航空機の仕組みを口述する:飛行機・滑空機の窓
〇与圧付き飛行機の窓
〇与圧なし航空機の窓
◎アクション・カメラで飛行中に撮影する危険性
飛行機の窓は、与圧された機体では原則開けられません。上空で窓を開けると、気圧差で機体が破壊されたり、搭乗者や積み荷が機外へ吸い出されるからです。機体の構造上、窓の形は楕円形か円形です。但し、測量や写真撮影が目的の機体では、気圧差に耐えうる圧制御装置を付けた特殊な丸窓が装備されていたります。
In principle, airplane windows cannot be opened on pressurized aircraft. This is because if you open the window in the sky, the air pressure difference will destroy the aircraft or suck the passengers and cargo outside. Due to the structure of the airframe, the shape of the windows is oval or round. However, aircraft for surveying and photography are equipped with special round windows with pressure control devices that can withstand pressure differences.
与圧がない機体では、構造上影響の出ない四角く大きな窓が付けられています。窓が開閉できるといっても全開できる訳ではなく、窓の下方が外側へ数cm押し出せるものや、大きな窓の一部に小さな窓が貼り付けられていて、そこだけ開けられるものとなっています。小型飛行機の窓で、自家用車のように全体を全開できるデザインのものはありません。これは落下防止という安全面からの配慮です。滑空機ではキャノピーの左右側面にスライド式の小窓が付いていて、換気のほかウイングマンに肉声で指示を出せるようになっています。
In aircraft without pressurization, a large square window is attached that does not affect the structure. Even if a window can be opened and closed, it does not mean that it can be fully opened, but the bottom of the window can be pushed outward by a few centimeters, and a small window is pasted on a part of the large window, and it can only be opened there. There is no window of a small airplane designed to be fully opened like a private car. This is a safety consideration to prevent falling. Gliders have small sliding windows on the left and right sides of the canopy to ventilate and give instructions to the wingman by voice.
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