テスラの株価は、年間出荷台数が初めて減少したと発表し下落/CNBCを読む
Tesla shares slide after it reports first drop in annual deliveries
テスラの株価は、年間出荷台数が初めて減少したと発表し下落
Tesla posted its fourth-quarter vehicle production and deliveries report on Thursday. Here are the key numbers:
テスラは木曜日に第4四半期の自動車生産および納入報告書を発表した。主な数字は以下の通り。
Total deliveries Q4 2024: 495,570
2024年第4四半期の総納入台数: 495,570台
Total production Q4 2024: 459,445
2024年第4四半期の総生産数: 459,445
Total annual deliveries 2024: 1,789,226
2024年の年間総出荷台数:1,789,226台
Total annual production 2024: 1,773,443
2024年の年間総生産数:1,773,443
Results for the quarter represented the first annual drop in delivery numbers for Tesla, which reported 1.81 million deliveries in 2023. It reported 484,507 deliveries in the fourth quarter of 2023.
テスラは2023年に181万台の納入を報告していたが、この四半期の結果は納入台数が初めて年間で減少したことを示した。同社は2023年第4四半期に484,507台の納入を報告した。
Tesla shares fell by as much as 7% in trading on Thursday.
テスラの株価は木曜日の取引で最大7%下落した。
Analysts had expected Tesla to report deliveries in the quarter of 504,770, including 474,000 Model 3 and Model Y EVs, according to a consensus of estimates compiled by StreetAccount. Tesla sent some investors a company-compiled delivery consensus of 506,763 vehicles, based on a survey of 26 analysts. A widely followed independent Tesla researcher, who publishes as Troy Teslike, predicted deliveries of 501,000.
ストリートアカウントがまとめた予想のコンセンサスによると、アナリストらはテスラが四半期にモデル3とモデルYのEV474,000台を含む504,770台の納車を報告すると予想していた。テスラは一部の投資家に対し、26人のアナリストの調査に基づき、同社がまとめた納車コンセンサス506,763台を送付した。トロイ・テスライクとして広くフォローされているテスラの独立系研究者は、納車台数を501,000台と予測した。
Deliveries are the closest approximation of sales reported by Tesla but are not precisely defined in the company’s shareholder communications.
納入台数はテスラが報告した売上高に最も近い数字だが、同社の株主向け通信では正確に定義されていない。
The fourth-quarter report comes after a huge late-year rally in Tesla’s stock, which finished 2024 up 63%. In mid-December, the shares reached a record, eclipsing their prior all-time high from 2021.
第4四半期の報告は、テスラの株価が年末にかけて大幅に上昇した後に発表されたもので、テスラの株価は2024年を63%上昇で終えた。12月中旬には、テスラの株価は過去最高値に達し、2021年のこれまでの最高値を上回った。
It was a big turnaround from the first quarter, when the stock plummeted 29%, its worst period since 2022, as the company contended with declining sales despite price cuts and incentives for buyers. On the company’s first-quarter earnings call in April, CEO Elon Musk told investors that while he expected “higher sales this year than last year,” the growth rate would slow from 38% in 2023.
これは、同社が値下げや購入者へのインセンティブにもかかわらず売上減少に対処し、株価が2022年以来最悪の29%急落を記録した第1四半期からの大きな好転だった。4月に行われた同社の第1四半期の収益報告の電話会議で、CEOのイーロン・マスク氏は投資家に対し、「今年の売上は昨年より高くなる」と予想しているものの、成長率は2023年の38%から鈍化するだろうと語った。
The biggest story at Tesla in the back half of the year was Musk’s role in President-elect Donald Trump’s election campaign. Musk, the world’s richest person, poured in around $277 million to promote Trump and other Republican candidates, and spent weeks on the road campaigning in swing states.
今年後半のテスラの最大の話題は、ドナルド・トランプ次期大統領の選挙運動におけるマスク氏の役割だった。世界一の富豪であるマスク氏は、トランプ氏や他の共和党候補者の宣伝に約2億7700万ドルを投じ、激戦州で数週間にわたり選挙活動を行った。
Musk, who also runs SpaceX and xAI and owns social network X, has been tapped to co-lead an advisory group to the Trump administration that will aim to slash federal spending, personnel and regulations.
スペースXとxAIの経営やソーシャルネットワークXの所有者でもあるマスク氏は、連邦政府の支出、人員、規制の削減を目指すトランプ政権の諮問グループの共同リーダーに任命された。
Sam Fiorani, a vice president at industry research group AutoForecast Solutions, told CNBC in an email that Musk’s foray into politics may have “pulled his focus away from his core businesses.” However, the degree to which investors or EV buyers care won’t be reflected in Tesla’s numbers until the first quarter, he said.
業界調査グループ、オートフォーキャスト・ソリューションズの副社長サム・フィオラニ氏はCNBCへの電子メールで、マスク氏の政治進出は「彼の中核事業から焦点を逸らした」可能性があると述べた。しかし、投資家やEV購入者がどの程度気にするかは、第1四半期までテスラの数字に反映されないだろうと同氏は述べた。
Until recently, Tesla had been one of the only automakers mass producing battery-electric vehicles. The company now faces an onslaught of competition from domestic automakers, including General Motors, Ford and Rivian as well as BYD in China, Hyundai in Korea, and European auto giants BMW and Volkswagen.
最近まで、テスラはバッテリー電気自動車を大量生産する数少ない自動車メーカーの一つだった。同社は現在、ゼネラルモーターズ、フォード、リビアンなどの国内自動車メーカーに加え、中国のBYD、韓国のヒュンダイ、そして欧州の自動車大手BMWやフォルクスワーゲンとの激しい競争に直面している。
Patrick George, editor in chief of InsideEVs, told CNBC that he thinks Tesla still does many things better than any other EV maker, especially when it comes to its charging network. But Tesla’s biggest operational challenge in the latest quarter was “the nuts-and-bolts job of being a car company.”
InsideEVsの編集長パトリック・ジョージ氏はCNBCに対し、テスラは充電ネットワークに関しては特に、他のEVメーカーよりも多くの点で優れていると考えていると語った。しかし、テスラの最新四半期の最大の経営課題は「自動車会社としての基本的な仕事」だった。
‘Piling up on used car lots’
「中古車販売店に山積み」
Tesla has invested in a humanoid robotics initiative and chip development, and plans to produce a dedicated robotaxi and start a driverless ride-hailing service before 2027. While Musk and shareholders may not want to view Tesla as just a car company, most of the profits are still derived from vehicle sales.
テスラはヒューマノイドロボットの取り組みとチップ開発に投資しており、2027年までに専用のロボタクシーを生産し、無人配車サービスを開始する計画だ。マスク氏や株主はテスラを単なる自動車会社として見たくないかもしれないが、利益のほとんどは依然として自動車販売から得られている。
George said that Tesla made a mistake not bringing “more affordable EVs in 2024,” and added that Cybertrucks — the company’s newest vehicle — are “piling up on used car lots.” The angular steel Cybertruck starts at around $80,000.
ジョージ氏は、テスラが「2024年にもっと手頃な電気自動車」を発売しなかったのは間違いだったと述べ、同社の最新車種であるサイバートラックが「中古車販売店に山積みになっている」と付け加えた。角張った鋼鉄製のサイバートラックの価格は8万ドルからとなっている。
With competitors picking up market share in Europe, Tesla experienced a steep drop in sales in the region during the fourth quarter.
欧州では競合他社が市場シェアを拡大しており、テスラは第4四半期に同地域での売上が急激に減少した。
From January through the end of November, Tesla sold 283,000 vehicles in Europe, an approximately 14% decline from the same period a year earlier, according to registration data from the European Automobile Manufacturers’ Association, or ACEA. Registrations in Europe slid to 18,786 in November from around 31,810 a year earlier.
欧州自動車工業会(ACEA)の登録データによると、1月から11月末までにテスラは欧州で28万3000台を販売したが、これは前年同期比で約14%の減少だ。欧州での登録台数は11月には前年の約3万1810台から1万8786台に減少した。
The company’s business in China was also pressured in the fourth quarter.
同社の中国事業も第4四半期に圧迫された。
Fiorani said that while the Model Y is the second bestselling model in China, “its growth is failing to keep up with growth of the market.” Through November, sales of the Model Y were up more than 5% but overall EV sales in the country rose 8%, he said.
フィオラニ氏は、モデルYは中国で2番目に売れているモデルだが、「その成長は市場の成長に追いついていない」と述べた。11月までのモデルYの販売台数は5%以上増加したが、中国全体のEV販売台数は8%増加したとフィオラニ氏は述べた。
Meanwhile, BYD and other brands in China, including Chery, Li Auto, Jetour, LeapMotor and Aito, grew substantially faster than Tesla. BYD is also setting up plants outside of China and exporting prodigiously.
一方、BYDや、奇瑞汽車、利汽車、捷途汽車、聯合汽車、愛東汽車などの中国ブランドは、テスラよりも大幅に速いペースで成長した。BYDは中国国外にも工場を建設し、輸出も急増している。
In North America, Tesla has remained dominant. The company offered a range of incentives and price cuts, even on its most popular Model Y SUV, during the fourth quarter to drive sales. Still, Tesla experienced a buildup of inventory.
北米では、テスラが依然として優位に立っている。同社は第4四半期に、最も人気のSUVモデルYでも販売促進のためさまざまなインセンティブや値下げを行った。それでも、テスラは在庫の積み上がりを経験した。
During the fourth quarter, the company sent Cybertruck assembly line workers home for a few days, indicating that it may be looking to avoid flooding the market with too many of the vehicles.
第4四半期中、同社はサイバートラックの組立ラインの作業員を数日間自宅待機させた。これは、市場に同車両が大量に流入するのを避けようとしている可能性を示唆している。
Looking ahead to 2025, Musk said on an earnings call in October that Tesla expects to be offering lower-cost and autonomous vehicles in 2025, which should lead to “20% to 30% growth” over 2024.
2025年を見据えて、マスク氏は10月の決算発表で、テスラは2025年に低価格の自動運転車を発売する予定で、2024年に比べて「20%から30%の成長」につながるはずだと述べた。
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