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【デペッシュ・モード】英語版ウィキペディアを日本語で読む【Depeche Mode】

※上記動画では『英語de洋楽』を読むときに便利なChromeの拡張機能を紹介していますので、是非ご視聴ください。

Depeche Mode are an English electronic music band formed in Basildon, Essex, in 1980.

デペッシュ・モードは、1980年にエセックス州バジルドンで結成されたイギリスの電子音楽バンドである。

The band currently consists of Dave Gahan (lead vocals and co-songwriting) and Martin Gore (keyboards, guitar, co-lead vocals and main songwriting).

バンドは現在、Dave Gahan(リードボーカルと共同作曲)とMartin Gore(キーボード、ギター、共同リードボーカルとメイン作曲)で構成されている。

Depeche Mode, originally formed by the lineup of Gahan, Gore, Andy Fletcher and Vince Clarke, released their debut album Speak & Spell in 1981, bringing the band onto the British new wave scene.

デペッシュ・モードは、当初Gahan、Gore、Andy Fletcher、Vince Clarkeのラインナップで結成され、1981年にデビューアルバム『Speak & Spell』をリリースし、イギリスのニューウェーブシーンに登場した。

After founding member Clarke left following the release of the album, they recorded A Broken Frame as a trio.

アルバム発売後、結成メンバーのクラークが脱退した後、トリオで『A Broken Frame』をレコーディング。

Gore took over as main songwriter and later, in 1982, Alan Wilder replaced Clarke, establishing a lineup that continued for 13 years.

その後、ゴアがメイン・ソングライターとなり、1982年にはクラークに代わってアラン・ワイルダーが参加し、13年間続くラインナップを確立した。

The band's last albums of the 1980s, Black Celebration and Music for the Masses, established them as a dominant force within the electronic music scene.

1980年代最後のアルバム『ブラック・セレブレーション』と『ミュージック・フォー・ザ・マス』で、エレクトロニック・ミュージック・シーンにおける圧倒的な存在感を確立した。

A highlight of this era was the band's June 1988 concert at the Pasadena Rose Bowl, where they drew a crowd in excess of 60,000 people.

1988年6月にパサディナ・ローズボウルで行われたコンサートでは、6万人を超える観客を動員し、この時代のハイライトとなった。

In early 1990, they released Violator, an international mainstream success.

1990年初頭、彼らはViolatorをリリースし、国際的なメインストリームで成功を収めた。

The following album Songs of Faith and Devotion, released in 1993, was also a success, though the band's internal struggles during recording and touring resulted in Wilder's departure in 1995.

1993年に発表したアルバム『Songs of Faith and Devotion』も成功したが、レコーディングやツアー中のバンド内部の葛藤により、1995年にワイルダーが脱退した。

The band continued with the trio lineup of Gahan, Gore, and Fletcher until Fletcher's death in 2022.

バンドは2022年にフレッチャーが亡くなるまで、ギャハン、ゴア、フレッチャーのトリオ編成で活動を続けていた。

Depeche Mode have had 54 songs in the UK Singles Chart and 17 Top 10 albums in the UK chart; they have sold more than 100 million records worldwide.

デペッシュ・モードは、全英シングルチャートで54曲、全英アルバムチャートで17枚のトップ10入りを果たしており、全世界で1億枚以上のレコードを売り上げている。

Q included the band in its list of the "50 Bands That Changed the World!"

Qは、"世界を変えた50のバンド!"のリストにこのバンドを含めた。

Depeche Mode also rank No. 98 on VH1's "100 Greatest Artists of All Time".

また、デペッシュ・モードはVH1の "100 Greatest Artists of All Time "で第98位にランクインしている。

In December 2016, Billboard named Depeche Mode the 10th Greatest of All Time Top Dance Club Artists.

2016年12月、ビルボードはデペッシュ・モードを "Greatest of All Time Top Dance Club Artists "の第10位に選出した。

They were nominated for induction into the Rock and Roll Hall of Fame in 2017 and 2018, and were inducted as part of the Class of 2020.

彼らは2017年と2018年にロックの殿堂入りにノミネートされ、2020年のクラスの一部として殿堂入りを果たした。

History(沿革)

Formation and Speak & Spell (1977–1981)(結成と『スピーク&スペル』)

Depeche Mode's origins date to 1977, when schoolmates Vince Clarke and Andy Fletcher formed a band called No Romance in China, with Clarke on vocals and guitar and Fletcher on bass guitar.

デペッシュ・モードの起源は1977年、学友のヴィンス・クラークとアンディ・フレッチャーが、クラークがボーカルとギター、フレッチャーがベースを担当するバンド「No Romance in China」を結成したことに遡る。

Fletcher would later recall, "Why am I in the band? It was accidental right from the beginning. I was actually forced to be in the band. I played the guitar and I had a bass; it was a question of them roping me in."

クラークがボーカルとギター、フレッチャーがベースを担当していた。最初から偶発的なものだったんだ。実は、バンドに参加することを余儀なくされたんだ。ギターを弾き、ベースも持っていた。

In 1979, Clarke played guitar in an Ultravox-influenced band, The Plan, with friends Robert Marlow and Paul Langwith.

1979年、クラークは友人のロバート・マーローとポール・ラングウィズとともに、ウルトラヴォックスの影響を受けたバンド、ザ・プランでギターを弾いた。

In 1978–1979, Martin Gore played guitar in an acoustic duo, Norman and the Worms, with school friend Phil Burdett on vocals.[better source needed] In 1980, Clarke and Fletcher formed a band called Composition of Sound, with Clarke on vocals/guitar and Fletcher on bass.[citation needed] Soon after the formation of Composition of Sound, Clarke heard Wirral band Orchestral Manoeuvres in the Dark (OMD), whose output inspired him to make electronic music.

1978年から1979年にかけて、マーティン・ゴアは、学校の友人であるフィル・バーデットをボーカルに迎えたアコースティック・デュオ、ノーマン・アンド・ザ・ワームズでギターを弾いていた[より良いソースが必要] 1980年に、クラークとフレッチャーは、クラークがボーカルとギター、フレッチャーがベースを担当して、コンポジション・オブ・サウンドというバンドを結成した [citation needed] コンポジション・オブ・サウンド結成後すぐに、ウィラルのバンド オーケストラ・マヌーヴァス・イン・ザ・ダーク(OMD)の音を聞き、彼の電子音楽制作に影響を与えることになる。

Clarke and Fletcher then converted to an electronic act, working odd jobs in order to buy synthesizers, or borrowing them from friends; they were soon joined by Martin Gore as a third instrumentalist.

クラークとフレッチャーは、シンセサイザーを買うために奇妙な仕事をしたり、友人から借りたりして、エレクトロニック・アクトに変身した。

Fletcher has listed OMD, the Cure, Siouxsie and the Banshees, Kraftwerk, The Human League, and punk rock as influences on the three men.

Fletcherは、3人が影響を受けたアーティストとして、OMD、The Cure、Siouxsie and the Banshees、Kraftwerk、The Human League、そしてパンクロックを挙げている。

Dave Gahan joined the band later in 1980 after Clarke heard him perform at a local Scout hut jam session, singing a rendition of David Bowie's "Heroes".

その後1980年にデイヴ・ガハンが地元のスカウト小屋のジャムセッションでデヴィッド・ボウイの「Heroes」を歌っているのをクラークが聴き、バンドに加入した。

The first live concert of Composition of Sound as a four-piece with Dave Gahan on vocals was on 14 June 1980 at Nicholas School, Basildon, England, UK.

コンポジション・オブ・サウンドがデイヴ・ガハンをボーカルに迎えて4人編成となった最初のライブは、1980年6月14日にイギリス、イングランドのバジルドンにあるニコラス・スクールで行われたものであった。

There is a plaque commemorating the gig at the James Hornsby School in Basildon, where Gore and Fletcher were pupils.

ゴアとフレッチャーが生徒だったバジルドンのジェイムス・ホーンズビー・スクールには、このライブを記念したプレートがある。

Gahan's and Gore's favourite artists included Siouxsie and the Banshees, Sparks, Cabaret Voltaire, Talking Heads and Iggy Pop.

ギャハンとゴアのお気に入りのアーティストは、スーシー・アンド・ザ・バンシーズ、スパークス、キャバレー・ヴォルテール、トーキング・ヘッズ、イギー・ポップなどであった。

Gahan's persona onstage was influenced by Dave Vanian, frontman of The Damned.

ガハンのステージ上の人物像は、ダムドのフロントマン、デイヴ・ヴァニアンに影響を受けている。

Gahan has also credited David Bowie, James Brown, Elvis Presley and Prince as influences.

ガハンはまた、デヴィッド・ボウイ、ジェームス・ブラウン、エルビス・プレスリー、プリンスに影響を受けたと述べている。

Later Composition of Sound would become embarrassed of their band name and started thinking on changing it.

その後、コンポジション・オブ・サウンドは自分たちのバンド名を恥ずかしく思うようになり、改名を考え始める。

There were several potential variants, including the name 'Musical Moments' that was suggested by Vince Clarke for as both a band name and the name of their first album.

バンド名とファーストアルバムの名前としてヴィンス・クラークが提案した「ミュージカル・モーメンツ」を含め、いくつかの候補があった。

Starting at the 1980-09-24 Bridge House gig, Composition of Sound changed the name to Depeche Mode.

1980年9月24日のブリッジハウスでのライブから、コンポジション・オブ・サウンドはデペッシュ・モードに改名した。

When explaining the choice for the new name, taken from French fashion magazine Depeche Mode [fr], Gore said, "It means hurried fashion or fashion dispatch. I like the sound of that."

フランスのファッション雑誌Depeche Mode [fr]から取った新しい名前の選択について説明するとき、ゴアは「急いだファッション、ファッションの派遣という意味だ。その響きが好きなんだ "と。

However, the correct translation of the magazine's name (and hence the band's) is "Fashion News" or "Fashion Update" (dépêche, "dispatch" or "news report", from Old French despesche/despeche; and mode, "fashion").

しかし、この雑誌の名前(したがってバンドの名前)の正しい訳は、「ファッション・ニュース」または「ファッション・アップデート」(dépêche、「派遣」または「報道」、古フランス語のdespesche/despeche、mode、「ファッション」から)である。

The band made their recording debut in late 1980 for the Some Bizzare Album (released in 1981) with the song "Photographic", later re-recorded for their debut album Speak & Spell.

バンドは1980年末にSome Bizzare Album(1981年発売)で「Photographic」という曲でレコーディングデビューし、後にデビューアルバムSpeak & Spellで再録音された。

The band made a demo tape but, instead of mailing the tape to record companies, they would go in and personally deliver it.

バンドはデモテープを作ったが、レコード会社にテープを郵送する代わりに、自ら足を運んでテープを届けた。

They would demand the companies play it; according to Dave Gahan, "most of them would tell us to fuck off. They'd say 'leave the tape with us' and we'd say 'it's our only one'. Then we'd say goodbye and go somewhere else."

Dave Gahanによると、「ほとんどのレコード会社は、俺たちに失せろと言うんだ。テープを預けてくれ "と言われたら、"これしかない "と言うんだ。そして、別れを告げてどこかへ行くんだ」。

According to Gahan, prior to securing their record contract, they were receiving offers from all the major labels.

ガハンによると、レコード契約を結ぶ前、彼らはすべてのメジャーレーベルからオファーを受けていたという。

Phonogram offered them "money you could never have imagined and all sorts of crazy things like clothes allowances".

フォノグラムは、「想像もしなかったようなお金と、洋服代などいろいろなものを提示してきた」。

While playing a live gig at the Bridge House in Canning Town, the band was approached by Daniel Miller, an electronic musician and founder of Mute Records, who was interested in their recording a single for his burgeoning label.

カニングタウンのブリッジハウスでライブをしていたとき、バンドは電子音楽家でミュート・レコードの創設者であるダニエル・ミラーに声をかけられ、急成長中の彼のレーベルでシングルを録音しないかと誘われる。

The result of this verbal contract was their first single, "Dreaming of Me", recorded in December 1980 and released in February 1981.

この口頭契約の結果、1980年12月に録音され、1981年2月にリリースされたのが、彼らのファースト・シングル「ドリーミング・オブ・ミー」である。

It reached number 57 in the UK charts.

この曲はイギリスのチャートで57位を記録した。

Encouraged by this, the band recorded their second single, "New Life", which climbed to number 11 in the UK charts and got them an appearance on Top of the Pops.

これに勇気づけられたバンドは、セカンド・シングル「ニュー・ライフ」を録音し、全英チャートで11位まで上昇、トップ・オブ・ザ・ポップスに出演することになる。

The band went to London by train, carrying their synthesisers all the way to the BBC studios.

バンドは列車でロンドンに向かい、シンセサイザーを担いでBBCのスタジオに向かった。

The band's next single was "Just Can't Get Enough".

バンドの次のシングルは「Just Can't Get Enough」である。

The synth-pop single became the band's first UK top ten hit.

このシンセポップ・シングルは、バンドにとって初の全英トップ10ヒットとなった。

The video is the only one of the band's videos to feature Vince Clarke.

このビデオは、バンドのビデオの中で唯一、ヴィンス・クラークが出演している。

Depeche Mode's debut album, Speak & Spell, was released in October 1981 and peaked at number ten on the UK album charts.

デペッシュ・モードのデビュー・アルバム『Speak & Spell』は1981年10月にリリースされ、全英アルバム・チャートで10位を記録した。

Critical reviews were mixed; Melody Maker described it as a "great album … one they had to make to conquer fresh audiences and please the fans who just can't get enough", while Rolling Stone was more critical, calling the album "PG-rated fluff."

批評家の評価はまちまちで、Melody Makerは「素晴らしいアルバムだ...新しいオーディエンスを獲得し、満足できないファンを喜ばせるために作らなければならなかったもの」と評し、Rolling Stoneは「PG-rated fluff」と、より批判的な評価を下している。

Clarke's departure, A Broken Frame, and Wilder's joining (1981–1982)(クラークの脱退、『ア・ブロークン・フレーム』、ワイルダーの加入)

Clarke began to voice his discomfort at the direction the band was taking, saying "there was never enough time to do anything. Not with all the interviews and photo sessions".

クラークはバンドの方向性に違和感を覚え始め、「何かをする時間が十分になかった。インタビューや写真撮影の時間もない」。

Clarke also said he was sick of touring, which Gahan said years later was "bullshit to be quite honest."

クラークはまた、ツアーにうんざりしているとも言っていたが、これは数年後にギャハンが「正直に言うと、でたらめだ」と言った。

Gahan went on to say he "suddenly lost interest in it and he started getting letters from fans asking what kind of socks he wore."

Gahanはさらに、「突然興味を失い、ファンからどんな靴下を履いているのか尋ねる手紙を受け取るようになった」と語っている。

In November 1981, Clarke publicly announced that he was leaving Depeche Mode.

1981年11月、クラークはデペッシュ・モードを脱退することを公に発表した。

Soon afterwards, Clarke joined up with blues singer Alison Moyet to form Yazoo (or Yaz in the United States).

その後すぐに、クラークはブルース・シンガーのアリソン・モイエットと一緒にヤズー(アメリカではYaz)を結成した。

Initial talk of Clarke's continuing to write material for Depeche Mode ultimately amounted to nothing.

クラークがデペッシュ・モードのために作曲を続けるという最初の話は、結局何もなかったことになった。

According to third-party sources, Clarke offered the remaining members of Depeche Mode the track "Only You", but they declined.

第三者の情報によると、クラークはデペッシュ・モードの残りのメンバーに楽曲「Only You」を提供したが、彼らはそれを断った。

Clarke, however, denied in an interview that such an offer ever took place saying, "I don't know where that came from. That's not true."

しかし、クラークはインタビューで、そのようなオファーがあったことを否定し、「どこから来たのかわからないんだ。そんなことはない "と。

The song went on to become a UK Top 3 hit for Yazoo.

この曲はその後、ヤズーの全英トップ3ヒットとなった。

Gore, who had written "Tora! Tora! Tora!" and the instrumental "Big Muff" for Speak & Spell, became the band's main composer and lyricist.

ゴアは「トラ!トラ!トラ!」を書いていた。Tora! Tora!」とSpeak & Spellのインストゥルメンタル曲「Big Muff」を書いたゴアは、バンドのメインコンポーザー兼作詞家になった。

In late 1981, the band placed an anonymous ad in Melody Maker looking for another musician: "Name band, synthesise, must be under twenty-one."

1981年末、バンドはMelody Makerに匿名の広告を出し、別のミュージシャンを探した。「バンド名、シンセサイザー、21歳以下であること"。

Alan Wilder, a classically trained keyboardist from West London, responded and, after two auditions and despite being 22 years old, was hired in early 1982, initially on a trial basis as a touring member.

西ロンドンでクラシック音楽の訓練を受けたキーボーディスト、アラン・ワイルダーがこれに応じ、2回のオーディションを経て、22歳にもかかわらず、1982年初めに採用された。当初はツアー・メンバーとして試験的に参加した。

Wilder would later be called the "Musical Director" of the band, responsible for the band's sound until his departure in 1995.

ワイルダーは後にバンドの「音楽監督」と呼ばれるようになり、1995年に脱退するまでバンドのサウンドに責任を持つことになる。

As producer Flood would say, "[Alan] is sort of the craftsman, Martin's the idea man and [Dave] is the attitude."

プロデューサーのフラッドは、「(アランは)職人のようなもので、マーティンはアイデアマン、(デイヴは)アティテュードだ」と言っている。

In January 1982, the band released "See You", their first single without Clarke, which managed to beat all three Clarke-penned singles in the UK charts, reaching number six.

1982年1月、バンドはクラーク抜きの最初のシングル「See You」をリリースし、全英チャートでクラークが作曲した3枚のシングルすべてを破り、6位を記録することに成功した。

The following tour saw the band playing their first shows in North America.

続くツアーでは、バンドは初めて北米でライヴを行った。

Two more singles, "The Meaning of Love" and "Leave in Silence", were released ahead of the band's second studio album, on which they began work in July 1982.

さらに「The Meaning of Love」と「Leave in Silence」の2枚のシングルが、1982年7月に制作が開始されたバンドのセカンド・スタジオ・アルバムに先駆けてリリースされた。

Daniel Miller informed Wilder that he was not needed for the recording of the album, as the core trio wanted to prove they could succeed without Vince Clarke.

ダニエル・ミラーは、ヴィンス・クラーク抜きでも成功できることを証明したいので、アルバムのレコーディングには自分は必要ないとワイルダーに告げた。

A Broken Frame was released that September, and the following month the band began their 1982 tour.

同年9月に『A Broken Frame』がリリースされ、翌月からバンドは1982年のツアーを開始した。

A non-album single, "Get the Balance Right!", was released in January 1983, the first Depeche Mode track to be recorded with Wilder.

1983年1月にはアルバム未収録のシングル「ゲット・ザ・バランス・ライト!」がリリースされ、デペッシュ・モードの楽曲としては初めてワイルダーと共にレコーディングされた。

Construction Time Again (1983)(『コンストラクション・タイム・アゲイン』)

For its third album, Construction Time Again, Depeche Mode worked with producer Gareth Jones, at John Foxx's Garden Studios and at Hansa Studios in West Berlin (where much of David Bowie's trilogy of seminal electronic albums featuring Brian Eno had been produced).

3枚目のアルバム『コンストラクション・タイム・アゲイン』では、デペッシュ・モードはプロデューサーのギャレス・ジョーンズとともに、ジョン・フォックスのガーデン・スタジオと西ベルリンのハンザ・スタジオ(ブライアン・イーノを迎えたデヴィッド・ボウイの3部作の代表的エレクトロニクス・アルバムの多くがここで制作されていた)で仕事をした。

The album saw a dramatic shift in the group's sound, due in part to Wilder's introduction of the Synclavier and E-mu Emulator samplers.

このアルバムでは、ワイルダーがシンクラヴィアとE-mu Emulatorというサンプラーを導入したこともあり、グループのサウンドに劇的な変化が見られた。

By sampling the noises of everyday objects, the band created an eclectic, industrial-influenced sound, with similarities to groups such as the Art of Noise and Einstürzende Neubauten (the latter becoming Mute labelmates in 1983).

日用品の音をサンプリングすることで、バンドはアート・オブ・ノイズやアインシュテュルツェンデ・ノイバウテン(後者は1983年にミュートのレーベルメイトになった)などのグループと類似した、折衷的で工業的な影響を受けた音を作り出した。

"Everything Counts" rose to number six in the UK, also reaching the top 30 in Ireland, South Africa, Switzerland, Sweden and West Germany.

「Everything Counts "はイギリスで6位、アイルランド、南アフリカ、スイス、スウェーデン、西ドイツでトップ30にランクインした。

Wilder contributed two songs to the album, "The Landscape Is Changing" and "Two Minute Warning".

ワイルダーはこのアルバムに「The Landscape Is Changing」と「Two Minute Warning」の2曲を提供している。

In September 1983, to promote Construction Time Again, the band launched a European concert tour.

1983年9月、『コンストラクション・タイム・アゲイン』のプロモーションのため、バンドはヨーロッパ・コンサート・ツアーを開始した。

Some Great Reward and growing international success (1984–1985)(『サム・グレート・リワード』と国際的な成功の拡大)

In their early years, Depeche Mode had really attained success only in Europe and Australia.

初期のデペッシュ・モードは、ヨーロッパとオーストラリアでしか成功を収められなかった。

This changed in March 1984, when they released the single "People Are People".

1984年3月、シングル「ピープル・アー・ピープル」をリリース。

The song became a hit, reaching No. 2 in Ireland and Poland, No. 4 in the UK and Switzerland, and No. 1 in West Germany – the first time a DM single topped a country's singles chart – where it was used as the theme to West German TV's coverage of the 1984 Olympics.

アイルランドとポーランドで2位、イギリスとスイスで4位、西ドイツで1位となり、DMのシングルとしては初めて、その国のシングルチャートで1位を獲得するヒットとなり、西ドイツのテレビでは、1984年のオリンピック中継のテーマとして使われた。

Beyond this European success, the song also reached No. 13 on the US charts in mid-1985, the first appearance of a DM single on the Billboard Hot 100, and was a Top 20 hit in Canada.

このヨーロッパでの成功に加え、1985年半ばには全米チャートで13位を記録し、ビルボードホット100にDMのシングルとして初めて登場、カナダではトップ20に入るヒットとなった。

"People Are People" became an anthem for the LGBT community, regularly played at gay establishments and gay pride festivals in the late 1980s.

People Are People はLGBTコミュニティのアンセムとなり、1980年代後半にはゲイ施設やゲイ・プライド・フェスティバルで定期的に演奏されるようになった。

Sire, the band's North American record label, released a compilation of the same name which included tracks from A Broken Frame and Construction Time Again as well as several B-sides.

バンドの北米のレコード会社Sireは、『A Broken Frame』と『Construction Time Again』の曲といくつかのB面曲を収録した同名のコンピレーションをリリースした。

On the American tour, the band was, according to Gore, "shocked by the way the fans were turning up in droves at the concerts".

アメリカ・ツアーで、バンドはゴアによると「ファンがコンサートに大挙して押し寄せる様子にショックを受けた」そうだ。

He said that although the concerts were selling well, Depeche Mode struggled to sell records.

彼は、コンサートの売り上げは良かったが、デペッシュ・モードはレコードの売り上げに苦戦していたという。

In September 1984, Some Great Reward was released.

1984年9月、『Some Great Reward』がリリースされた。

Melody Maker claimed that the album made one "sit up and take notice of what is happening here, right under your nose."

メロディメーカーは、このアルバムが "あなたの目と鼻の先で、ここで何が起こっているのか、立ち上がって気づかせる "と主張している。

In contrast to the political and environmental subjects addressed on the previous album, the songs on Some Great Reward were mostly concerned with more personal themes such as sexual politics ("Master and Servant"), adulterous relationships ("Lie to Me"), and arbitrary divine justice ("Blasphemous Rumours").

前作で扱われた政治的、環境的なテーマとは対照的に、『Some Great Reward』の曲は、性的政治(「Master and Servant」)、不倫関係(「Lie to Me」)、勝手な神の正義(「Blasphemous Rumours」)など、よりパーソナルなテーマが中心となっている。

Also included was the first Martin Gore ballad, "Somebody" — such songs would become a feature of all following albums.[citation needed] "Somebody" was released as a double A-side with "Blasphemous Rumours", and was the first single with Gore on lead vocal.

また、マーティン・ゴア初のバラード曲「Somebody」も収録されており、このような曲は以降のアルバムに収録されることになった[citation needed] 「Somebody」は「Blasphemous Rumours」とダブルA面としてリリースされ、ゴアがリードボーカルを務める最初のシングルとなった。

Some Great Reward became the first Depeche Mode album to enter the US album charts, and made the Top 10 in several European countries.[citation needed] The World We Live In and Live in Hamburg was the band's first video release, almost an entire concert from their 1984 Some Great Reward Tour.

デペッシュ・モードのアルバムとしては初めて全米アルバム・チャートにランクインし、ヨーロッパのいくつかの国でもトップ10に入った[citation needed] The World We Live In と Live in Hamburg はバンドにとって初めてのビデオリリースで、1984年の Some Great Reward Tour からほぼ全コンサートが収録されている。

In July 1985, the band played their first-ever concerts behind the Iron Curtain, in Budapest and Warsaw.

1985年7月、バンドはブダペストとワルシャワで、鉄のカーテンの向こう側で初めてコンサートを行った。

In October 1985, Mute released a compilation, The Singles 81→85 (Catching Up with Depeche Mode in the US), which included the two non-album hit singles "Shake the Disease" and "It's Called a Heart" along with their B-sides.

1985年10月、アルバム未収録のヒットシングル「Shake the Disease」「It's Called a Heart」とそのB面を収録したコンピレーション『The Singles 81→85(Catching Up with Depeche Mode in the US)』をミュートより発売。

In the United States, the band's music first gained prominence on college radio and modern rock stations such as KROQ in Los Angeles, KQAK ("The Quake") in San Francisco, WFNX in Boston and WLIR on Long Island, New York, and hence they appealed primarily to an alternative audience who were disenfranchised with the predominance of "soft rock and 'disco hell'" on the radio.

アメリカでは、ロサンゼルスのKROQ、サンフランシスコのKQAK(「The Quake」)、ボストンのWFNX、ニューヨークのロングアイランドのWLIRなどのカレッジラジオやモダンロック局で最初に注目を集めたため、主にラジオの「ソフトロックと『ディスコ地獄』」の優位に不満を持つオルタナティブな聴衆にアピールすることができた。

This view of the band was in sharp contrast to how the band was perceived in Europe, despite the increasingly dark and serious tone in their songs.

このようなバンド観は、曲調が暗くシリアスになってきたにもかかわらず、ヨーロッパでのバンドの受け止められ方とは対照的であった。

In Germany, France, and other European countries, Depeche Mode were considered teen idols and regularly featured in European teen magazines, becoming one of the most famous synth-pop bands in the mid-'80s.


ドイツ、フランス、その他のヨーロッパ諸国では、デペッシュ・モードはティーン・アイドルとみなされ、ヨーロッパのティーン雑誌に定期的に取り上げられ、80年代半ばに最も有名なシンセ・ポップ・バンドの1つとなった。

Black Celebration (1986)(『ブラック・セレブレーション』)

Depeche Mode's musical style shifted slightly again in 1986 with the release of their fifteenth single, "Stripped", and its accompanying album Black Celebration.


1986年に15枚目のシングル「Stripped」とその付属アルバムBlack Celebrationをリリースするとデペッシュ・モードの音楽スタイルは再びわずかに変化した。

Retaining their often imaginative sampling and beginning to move away from the "industrial pop" sound that had characterised their previous two LPs, the band introduced an ominous, highly atmospheric and textured sound.

しばしば想像力に富んだサンプリングはそのままに、それまでの2枚のLPを特徴づけていた「インダストリアル・ポップ」サウンドから離れ始め、バンドは不吉で非常に雰囲気のある、質感のあるサウンドを導入した。

Gore's lyrics also took on a darker tone and became more pessimistic.

ゴアの歌詞もよりダークなトーンで、より悲観的になっている。

The music video for "A Question of Time" was the first to be directed by Anton Corbijn, beginning a working relationship that continues to the present.

A Question of Time」のミュージックビデオは、Anton Corbijnが初めて監督を務め、現在に至るまでその関係が続いている。

Corbijn has directed 20 of the band's videos (the latest being 2017's "Where's the Revolution").

コルビンはバンドのビデオ20本を監督している(最新作は2017年の「Where's the Revolution」)。

He has also filmed some of their live performances and designed stage sets, as well as most covers for albums and singles starting from Violator.

また、彼らのライブの一部を撮影し、ステージセットをデザインし、『Violator』以降のアルバムやシングルのほとんどのカバーを手がけている。

Music for the Masses and 101 (1987–1988)(『ミュージック・フォー・ザ・マス』と『101』)

For 1987's Music for the Masses, the band's sound and working methods continued to develop.

1987年の『Music for the Masses』で、バンドのサウンドと作業方法は引き続き発展している。

It was the first time they worked with a producer not related to Mute Records.

ミュート・レコードとは関係のないプロデューサーと仕事をしたのはこの時が初めてだった。

Dave Bascombe was called to assist with the recording sessions; although, according to Alan Wilder, Bascombe's role ended up being more that of engineer.

レコーディング・セッションのアシスタントとしてデイヴ・バスコムが呼ばれたが、アラン・ワイルダーによると、バスコムの役割はエンジニアに近いものであった。

In making the album, the band largely eschewed sampling in favour of synthesizer experimentation.

このアルバムの制作において、バンドはサンプリングを避け、シンセサイザーの実験に重きを置いている。

While chart performance of the singles "Strangelove", "Never Let Me Down Again" and "Behind the Wheel" proved to be disappointing in the UK, they performed well in countries such as Canada, Brazil, West Germany, South Africa, Sweden and Switzerland, often reaching the top 10.

シングル「Strangelove」、「Never Let Me Down Again」、「Behind the Wheel」のチャートパフォーマンスは英国では期待外れだったが、カナダ、ブラジル、西ドイツ、南アフリカ、スウェーデン、スイスといった国々では好成績を残し、しばしばトップ10入りを果たしている。

Record Mirror described Music for the Masses as "the most accomplished and sexy Mode album to date".

レコード・ミラーは『ミュージック・フォー・ザ・マス』を「これまでで最も完成度の高い、セクシーなモード社のアルバム」と評した。

The album also reached No. 35 on the U.S. Billboard 200 chart.

また、このアルバムはアメリカのビルボード200チャートで35位を記録した。

The Music for the Masses Tour began 22 October 1987.

1987年10月22日、ミュージック・フォー・ザ・マス・ツアーが始まった。

On 7 March 1988, with no previous announcement that they would be the headlining act, Depeche Mode played in the Werner-Seelenbinder-Halle, East Berlin, becoming one of the few Western groups to perform in the Communist East Germany.

1988年3月7日、デペッシュ・モードは、ヘッドライナーであることを事前に発表することなく、東ベルリンのウェルナー・シーレンビンダー・ハレで演奏し、共産主義の東ドイツで演奏した数少ない西洋のグループのひとつとなった。

They also performed concerts in Budapest and Prague in 1988, both Communist also at the time.

彼らはまた、1988年にブダペストとプラハでもコンサートを行ったが、この2都市も当時は共産主義国であった。

The world tour ended 18 June 1988 with a concert at the Pasadena Rose Bowl.

1988年6月18日、パサディナ・ローズボウルでのコンサートでワールドツアーは終了した。

Paid attendance of 60,453 was the highest in eight years for the venue.[citation needed] Its massive success[citation needed] marked a breakthrough for the band in the United States.[citation needed].

このときの観客動員数は60,453人で、この会場では過去8年間で最高となった[citation needed] その大成功は、バンドにとってアメリカでの躍進を意味した[citation needed]。

The event was documented in 101, a concert film by D. A. Pennebaker and its accompanying soundtrack album.

このイベントは、D・A・ペネベーカーによるコンサート映画『101』とそれに付随するサウンドトラックアルバムに記録されている。

The film is notable for its portrayal of fan interaction.

この映画は、ファンとの交流を描いていることで注目されている。

Alan Wilder came up with the title, noting that it was the 101st and final performance of the tour.[citation needed] On 7 September 1988, Depeche Mode performed "Strangelove" at the 1988 MTV Video Music Awards at the Universal Amphitheatre in Los Angeles.

アラン・ワイルダーがタイトルを考え、それが101回目の公演であり、ツアーの最終公演であることを指摘した[citation needed] 1988年9月7日、デペッシュ・モードはロサンゼルスのユニバーサル・アンフィシアターで開催された1988 MTV Video Music Awardsで「ストレンジラブ」を演奏した。

Violator and worldwide fame (1989–1991)(『ヴィオレーター』と世界的名声)

In mid-1989, the band began recording in Milan with producer Flood and engineer François Kevorkian.

1989年半ば、バンドはミラノでプロデューサーのFloodとエンジニアのFrançois Kevorkianと共にレコーディングを開始した。

The initial result of this session was the single "Personal Jesus."

このセッションの最初の成果は、シングル "Personal Jesus "であった。

Prior to its release, a marketing campaign was launched with advertisements placed in the personals columns of UK regional newspapers with the words "Your own personal Jesus."

リリースに先立ち、イギリスの地方紙の人物欄に "あなただけのパーソナル・ジーザス "と書かれた広告を掲載し、マーケティング・キャンペーンを開始した。

Later, the ads included a phone number one could dial to hear the song.

その後、この曲を聴くための電話番号も掲載された。

The resulting furor helped propel the single to number 13 on the UK charts, becoming one of their biggest sellers to date.

その結果、このシングルは全英チャートで13位となり、これまでで最大の売れ行きとなった。

In the United States, it was their first gold single and their first Top 40 hit since "People Are People", eventually becoming the biggest-selling 12-inch single in Warner Records' history up to that point.

アメリカでは、「ピープル・アー・ピープル」以来のトップ40ヒットとなり、それまでのワーナー・レコード史上最も売れた12インチ・シングルとなった。

Released in January 1990, "Enjoy the Silence" reached number six in the UK (the first Top 10 hit in that country since "Master And Servant").

1990年1月にリリースされた「Enjoy the Silence」は全英6位を記録(同国では「Master And Servant」以来のトップ10ヒットとなった)。

A few months later it reached number eight in the U.S. and earned the band a second gold record, and it won Best British Single at the 1991 Brit Awards.

数ヵ月後には全米で8位を記録し、バンドは2枚目のゴールドレコードを獲得、1991年のブリット・アワードで最優秀ブリティッシュ・シングルを受賞した。

To promote their new album, Violator, the band held an in-store autograph signing at Wherehouse Entertainment in Los Angeles.

ニューアルバム『Violator』のプロモーションのため、バンドはロサンゼルスのWherehouse Entertainmentでインストアサイン会を開催した。

The event attracted approximately 20,000 fans and turned into a near riot.

このイベントには約2万人のファンが集まり、暴動寸前の状態になった。

Some attendees were injured while being pressed against the store's glass by the crowd.

参加者の中には、群衆に店のガラスに押し付けられ、怪我をした人もいた。

As an apology to those injured, the band released a limited edition cassette tape to fans in Los Angeles, distributed through radio station KROQ (the sponsor of the Wherehouse event).

負傷者への謝罪として、バンドはロサンゼルスのファンに限定版のカセットテープをリリースし、ラジオ局KROQ(Wherehouseのイベントのスポンサー)を通じて配布された。

Violator was the first Depeche Mode album to enter the Top 10 of the Billboard 200, reaching Number 7 and staying 74 weeks in the chart.

Violator』は、デペッシュ・モードのアルバムとして初めてビルボード200のトップ10に入り、7位にランクイン、74週間もチャートインを続けた。

It was certified triple platinum in America.

アメリカではトリプル・プラチナに認定された。

Two more singles from the album — "Policy of Truth" and "World in My Eyes" — were hits in the UK, with the former also charting in the US.

このアルバムからの2枚のシングル、「ポリシー・オブ・トゥルース」と「ワールド・イン・マイ・アイズ」はイギリスでヒットし、前者はアメリカでもチャート入りした。

The World Violation Tour saw the band play several stadium shows in the US.

ワールド・ヴァイオレーション・ツアーでは、バンドはアメリカでいくつかのスタジアム公演を行った。

42,000 tickets were sold within four hours for a show at Giants Stadium, and 48,000 tickets were sold within half-an-hour of going on sale for a show at Dodger Stadium.

ジャイアンツ・スタジアムでの公演は4時間で42,000枚、ドジャー・スタジアムでの公演は発売から30分で48,000枚のチケットが売れた。

An estimated 1.2 million fans saw this tour worldwide.

このツアーは全世界で120万人のファンが観たと推定される。

In 1991, Depeche Mode contribution "Death's Door" was released on the soundtrack album for the film Until the End of the World.

1991年、映画「世界の果てまで」のサウンドトラックアルバムにデペッシュ・モードのコントリビューション「デスズ・ドア」が収録された。

Film director Wim Wenders had challenged musical artists to write music the way they imagined they would in the year 2000, the setting of the movie.

映画監督ヴィム・ヴェンダースは、音楽アーティストに映画の舞台である2000年を想像して音楽を書くようにと挑戦していた。

Songs of Faith and Devotion and Wilder's departure (1992–1995)(『ソングス・オブ・フェイス・アンド・デボーション』とワイルダーの脱退)

The members of Depeche Mode regrouped in Madrid in January 1992, Dave Gahan had become interested in the new grunge scene sweeping the U.S. and was influenced by the likes of Jane's Addiction, Soundgarden and Nirvana.

1992年1月、デペッシュ・モードのメンバーがマドリードで再結成。デイヴ・ガハンは、アメリカを席巻する新しいグランジ・シーンに興味を持ち、ジェーンズ・アディクション、サウンドガーデン、ニルヴァーナなどの影響を受けていた。

In 1993, Songs of Faith and Devotion, again with Flood producing, saw them experimenting with arrangements based as much on heavily distorted electric guitars and live drums (played by Alan Wilder, whose debut as a studio drummer had come on the Violator track "Clean") as on synthesizers.

1993年、再びFloodのプロデュースによる『Songs of Faith and Devotion』では、シンセサイザーと同様に大きく歪んだエレキギターと生ドラム(Violatorの楽曲「Clean」でスタジオドラマーとしてデビューしたAlan Wilderが演奏)に基づくアレンジを試している。

Live strings, uilleann pipes and female gospel vocals were other new additions to the band's sound.

また、生演奏のストリングス、ウイリアンパイプ、女性ゴスペルヴォーカルもバンドのサウンドに新たに加わった。

The album debuted at number one in both the UK and the US, only the sixth British act to achieve such a distinction to date.

このアルバムは、イギリスとアメリカの両国で1位を獲得し、このような栄誉を達成したイギリス人アーティストとしては史上6人目となる。

The first single from the album was the grunge-influenced "I Feel You."

このアルバムからのファーストシングルは、グランジの影響を受けた "I Feel You "であった。

The gospel influences are most noticeable on the album's third single, "Condemnation."

ゴスペルの影響は、アルバムの3枚目のシングル、"Condemnation "で最も顕著に現れている。

Interviews given by the band during this period tended to be conducted separately, unlike earlier albums, where the band was interviewed as a group.

この時期のバンドが受けるインタビューは、グループとしてインタビューを受けていた初期のアルバムとは異なり、別々に行われる傾向がある。

The Devotional world tour followed, documented by a concert film of the same name.

その後、「Devotional」ワールド・ツアーが行われ、その模様は同名のコンサート・フィルムに記録されている。

The film was directed by Anton Corbijn, and in 1995 earned the band their first Grammy nomination.

この映画はアントン・コービンが監督し、1995年にバンドは初めてグラミー賞にノミネートされた。

The band's second live album, Songs of Faith and Devotion Live, was released in December 1993.

1993年12月には、2枚目のライブアルバム『Songs of Faith and Devotion Live』がリリースされた。

The tour continued into 1994 with the Exotic Tour, which began in February 1994 in South Africa, and ended in April in Mexico.

1994年に入ってもツアーは続き、1994年2月の南アフリカから始まり、4月のメキシコで終了した「エキゾチック・ツアー」が行われた。

The final leg of the tour, consisting of more North American dates, followed shortly thereafter and ran until July.

ツアーは1994年2月の南アフリカから4月のメキシコまで続き、北米での公演を含む最終公演はその直後、7月まで行われた。

As a whole, the Devotional Tour is to date the longest and most geographically diverse Depeche Mode tour, spanning fourteen months and 159 individual performances.

デボーション・ツアーは、14ヶ月間、159回の公演が行われ、デペッシュ・モードのツアーの中で最も長く、地理的に多様なものであったと言える。

Q magazine described the 1993 Devotional Tour as "The Most Debauched Rock'n'Roll Tour Ever."

Q誌は、1993年のデボーション・ツアーを "The Most Debauched Rock'n'Roll Tour Ever "と表現した。

According to The Independent, the "smack-blasted" Gahan "required cortisone shots just to perform, borderline alcoholic Gore suffered two stress-induced seizures, and Andrew Fletcher's deepening depression resulted, in the summer of 1994, in a full nervous breakdown."

インディペンデント誌によると、「ぶっ倒れた」ガハンは演奏するためだけにコルチゾン注射を必要とし、アルコール依存症のゴアはストレスによる発作を2度起こし、アンドリュー・フレッチャーの深まる鬱は1994年の夏、完全に神経衰弱になってしまったという。

After playing the McNichols Sports Arena in Denver, Colorado, local police arrested Gore and fined him $50 for disturbing the peace when he held a loud party in his hotel room.

コロラド州デンバーのマクニコルス・スポーツ・アリーナで演奏した後、ホテルの部屋で大音量のパーティーを開いたゴアを地元警察は治安を乱したとして逮捕し、50ドルの罰金を科した。

Fletcher declined to participate in the second half of the Exotic Tour due to mental instability;[citation needed] he was replaced on stage by Daryl Bamonte, who had worked with the band as a personal assistant since the beginning of their career in 1980.

フレッチャーは精神的な不安定さを理由にエキゾチック・ツアーの後半への参加を辞退した[citation needed]。彼の代わりにステージに立ったのは、1980年のキャリア初期から個人アシスタントとしてバンドと仕事をしていたダリル・バモンテであった。

In June 1995, Alan Wilder announced that he was leaving Depeche Mode, explaining: "Since joining in 1982, I have continually striven to give total energy, enthusiasm and commitment to the furthering of the group's success, and in spite of a consistent imbalance in the distribution of the workload, willingly offered this. Unfortunately, within the group, this level of input never received the respect and acknowledgement that it warrants." — Alan Wilder

1995年6月、アラン・ワイルダーはデペッシュ・モードを脱退することを発表し、こう説明した。「1982年の加入以来、私はグループの成功のために総合的なエネルギー、熱意、コミットメントを提供しようと絶えず努力し、仕事量の配分が常にアンバランスであるにもかかわらず、進んでこれを提供してきた。残念ながら、グループ内では、このレベルのインプットが正当な評価と尊敬を受けることはありませんでした」。- アラン・ワイルダー

He continued to work on his personal project Recoil, releasing a fourth album (Unsound Methods) in 1997.

彼は個人的なプロジェクトであるRecoilの活動を続け、1997年に4枚目のアルバム(Unsound Methods)をリリースした。

Ultra (1996–1999)(『ウルトラ』)

Despite Gahan's increasingly severe personal problems, Gore tried repeatedly during 1995 and 1996 to get the band recording again.

Gahanの個人的な問題が深刻化しているにもかかわらず、Goreは1995年から1996年にかけて、バンドを再びレコーディングさせようと何度も試みた。

However, Gahan would rarely turn up to scheduled sessions, and when he did, it would take weeks to get any vocals recorded; one six-week session at Electric Lady in New York produced just one usable vocal (for "Sister of Night"), and even that was pieced together from multiple takes.

ニューヨークのElectric Ladyで6週間かけて行われたセッションでは、使えるボーカルは1曲(「Sister of Night」)だけで、それも複数のテイクをつなぎ合わせたものであった。

Gore was forced to contemplate breaking the band up and considered releasing the songs he had written as a solo album.

ゴアはバンドを解散させることを考えざるを得なくなり、彼が書いた曲をソロ・アルバムとしてリリースすることを検討した。

In mid-1996, after his near-fatal overdose in which his heart stopped beating for two minutes, Gahan entered a court-ordered drug rehabilitation program to battle his addiction to cocaine and heroin.

1996年半ば、心臓が2分間停止するほどの過剰摂取で死にそうになったガハンは、コカインとヘロインへの依存と戦うため、裁判所の命令で薬物リハビリテーション・プログラムに参加することになった。

With Gahan out of rehab in 1996, Depeche Mode held recording sessions with producer Tim Simenon.

1996年、リハビリ施設から出たガハンは、プロデューサーのティム・シメノンとレコーディング・セッションを行う。

Preceded by two singles, "Barrel of a Gun" and "It's No Good", the album Ultra was released in April 1997.

Barrel of a Gun」と「It's No Good」の2枚のシングルに先立ち、アルバム「Ultra」が1997年4月にリリースされた。

The album debuted at No. 1 in the UK (as well as Germany), and No. 5 in the US.

このアルバムは、イギリス(ドイツも含む)で1位、アメリカで5位を獲得した。

The band did not tour in support of the album, with Fletcher quoted as saying: "We're not fit enough. Dave's only eight months into his sobriety, and our bodies are telling us to spend time with our families."

バンドはこのアルバムを引っさげてのツアーを行わず、Fletcherの言葉を引用してこう述べている。「俺たちは十分な体力がないんだ。デイヴは禁酒を始めてまだ8ヶ月だし、俺たちの身体は家族と過ごせと言っているんだ "と言っている。

As part of the promotion for the release of the album, they did perform two short concerts in London and Los Angeles, called "Ultra Parties".

アルバム・リリースのプロモーションの一環として、彼らはロンドンとロサンゼルスで「ウルトラ・パーティー」と呼ばれる2つの短いコンサートを行った。

Ultra spawned two further singles, "Home" and "Useless".

ウルトラはさらに「ホーム」と「ユーズレス」の2枚のシングルを生んだ。

A second singles compilation, The Singles 86–98, was released in 1998, preceded by the new single "Only When I Lose Myself", which had been recorded during the Ultra sessions.

1998年には、Ultraのセッションで録音されたニューシングル「Only When I Lose Myself」に先立ち、2枚目のシングルコンピレーション「The Singles 86-98」がリリースされた。

In April 1998, Depeche Mode held a press conference at the Hyatt Hotel in Cologne to announce The Singles Tour.

1998年4月、デペッシュ・モードはケルンのハイアット・ホテルで記者会見を開き、ザ・シングルス・ツアーを発表した。

The tour was the first to feature two backing musicians in place of Alan Wilder—Austrian drummer Christian Eigner and British keyboardist Peter Gordeno.

このツアーでは、アラン・ワイルダーの代わりに、オーストリアのドラマー、クリスチャン・アイグナーとイギリスのキーボーディスト、ピーター・ゴルデノの2人のバックミュージシャンが初めて起用された。

Exciter (2000–2004)(『エキサイター』)

In 2001, Depeche Mode released Exciter, produced by Mark Bell (of techno group LFO).

2001年、デペッシュ・モードは、テクノグループLFOのマーク・ベルがプロデュースした『Exciter』を発表する。

Bell introduced a minimalist, digital sound to much of the album, influenced by IDM and glitch.

ベルは、IDMやグリッチに影響されたミニマルなデジタルサウンドをアルバムの多くに導入している。

"Dream On", "I Feel Loved", "Freelove" and "Goodnight Lovers" were released as singles in 2001 and 2002.

「Dream On", "I Feel Loved", "Freelove", "Goodnight Lovers "は2001年と2002年にシングルとしてリリースされた。

Critical response to the album was mixed, with reasonably positive reviews from some magazines (NME, Rolling Stone and LA Weekly), while others (including Q magazine, PopMatters, and Pitchfork) derided it as sounding underproduced, dull and lacklustre.

このアルバムに対する批評家の反応は様々で、いくつかの雑誌(NME、Rolling Stone、LA Weekly)ではそれなりに肯定的な評価を得ているが、他の雑誌(Q magazine、PopMatters、Pitchforkなど)では、プロデュース不足、退屈、物足りないサウンドだと揶揄されている。

In March 2001, Depeche Mode held a press conference at the Valentino Hotel in Hamburg to announce the Exciter Tour.

2001年3月、デペッシュ・モードはハンブルグのヴァレンティノ・ホテルで記者会見を開き、Exciterツアーを発表した。

The tour featured 84 performances for over 1.5 million fans in 24 countries.

このツアーでは、24カ国で150万人以上のファンを前に84回の公演が行われた。

The concerts held in Paris at the Palais Omnisports de Paris-Bercy were filmed and later released in May 2002 as a live DVD entitled One Night in Paris.

パリのパレ・オムニスポーツ・ド・パリ・ベルシーで行われたコンサートは撮影され、その後2002年5月に『One Night in Paris』というタイトルのライブDVDとしてリリースされた。

In October 2002 the band won the first-ever Q magazine "Innovation Award".

2002年10月、バンドはQ誌の「イノベーション賞」を初めて受賞した。

In 2003, Gahan released his first solo album, Paper Monsters, and toured to promote the record.

2003年、Gahanは初のソロアルバム『Paper Monsters』をリリースし、そのプロモーションのためにツアーを行った。

Also released in 2003 was Gore's second solo album Counterfeit².

また、2003年にはGoreのセカンド・ソロ・アルバム『Counterfeit²』がリリースされた。

Fletcher founded his own record label, Toast Hawaii, specialising in promoting electronic music.

Fletcherは、自身のレコードレーベルToast Hawaiiを設立し、エレクトロニックミュージックのプロモーションを専門に行いた。

A new remix compilation album, Remixes 81–04, was released in 2004, featuring new and unreleased promo mixes of the band's singles from 1981 to 2004.

2004年には、1981年から2004年までのシングルの新しいプロモミックスと未発表のミックスを収録したリミックスコンピレーションアルバム「Remixes 81-04」がリリースされた。

A new version of "Enjoy the Silence", remixed by Mike Shinoda of Linkin Park, "Enjoy the Silence 04", was released as a single and reached No. 7 on the UK charts.

リンキン・パークのマイク・シノダがリミックスした「Enjoy the Silence」の新バージョン「Enjoy the Silence 04」がシングルとしてリリースされ、全英チャート7位を記録した。

Playing the Angel (2005–2007)(『プレイング・ザ・エンジェル』)

In October 2005, the band released their 11th studio album Playing the Angel.

2005年10月、11枚目のスタジオアルバム『Playing the Angel』をリリース。

Produced by Ben Hillier, the album peaked at No. 1 in 18 countries and featured the hit single "Precious".

ベン・ヒリアーによってプロデュースされたこのアルバムは、18カ国で1位を獲得し、ヒットシングル「Precious」が収録されている。

This is the first Depeche Mode album to feature lyrics written by Gahan and, consequently, the first album since 1984's Some Great Reward featuring songs not written by Gore.

このアルバムは、デペッシュ・モードのアルバムで初めてギャハンが作詞を担当し、結果的に1984年の『Some Great Reward』以来、ゴアが作詞していない曲をフィーチャーしたアルバムとなった。

"Suffer Well" was the first ever post-Clarke Depeche Mode single not to be written by Gore (lyrics by Gahan, music by Philpott/Eigner).

Suffer Well は、クラーク以降のデペッシュ・モードで初めてゴアが作詞作曲していないシングルとなった(作詞:ギャハン、作曲:フィルポット・エグナー)。

The final single from the album was "John the Revelator", an up-tempo electronic track with a running religious theme, accompanied by "Lilian", a lush track that was a hit in many clubs all over the world.[citation needed] To promote Playing the Angel, the band launched Touring the Angel, a concert tour of Europe and North America that began in November 2005 and ran for nine months.

このアルバムからの最後のシングルは、宗教的なテーマを持ったアップテンポのエレクトロニック・トラックである「黙示録者ジョン」と、世界中の多くのクラブでヒットした青々としたトラックである「リリアン」だった[citation needed] Playing the Angelのプロモーションのため、バンドは2005年11月に始まり9ヶ月にわたってヨーロッパと北アメリカでコンサートツアー「ツアリング・ザ・エンジェル」を開始した。

During the last two legs of the tour Depeche Mode headlined a number of festivals including the Coachella Valley Music and Arts Festival and the O2 Wireless Festival.

ツアーの最後の2つの脚の間、デペッシュ・モードはコーチェラ・ヴァレー・ミュージック・アンド・アーツ・フェスティバルやO2ワイヤレス・フェスティバルを含む多くのフェスティバルのヘッドライナーを務めた。

In total, the band played to more than 2.8 million people across 31 countries and the tour was one of the highest grossing and critically acclaimed tours of 2005/2006.

バンドは31カ国で合計280万人以上を動員し、このツアーは2005/2006年の最も高い売上高と高い評価を得たツアーのひとつとなりた。

Speaking about the tour, Gahan praised it as "probably the most enjoyable, rewarding live shows we've ever done. The new material was just waiting to be played live. It took on a life of its own. With the energy of the crowds, it just came to life."

このツアーについて、ギャハンは「おそらく、これまでで最も楽しくて、やりがいのあるライブだった」と賞賛しています。新曲はライブで演奏されるのを待っていたんだ。新曲はライブで演奏されるのを待っていた。観客のエネルギーで、命が吹き込まれたんだ」。

Two shows at Milan's Fila Forum were filmed and edited into a concert film, released on DVD as Touring the Angel: Live in Milan.

ミラノのフィラ・フォーラムでの2回の公演は撮影され、コンサート・フィルムとして編集され、「Touring the Angel」としてDVDでリリースされた。ライブ・イン・ミラノ」としてDVD化された。

A "best-of" compilation was released in November 2006, entitled The Best Of, Volume 1 featuring a new single "Martyr", an outtake from the Playing the Angel sessions.

2006年11月には、『The Best Of, Volume 1』というベスト盤がリリースされ、Playing the Angelのセッションからのアウトテイクであるニューシングル「Martyr」が収録されている。

Later that month Depeche Mode received the MTV Europe Music Award in the Best Group category.

同月末、デペッシュ・モードはMTVヨーロッパ・ミュージック・アワードのベスト・グループ部門を受賞した。

In December 2006, iTunes released The Complete Depeche Mode as its fourth ever digital box-set.

2006年12月、iTunesはThe Complete Depeche Modeを4番目のデジタルボックスセットとしてリリースした。

In August 2007, during promotion for Dave Gahan's second solo album, Hourglass, it was announced that Depeche Mode were heading back in studio in early 2008 to work on a new album.

2007年8月、Dave Gahanのセカンドソロアルバム『Hourglass』のプロモーション中に、Depeche Modeがニューアルバム制作のために2008年初めに再びスタジオに向かうことが発表された。

Sounds of the Universe (2008–2011)(『サウンズ・オブ・ザ・ユニバース』)

In May 2008, the band returned to the studio with producer Ben Hillier to work on some songs that Martin Gore had demoed at his home studio in Santa Barbara, California.

2008年5月、バンドはプロデューサーのBen Hillierと共にスタジオに戻り、Martin Goreがカリフォルニア州サンタバーバラの自宅スタジオでデモを作った曲の制作に取り掛かった。

Later that year it was announced that Depeche Mode were splitting from their long-term US label, Warner Music, and signing with EMI Music worldwide.

同年末、デペッシュ・モードは長年所属していたアメリカのレーベル、ワーナー・ミュージックから独立し、全世界のEMIミュージックと契約することが発表された。

The album was created in four sessions, two in New York and two in Santa Barbara.

アルバムは、ニューヨークで2回、サンタバーバラで2回の計4回のセッションで制作された。

A total of 22 songs were recorded, with the standard album being 13 songs in length while many of the others were released in subsequent deluxe editions.

合計22曲が録音され、通常盤は13曲の長さで、他の曲の多くはその後のデラックス・エディションでリリースされた。

In 2009, Depeche Mode allowed their likeness to be used in Valve's Left 4 Dead 2.

2009年、デペッシュ・モードはValveのLeft 4 Dead 2に彼らの肖像が使用されることを許可した。

On 15 January 2009, the official Depeche Mode website announced that the band's 12th studio album would be called Sounds of the Universe.

2009年1月15日、Depeche Modeの公式ウェブサイトは、バンドの12枚目のスタジオアルバムが『Sounds of the Universe』となることを発表した。

The album was released in April 2009, also made available through an iTunes Pass, where the buyer received individual tracks in the weeks leading up to official release date.

このアルバムは2009年4月に発売され、iTunes Passを通じて、正式な発売日までの数週間に個別の楽曲を入手することも可能であった。

Andy Fletcher says the idea for their iTunes Pass was a combination of the band's and iTunes': "I think the digital and record companies are starting to get their act together. They were very lazy in the first 10 years when downloads came in. Now they're collaborating more and coming up with interesting ideas for fans to buy products."

アンディ・フレッチャーは、iTunes Passのアイデアは、バンドとiTunesのコンビネーションだったと語る。"デジタルとレコード会社は行動を共にし始めたと思うんだ。ダウンロードが登場した最初の10年間は、彼らは非常に怠惰だった。今はもっとコラボレーションして、ファンが商品を買うための面白いアイデアを出している"。

The album went to number one in 21 countries.

このアルバムは21カ国で1位を獲得した。

Critical response was generally positive and it was nominated for a Grammy in the Best Alternative Album category.

批評家の反応は概ね好意的で、グラミー賞のベスト・オルタナティブ・アルバム部門にノミネートされた。

"Wrong" was the first single from the album, released digitally in February 2009.

Wrong はアルバムからのファーストシングルで、2009年2月にデジタルでリリースされた。

Subsequent singles were "Peace" and the double A-side "Fragile Tension / Hole to Feed".

その後のシングルは「Peace」、ダブルA面「Fragile Tension / Hole to Feed」である。

In addition, "Perfect" was released as a promotional-only (non-commercial) single in the United States.

また、アメリカでは「Perfect」がプロモーション専用(非商用)のシングルとして発売された。

On 23 April 2009, Depeche Mode performed for the television program Jimmy Kimmel Live! at the famed corner of Hollywood Boulevard and Vine Street, drawing more than 12,000 fans, which was the largest audience the program had seen since its 2003 premiere, with a performance by Coldplay.

2009年4月23日、デペッシュ・モードはテレビ番組「Jimmy Kimmel Live!」のために、ハリウッド大通りとヴァイン通りの有名な角で、コールドプレイのパフォーマンスを行って、番組が2003年に初演されて以来最大の観客となる12000人以上のファンを集めた。

In May 2009, the band embarked on a concert tour in support of the album – called Tour of the Universe; it had been announced at a press conference in October 2008 at the Olympiastadion in Berlin.

2009年5月、バンドはアルバムを引っ提げたコンサートツアーに乗り出しました。「Tour of the Universe」と名付けられたこのツアーは、2008年10月にベルリンのオリンピアシュタディオンで行われた記者会見で発表されたものです。

There was a warm up show in Luxembourg and it officially started on 10 May 2009 in Tel Aviv.

ルクセンブルクでウォームアップ公演が行われ、2009年5月10日にテルアビブで正式にスタートした。

The first leg of the tour was disrupted when Dave Gahan was struck down with gastroenteritis.

ツアーの最初の行程は、Dave Gahanが胃腸炎で倒れたことで中断された。

During treatment, doctors found and removed a low-grade tumour from the singer's bladder.

治療中に医師がシンガーの膀胱から低悪性度の腫瘍を発見し、摘出した。

Gahan's illness caused 16 concerts to be cancelled, but several of the shows were rescheduled for 2010.

Gahanの病気のために16のコンサートがキャンセルされましたが、そのうちのいくつかは2010年に再スケジュールされた。

The band headlined the Lollapalooza festival during the North American leg of the tour.

バンドは、北米ツアーの期間中、Lollapaloozaフェスティバルのヘッドライナーを務めた。

The tour also took the band back to South America for the first time since 1994's Exotic Tour.

このツアーでは、1994年のExotic Tour以来、初めて南米にも足を伸ばした。

During the final European leg, the band played a show at London's Royal Albert Hall in aid of the Teenage Cancer Trust, where former member Alan Wilder joined Martin Gore on stage for a performance of "Somebody".

ヨーロッパ最終公演では、ティーンエイジ・キャンサー・トラストの支援のためにロンドンのロイヤル・アルバート・ホールで公演を行い、元メンバーのアラン・ワイルダーがマーティン・ゴアのステージで「Somebody」を演奏した。

In total the band played to more than 2.7 million people across 32 countries and the tour was one of the most profitable in America in 2009.

バンドは32カ国で合計270万人以上を動員し、このツアーは2009年にアメリカで最も収益性の高いツアーのひとつとなりた。

The concerts held at Palau Sant Jordi, Barcelona, Spain were filmed and later released on DVD and Blu-ray Disc release entitled Tour of the Universe: Barcelona 20/21.11.09.

スペイン・バルセロナのパラウ・サン・ジョルディで行われたコンサートは撮影され、後に『Tour of the Universe』というタイトルでDVDとブルーレイディスク盤がリリースされた。バルセロナ 20/21.11.09』と題された。

In March 2010, Depeche Mode won the award for "Best International Group – Rock / Pop" at the ECHO Awards in Germany.

2010年3月、デペッシュ・モードはドイツのECHOアワードで「ベスト・インターナショナル・グループ - ロック/ポップス」賞を受賞した。

On 6 June 2011, as the final commitment to their contract with EMI, the band released a remix compilation album, entitled Remixes 2: 81–11 that features remixes by former members Vince Clarke and Alan Wilder.

2011年6月6日、EMIとの契約の最後の約束として、元メンバーのVince ClarkeとAlan Wilderによるリミックスを収録した『Remixes 2: 81-11』というリミックスコンピレーションアルバムを発表した。

Other remixers involved with the project were Nick Rhodes of Duran Duran, Röyksopp, Karlsson & Winnberg of Miike Snow, Eric Prydz, Clark and more.

このプロジェクトには他に、デュラン・デュラン、ロイクソップのニック・ローズ、ミイケ・スノウのカールソン&ウィンバーグ、エリック・プライズ、クラークなどがリミキサーとして参加している。

A new remix of "Personal Jesus" by Stargate, entitled "Personal Jesus 2011", was released as a single on 30 May 2011, in support of the compilation.

2011年5月30日には、コンピレーションのサポートとして、Stargateによる「Personal Jesus」の新しいリミックス、「Personal Jesus 2011」がシングルとしてリリースされた。

Depeche Mode contributed their cover of the U2 song "So Cruel" to the tribute album AHK-toong BAY-bi Covered honouring the 20th anniversary of Achtung Baby, a 1991 album by U2.

デペッシュ・モードは、U2の曲「So Cruel」のカバーを、U2が1991年に発表したアルバム『Achtung Baby』の20周年を記念したトリビュート・アルバム『AHK-toong BAY-bi Covered』に提供した。

The compilation CD was released with the December 2011 issue of Q.

コンピレーションCDは、『Q』2011年12月号と一緒に発売されました。

Delta Machine (2012–2015)(『デルタ・マシーン』)

In October 2012 during a press conference in Paris, Dave Gahan, Martin Gore and Andy Fletcher announced plans for a new album and a 2013 worldwide tour starting from Tel Aviv and continuing in Europe and North America.

2012年10月、Dave Gahan、Martin Gore、Andy Fletcherはパリでの記者会見で、ニューアルバムと、テルアビブから始まりヨーロッパと北米で続く2013年の世界ツアーの計画を発表した。

Martin Gore revealed that Flood mixed the album, marking the producer's first studio collaboration with the band since 1993's Songs of Faith and Devotion.

マーティン・ゴアは、1993年の『Songs of Faith and Devotion』以来となるフラッドとのコラボレーションで、アルバムのミキシングを担当したことを明らかにした。

In December 2012, the band officially announced signing a worldwide deal with Columbia Records and releasing a new album in March 2013.

2012年12月、バンドはコロンビアレコードと世界規模の契約を結び、2013年3月にニューアルバムをリリースすることを正式に発表した。

On 24 January 2013, it was confirmed that the album was titled Delta Machine.

2013年1月24日、アルバムのタイトルが『デルタ・マシーン』であることが確認された。

"Heaven", the debut single from Delta Machine was released commercially on Friday 1 February 2013 (although not in the UK).

Delta Machineからのデビュー・シングル "Heaven "は、2013年2月1日(金)に商業リリースされた(イギリスでは発売されなかったが)。

The release date in the UK was pushed back to 18 March 2013 (17 March 2013 on iTunes).

イギリスでの発売日は2013年3月18日に延期された(iTunesでは2013年3月17日)。

The physical release still bore the Mute Records logo, even though the band have now severed ties with their long-standing label.

バンドが長年所属していたレーベルとの関係を絶ったにも関わらず、物理的なリリースにはまだMute Recordsのロゴが記されていた。

Andy Fletcher mentioned in an interview this was due to their "devotion" to the label and with the band's insistence.[citation needed] In March, the band announced North American dates to its Delta Machine summer tour, starting 22 August from Detroit and ending 8 October in Phoenix.

アンディ・フレッチャーはインタビューで、これはレーベルへの「献身」とバンドの主張によるものだと述べた[citation needed] 3月、バンドは8月22日のデトロイトから始まり、10月8日のフェニックスで終わるDelta Machineのサマーツアーの北米公演を発表した。

In June, other European dates were confirmed for early 2014.

6月には、他のヨーロッパの日付は、2014年初頭に確認された。

The final gig of Delta Machine Tour took place in Moscow (Russia) on 7 March 2014, at Olimpiski venue.

デルタ・マシーン・ツアーの最終ギグは、2014年3月7日にモスクワ(ロシア)のオリンピスキ会場で開催された。

That month, Depeche Mode won the award for "Best International Group – Rock / Pop" at the ECHO Awards in Germany.

同月、デペッシュ・モードはドイツのECHO賞で「ベスト・インターナショナル・グループ - ロック/ポップス」賞を受賞した。

Also, they were nominated at the category "Album des Jahres (national oder international)" for Delta Machine but lost against Helene Fischer's Farbenspiel.

また、"Album des Jahres (national oder international)" 部門に『Delta Machine』でノミネートされたが、Helene Fischerの『Farbenspiel』には敗れた。

On 8 October 2014, the band announced Live in Berlin, the new video and audio release filmed and recorded at the O2 World in Berlin, Germany in November 2013 during the Delta Machine Tour.

2014年10月8日、Delta Machineツアー中の2013年11月にドイツ・ベルリンのO2 Worldで撮影・録音された映像・音声の新作『Live in Berlin』を発表。

It was released on 17 November 2014 worldwide.

2014年11月17日に全世界でリリースされた。

In a 2015 Rolling Stone interview celebrating the 25th anniversary of Violator, Martin Gore stated that Johnny Cash's cover of "Personal Jesus" is his favorite cover version of a Depeche Mode song.

Violatorの25周年を記念した2015年のRolling Stoneのインタビューで、マーティン・ゴアはジョニー・キャッシュの「Personal Jesus」のカバーがデペッシュ・モードの曲のカバー・バージョンとして最も好きだと述べている。

Spirit (2016–2020)(『スピリット』)

On 25 January 2016, Martin Gore announced a projected return to the recording studio in April, with both Gore and Gahan having already written and demoed new songs.

2016年1月25日、マーティン・ゴアは4月にレコーディング・スタジオに戻る見通しを発表し、ゴアとギャハンの両者はすでに新曲を書き、デモを作成していた。

In September, the official Depeche Mode Facebook page hinted at a new release, later confirmed by the band to be a music video compilation, Video Singles Collection, scheduled for release in November by Sony.

9月、デペッシュ・モードの公式Facebookページが新作のリリースをほのめかし、後にバンドによって、11月にソニーからリリース予定のミュージックビデオ・コンピレーション『Video Singles Collection』であることが確認された。

In October 2016, the band announced that their fourteenth album, titled Spirit and produced by James Ford, would be released in spring 2017.

2016年10月、バンドは、『Spirit』というタイトルで、James Fordのプロデュースによる14枚目のアルバムを2017年春にリリースすることを発表した。

"Where's the Revolution", the lead single from Spirit, was released 3 February 2017, along with its lyric video.

Spirit からのリード・シングルである "Where's the Revolution "は、2017年2月3日にそのリリック・ビデオとともに公開された。

The official video was published a week later, on 9 February.

公式ビデオはその1週間後の2月9日に公開された。

The Global Spirit Tour officially kicked off on 5 May 2017 with a performance in Stockholm, Sweden, at the Friends Arena.

グローバル・スピリット・ツアーは、2017年5月5日、スウェーデンのストックホルム、フレンズ・アリーナでの公演で正式に幕を開けた。

The first leg of the tour covered European countries only, ending with a final stadium show in Cluj-Napoca, Romania, at the Cluj Arena.

ツアーのファースト・レッグはヨーロッパ諸国のみをカバーし、ルーマニアのクルージュ・ナポカのクルージュ・アリーナでのスタジアム公演でファイナルを迎えた。

The second leg of the tour covered North America and returned to Europe.

2回目のツアーは、北米を回り、ヨーロッパに戻る。

The North America leg of the tour kicked off in Salt Lake City, Utah, on 23 August, at the USANA Amphitheatre.

北米ツアーは8月23日、ユタ州ソルトレイクシティのUSANA Amphitheatreで幕を開けた。

The band remained in North America until 15 November when they left for Dublin to resume the European leg.

バンドは11月15日まで北米に滞在し、ヨーロッパ公演を再開するためにダブリンに向かいた。

The band ended the tour in Europe with two sold-out shows on 23 and 25 July 2018 in Berlin, Germany, at the Waldbühne.

バンドは、2018年7月23日と25日にドイツ・ベルリンのヴァルトビューネで行われた2回のソールドアウト公演でヨーロッパでのツアーを終了した。

In September 2019, the band announced that Spirits in the Forest, a documentary that was partially filmed during these shows, would be released in theatres for one night only, 21 November 2019.

2019年9月、バンドはこれらのライヴで一部撮影されたドキュメンタリー映画『スピリッツ・イン・ザ・フォレスト』を2019年11月21日の一夜限りで劇場公開することを発表した。

On 7 November 2020, the band were inducted into the Rock and Roll Hall of Fame.

2020年11月7日、バンドはロックの殿堂入りを果たした。

Fletcher's death and Memento Mori (2022–present)(フレッチャーの死と『メメント・モリ』)

On 26 May 2022, Depeche Mode announced that Andy Fletcher had died, aged 60, after suffering an aortic dissection while at home.

2022年5月26日、デペッシュ・モードは、アンディ・フレッチャーが自宅で大動脈解離を起こし、60歳で死去したことを発表した。

His fellow bandmates Gahan and Gore stated, "we are shocked and filled with overwhelming sadness with the untimely passing of our dear friend, family member and bandmate Andy 'Fletch' Fletcher".

彼のバンド仲間であるガハンとゴアは、「我々の親愛なる友人、家族、バンド仲間であるアンディ'フレッチ'フレッチャーの早すぎる死にショックを受け、圧倒的な悲しみに包まれている」と述べている。

Former Depeche Mode member Alan Wilder stated that learning of Fletcher's death was "a real bolt from the blue".

デペッシュ・モードの元メンバー、アラン・ワイルダーは、フレッチャーの死を知ることは「まさに青天の霹靂」だったと述べている。

Prior to Fletcher's death, Gahan said: "There’s a ton of stuff that we’ve done with Depeche Mode that I'm really proud of. I think that's come with time and age. Martin put out a record last year which I really liked. I actually bought a copy because it wouldn't feel right otherwise. I know he’s been pottering away in his studio as well, so I guess at some point next year we'll get together. Hopefully at least to just have a chat about what we both feel like we could move forward with."

フレッチャーの死に先立ち、ギャハンはこう語っている。「デペッシュ・モードでやったことの中には、本当に誇りに思うことがたくさんある。それは時間と歳月がもたらしたものだと思う。マーティンは昨年レコードを出したが、私はそれがとても気に入った。そうしないと気が済まないので、実際に1枚買いました。彼はスタジオで作業をしているようだから、来年のどこかの時点で一緒にやることになると思う。少なくとも、僕ら2人が前進できそうなことについて話をするためにね"。

On 15 August 2022, the social media accounts for Depeche Mode posted a photo of Gahan and Gore in a recording studio, with them tweeting, "finding stability in what we know and love, and focusing on what gives life meaning and purpose", which magazines like NME suggested was a hint at work on a new studio album.

2022年8月15日、デペッシュ・モードのソーシャルメディア・アカウントは、レコーディング・スタジオにいるガハンとゴアの写真を掲載し、「自分たちが知っていて愛するものに安定を見出し、人生に意味と目的を与えるものに集中する」とツイートし、NMEなどの雑誌は、新しいスタジオアルバムへの作業を示唆するものであると指摘している。

On 4 October 2022, Depeche Mode announced their new album Memento Mori and a tour which will start on 23 March 2023.

2022年10月4日、デペッシュ・モードはニュー・アルバム『メメント・モリ』と、2023年3月23日から始まるツアーを発表した。

They stated that they had begun work on the album in the COVID-19 pandemic in 2020.

彼らは、2020年のCOVID-19パンデミックにおいて、このアルバムの制作に着手したと述べている。

Gahan and Gore said they would send each other ideas for songs, for example Dave said, "I played guitar and sort of sang on my iPhone", while Gore "sent it back with his angelic voice".

ギャハンとゴアは、お互いに曲のアイデアを送り合うといい、例えばデイヴは「iPhoneでギターを弾いてなんとなく歌った」といい、ゴアは「天使のような声で送り返した」という。

They also stated that they would be working with James Ford once again as well as Marta Salogni as producers for the album.

また、アルバムのプロデューサーとして、James FordとMarta Salogniと再び仕事をする予定であることも明言した。

When asked about their feelings towards Fletcher's passing Dave Gahan stated, "Fletch would have loved this album", and he was very upset that he hadn't gotten a chance to hear any of the material.

Fletchの死に対する彼らの気持ちを尋ねられたDave Gahanは、「Fletchはこのアルバムを気に入っていただろう」と述べ、彼がどの曲も聴く機会がなかったことに非常に憤慨している。

Martin Gore also clarified "We started work on this project early in the pandemic, and its themes were directly inspired by that time.

マーティン・ゴアも「このプロジェクトはパンデミックの初期に着手し、そのテーマはその時に直接触発されたものだ」と明言している。

After Fletch's passing, we decided to continue as we're sure this is what he would have wanted, and that has really given the project an extra level of meaning", which many assumed the title was a tribute to Andy, due to its meaning "remember you must die".

フレッチが亡くなった後、彼が望んでいたことだと確信して、このプロジェクトを続けることにした。それが、このプロジェクトに特別な意味を与えたんだ」とも語っており、このタイトルが「死ぬことを忘れるな」という意味から、アンディへのトリビュートであると考える人も多い。

Musical style and influences(音楽スタイルと影響)

Original bandleader Clarke was responsible for transforming the fledgling Depeche Mode from a conventional rock outfit into an electronic music act.

クラークは、初期のデペッシュ・モードを従来のロックからエレクトロニック・ミュージックへと変化させる役割を担っていた。

Clarke attributes his shift in musical ambitions to Wirral group Orchestral Manoeuvres in the Dark (OMD), who were also influential on co-founders Fletcher and Gore.

クラークは、音楽的野心の転換をウィラルのグループOrchestral Manoeuvres in the Dark (OMD)に託しており、彼らは共同設立者のフレッチャーとゴアにも影響を与えたと述べている。

Gore has named the electronic quartet Kraftwerk as a primary influence on the band, stating, "My dream was to combine the emotion of Neil Young or John Lennon transmitted by Kraftwerk's synthesizers. Soul music played by electronic instruments."

ゴアはバンドに多大な影響を与えたものとして、エレクトロニック・カルテットのクラフトワークの名を挙げており、「僕の夢はクラフトワークのシンセサイザーによって伝えられるニール・ヤングやジョン・レノンの感情を組み合わせることだった」と述べている。電子楽器が奏でるソウル・ミュージック"

Band members have also cited David Bowie, The Clash, Roxy Music and Brian Eno, Elvis Presley, the Velvet Underground, Fad Gadget, Suicide, and the blues.

バンドのメンバーはまた、デヴィッド・ボウイ、ザ・クラッシュ、ロキシー・ミュージックとブライアン・イーノ、エルビス・プレスリー、ベルベット・アンダーグラウンド、ファッド・ガジェット、スーサイド、ブルースなどを挙げている。

Depeche Mode were considered a teen pop band during their early period in the UK, and interviewed in teen pop magazines such as Smash Hits.

デペッシュ・モードはイギリスでの初期にはティーン・ポップ・バンドとみなされ、『スマッシュ・ヒッツ』などのティーン・ポップ誌にインタビューが掲載された。

Following the departure of Clarke, their music began to take on a darker tone, establishing a darker sound in the band's music, as Gore assumed lead songwriting duties.

クラークの脱退後、ゴアがリード・ソングライティングを担当するようになり、彼らの音楽はよりダークなトーンを帯び始め、バンドのサウンドを確立した。

Gore's lyrics include themes such as sex, religion, and politics.

Goreの歌詞には、セックス、宗教、政治などのテーマが含まれている。

Gore has stated he feels lyrical themes which tackle issues related to solitude and loneliness are a better representation of reality, whereas he finds "happy songs" fake and unrealistic.

ゴアは、孤独や寂しさに関する問題に取り組む歌詞のテーマが現実をよりよく表現していると感じており、一方、「幸せな歌」は偽物で非現実的だと感じていると述べている。

At the same time, he asserts that the band's music contains "an element of hope."

同時に、このバンドの音楽には「希望の要素」が含まれていると断言している。

Depeche Mode's music has mainly been described as synth-pop, new wave, electronic rock, dance-rock, alternative rock and pop rock.

デペッシュモードの音楽は主に、シンセポップ、ニューウェーブ、エレクトロニックロック、ダンスロック、オルタナティブロック、ポップロックと表現されてきた。

The band also experimented with various other genres throughout its career, including avant-garde, electronica, pop, soul, techno, industrial rock and heavy metal.

また、バンドはそのキャリアを通じて、アバンギャルド、エレクトロニカ、ポップ、ソウル、テクノ、インダストリアルロック、ヘビーメタルなど、さまざまな他のジャンルの実験を行ってきた。

Legacy(遺産)

Depeche Mode have released a total of 14 studio albums, 10 compilation albums, six live albums, eight box sets, 13 video albums, 71 music videos, and 54 singles.

デペッシュ・モードは、合計14枚のスタジオアルバム、10枚のコンピレーションアルバム、6枚のライブアルバム、8枚のボックスセット、13枚のビデオアルバム、71本のミュージックビデオ、54枚のシングルをリリースしている。

They have sold over 100 million records and played live to more than 30 million fans worldwide.

彼らは1億枚以上のレコードを売り上げ、世界中で3000万人以上のファンを前にライブを行った。

The band has had 50 songs in the UK Singles Chart, and one US and two UK number-one albums.

全英シングルチャートには50曲がランクインし、アルバムは全米1位と全英2位を獲得している。

In addition, all of their studio albums have reached the UK Top 10 and their albums have spent over 210 weeks on the UK Charts.

さらに、彼らのスタジオアルバムはすべて全英トップ10に入り、アルバムは210週以上全英チャートにランクインしている。

In 2006 music critic Sasha Frere-Jones claimed that "the last serious English influence was Depeche Mode, who seem more and more significant as time passes."

2006年に音楽評論家のSasha Frere-Jonesは、"最後の深刻な英国の影響は、時間が経つにつれてますます重要に見えるDepeche Modeだった "と主張した。

Depeche Mode's releases have been nominated for five Grammy Awards: Devotional for Best Long Form Music Video; "I Feel Loved" and "Suffer Well", both for Best Dance Recording; Sounds of the Universe for Best Alternative Album; and "Wrong" for Best Short Form Music Video.

デペッシュ・モードのリリースは、グラミー賞の5部門にノミネートされている。Devotional」は最優秀ロングフォーム・ミュージック・ビデオ賞、「I Feel Loved」と「Suffer Well」は最優秀ダンス・レコーディング賞、「Sounds of the Universe」は最優秀オルタナティブ・アルバム賞、「Wrong」は最優秀ショートフォーム・ミュージック・ビデオ賞にそれぞれノミネートされている。

In addition, Depeche Mode have been honoured with a Brit Award for "Enjoy the Silence" in the Best British Single category, the first-ever Q Innovation Award, and an Ivor Novello Award for Martin Gore in the category of International Achievement.

さらに、デペッシュ・モードは、「Enjoy the Silence」でブリット・アワードの最優秀英国シングル部門、初のQイノベーション賞、マーティン・ゴアのIvor Novello賞(国際的功績部門)を受賞している。

Depeche Mode were called "the most popular electronic band the world has ever known" by Q, "one of the greatest British pop groups of all time" by The Sunday Telegraph, and "the quintessential eighties techno-pop band" by Rolling Stone and AllMusic.

デペッシュ・モードは、Q誌で「世界が知る限り最も人気のあるエレクトロニック・バンド」、サンデー・テレグラフ誌で「史上最高のブリティッシュ・ポップ・グループのひとつ」、ローリングストーン誌とオールミュージックで「80年代テクノポップ・バンドの真骨頂」と呼ばれている。

They were ranked No. 2 on Electronic Music Realm's list of The 100 Greatest Artists of Electronic Music, ranked No. 158 on Acclaimed Music's list of Top 1000 Artists of All Time and Q included them on their list of "50 bands that changed the world".

Electronic Music Realmの「The 100 Greatest Artists of Electronic Music」では第2位、Acclaimed Musicの「Top 1000 Artists of All Time」では第158位、Qでは「50 bands that changed the world」のリストに含まれている。

Muse's Matt Bellamy said, "They had their own thing, their own style, own sound. I respect them very much."

ミューズのマット・ベラミーは、「彼らは自分たちのもの、自分たちのスタイル、自分たちの音を持っていた。彼らをとても尊敬している" と語っている。

During Depeche Mode's induction into the Rock and Roll Hall of Fame, Coldplay's Chris Martin remarked, "sonically, they were and are about throwing away all the rulebooks."

デペッシュ・モードのロックの殿堂入りの際、コールドプレイのクリス・マーティンは、"サウンド的に、彼らはすべてのルールブックを捨てていた、そして今も捨てている "と発言している。

Arcade Fire's Win Butler added, "I feel like their music still sounds like it could come out 20 years from now. Depeche were able to take that spirit and spread it, which is really kind of a sacred responsibility."

アーケード・ファイアーのウィン・バトラーも、「彼らの音楽は、20年後にも出てきそうな気がする」と語っている。デペッシュはその精神を受け継ぎ、広めることができた。それは本当に神聖な責任のようなものだ"。

Influence(影響力)

Several major artists have cited the band as an influence, including: Arcade Fire, The Killers, Nine Inch Nails, Chvrches, The Smashing Pumpkins, Coldplay, Muse, No Doubt, A Perfect Circle, Marilyn Manson, Linkin Park, The Crystal Method, Fear Factory, La Roux, Gotye, Rammstein, a-ha, Tegan and Sara (on Sainthood) and Paul van Dyk.

何人かのメジャーなアーティストが、このバンドに影響を受けたとして挙げている。Arcade Fire、The Killers、Nine Inch Nails、Chvrches、The Smashing Pumpkins、Coldplay、Muse、No Doubt、A Perfect Circle、Marilyn Manson、Linkin Park、The Crystal Method、Fear Factory、La Roux、Gotye、Rammstein、a-ha、 Tegan and Sara(Sainthood に収録)と Paul van Dykなどです。

Depeche Mode contemporaries Pet Shop Boys and Gary Numan have also cited the band as an influence.

デペッシュ・モードと同世代のPet Shop BoysやGary Numanも、このバンドに影響を受けたと述べている。

Colombian singer Shakira described "Enjoy the Silence" as the song that first sparked her passion for pop music.

コロンビアの歌手、シャキーラは「Enjoy the Silence」を、ポップミュージックへの情熱に最初に火をつけた曲だと語っている。

The dark themes and moods of Depeche Mode's lyrics and music have been enjoyed by several heavy metal artists, and the band influenced acts such as Marilyn Manson and Deftones.

デペッシュモードの歌詞と音楽の暗いテーマとムードは、何人かのヘビーメタルアーティストによって楽しまれており、バンドはマリリン・マンソンやデフトーンズといったアーティストに影響を与えた。

Trent Reznor of Nine Inch Nails also cited Depeche Mode, in particular their 1986 album Black Celebration, as a major influence on his beginnings.

ナイン・インチ・ネイルズのトレント・レズナーも、デペッシュ・モード、特に1986年のアルバム『ブラック・セレブレーション』に大きな影響を受けたと述べている。

They have also been named as an influence on Detroit techno and indie rock.

また、デトロイト・テクノやインディー・ロックにも影響を与えたとされている。

Philanthropy(社会貢献活動)

Early in their career, Depeche Mode was dismissive of benefit concerts such as Live Aid.

デペッシュ・モードはキャリアの初期には、ライブ・エイドのような慈善コンサートを否定していた。

Gore himself stated, "If these bands really care so much, they should just donate the money and let that be it. Why can't they do it without all the surrounding hype?"

ゴア自身、「もし、これらのバンドが本当にそんなに気になるのなら、ただお金を寄付して、それで終わりにすればいいのに」と述べている。なぜ、周囲の誇大広告を排除してできないのか?

Since 2010 the band has applied their celebrity and cultural longevity to help promote and raise funds for several notable charity endeavours.

2010年以降、バンドはその有名性と文化的な長寿を活かして、いくつかの注目すべきチャリティ活動の推進と資金調達に貢献した。

They lent their support to high-profile charities such as MusiCares, Cancer Research UK and the Teenage Cancer Trust.

彼らは、MusiCares、Cancer Research UK、Teenage Cancer Trustといった知名度の高いチャリティ団体に支援を提供している。

The band has also supported the Small Steps Project, a humanitarian organization based in the United Kingdom, aiming to assist economically disadvantaged children into education.

また、英国を拠点とし、経済的に恵まれない子供たちの教育支援を目的とした人道的団体「Small Steps Project」を支援している。

They have partnered with Swiss watchmaker Hublot to support Charity: Water, aimed at the provision of clean drinking water in developing countries.

また、スイスの時計メーカーであるウブロと提携し、「チャリティ・ウォーター」を支援しています。また、スイスの時計メーカーであるウブロと提携し、発展途上国にきれいな飲み水を提供することを目的とした「チャリティー:ウォーター」を支援している。

Such collaboration led to the release of two different limited edition watches, the Hublot Big Bang Depeche Mode in 2017 and The Singles Limited Edition series based from the Big Bang model in 2018.

そうしたコラボレーションにより、2017年に「ウブロ ビッグ・バン デペッシュ・モード」、2018年に「ビッグ・バン」モデルをベースにした「ザ・シングルズ リミテッドエディション」シリーズの2種類の限定時計を発売。

The proceeds helped raise $1.7 million for Charity: Water.

その収益金で、チャリティーのために170万ドルの寄付を行いました。ウォーター

In 2014, the partnership hosted a gala and fundraiser at the TsUM building in Moscow, raising $1.4 million for the charity.

2014年、このパートナーシップはモスクワのTsUMビルでガラとファンドレイザーを開催し、140万ドルの寄付を集めた。


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