カサンドラのWikipedia
カサンドラ症候群の人達のやりたいことってASDの夫の文句言うことじゃなくってさ
ASDの夫とのコミュニケーションが上手くいかないことについて他人に理解してもらえないから#カサンドラ症候群ってつけて仲間探ししてる人達が該当すると日本語バージョンWikipedia的に思う訳でぶっちゃけカサンドラ症候群じゃなくね?って人達おおくなってないか?
要するにカサンドラ症候群もASDが何かも意味知らず、調べず名乗っている人達いそう
発達障害者側もいるけどね・・・
ぶっちゃけ発達障害者側はメリット0だと思うんだが?本当に謎
と書いて数時間後に英語バージョンWikipediaと日本語バージョンWikipediaのカサンドラ・カサンドラ症候群について違うらしいと知った
英語バージョンを翻訳アプリケーションで書き出します
Cassandra (metaphor)=カサンドラ(比喩)
The Cassandra metaphor (variously labeled the Cassandra "syndrome", "complex", "phenomenon", "predicament", "dilemma", "curse") relates to a person whose valid warnings or concerns are disbelieved by others.
The term originates in Greek mythology. Cassandra was a daughter of Priam, the King of Troy. Struck by her beauty, Apollo provided her with the gift of prophecy, but when Cassandra refused Apollo's romantic advances, he placed a curse ensuring that nobody would believe her warnings. Cassandra was left with the knowledge of future events, but could neither alter these events nor convince others of the validity of her predictions.
People have applied the metaphor in a variety of contexts, such as psychology, environmentalism, politics, science, cinema, the corporate world, and philosophy; it has been in circulation since at least 1914, when Charles Oman used it on page 195 of his book A History of the Peninsular War, Volume 5, published in 1914. "both of them agreed to treat the Cassandra-like prophecies which Thiebault kept sending from Salamanca as 'wild and whirling words.'" (The Oxford English Dictionary records use of "Cassandra like" from 1670 and of "Cassandra-like" from 1863.[1]) Later, in 1949, French philosopher Gaston Bachelard coined the term "Cassandra Complex" to refer to a belief that things could be known in advance.[2]
=カサンドラのメタファー(様々に標識されたカサンドラの「症候群」、「複合」、「現象」、「苦境」、「ジレンマ」、「呪い」)、その有効な警告や懸念を他者によって信じてもらえなかった人物に関する。だと思う一部修正
この用語はギリシャ神話に由来します。カサンドラは、トロイの王プリアモスの娘でした。彼女の美しさに感銘を受けたアポロは、彼女に予言の贈り物を提供しましたが、カサンドラがアポロのロマンチックな進歩を拒否したとき、彼は誰も彼女の警告を信じないように呪いをかけました。カサンドラは将来の出来事についての知識を残されましたが、これらの出来事を変えることも、彼女の予測の妥当性を他の人に納得させることもできませんでした。
人々は、心理学、環境保護主義、政治学、科学、映画、企業の世界、哲学など、さまざまな文脈で比喩を適用してきました。チャールズ・オマーンが1914年に出版した彼の著書「半島戦争の歴史」第5巻の195ページでそれを使用した少なくとも1914年以来、それは流通している。サラマンカから「野蛮で渦巻く言葉」として送った。」(オックスフォード英語辞典は、1670年の「カサンドラのような」と1863年の「カサンドラのような」の使用を記録している。[1])その後、1949年にフランスの哲学者ガストン・バチェラードが造語した「カサンドラコンプレックス」という用語[2]
Psychology=心理学
The Cassandra metaphor is applied by some psychologists to individuals who experience physical and emotional suffering as a result of distressing personal perceptions, and who are disbelieved when they attempt to share the cause of their suffering with others.
Melanie Klein
In 1963, psychologist Melanie Klein provided an interpretation of Cassandra as representing the human moral conscience whose main task is to issue warnings. Cassandra as moral conscience, "predicts ill to come and warns that punishment will follow and grief arise."[3] Cassandra's need to point out moral infringements and subsequent social consequences is driven by what Klein calls "the destructive influences of the cruel super-ego," which is represented in the Greek myth by the god Apollo, Cassandra's overlord and persecutor.[4] Klein's use of the metaphor centers on the moral nature of certain predictions, which tends to evoke in others "a refusal to believe what at the same time they know to be true, and expresses the universal tendency toward denial, [with] denial being a potent defence against persecutory anxiety and guilt."[3]
Laurie Layton Schapira
In a 1988 study, Jungian analyst Laurie Layton Schapira explored what she called the "Cassandra complex" in the lives of two of her analysands.[5]
Based on clinical experience, she delineates three factors constituting the Cassandra complex:
dysfunctional relationships with the "Apollo archetype",
emotional or physical suffering, including hysteria (conversion disorder) or "women’s problems", and
being disbelieved when attempting to relate the facticity of these experiences to others.[5]
Layton Schapira views the Cassandra complex as resulting from a dysfunctional relationship with what she calls the "Apollo archetype", an archetype referring to any individual's or culture's pattern that is dedicated to, yet bound by, order, reason, intellect, truth, and clarity that disavows itself of anything occult or irrational.[6] The intellectual specialization of this archetype creates emotional distance and can predispose relationships to a lack of emotional reciprocity and consequent dysfunctions.[5] She further states that a "Cassandra woman" is very prone to hysteria because she "feels attacked not only from the outside world but also from within, especially from the body in the form of somatic, often gynaecological, complaints."[7]
Addressing the metaphorical application of the Greek Cassandra myth, Layton Schapira states that:
What the Cassandra woman sees is something dark and painful that may not be apparent on the surface of things or that objective facts do not corroborate. She may envision a negative or unexpected outcome; or something which would be difficult to deal with; or a truth which others, especially authority figures, would not accept. In her frightened, ego-less state, the Cassandra woman may blurt out what she sees, perhaps with the unconscious hope that others might be able to make some sense of it. But to them her words sound meaningless, disconnected and blown out of all proportion.[7]
Jean Shinoda Bolen
In 1989, Jean Shinoda Bolen, Clinical Professor of Psychiatry at the University of California, published an essay on the god Apollo[8] in which she detailed a psychological profile of the "Cassandra woman" whom she suggested referred to someone suffering—as happened in the mythological relationship between Cassandra and Apollo—a dysfunctional relationship with an "Apollo man." Bolen added that the Cassandra woman may exhibit "hysterical" overtones, and may be disbelieved when attempting to share what she knows.[9]
According to Bolen, the archetypes of Cassandra and Apollo are not gender-specific. She states that "women often find that a particular [male] god exists in them as well, just as I found that when I spoke about goddesses men could identify a part of themselves with a specific goddess. Gods and goddesses represent different qualities in the human psyche. The pantheon of Greek deities together, male and female, exist as archetypes in us all ... There are gods and goddesses in every person."[10]
"As an archetype, Apollo personifies the aspect of the personality that wants clear definitions, is drawn to master a skill, values order and harmony, and prefers to look at the surface rather than at what underlies appearances. The Apollo archetype favors thinking over feeling, distance over closeness, objective assessment over subjective intuition."[11]
Of what she describes as the negative Apollonic influence, Dr. Bolen writes:
Individuals who resemble Apollo have difficulties that are related to emotional distance, such as communication problems, and the inability to be intimate ... Rapport with another person is hard for the Apollo man. He prefers to access (or judge) the situation or the person from a distance, not knowing that he must "get close up"—be vulnerable and empathic—in order to truly know someone else ... But if the woman wants a deeper, more personal relationship, then there are difficulties ... she may become increasingly irrational or hysterical.[9]
Bolen suggests that a Cassandra woman (or man) may become increasingly hysterical and irrational when in a dysfunctional relationship with a negative Apollo, and may experience others' disbelief when describing her experiences.[9]
カサンドラの比喩は、一部の心理学者によって、個人的な認識の苦痛の結果として肉体的および感情的な苦痛を経験し、苦しみの原因を他の人と共有しようとすると信じられないと受け入れてもらえない個人に適用されます。だと思う一部修正
メラニー・クライン
1963年、心理学者の メラニークラインは、警告を発することを主な任務とする人間の道徳的良心を表すものとしてカサンドラの解釈を提供しました。道徳的良心としてのカサンドラは、「病気が来ることを予測し、罰が続き、悲しみが生じることを警告します」。[3]道徳的侵害とその後の社会的影響アウトポイントにカサンドラの必要性はクラインがで表され、「残酷な超自我の破壊的影響」と呼ぶものによって駆動され、ギリシア神話の神によってアポロ、カサンドラの君主と迫害。[4]クラインの比喩の使用は、特定の予測の道徳的性質に焦点を当てています。これは、他の人に「同時に彼らが真実であると知っていることを信じることを拒否し、否定するという普遍的な傾向を表現する傾向があります。否定は被害妄想や罪悪感に対する強力な防御」[3]
ローリーレイトンシャピラ
1988年の研究で、ユングのアナリスト、ローリーレイトンシャピラは、2人のアナリストの生活の中で、彼女が「カサンドラコンプレックス」と呼んでいたものを調査しました。[5]
臨床経験に基づいて、彼女はカサンドラ複合体を構成する3つの要因を説明します。
「アポロ原型」との機能不全の関係、
ヒステリー(転換性障害)または「女性の問題」を含む感情的または肉体的苦痛、および
これらの経験の事実を他の人に関連付けようとするときに信じられない。[5]
レイトン・シャピラは、カサンドラ複合体を、彼女が「アポロ原型」と呼んでいるものとの機能不全の関係の結果として見ています。この原型は、秩序、理性、知性、真実、明晰さに専念しているが、それに拘束されている個人または文化のパターンを指します。それは、神秘的または不合理なことを否定します。[6]この原型の知的専門化は、感情的な距離を生み出し、感情的な相互関係の欠如とその結果としての機能不全との関係を素因にする可能性があります。[5]彼女はさらに、「カサンドラの女性」は「外界からだけでなく、特に体の、しばしば婦人科の不満の形で身体からも攻撃されていると感じている」ため、ヒステリーになりやすいと述べています。[7]
ギリシャのカサンドラ神話の比喩的な適用に対処して、レイトン・シャピラは次のように述べています。
カサンドラの女性が見ているのは、物事の表面では明らかではないかもしれない、または客観的な事実が裏付けられていない、暗くて痛みを伴う何かです。彼女は否定的または予期しない結果を想像するかもしれません。または対処するのが難しい何か。または他の人、特に権威者が受け入れない真実。彼女の怯えた、自我のない状態で、カサンドラの女性は、おそらく他の人がそれを理解できるかもしれないという無意識の希望で、彼女が見ているものをぼかすかもしれません。しかし、彼らにとって、彼女の言葉は無意味に聞こえ、切り離され、すべての比率から吹き飛ばされました。[7]
ジーン・シノダ・ボーレン
1989年、カリフォルニア大学精神医学の臨床教授であるジーン・シノダ・ボーレンは、アポロ神に関するエッセイ[8]を発表しました。このエッセイでは、彼女が「カサンドラの女性」の心理的プロファイルを詳しく説明しました。カサンドラとアポロの間の神話的な関係-「アポロの男」との機能不全の関係。ボーレンは、カサンドラの女性は「ヒステリックな」倍音を示す可能性があり、彼女が知っていることを共有しようとすると信じられない可能性があると付け加えました。[9]
ボーレンによれば、カサンドラとアポロの原型は性別によって異なります。彼女は、「女性は、私が女神について話したときに、男性が自分の一部を特定の女神と同一視できることを発見したのと同じように、特定の[男性]の神も彼らの中に存在することに気付くことがよくあります。神と女神は、人間の精神。男性と女性のギリシャの神々のパンテオンは、私たち全員の原型として存在します...すべての人に神と女神がいます。」[10]
「原型として、アポロは明確な定義を望んでいる個性の側面を擬人化し、スキルを習得し、秩序と調和を大切にし、外見の根底にあるものよりも表面を見ることを好みます。アポロの原型は感情よりも考えることを好みます、近さよりも距離、主観的な直感よりも客観的な評価。」[11]
彼女がアポロニックの悪影響として説明していることについて、ボーレン博士は次のように書いています。
アポロに似ている人は、コミュニケーションの問題や親密になれないなど、感情的な距離に関連する問題を抱えています...他の人との関係はアポロの人にとって難しいです。彼は、他の誰かを本当に知るために、自分が「近づき」、脆弱で共感的でなければならないことを知らずに、遠くから状況や人にアクセス(または判断)することを好みます...しかし、女性がより深いことを望んでいる場合、より個人的な関係、それから困難があります...彼女はますます非合理的またはヒステリックになるかもしれません。[9]
ボーレンは、カサンドラの女性(または男性)がネガティブなアポロとの機能不全の関係にあるとき、ますますヒステリックで不合理になる可能性があり、彼女の経験を説明するときに他の人の不信を経験する可能性があることを示唆しています。[9]
○以上終わり
噂=アスペルガー尊大型は自己愛性パーソナリティ障害のことでアスペルガーがスケープゴートになっているらしい