一流営業マンのクロージングとは!?-What is the closing of a top salesman? ?-
皆さんこんばんわ。今回は一流営業マンのクロージングについて『営業の一流、二流、三流』より一部抜粋してご紹介させて頂きます。ちなみに前回の記事では一流営業マンのプレゼンの説得ついてご紹介させて頂きました。良ければそちらの記事も併せてご覧ください。
Everyone, good evening. This time, I would like to introduce some excerpts from ``First-rate, second-rate, and third-rate sales'' about the closings of top-class salespeople. By the way, in the previous article, I introduced the persuasion techniques of top salespeople in their presentations. If you'd like, please take a look at those articles as well.
”三流は、「お待ちしています」と言い残し、二流は、「また、連絡します」と言い残し、一流は、「ご不安な点はないですか」と確認する。クロージングを苦手とする営業マンは多く、クロージングをせずに「お待ちしています」もしくは「また連絡します」と言い残して帰る営業マンも少なくありません。顧客になるとわかるのですが、クロージングをされていないと苛立ちすら感じます。それはなぜか。”
"The third-rate person says, ``I'll be waiting for you,'' the second-rate person says, ``I'll get back to you,'' and the first-rate person asks, ``Do you have any concerns?'' There are many salespeople who are not good at closing, and there are many who leave without closing, saying ``I'll be waiting for you'' or ``I'll get back to you.'' When you become a customer, you realize that you can feel frustrated if the closing is not completed. Why?"
”「NOを言いたいから」に他なりません。そこでプロ営業マンは必ずクロージングをして、「NO」を積極的に引出します。クロージングは「意思を確認するサービス」。なので少しの不安を聞き洩らさない、この姿勢がとても大切なのです。ここでは、ずばり「ご不安な点はないですか」と聞いてみて下さい。絶対にクロージングから逃げないこと、これも営業のホスピタリティです。”
"This is nothing but "because I want to say NO." Therefore, a professional salesperson always closes the sale and actively elicits a "NO" answer. Closing is a "service that confirms intentions." That's why it's so important to not let even the slightest concerns go unnoticed. Here, just ask, ``Do you have any concerns?'' Never running away from the closing is part of the hospitality of sales."
皆さんいかがだったでしょうか。営業をしてると断られたらどうしようとか色々不安に思うこともありますよね。ですが、本当に相手のためになるのかを考えた時に大切なことです。積極的に質問をしてお客様の「NO」を引き出してみてください。今回の記事が何か参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。
What did you all think? When you're in business, you may feel anxious about what to do if you get rejected. However, it is important when you think about whether it is truly beneficial for the other person. Please actively ask questions and try to get the customer's "NO" out. I hope this article is of some use to you. See you soon. thank you very much.
【前回記事】
参考文献:営業の一流、二流、三流
著者:伊庭正康
明日香出版社