AERA Annual Meeting(全米最大の教育研究組織のカンファレンス)に参加!
I attended AERA (Amemerican Educational Research Association) Annual Meeting that happended to take place in NYC this year! (FYI, next year's venue will be Toronto.)
今回はAERA (Amemerican Educational Research Association) という全米最大の教育関係のリサーチ組織、毎年カンファレンスを開いているのですが、今回はそれがニューヨークということでまたとないチャンスだったので行ってきました!(ちなみに来年はトロントらしい)
(教育関連のマガジンはこちら)
1. Registration
会合自体は全体で1週間弱あり、数百あるイベントの中から自分の興味にあったものを選んで参加することが出来ます。
こちらがRegistration会場での看板。
This meeting is held for one week, and participants can choose whatever topic interests them and participate. Below is the poster at the registration site.
イベントは3つのホテルに分かれて、それぞれのサブテーマごとに会場が分かれ講演者がプレゼン、その後ディスカッションという流れがメインです。
2. School Leadership
私は主に今個人リサーチをしているSchool Leadership関係のものに出席しました。
Events take place at three different hotels depending on the subtopics, where presenters make presentations that are followed by Q&A/discussion. I focused on school leadership on which I'm conducting research now.
3. Roundtable
この他Roundtableという円状に参加者が集まってもう少しフランクな意見交換をするものもあります。
聞いた主なテーマとしては以下で、最新のリサーチの結果や、他国でのリーダーシップの取組の比較分析等これまで知らなかった部分に触れられたのはとても勉強になりました^-^
Also there are Roundtables where participants can exchange their views with each other more freely. Below are the some sessions that I attended, and all of these were informative as they touched upon recent research or comparative analysis in other countries than U.S.
・Leadership and Learning for School Improvement
・Unique Challenges in Educational Leadership
・Framing and Comparing Leadership Internationally
・Transforming Schools Through Community-Driven Organizational Thinking
・Comparative Educational Reform: Lessons from Philippines, Ireland, Australia, Chile, China and the EU
・Leadership for School Improvement in International Contexts
・Leadership Toward Improvement: Perspectives of School Leaders
・How School Leaders Impact Student Learning and Achievement: Leadership Principles. Models, and Effects Revisited
4. Latest Research
こちらは昨日の最後のセッションで、Transformational Leadershipで有名なKenneth Leithwood教授がビデオチャットで最新のリサーチを説明している模様。こちらは絵にある4つのPathsを使ってリーダーシップの影響を分析するというもの。
この他にも、学校改善の段階によってリーダーシップの発揮のされ方がどのように異なるかを分析したDay, Gu & Sammons (2016)もとても示唆に富んだ情報を提供してくれました。
The pic below is taken during Prof. Kenneth Leithwood's presentation. He is a distinguished figure of Transformational Leadership, and joined via video chat to explain his recent findings on utilized four Paths that analyzed the effect of leadership. Additionally, I liked a lot Day, Gu & Sammons (2016), which examined how leaders use different strategies depending on the development stage of the school.
先週の金曜と月曜は一日中これに出ていたので中々疲れましたが、学期もいよいよ終盤なので勉強もラストスパート頑張っていきたいと思います^^;
また次の更新をお楽しみに~!
Since I was attending it all day last Friday and this Monday, I'm sort of exhausted but need to catch up my study. Please look forward to the coming posts as well!
(※本ポストは、2018年4月時点のものをリメイクしたものです。)