見出し画像

PoE3.21.0パッチノートのFAQ

こちらは英語版。

日本語版はなぜか複数ページに分かれていますが、日本語版にないFAQがあるみたいです。まだ翻訳が追い付いていないのだと思いますが、その辺も若干踏まえつつ英語版FAQから気になったものをピックアップします。

リーグ要素に関する情報

Q: Does completing one Crucible encounter show the entire weapon's tree? Or do we need to do multiple encounters to scout out the item's tree?

A: You have to get enough experience to unlock the first node in order to view its entire tree. This could come from one encounter if you're able to handle a difficult one.

リーグ要素で追加されるツリーにおいて、ツリー全体を見る目的で最初のノードをアンロックするには相当量の経験値が必要となるとのこと。高難易度のものをクリアできるなら1エンカウンターで全体を見ることもできるそう。

Q: Does the rarity, quality and/or mods on a weapon influence its Crucible Tree?

A: No, but the item level of the weapon matters.

クルーシブルのツリーが参照するのはアイテムレベル(と武器種)であり、レアリティや品質、モッドなどは影響しない。別のFAQにありましたが、最初の海岸でHilockからドロップするoni-goroshiはilv1なのでリーグ要素的には残念な結果に。

Q: Does using currency on a weapon with a tree modify its tree in any way? i.e. will the tree change if I exalt slam my weapon, or if I Vaal Orb my weapon and it becomes corrupted with an undesirable outcome?

A: Using regular currency on your items does not affect their tree in any way.

通常のカレンシーはクルーシブルのツリーに影響しない。Orb of chanceやAncient orbを使っても武器種が変わるわけではないからツリーは保持されるという理解でよい?

Q: Can corrupted/mirrored/influenced/fractured/synthesized/enchanted/items with abyssal sockets have or gain a Crucible Tree? If they can, would the special mods they have from those mechanics affect the Crucible Tree in any way? i.e. would an Influenced item have access to passives only available to influenced item?

A: They can have/gain a Crucible Tree, but they do not have special passives exclusive to them.
Note that corrupted and mirrored items cannot have Crucible Trees added to them if they don't already have one.
However, Corrupted Unique Items can have trees added to them but will require you to go through an endgame Crucible encounter to do so.

コラプト品、ミラー品にクルーシブルのツリーを新たに追加することはできない(その前にツリーを持っていた場合は保持される)。ただし、コラプトユニーク品についてはエンドゲームのエンカウンターでツリーを追加可能とのこと。

Q: Are there any passives only obtainable by merging Crucible Trees?

A:Yes.

動画では片方の武器を犠牲にしてもう片方にクルーシブルのツリーをマージする様子が示されていましたが、このマージによってしか得られないパッシブがあるらしい。

Q: Are there limitations to merging Crucible Trees i.e. can I merge a Warstave with a Staff?

A: You can merge Warstaves with Staves, or say Sceptres with One-Hand Maces. But not say Staves with Two-hand Maces, or Sceptres with Wands.

StaffとWarstaff、セプターと片手メイスはマージできるけど、スタッフと両手メイス、セプターとワンドはマージできない。

Q. If I craft ''Cannot Roll Attack Mods'' on my weapon, will that influence its Crucible tree when I complete its first Crucible encounter?

A: No.

「アタックモッドをロールできない」のモッドはクルーシブルのツリーには影響しない。あくまでivlと武器種のみを参照する。

Q: When an Awakener's Orb is applied and the recipient item has a Crucible tree, does the output item keep that tree? Or does it do something else? What about when an Awakener's Orb is applied and the recipient item has no Crucible tree, does the output item also have no tree, or does it take on the tree of the donor item?

A:The recipient item's tree is kept and the destroyed item's tree is lost forever.

Awakener's Orbではツリーのマージは起きず、生き残る方のアイテムのツリーは残るけど壊れた方のツリーはもちろんなくなる。という理解でよい?

Q: Will Imprinting a weapon before I complete its first Crucible encounter effectively give me another chance to get another tree if I don't like the first tree?

A: Yes, although it is best to imprint before you've added any crucible tree experience to the item

アイテムをインプリントしてクルーシブルツリーの厳選をすることは可能だけど、「クルーシブルツリーの経験値を追加する前に」インプリントするのがベストとのこと。経験値を追加した時点でツリーが確定するという意味なのか???

Q: Can I use a split beast or fractured fossil on a weapon to create two copies of the weapon with the same tree?

A: Yes

splitした場合もクルーシブルのツリーは保持されるみたい。

Q: Are people who use two-handed weapons at a disadvantage when it comes to Crucible Passives when compared to those using two one-handed weapons or a one-handed weapon and a shield etc?

A:No, because two-handed weapon trees have stronger passives than one-handed and shield weapon trees. In fact, two-handed builds have an advantage in that they only need to craft a single Crucible Passive Tree for their character.

「アイテムを2つもてる片手武器より両手武器の方がリーグ要素には不利じゃない?」という質問ですが、両手武器のパッシブは片手武器よりも強化されており、さらに両手武器はクルーシブルのツリーを1つだけ育てればいいのだからむしろアドバンテージがある、と。片手/両手に限らず必要な経験値が同じということかな。

その他

Q: If two players each take the ''Enemies permanently take 5% increased Damage for each second they've ever been Frozen by you, up to a maximum of 50%'' Cold Mastery, would the freeze increasing damage taken stack up to 100% (50% from each player) if they can manage to freeze the boss that long?

A: No, the maximum increased damage taken any given target can have from this effect is 50%. But if a monster is frozen by two players, that maximum will be reached sooner.

冷気マスタリーに「凍結した回数ごとに敵の被ダメが5%ずつ増える(最大50%)」という効果が追加されますが、これはマルチプレイにおいて最大値を増やすものではないが、マルチプレイにより凍結回数が増えるとすれば最大値に到達するのは早まるということはあり得る。

Q: Will the Saboteur's Triggerbots make you pay the mana cost for triggered skills twice?

A: Yes.

サボターの新パッシブで追加された2体のトリガーボットがトリガーするスキルのコストはプレイヤーが支払う必要がある、つまりコストが2倍になる。


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?