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CNP今日は雑談会(4/23)

市況

コントラクト移行すると、今のコレクションは無価値になり新しいコレクションが運営からエアドロップされる。
オファーをかけていると、無価値な方のコレクションがアクセプトされてしまう危険性がある。
コントラクト移行直前にOpenSea上の画像差し替えや文言も変更して対応していく。
4/26 画像切り替え(共通画像に切り替わる)
4/29 0時時点の情報をもとに新しいコレクションがエアドロップされる。
OpenSea上の処理タイミングでは、一時的にコレクションが見つからなくなる場合もあり得る。
コントラクトが変わることで、今までの取引量なども引き継げずゼロからになる。
切り替わってから仕切り直し、CNP第二章スタートとなる。

CNP Villains

前回数秒で売り切れとなったので今回も争奪戦となりそう。

CNPオーナーズ

CNPオーナーズは可能性がある。
場所を持っていることが非常に強み。
イベントを開催するのも、拠点を持っていることも特徴。
思いつきだが、オーナーズのお店でLINEのフリーミントがもらえる企画はできないかと考えていた。
エリア属性をつけて展開してみたら面白そう。
集めていく・訪れる楽しみが増えていきそう。
CNPオーナーズはウォレット換算で5400。
もっと大きな場所へアプローチしていく必要がある。
LINE CNPの保有者まで拡大した方が、
CNPオーナーのお店側がいいのか悩んでいる。
LINEブロックチェーンでのフリーミント企画。
どんどん早押し型になってしまった。
早押しになると早押しになると、新規参入しづらくなる。
早押しにならないような形で展開できればと考えている。
CNPフレンズ自体をCNPオーナーズ寄りに寄せていくやり方もある。
・お店にチェックインしてポイント付与。
・お店でポイント消化。
・スタンプラリー

CCCとの提携
以前TSUTAYAオンラインという会社に勤めていた。
ネットマーケティングを展開していた会社で、TSUTAYAのネット会員を呼び込んでいた。
ネット会員に対してどういうタイミングでどういう内容をメールで送るとどういう反応が得られるのかを分析していた。
CNPオーナーズでも活かせるように活用できないかと考えている。

CNPの海外展開について
CNPは当初国内にターゲットを絞って展開していた。
CNPアプリも同様に国内で動かせるように開発し、リリースした。
そのため、まだ外国語・英語に対応していない。
ステージやCNPの立ち位置、環境が変わってきたので英語圏にも対応していきたい。
ただ、開発リソースも限られるためどうしても遅れている。
順次対応していくので時間を頂戴する。

In English Ver.

CNP Today's Chat Session (4/23)

Market Conditions

When a contract transfers, the current collection becomes worthless and a new collection is airdropped by the management.
If you are making an offer, there is a risk that the worthless collection will be accepted.
We will respond by replacing the images on OpenSea and changing the wording just before the contract migration.
4/26 Image switchover (to common image)
4/29 New collections will be airdropped based on information as of midnight.
Processing timing on OpenSea may result in temporary missing collections.
As the contract is changed, the transaction volume and other information will not be carried over, and the collection will start from scratch.
After the switchover, we will start over and CNP Chapter 2 will begin.

CNP Villains

The last sale sold out in seconds, so it is likely to be a battle again this time.

CNP Owners

CNP Owners is a possibility.
Having a location is a great advantage.
They hold events and have a base of operations.
It was just an idea, but I was wondering if it would be possible to plan a project to get free mints on line at the Owners' stores.
It would be interesting to develop it with area attributes.
It would add to the fun of collecting and visiting.
CNP Owners is 5400 in wallet equivalent.
We need to approach larger places.
We are wondering if it would be better for the stores of CNP owners to expand to LINE CNP holders.
Freemint project on LINE blockchain.
It has become more and more of a quick push type.
If it becomes a quick push, it will be difficult for newcomers to enter the market.
We are hoping to develop the project in a way that it does not become a quick push.
There is a way to make CNP Friends itself more like CNP Owners.
Check in at a store and receive points.
Points can be redeemed at the store.
Stamp rally

Cooperation with CCC
I used to work for a company called TSUTAYA Online.
It was a company that developed online marketing and attracted online members of TSUTAYA.
I was analyzing what kind of response I could get by sending emails to online members and at what timing.
We are thinking of utilizing this information in a way that CNP Owners can also make use of it.

CNP's Overseas Expansion
CNP was initially targeted at the domestic market.
The CNP application was developed and released so that it could be used in Japan as well.
Therefore, it does not yet support foreign languages or English.
As the stage, CNP's position, and environment have changed, we would like to support English-speaking countries as well.
However, development resources are limited, so there are inevitably delays.
Please give us some time to work on this.

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