CNP 今日は雑談会(11/8)
前説
CNP Autumn Storeの振り返りをCCCと行ってきた。
一言で言えば熱量・ポテンシャルを感じてくれた。
コミュニティが動くことで普段TSUTAYAを利用しない人も利用してくれた。
店舗は商圏が限られているが、コミュニティと連携することで商圏外からの来店も増える。
Web3コミュニティ要素・NFTが特典となる要因が加わると今後の店舗の在り方も変わってくる。
次の展開の話も進めていきたいと感じている。
外への熱量を持っていくのが大変。
コアの人からキャラクターが可愛い・ほしいと思ってもらえる人を増やしていきたい。
ひとつのツールとしてバーニンウォーズがある。
カジュアルなゲーム設計のため遊んでもらえるが継続性・持続性が足りない。
マネタイズ方法や継続性・持続性を増やしていくためにも中身から設計を見直している。
ゲーム開発は莫大な費用がかかる。
また同じことをやっていこうとすると予算がなくなってしまう。
もう少し整備をして勝算がある打ち手を整備していく必要がある。
市場の変化や技術の進歩を見ながらしっかりと進めていきたい。
バーニンウォーズがたくさんの人に認知してもらえるとTSUTAYAの施策などにもつながってより効果的になっていく。
少しずつ進めていきたい。
CNPVillains
次回NINJAメタバライブ
次回はRiumで開催される。
当日(11/25)はRiumが終日解放されているので遊べる様子。
Slothコラボ
https://twitter.com/road_ninjart/status/1722089568026161380?s=20
即完売。
次のキャラクターも発売されるので順次案内していく。
CNPのIPとしての強さを示せた。
一般的な商品とのコラボを模索しながら結果が出るようにしたい。
コアコミュニティだけで収まるものではないようにしていきたい。
拡大している状況をどうやってスピードアップしていけるのか?
動画・アニメーションからブレイクするかもしれない。
Ninja DAOはたくさんの人がたくさんの方面から拡散している。
Web3の先進感、目新しさ、コミュニティ力が伴ってCNPの力になっている。
市況が悪い中でもずっと積み上げている状況が非常に良かったと感じている。
市況が悪くてもIPを育てている状況がコミュニティの外への評価にもつながっている。
市況
オーナー数:5402名
フロア:0.56ETH
リスト:149件
レインボーキャンペーンは第8弾を実施中。
ボーナス商戦も見据えてレインボーキャンペーンも延長しようかと考えている。
塗り絵キャンペーン
当日は塗り絵をやっている告知から子供連れがよく集まってくれた。
イベントとしてはかなり成功。
セブンのマルチコピーはデジカメの写真を印刷したりコンテンツを印刷できる。
個人で使うなら印刷代だけ払ってできる方法と法人として用意し購入してもらう方法がある。
子供達がやってくれる場所にうまく設置できればキャラクターと向き合ってくれる。
CNPキャラクターはコスプレしているのでさまざまな色で塗ってもらって構わない。
何色で塗ってもらっても正解になる。
色々と進んでいる。
忍者屋敷の次の展開も進めている。
CNPとしてはライセンシングエキスポの出展を進めている。
CNPを採用してくれる企業が出てくれれば素晴らしい。
監修業務ができるC to Eプログラムも導入できる。
CtoEプログラムが稼働できれば報酬も受け渡しもできるようになっていく。
たくさんの人にアプローチしていく営業も仕組みはできている。
仕組みができてくればCNPを使って何かできるようにアプローチできる。
仕事をとってきてくれた人に対してやチェックしてくれた人に報酬を出すことができる。
システム化して全てを一括で進めることもできてくる。
人が中に入って動かしていた部分を自動化できれば効率化もできる。
可能性はあると感じている。
イーサリアムベースで動き、コントラクト中心のビジネスにもなっていく。
まずはキャラクター自体を使いたいを思ってくれる企業を増やしていく活動を11・12月に進めていきたい。
In English Ver.
CNP Today's Chat Session (11/8)
Preliminaries.
I had a look back at the CNP Autumn Store with CCC.
In a word, they felt the enthusiasm and potential.
The community movement brought people who do not normally use TSUTAYA to use the store.
The store has a limited trade area, but by working with the community, more people from outside the trade area will visit the store.
The addition of the Web3 community element and the NFT as a benefit will change the future of the stores.
We feel that we would like to move forward with discussions on the next phase of development.
It is hard to bring the heat to the outside.
We want to increase the number of people from the core who think the characters are cute and want them.
One tool is Burnin' Wars.
The game is designed to be casual, so people play it, but it lacks continuity and sustainability.
We are reviewing the design from the content to increase the monetization method, continuity, and sustainability.
Game development costs a lot of money.
If we try to do the same thing again, we will run out of budget.
We need to do a little more maintenance and develop a strategy that has a chance of winning.
We would like to proceed firmly while keeping an eye on changes in the market and technological advances.
If Burnin' Wars is recognized by many people, it will be connected to TSUTAYA's measures and become more effective.
We would like to proceed little by little.
CNPVillains
Next NINJA Metaba Live
The next event will be held at Rium.
Rium will be open all day on that day (11/25), so it looks like we can play.
Sloth Collaboration
https://twitter.com/road_ninjart/status/1722089568026161380?s=20
Sold out immediately.
The next character will be released and will be announced in due course.
We were able to show the strength of CNP as an IP.
We would like to explore collaborations with general products to get results.
We want to make sure that it is not something that can be contained only in the core community.
How can we speed up the expanding situation?
We may break out of video/animation.
Ninja DAO is being spread by many people from many directions.
The advanced sense of Web3, novelty, and community power are becoming a force for CNP along with the power of the community.
I feel that the situation has been very good, with the accumulation of IP even in a bad market.
Even though market conditions are bad, the situation where IP is being developed is also leading to recognition outside the community.
Market conditions
Number of owners: 5402
Floor: 0.56 ETH
Listings: 149
The Rainbow Campaign is now in its 8th round.
We are thinking of extending the Rainbow Campaign in anticipation of the bonus sales season.
Coloring Book Campaign
The day of the event was well attended by children from the announcement that we were having a coloring session.
The event was quite successful.
Seven's multi-copy machines can print digital camera photos and contents.
There are two ways to use the machine: one is to pay only the printing fee for personal use, and the other is to prepare and purchase the machine as a corporation.
If you can set it up well in a place where children can do it, they can face the characters.
The CNP characters are in costume and can be painted in a variety of colors.
No matter what color they paint them, it will be the correct answer.
A lot of progress is being made.
The next development of the Ninja House is also in progress.
CNP is promoting the exhibition at the Licensing Expo.
It would be wonderful if some companies would adopt CNP.
We can also introduce a C to E program to provide supervision services.
If we can get the C to E program up and running, we will be able to receive and pay remuneration.
A sales mechanism to approach a large number of people is also in place.
Once the structure is in place, we can approach people to do something using CNP.
Rewards can be paid out to those who get the work done and to those who check it out.
It is also possible to systematize the entire process.
If we can automate the parts that used to be run by people, we can improve efficiency.
I feel there is potential.
The business will be based on Ethereum and will be contract-centered.
First of all, we would like to increase the number of companies that would like to use the characters themselves in November and December.