オーダーズ・オブ・マグニチュード[ORDERS OF MAGNITUDE]ウォーキャスター・プライマリーミッション
プライマリーミッション③
ORDERS OF MAGNITUDE
オーダーズ・オブ・マグニチュード(桁外れ)
世界を越えて戦うということは、偶然に残されたものが成功の可能性を減らすことを意味します。 そして、軍隊はその供給ラインと同じくらい強いだけです。 必要な物資を受け取るための安全な位置を確保することは、戦闘力を活気づけます。 同じように敵を否定することは、彼らを日々弱体化させます。
これは、戦いの終わりにそれを保持している人は誰でも、あなたを強化する、またはあなたの敵を強化するポジションのための戦いです。 この戦場の補給ドロップゾーンを確保してください。将来の勝利はあなた次第です。
□セットアップ
マップに示されているように、6つのパーマネント・オブジェクト(ドロップゾーン)を戦場に配置します。 これらのドロップゾーンのオブジェクトは、マップに示されているように、各陣営共に1から3の番号を付ける必要があります。 オブジェクトは、説明されているポイントを中央として配置が必要です。
これらのオブジェクトは、地形の機能を有しません、またカバーを提供しません。
□スペシャルルール
スカッドだけがドロップゾーンのオブジェクトを確保できます。
各パルスラウンドの開始時に、d3をロールして、アクティブなドロップゾーンのオブジェクトを決定します。 ロールの結果、最後のパルスラウンドと同じドロップゾーンがアクティブになった場合は、リロールします。 アクティブな各ドロップゾーン目標にトークンを配置します。 後続のパルスラウンドの開始時に、これらのトークンを削除し、新しいドロップゾーンにロールします。
□スコアリング
プレイヤーは、確保したドロップゾーンの目標ごとに、各パルスラウンドの終了時にヴィクトリーポイントを獲得します。 非アクティブなドロップゾーンでは1VPがスコアリングされ、アクティブなドロップゾーンでは3VPがスコアリングされます。
□勝利条件
3回目のパルスラウンドが得点された後、ヴィクトリーポイントが最も多いプレイヤーがゲームに勝ちます。
□勝利のポイント
ドロップゾーンがパルスラウンドごとアクティブと非アクティブとで切り替わる。ではあるが、このミッションもスカッドがスコアの肝、スカッドを4ユニットほど保持することが重要だと思われる。②ミッションとは違い、このミッションでは3点のドロップゾーンがパルスラウンドごとに位置を変え出現するということ。
重要なのは、自身の3点ドロップゾーンを守り、相手の3点ゾーンから排除あるいは、横取りするのが最も勝利への近道。ただ対角位置に発生するドロップゾーンは、メリットリスクを兼ね備える。
パルスラウンドで得点化するため、後攻有利はかわらないのではないのか。
□原文
PRIMARY MISSION:
ORDERS OF MAGNITUDE
Battling across worlds means anything left to chance decreases the likelihood of success. And an army is only as strong as its supply line. Securing safe positions to receive necessary supplies keeps a battle force fueled. Denying the enemy the same weakens them day by day.
This is a battle for a position that will strengthen you, or it will strengthen your enemy, whoever holds it at the end of the fight. Secure this battlefield’s supply drop zones, and future victory is yours.
SETUP
Place six permanent objectives (drop zones) onto the battlefield as indicated on the map. These drop zone objectives should be numbered 1 to 3 on each side as shown on the map. Objectives should be centered on the points described.
These objectives are not considered to be terrain features and do not provide cover.
SPECIAL RULES
Only squads can hold drop zone objectives.
At the start of each Pulse round, roll a d3 to determine which drop zone objectives are active. Reroll if a roll results in the same drop zone being active as in the last Pulse round. Place a token on each active drop zone objective. At the start of a subsequent Pulse round, remove these tokens and roll for new drop zones.
SCORING
Players score victory points at the end of each Pulse round for each drop zone objective they secure. 1 VP is scored for an inactive drop zone and 3 VPs for an active drop zone.
VICTORY CONDITIONS
After the third Pulse round is scored, the player with the most victory points wins the game.