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ドリル穴理論

商品を売り込む方法として、ものの本にはベネフィットを売れ、商品の魅力を売れ、人間を売れと書いてあります。しかし、そう言われても、いざ書こうとすると具体的な文案が浮かんでこないというのが実情です。
 それが何となくこういうことか、なるほどなぁと思うようになったのが、レビットの「ドリル穴理論」でした。
多くの方が既にご存じなので詳しい説明は省きますが、ドリルを買いに来たお客さんが欲しがっているのは、
実はドリルそのものでなく、ドリルで開けられた「穴」であるという理論です。
(1968年アメリカのセオドア・レビットが「マーケティング発想法」の中で発表したものだそうです。)
 販売する側は売り込みたい商品に気を取られ、その特徴、性能、品質を強くアピールしがちです。
なかなか、消費者が求める商品の裏側にある本当の価値にまで気が付きません。
全てにおいて「ドリル穴理論」が通用するとは思いませんが、こういう事があるという事を頭の片隅に置きながら商品説明や文案作成をすることは重要で効果があるとおもいます。品質か夢か、挑戦します。
As a method for promoting products, many sources say to sell benefits, sell the product's appeal, or sell the person behind it. However, even if they tell you that, when you actually try to write copy, it’s difficult to come up with specific ideas.
What gradually made me think "Ah, I see, this is what they mean," was Levitt’s "Drill Hole Theory."
Many of you are probably already familiar with this, so I’ll skip the detailed explanation, but the theory is that customers who come to buy a drill are not actually looking for the drill itself; what they want is the "hole" that the drill creates.
(This theory was introduced by Theodore Levitt in the U.S. in 1968 in his book The Marketing Imagination.)
Sellers tend to focus on the product they want to promote and strongly emphasize its features, performance, and quality. However, they often fail to notice the true value that lies behind the product that consumers are actually seeking.
While I don’t believe that the "Drill Hole Theory" applies to every situation, keeping this concept in the back of your mind while creating product descriptions and ad copy is important and effective. Whether it’s quality or a dream, I’m taking on the challenge.ドリル穴理論

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