t.co/g5U7OJaMW3@PRTIMES_JP… pic.twitter.com/l4OpeVb1yd
An online community limited to 10,000 people will be created.
Exclusive NFT is required to enter
No need to gather 10,000 people at once
However, if 10,000 people gather, we can create a larger flow.
Sell throth the community, not sell to the community
It will be meaningful from the local government's point of view
I feel that it is impossible for a municipality to create a community because of weak claims
It is important for the Matsue community to be enlivened by a third-party private institution
People who would do the opposite will be excluded from the digital castle town project
We will make it something that will make Matsue City and Matsue Castle thrive
There are many different municipal communities
They are connected by values and interests that have the castle in common
Not only the community, but also the feed posts can be used for castle activities.
We can expand our activities using the common language of castles.
In the case of CNP, the first requirement was to have NFT
You can become a citizen of a digital castle town simply by possessing digital content instead of NFT.
Even if you are not a digital expert, you can become a town citizen right away through castle events, etc.
The town ID card may have some asset value.
NFTs can be sold or transferred.
Municipality's position
What do municipalities do for PR activities?
It is difficult to do it within the available budget, as it is like watering a desert.
But by sending out information through the community, we can spread the word while fighting local battles.
We concluded an agreement based on the judgment that we can expand our activities by being involved in various initiatives.
We can work together without the agreement, but the order of priority will be lowered.
We were able to conclude agreements with three of the five national treasure castles.
Municipalities will also promote themselves, but we also want to promote them as a community