夢 ❘ 立ち上がる犀(サイ)
見た夢の記録を置いていきます。夢メモの原文のあとにAIに翻訳させた英訳も載せます。おまけ記事がつくことがあります。(夢かAI使用感関連)
※夢内容部分とAI使用時所感の記事はいずれ分離する予定です。
I will leave a record of the dreams I have seen. After the original dream memo, I will also include an English translation translated by an AI. Sometimes there may be additional articles related to the use of AI. (These will be separated from the dream content and AI usage articles in the future.)
■ 立ち上がる犀
はじめは暖かい水場に居て、そのまえはその中に浸かっていたようだ。そのあと、一度戻って外の音をきく。(目を閉じたまま)今日のお布団はあたたかい。外はものすごく静かだ。
また寝ていると、今度は授業中の風景。軽尾さん(実在友人)がメンバーの中にいた。教室の前の壁に荷物を置いて、用意をするためにばたついている。私もなんだかすごい荷物だ。着替えとかもある。女の先生か助手の方から何か話をきいている。彼女はとちゅう席をはずし、また戻り、授業を途中で中止すると話をする。
ドイツでの同僚が事故に合い、すぐに対処しないといけないということだ。彼女は少々あわてていた。授業途中中止が告げられた授業はそこで散会。このカウントはどうなるんだろうか?みんなで荷物をまとめだす。
まとめながら、「あれこんなにもってきたっけ。。持って帰れないような。。」とぶつぶついいながら詰め込む。
軽尾さんが、「あさって移動でしょ。たいへんだ!」と話しかける。2日後に、宿泊を伴う移動を予定していたことも思い出した。教室の人があっというまに掃けてしまい、一人で用意を続けていた。鞄たりないなぁーと。詰め方悪かったかしらと思いながら作業。
外の窓に視線を向けたとたん、私は何かに向かって急に走り出していた。
起点は現在の教室だったが、引き戸のドア(いかにも教室ぽい)を開けて閉めて。。走って進みながら、開けて、しめてを繰り返して(がらがら、がらがら)まえにずんずん進んでいく。
壁や建物の素材は木材のようで、そんな音が響き渡る。途中外の階段を降りるが、段の幅はひろく、下がすけてみえてとても怖いが、しかたないからしがみつきながら一段づつ降りる。段の隙間や、通りの横の外に、四角く、木で組まれた何かを貯めるようなものが重なるようにして散らばっている。大きさは大きいので、散らばるというか、向きを適当に、置かれて、重なって、視界を適度に埋めている。(小さくない・空いていない)
中には真っ黒のコールタールのような粘り気のある液体が貯められていて、中には木材の破片や、四角くなって端が浮いてみえる。(四角が書いたように見えるように浮いている)オレンジ色に塗られたものも中に入っていて、その黒の中に浮いて見えていた。
そんな箱が途中いくつもあり、どれも似ていた(でも違うそれぞれ)階段に行く途中、別の教室を突き抜けていったようだ。生徒が居て、授業を受けているが、年の頃は高校生よりすこし大きな年齢のよう。
でも、男女共、高校生のようなブレザーの制服を着ていて、多くの生徒が立って話を聞いて、実験中のようだった。
教室は3つ4つつながっていて、中にとおるドアを同じように、開けて閉じてして私は走りながら通り過ぎて行った。途中廊下に出たら、生徒用の棚(蓋はなくて囲いの積み重ねのやつ)があって下駄箱のようだった。
何かチケットかチケットよりも少し大きなサイズのものが無数にその箱(棚)にそって散らばってつみあがっていて、とても散らかっていた。同じ場所に男子がいてかがみながら立ち上がり何か用意をしていたところを少しの時間眺めていたが、胸の校章?のようなものをみたら、渋い青の艶消しの色のしるしに小さな金色がかったシルバーの文字が書かれていて(学校の名前?)、なだらかなカーブで構成された形の際はやはり同じシルバーで
縁どられていた。凹凸はあまりなく、のっぺりしたシンプルな印だった。
そこから抜けて、先の怖い階段に出たのだ。
話が前後した。
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階段が終わると、砂漠のような外に出た。
記憶によると、一番はじめに居た教室エリアに入る地域の入口付近に近いことがわかる。こんな建物(教室?)や、階段なんてあったっけ。。と思いながら前に進む。
砂漠のようになった地面を見ながら更に進んでいくと、今度は動物園のように背景が変化しながら進んでいった。カーブがあり、なだらかなそこを曲がると左手に大きなエリアがあって、小さな山の先がみえてきた。
山の全貌(といってもちいさいけど)が見えたら、手前に太い針金のように、自由に曲がったデザインを持つその曲りの窪みに、サイ(犀)が立ち上がり寄りかかっていた。
サイ(犀)は巨大で、体に飾りがついていた。色合いの種類はすくないが、複雑な彫刻のような飾りのものが、体から生えるような形で特に上半身(立ち上がってる今の場合、)から生えていた。
頭の部分は本来の角を隠してしまうぐらいの大きさと本数で上に伸びる、鋭く滑らかな曲線のデザインの頭飾りをつけていた。
太い針金のくぼみは、サイ(犀)の体を支えるようにぴったりとしていて、サイも空を見ながら、ご機嫌そうな雰囲気だった。
サイ(犀)の山をうねりながら超えると、紙で作ったような精巧な作りの大きな白い草が地面からたくさん生えている場所に来た。
次の動物はなんだろう?ライオンみたいなものかな。。何色になってるのかしら。。。と考えながら歩いていて、頭の中で地図を組みなおしているところで目が覚めたところだ。
y.
*記録を迷ったがあまりに映像が鮮明だったのでいつまでも抜けられず、記録することにした。書き終えたところですっきりしました。
記録時間、7:00-7:36
Title:The Charging Rhino
I was initially in a warm watering hole, then soaking in it. Afterward, I went back and listened to the outside noise. (Keeping my eyes closed) My blanket today is warm, and it's incredibly quiet outside.
As I fell back asleep, I saw a classroom scene with my friend Karuo among the members. She put her luggage against the wall in front of the classroom and rushed around to get prepared. I also had a lot of luggage. There were clothes to change into, among other things. A female teacher or assistant talked to us about something. She left her seat in the middle and returned to tell us that the lesson would be suspended.
One of my colleagues in Germany had an accident, and we needed to deal with it quickly. She was a little flustered. The lesson was dismissed on the spot. I wondered what would happen to the count? We packed our luggage together while murmuring, "Did I bring this much stuff? I can't take all of it back."
Karuo said, "We're moving the day after tomorrow. It's going to be tough!" I remembered that we had planned to move with accommodation two days later. Everyone in the classroom quickly disappeared, leaving me to prepare alone. I thought I might have packed my things badly.
As I looked out the window, I suddenly ran towards something.
The starting point was the current classroom, and I opened and closed the sliding doors (very classroom-like) as I ran, making a rattling sound. The walls and buildings were made of wood, and the sound echoed. I went down the outside staircase on the way, but the width of the steps was broad, and it was scary because you could see through the gaps. However, I had to hold on and go down one step at a time. There were square things made of wood, scattered around and piled up like something stored in the gaps between the steps and next to the street. The size was large, so they were scattered, placed randomly, and overlapped to some extent, filling up my field of view. (Not small, not empty)
A liquid with a thick, black, tar-like texture was stored inside, and wooden fragments and pieces that looked like squares were floating inside it. There were also orange-painted objects inside, floating in the black liquid.
There were several such boxes along the way, all similar but different. It felt like passing through another classroom while climbing the stairs. The students were there, taking classes, but they seemed slightly older than high school students.
However, both boys and girls were wearing blazers like high school students, and many students were standing and listening, as if they were conducting an experiment.
The classrooms were connected by three or four, and I opened and closed the doors in the same way, running past them. When I came out into the hallway, there was a student shelf (a pile with no cover) that looked like a shoebox.
Countless things the size of tickets or slightly larger than tickets were scattered along the shelf and piled up, making it very messy. There was a boy in the same place who was bending over and preparing for something. I watched him for a short time, but when I saw the badge on his chest, it was a matte navy blue with small gold and silver lettering that glittered. It was the name of the school? It was made up of gentle curves and was bordered in the same silver. There were no bumps, just a simple, flat mark.
I then left there and went to the scary stairs.
I have mixed up the story.
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When the stairs ended, I went out into what seemed like a desert.
According to my memory, it was close to the entrance to the area where the first classroom was located. Did buildings (classrooms?) and stairs like this exist? I thought to myself as I moved forward.
As I continued to move forward, looking at the ground that had become like a desert, the background changed like a zoo. There was a curve, and when I turned it gently to the left, there was a large area and I could see the tip of a small mountain.
When the entire mountain (although it was small) came into view, a rhinoceros rose up and leaned against a depression with a wire-like design that curved freely in front of it.
The rhino was massive, adorned with few color variations, but intricate decorative elements that appeared to grow from its upper body, as it stood upright.
A headpiece with sharp and smooth curves, towering with a number and size of horns that concealed its natural ones, rested on top of its head like a sculpted masterpiece.
The deep grooves of thick wire fit perfectly to support the rhino's body, as it appeared content gazing up at the sky.
As I climbed over the rhino's hills, I arrived at a place where intricately crafted, large white grass made of paper sprouted from the ground.
I wondered what animal would come next - perhaps a lion? I wondered what color it might be. Lost in thought and remapping the terrain in my mind, I woke up from my dream, unable to shake the vivid imagery, and felt compelled to record it. Writing it down has left me feeling refreshed. Recording time: 7:00-7:36.
y.
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あとがき
このあとAIとくだらない雑談を延々としました。長すぎて疲れちゃいましたね。すみません。今日のところはここまで。雑談は次回へ。