日本的アミニズムとAppleのCM
お久しぶりです。
今日は、アップルの最新iPadを宣伝するCMについてお話します。
日本では多くのクリエイターがアップルの投稿したビデオを批判しています。
そのビデオでは、楽器の数々が砕かれ、新しいiPadに変化します。
多くの日本のクリエイターが批判しているのはそこなのです。
しかし、その動画に投稿されたコメントを見てみると、奇妙なことに気づくでしょう。。
日本人のクリエイター以外で、動画内で紹介される残酷な破壊を批判するコメントを投稿している人はほとんどいないのです。
理由として、アニミズムという日本人の精神がそうさせるのだろうと私は思います。
ご存知のように、多くの日本人は大谷翔平のように自分の道具を大切にしますよね。
バットやグローブを大切にする日本の野球の文化のように。
日本では全てのものに魂が宿るという精神をナチュラルに持っていて、魂が宿るものが壊されると、人は心を痛める傾向がある。
だから、あの動画は日本では悪い意味でバイラルになり、外国ではそうならなかったのだろうと思います。
そんな感じで、動画とコメントを見て文化の違いをひしひしと感じました。
今日は以上です。
ここまで来てくれてありがとう!
I am glad to see you again.
Today, I am gonna talk about Apple's CM that advertizes the newest iPad.
In Japan, many creators criticize the video posted by Apple.
In that video, musical instruments being crushed are converted into new iPad.
That is the thing that many Japanese creators criticize.
But if you look at the comments posted at the video, you can notice a weird thing.
Almost no one except for Japanese posted comments that criticized the video in terms of awful destruction.
I guess that is because of the Japanese spirit called Animism.
As you know, many Japanese are careful with their own instruments and tools such as Shohei Ohtani.
When the tools that souls are living are destroyed, people tend to be heartbreaking in Japan.
I guess that is why that video is viral in a bad way in Japan, and that is not in other countries.
I felt the cultural difference clearly when I saw the video and comments.
That is all for today.
Thank you for coming here.