ストレンジ・マター[STRANGE MATTER]ウォーキャスター・プライマリーミッション
プライマリーミッション④
STRANGE MATTER
ストレンジ・マター (奇妙な物質)
ハイパーウラニオンに点在するAeternusContinuumは、人類の過去や、かつて千の世界で栄えた無数の失われた文明からの貴重な遺物を求めて、数え切れないほどの考古学的探検を行っています。 連続体の学者や科学者は、これらの古代の遺物が不死の秘密を解き明かすパズルのピースであると信じています。 他の人々は、失われたサイファー、ボイドゲートエフェメライド、および帝国戦争技術を回復することには、より直接的な利点があることを知っています。
通常、Continuum発掘サイトは、アライアンスや日和見主義のマーチャースカベンジャーの注意深い目を避けるために、ステルスと秘密の厳格なプロトコルの下で動作します。 しかし、このサイトの監督は彼らの警戒を緩めました、そして今それが保持するかもしれないどんな神秘的な宝物も手に入れるためにあります。
□セットアップ
マップに示されているように、4つのパーマネント・オブジェクト(遺跡)と3つのポータブル・オブジェクト(アーティファクト)を戦場に配置します。 オブジェクトは説明されているポイントに中央を置く必要があります。 パーマネント・オブジェクトは、カバーを提供する地形の機能であると見なされます。
□スペシャルルール
スカッドとソロはパーマネント・オブジェクトを確保することができます。
どのユニットモデルでも、ポータブル・オブジェクトを持ち運ぶことができます。
□スコアリング
プレイヤーは、各パルスラウンドの終了時に、確保したパーマネント・オブジェクトごとにヴィクトリーポイントを獲得します。 最初のパルスラウンドで1ヴィクトリーポイント、2回目のパルスラウンドで2ヴィクトリーポイント、3回目のパルスラウンドで3ヴィクトリーポイントが獲得されます。
アーティファクトの目的を持っているモデルがパーマネント・オブジェクトを確保している場合、パーマネント・オブジェクトごとに2つの追加のヴィクトリーポイントが獲得されます。
□勝利条件
3回目のパルスラウンドが得点された後、ヴィクトリーポイントが最も多いプレイヤーがゲームに勝ちます。
□勝利のポイント
このシナリオはパーマネント・オブジェクト以外に初めてポータブル・オブジェクトが登場します。このポータブル・オブジェクトはルール上、デストロイされるかリコールされるまで、持ち運んでいるモデルから離れないため、ポータブル・オブジェクトを移動させるのに使用するヴィークルやウォージャックはリコールされる必然性があります。このミッションでは、ソロもパーマネント・オブジェクトが確保できるため、自軍での確保は容易ではあるため、実質前半戦のポータブル・オブジェクトの取り合いになると考える。となれば、先行有利と考えるが、ラウンド終了時のポイントとなる為、後攻も巻き返しは十分可能
□原文
PRIMARY MISSION:
STRANGE MATTER
Scattered across the Hyperuranion, the Aeternus Continuum conducts count- less archaeological expeditions in search of prized relics from humanity’s past as well as from the myriad lost civilizations that once thrived across the Thousand Worlds. Continuum scholars and scientists believe these ancient artifacts are the puzzle pieces to unlock the secret of immortality. Others know there are more immediate advantages to recovering lost cyphers, void gate ephemerides, and Empyrean war tech.
Normally, Continuum dig sites operate under strict protocols of stealth and secrecy to avoid the watchful eye of the Alliance as well as opportunistic Marcher scavengers. But the overseers of this site let their guard down, and now whatever mysterious treasures it may hold are up for grabs.
SETUP
Place four permanent objectives (ruins) and three portable objectives (artifacts) onto the battlefield as indicated on the map. Objectives should be centered at the points described. The ruin objectives are considered to be terrain features that provide cover.
SPECIAL RULES
Squads and solos can hold ruin objectives.
Any unit models can carry the portable objectives.
SCORING
Players score victory points at the end of each Pulse round for each ruin objective they secure. 1 victory point is scored for a ruin during the first Pulse round, 2 victory points during the second Pulse round, and 3 victory points during the third Pulse round.
2 additional victory points are scored per ruin if a model holding an artifact objective is securing the ruin.
VICTORY CONDITIONS
After the third Pulse round is scored, the player with the most victory points wins the game.