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【エルヴィス・コステロ】英語版ウィキペディアを日本語で読む【Elvis Costello】

Declan Patrick MacManus OBE (born 25 August 1954), known professionally as Elvis Costello, is an English singer-songwriter and record producer.

デクラン・パトリック・マクマナスOBE(1954年8月25日生まれ)は、専門的にはエルヴィス・コステロとして知られるイギリスのシンガーソングライター、レコードプロデューサーである。

He has won multiple awards in his career, including Grammy Awards in 1999 and 2020, and has twice been nominated for the Brit Award for Best British Male Artist.

1999年と2020年のグラミー賞を含む複数の賞を受賞し、ブリット・アワードの最優秀英国人男性アーティスト賞に2度ノミネートされている。

In 2003, he was inducted into the Rock and Roll Hall of Fame.

2003年、ロックの殿堂入りを果たした。

In 2004, Rolling Stone ranked Costello number 80 on its list of the 100 Greatest Artists of All Time.

2004年、ローリング・ストーン誌はコステロを「史上最も偉大な100人のアーティスト」の80位にランクインさせた。

Costello began his career as part of London's pub rock scene in the early 1970s and later became associated with the first wave of the British punk and new wave movement that emerged in the mid-to-late 1970s.

コステロは、1970年代初頭にロンドンのパブ・ロック・シーンでキャリアをスタートさせ、その後、1970年代半ばから後半にかけて台頭したイギリスのパンクやニューウェーブ・ムーブメントの第一波と関わりを持つようになりた。

His critically acclaimed debut album My Aim Is True was released in 1977.

1977年にリリースされたデビュー・アルバム『My Aim Is True』は絶賛を浴びた。

Shortly after recording it, he formed the Attractions as his backing band.

レコーディング後まもなく、バックバンドとしてアトラクションズを結成。

His second album This Year's Model was released in 1978, and was ranked number 11 by Rolling Stone on its list of the best albums from 1967 to 1987.

1978年にリリースされたセカンドアルバム『This Year's Model』は、ローリング・ストーン誌の1967年から1987年までのベストアルバム・リストで11位にランクインしている。

His third album Armed Forces was released in 1979, and features his highest-charting single, "Oliver's Army" (number 2 in the UK).

1979年にリリースされた3枚目のアルバム『Armed Forces』は、彼の最高チャートとなるシングル「Oliver's Army」(全英2位)を収録している。

His first three albums all appeared on Rolling Stone's list of the 500 Greatest Albums of All Time in 2003.

彼の最初の3枚のアルバムはすべて、2003年にローリング・ストーンの選ぶ「史上最高のアルバム500枚」に掲載された。

Costello and the Attractions toured and recorded together for the better part of a decade, though differences between them caused a split by 1986.

コステロとアトラクションズは10年の大半を共にツアーとレコーディングを行ったが、1986年までに両者の意見の相違から解散した。

Much of Costello's work since has been as a solo artist, though reunions with members of the Attractions have been credited to the group over the years.

その後、コステロの作品の多くはソロ・アーティストとして活動しているが、アトラクションズのメンバーとの再結成は、長年にわたってグループとクレジットされている。

Costello's lyrics employ a wide vocabulary and frequent wordplay.

コステロの歌詞は、幅広い語彙と頻繁な言葉遊びを使用している。

His music has drawn on many diverse genres; one critic described him as a "pop encyclopaedia", able to "reinvent the past in his own image".

ある評論家は、彼を「ポップ百科事典」と評し、「過去を自分のイメージで再発明する」ことができると述べている。

Since 2002, his touring band (featuring a rotating cast of musicians) has been known as the Imposters.

2002年以降、彼のツアー・バンドはインポスターズと呼ばれ、ミュージシャンが交代で出演している。

Costello has co-written several original songs for films, including "God Give Me Strength" from Grace of My Heart (1996, with Burt Bacharach) and "The Scarlet Tide" from Cold Mountain (2003, with T-Bone Burnett).

コステロは、『グレース・オブ・マイ・ハート』(1996年、バート・バカラックとの共作)の「ゴッド・ギブ・ミー・ストレングス」、『コールドマウンテン』(2003年、Tボーン・バーネットとの共作)の「ザ・スカーレットタイド」など映画のためのオリジナル曲をいくつか共同作曲している。

For the latter, Elvis was nominated (along with Burnett) for the Academy Award for Best Original Song and the Grammy Award for Best Song Written for Visual Media.

後者では、エルヴィスはバーネットとともにアカデミー賞のオリジナル曲賞とグラミー賞の映像メディア向け最優秀楽曲賞にノミネートされた。

Early life(生い立ち)

Declan Patrick MacManus was born on 25 August 1954 at St Mary's Hospital in Paddington, London, and is of Irish descent on his father's side.

デクラン・パトリック・マクマナスは1954年8月25日にロンドンのパディントンのセント・メリーズ病院で生まれ、父方がアイルランド系である。

He is the son of Lilian Alda (née Ablett; 1927–2021) and Ross MacManus (1927–2011), a jazz trumpeter and vocalist who performed with the Joe Loss Orchestra, and later as a solo cabaret act.

リリアン・アルダ(旧姓エイブル、1927-2021)とロス・マクマナス(1927-2011)の息子で、ジョー・ロス・オーケストラと共演し、後にソロのキャバレーでも活躍したジャズトランペッター兼ヴォーカリストである。

MacManus senior had a hit in Australia (as Day Costello) with his cover version of the Beatles' "The Long and Winding Road" in 1970.

マクマナス・シニアは1970年にビートルズの "The Long and Winding Road "のカバー・バージョンをオーストラリアでヒットさせた(デイ・コステロとして)。

MacManus lived in Twickenham, attending both St. Edmund's Catholic Primary School in nearby Whitton, and then Archbishop Myers Secondary Modern R.C. School – which is now St Mark's Catholic School – in neighbouring Hounslow.

マクマナスはトゥイッケナムに住み、近くのウィットンにあるセント・エドモンド・カトリック小学校と、隣のハウンズローにあるアーチビショップ・マイヤーズ・セカンダリー・モダンR・C・スクール(現在のセント・マークス・カトリックスクール)の両方に通っていた。

In 1971, the 16-year-old MacManus moved with his mother to Birkenhead – not far from her home city of Liverpool – where he formed his first band, a folk duo called "Rusty", with Allan Mayes.

1971年、16歳のマクマナスは母親と一緒に故郷のリバプールからほど近いバーケンヘッドに移り、そこでアラン・メイズと最初のバンド「ラスティ」というフォーク・デュオを結成した。

After completing his education at St. Francis Xavier's College in Liverpool, MacManus worked at a number of office jobs to support himself, most famously at Elizabeth Arden, where he was employed as a data entry clerk.

リバプールのセント・フランシス・ザビエルズ・カレッジで教育を受けた後、マクマナスは自活のために様々なオフィスワークで働き、中でもエリザベス・アーデンではデータ入力係として雇用されたことは有名である。

This is immortalised in the lyrics of "I'm Not Angry" as the "vanity factory".

これは「I'm Not Angry」の歌詞にある「虚栄心工場」として不朽の名声を誇っている。

He also worked for a short period as a computer operator at the Midland Bank computer centre in Bootle.

また、短期間ではあるが、ブートルにあるミッドランド銀行のコンピューターセンターでコンピューターオペレーターとして働いていたこともある。

He moved back to London in 1974, where he formed Flip City, a pub rock band which was active from 1974 until early 1976.

1974年にロンドンに戻り、パブ・ロック・バンド「フリップ・シティ」を結成し、1974年から1976年初めまで活動した。

Costello's first broadcast recording was with his father in a television commercial for R. White's Lemonade ("I'm a Secret Lemonade Drinker") which aired in 1974.

コステロの最初の放送録音は、1974年に放送されたR・ホワイトのレモネードのテレビコマーシャル(「I'm a Secret Lemonade Drinker」)で父親と共演したものである。

His father sang the song, and Costello sang backing vocals; the advertisement won a silver award at the 1974 International Advertising Festival.

父親が歌を歌い、コステロがバック・ボーカルを務めたこの広告は、1974年の国際広告祭で銀賞を受賞している。

He continued to write songs and began looking for a solo recording contract.

その後も曲作りを続け、ソロのレコーディング契約を探し始める。

In 1976 he was signed to independent label Stiff Records on the basis of a demo tape.

1976年、デモテープをもとにインディペンデントレーベルのスティッフ・レコードと契約する。

His manager at Stiff, Jake Riviera, suggested that the singer, then calling himself D.P. Costello, using Costello as his surname after his father’s stage name Day Costello, to start using the first name Elvis after Elvis Presley.

スティッフのマネージャー、ジェイク・リヴィエラは、当時D.P.コステロと名乗り、父親の芸名デイ・コステロからコステロを姓として使っていたシンガーに、エルヴィス・プレスリーからエルヴィスをファーストネームに使い始めることを勧めた。

Career(経歴)

1970s(1970年代)

On 25 March 1977, Stiff released Costello's first single, "Less Than Zero".

1977年3月25日、スティフからコステロのファーストシングル「Less Than Zero」が発売された。

Four months later his debut album, My Aim Is True (1977), was released to moderate commercial success (No. 14 in the UK and, later, Top 40 in the US), with Costello appearing on the cover in his trademark oversize eyeglasses, reminiscent of Buddy Holly.

その4ヵ月後に発売されたデビュー・アルバム『My Aim Is True』(1977年)は、商業的に中程度の成功を収め(イギリスで14位、後にアメリカでトップ40)、コステロはバディ・ホリーを思わせるトレードマークの特大メガネをかけてジャケットに登場している。

Costello failed to chart with his early singles, which included "Less Than Zero" and the ballad "Alison".

コステロは「Less Than Zero」やバラードの「Alison」など、初期のシングルではチャートに入れなかった。

Stiff's records were initially distributed only in the UK, which meant that Costello's first album and singles were only available in the US as expensive imports.

スティッフのレコードは当初イギリスのみで販売されていたため、コステロのファーストアルバムとシングルはアメリカでは高価な輸入盤としてしか手に入らなかった。

Angered that no US record company had yet seen fit to release his records, Costello attempted to protest by giving a street performance outside a London convention of CBS Records executives, and was arrested for busking.

アメリカのレコード会社がまだ彼のレコードをリリースしていないことに腹を立てたコステロは、CBSレコードの幹部が集まるロンドンのコンベンションの外で路上パフォーマンスを行い、バスキングで逮捕されるという抗議を試みた。

Costello signed to Columbia Records, (CBS in the U.S.) a few months later.

数ヵ月後、コステロはコロンビア・レコード(アメリカではCBS)と契約する。

The backing for Costello's debut album was provided by American West Coast band Clover, a country outfit living in England whose members would later go on to join Huey Lewis and the News and the Doobie Brothers.

コステロのデビュー・アルバムのバックには、アメリカ西海岸のバンドで、後にヒューイ・ルイス・アンド・ザ・ニュースやドゥービー・ブラザーズに参加することになるイギリス在住のカントリー歌手、クローバーが起用された。

Costello released his first major hit single, "Watching the Detectives", which was recorded with Steve Nieve, Steve Goulding (drums) and Andrew Bodnar (bass)—the latter two being members of Graham Parker's backing band the Rumour.

スティーブ・ニーヴ、スティーブ・ゴールディング(ドラム)、アンドリュー・ボドナー(ベース)(後者2人はグラハム・パーカーのバックバンド、ザ・ルーマーのメンバー)とレコーディングした「Watching the Detectives」はコステロ初のメジャーヒット曲となった。

The song, added to the U.S. version of My Aim Is True, contains scathing verses about the vicarious enjoyment of TV violence over a reggae beat.

この曲は『My Aim Is True』の米国版に追加されたもので、レゲエのビートに乗せて、テレビの暴力を身をもって楽しむという痛烈な詩が書かれている。

Later in 1977, Costello formed his own permanent backing band, the Attractions, consisting of Steve Nieve (piano), Bruce Thomas (bass guitar), and Pete Thomas (drums; no relation to Bruce Thomas).

1977年、コステロはスティーブ・ニーヴ(ピアノ)、ブルース・トーマス(ベース)、ピート・トーマス(ドラムス、ブルース・トーマスとは無関係)からなる自分の常任バックバンド、アトラクションズを結成した。

On 17 December 1977, Costello and the Attractions, as a replacement act for the Sex Pistols, were scheduled to play "Less Than Zero" on Saturday Night Live; however, in imitation of a rebellious act by Jimi Hendrix on a BBC show, Costello stopped the song mid-intro, yelling "Stop! Stop!" to his band, and played "Radio Radio" instead – a song that criticises the commercialisation of the airwaves, which NBC and Lorne Michaels had forbidden them to play.

1977年12月17日、コステロとアトラクションズはセックス・ピストルズの代役として、サタデー・ナイト・ライブで「レッス・ザン・ゼロ」を演奏する予定だったが、BBCの番組でジミ・ヘンドリックスが行った反抗的な行為を真似て、コステロは曲を途中で止め、バンドに向かって「ストップ!ストップ!」と叫び、代わりにNBCとローン・マイケルズが演奏を禁止している「ラジオラジオ」--電波の商業化を批判する歌--を演奏することになった。

Costello was subsequently banned from the show (the ban was lifted in 1989) and he received considerable attention as an angry young man.

その後、コステロは番組から追放され(追放は1989年に解除)、怒れる青年として大きな注目を浴びることになった。

His insistence on performing "Radio Radio" on SNL proved a boon to his debut album, and its popularity exploded in the U.S. after the performance.

SNLで「Radio Radio」を演奏することにこだわったことが、デビュー・アルバムへの追い風となり、この演奏後、全米で爆発的な人気を博した。

Following a tour with other Stiff artists – captured on the Live Stiffs Live album, which includes Costello's version of the Burt Bacharach/Hal David standard "I Just Don't Know What to Do With Myself" – the band recorded This Year's Model (1978).

バート・バカラックとハル・デイヴィッドのスタンダード曲「I Just Don't Know What to Do With Myself」のコステロ・バージョンを含む『Live Stiffs Live』アルバムに収録されている他のスティフ・アーティストとのツアーの後、バンドは『This Year's Model』(1978)をレコーディングした。

Some of the more popular tracks include the British hit "(I Don't Want to Go to) Chelsea" and "Pump It Up".

人気曲には、イギリスでヒットした「(I Don't Want to Go to) Chelsea」、「Pump It Up」などがある。

His U.S. record company saw Costello as such a priority that his last name replaced the word Columbia on the label of the disc's original pressing.

アメリカのレコード会社はコステロを優先的に扱い、このディスクのオリジナル・プレスのラベルには、コロンビアという文字の代わりに彼の姓が記されていた。

The Attractions' first tour of Australia in December 1978 was notable for a controversial performance at Sydney's Regent Theatre when, angered by the group's failure to perform an encore after their brief 35-minute set, audience members destroyed some of the seating.

1978年12月に行われたアトラクションズの最初のオーストラリア・ツアーでは、シドニーのリージェント・シアターで、35分の短いセットの後にアンコールをしなかったことに腹を立てた観客が客席の一部を破壊し、物議を醸したことが有名である。

By the end of the 1970s Costello was firmly established as both performer and songwriter, with Linda Ronstadt and Dave Edmunds having success with his compositions.

1970年代の終わりには、リンダ・ロンシュタットやデイヴ・エドマンズが彼の作曲した曲で成功を収め、コステロは演奏家としてもソングライターとしても確固たる地位を築いていた。

A tour of the U.S. and Canada also saw the release of the much-bootlegged Canadian promo-only Live at the El Mocambo, recorded at a Toronto rock club, which finally saw an official release as part of the 2½ Years box set in 1993.

アメリカとカナダのツアーでは、トロントのロック・クラブで録音されたカナダのプロモ・オンリーの「Live at the El Mocambo」もリリースされ、1993年に2年半のボックスセットの一部としてようやく正式リリースされた。

In 1979, he released his third album Armed Forces (originally to have been titled Emotional Fascism, a phrase that appeared on the album's inner sleeve).

1979年、3枚目のアルバム『Armed Forces』(当初は『Emotional Fascism』というタイトルで、アルバムのインナースリーブにもこのフレーズが掲載されていた)をリリースした。

American editions included a 45rpm EP recorded live at the Hollywood High School Gymnasium in Hollywood in 1978.

アメリカ盤には、1978年にハリウッドのハリウッド高校体育館で行われたライブを収録した45回転のEPが同梱されている。

Both the album and the single "Oliver's Army" went to No. 2 in the UK, and the opening track "Accidents Will Happen" gained wide television exposure thanks to its innovative animated music video, directed by Annabel Jankel and Rocky Morton.

アルバムとシングル「Oliver's Army」は全英2位を記録し、オープニング・トラックの「Accidents Will Happen」は、アナベル・ジャンケルとロッキー・モートンが監督した革新的なアニメーションのミュージックビデオによって広くテレビに露出されるようになった。

Costello also found time in 1979 to produce the debut album of the 2 Tone ska revival band the Specials and worked as a backing vocalist on This Is Your Life, an album by new wave band Twist.

また、1979年には、2トーン・スカ・リバイバル・バンド、スペシャルズのデビュー・アルバムをプロデュースし、ニュー・ウェーブ・バンドのツイストのアルバム『This Is Your Life』にバック・ヴォーカリストとして参加した。

Costello's standing in the U.S. was bruised for a time when in March 1979, during a drunken argument with Stephen Stills and Bonnie Bramlett at a Holiday Inn bar in Columbus, Ohio, the singer referred to James Brown as a "jive-ass nigger", then upped the ante by pronouncing Ray Charles a "blind, ignorant nigger".

1979年3月、オハイオ州コロンバスのホリデイ・イン・バーでスティーブン・スティルスとボニー・ブラムレットと酔って口論になった際、コステロはジェームス・ブラウンのことを「ジャイブの尻軽ニガー」と言い、さらにレイ・チャールズを「盲目で無知なニガー」と言い、米国でのコステロの地位は一時期傷つけられることになった。

Costello addressed the controversy at a New York City press conference a few days later, stating that he had been drunk and had been attempting to be obnoxious to bring the conversation to a swift conclusion, not anticipating that Bramlett would bring his comments to the press.

コステロは数日後、ニューヨークの記者会見でこの論争に触れ、自分は酔っていて、会話を速やかに終わらせるために不愉快な態度を取ろうとしたのであって、ブラムレットが自分の発言をマスコミに持ち込むとは思っていなかったと述べた。

According to Costello, "it became necessary for me to outrage these people with about the most obnoxious and offensive remarks that I could muster."

コステロによれば、「私ができる限り不愉快で不快な発言で、この人たちを怒らせる必要が出てきた」のだそうだ。

In his liner notes for the expanded version of Get Happy!! Costello writes that some time after the incident he had declined an offer to meet Charles out of guilt and embarrassment, though Charles himself had forgiven Costello, saying "Drunken talk isn't meant to be printed in the paper."

ゲット・ハッピー!の拡大版のライナーノーツに、コステロはこう書いている。コステロは、この事件の後しばらくして、罪悪感と恥ずかしさから、チャールズに会うという申し出を断ったと書いているが、チャールズ自身は、"酔っ払いの話は新聞に載せるものではない "と言ってコステロを許してくれたそうである。

Costello worked extensively in Britain's Rock Against Racism campaign both before and after the incident.

コステロは事件の前も後も、イギリスの「ロック・アゲインスト・レイシズム」キャンペーンで幅広く活動していた。

In an interview with Questlove (drummer for the Roots, whom Costello collaborated with in 2013), he stated: "It's upsetting because I can't explain how I even got to think you could be funny about something like that", and further elaborating with, "I'm sorry. You know? It's about time I said it out loud."

クエストラヴ(コステロが2013年にコラボしたルーツのドラマー)とのインタビューで、彼はこう述べている。どうしてあんなことで笑えるなんて思うようになったのか、説明できないから動揺しているんだ」と述べ、さらに「申し訳ない」と詳しく説明している。そうだろう?そろそろ声を大にして言いたいんだ" と言っている。

Costello is also an avid country music fan and has cited George Jones as his favourite country singer.

コステロは熱心なカントリーミュージックのファンでもあり、好きなカントリーシンガーとしてジョージ・ジョーンズを挙げている。

In 1977, he appeared on Jones' duet album My Very Special Guests, contributing "Stranger in the House", which they later performed together on an HBO special dedicated to Jones.

1977年にはジョーンズのデュエットアルバム『My Very Special Guests』に参加し、「Stranger in the House」を提供、後にジョーンズに捧げるHBOスペシャル番組で一緒に演奏している。

1980s(1980年代)

The soul-infused Get Happy!! was the first of Costello's many experiments with genres beyond those with which he is ordinarily associated.

ソウルを取り入れた「ゲット・ハッピー!」は、コステロが通常と異なるジャンルに挑戦した最初の作品である。

It also marked a distinct change in mood from the angry, frustrated tone of his first three albums to a more upbeat, happy manner.

また、最初の3枚のアルバムの怒りと苛立ちのトーンから、よりアップビートでハッピーなムードへの明確な変化を示している。

The single, "I Can't Stand Up for Falling Down" was an old Sam and Dave song (though Costello increased the tempo considerably).

シングルの「I Can't Stand Up for Falling Down」は、昔のサムとデイヴの曲(ただし、コステロはかなりテンポを上げた)である。

Lyrically, the songs are full of Costello's signature word play, to the point that he later felt he had become something of a self-parody and toned it down on later releases; he has mockingly described himself in interviews as "rock and roll's Scrabble champion".

リリックはコステロ特有の言葉遊びが満載で、後に彼は自分がセルフ・パロディのようになってしまったと感じ、以降のリリースではそれをトーンダウンさせたほどだ。彼はインタビューで自らを「ロックンロールのスクラブル・チャンピオン」と揶揄している。

His only 1980 appearance in North America was at the Heatwave festival in August near Toronto.

1980年の北米での出演は、8月にトロント近郊で開催されたHeatwaveフェスティバルのみであった。

In January 1981, Costello released Trust amidst growing tensions within the Attractions, particularly between Bruce and Pete Thomas.

1981年1月、アトラクションズ内部、特にブルースとピート・トーマスの間で緊張が高まる中、コステロは『Trust』をリリースした。

In the U.S., the single "Watch Your Step" was released and played live on Tom Snyder's Tomorrow show, and received airplay on FM rock radio.

アメリカではシングル「Watch Your Step」がリリースされ、Tom SnyderのTomorrowショーでライブ演奏され、FMロック・ラジオでオンエアされた。

In the UK, the single "Clubland" scraped the lower reaches of the charts; follow-up single "From a Whisper to a Scream" (a duet with Glenn Tilbrook of Squeeze) became the first Costello single in over four years to completely miss the charts.

イギリスでは、シングル「Clubland」がチャートの下位に沈み、続くシングル「From a Whisper to a Scream」(スクイーズのグレン・ティルブルックとのデュエット)は、コステロのシングルとしては4年以上ぶりにチャートを完全に外れることとなった。

Costello also co-produced Squeeze's popular 1981 album East Side Story (with Roger Bechirian) and performed backing vocals on the group's hit "Tempted".

また、1981年のスクイーズの人気アルバム「East Side Story」をロジャー・ベキリアンと共同プロデュースし、同グループのヒット曲「Tempted」でバック・ボーカルを担当した。

October saw the release of Almost Blue, an album of country music cover songs written by the likes of Hank Williams ("Why Don't You Love Me (Like You Used to Do?)"), Merle Haggard ("Tonight the Bottle Let Me Down") and Gram Parsons ("How Much I Lied").

10月には、ハンク・ウィリアムス(「Why Don't You Love Me (Like You Used to Do?)」)、マール・ハガード(「Tonight the Bottle Let Me Down」)、グラム・パーソンズ(「How Much I Lied」)などのカントリーミュージックのカバー曲を集めたアルバム「Almost Blue」が発売された。

The album, which received mixed reviews, was a tribute to the country music that Costello had grown up listening to, especially George Jones.

このアルバムは様々な評価を受けたが、コステロが聴いて育ったカントリーミュージック、特にジョージ・ジョーンズへの賛辞であった。

The first pressings of the record in the UK bore a sticker with the message: "WARNING: This album contains country & western music and may cause a radical reaction in narrow minded listeners."

英国で最初にプレスされたレコードには、次のようなメッセージが書かれたステッカーが貼られていた。「警告:このアルバムにはカントリー&ウエスタン・ミュージックが含まれており、心の狭いリスナーには過激な反応を引き起こすかもしれません。

Almost Blue did spawn a surprise UK hit single in a version of George Jones' "Good Year for the Roses" (written by Jerry Chesnut), which reached No. 6.

Almost Blueは、ジョージ・ジョーンズの「Good Year for the Roses」(ジェリー・チェスナット作詞)のヴァージョンで、6位という驚くべきUKヒット・シングルを生んだ。

Imperial Bedroom (1982) had a much darker sound, due in part to the lavish production of Geoff Emerick, famed for engineering several Beatles records.

Imperial Bedroom』(1982年)は、ビートルズのレコードのエンジニアリングで有名なジェフ・エメリックの豪華なプロダクションもあり、かなりダークなサウンドになった。

It remains one of his most critically acclaimed records, but again it failed to produce any hit singles—"You Little Fool" and the critically acclaimed "Man Out of Time" both failed to reach the Top 40 in the UK.

しかし、「You Little Fool」と「Man Out of Time」は、ともにイギリスのトップ40に入ることができず、ヒットシングルを生み出すことはできなかった。

Costello has said he disliked the marketing pitch for the album.

コステロは、このアルバムの売り込みが嫌いだと言っている。

Imperial Bedroom also features Costello's song "Almost Blue", inspired by the music of jazz singer and trumpeter Chet Baker, who would later perform and record a version of the song (on Chet Baker in Tokyo).

Imperial Bedroom』には、ジャズシンガーでトランペッターのチェット・ベイカーの音楽に触発されたコステロの曲「Almost Blue」も収録されており、後にチェット・ベイカーがこの曲を演奏・録音した(『Chet Baker in Tokyo』収録)。

In 1983, he released Punch the Clock, featuring female backing vocal duo (Afrodiziak) and a four-piece horn section (the TKO Horns), alongside the Attractions.

1983年には、女性バックヴォーカルデュオ(アフロディジアック)と4人編成のホーンセクション(TKOホーンズ)をフィーチャーした『パンチ・ザ・クロック』をアトラクションズと並行して発表した。

Clive Langer (who co-produced with Alan Winstanley), provided Costello with a melody which eventually became "Shipbuilding", which featured a trumpet solo by Baker.

アラン・ウィンスタンリーと共同プロデュースしたクライヴ・ランガーがコステロにメロディーを提供し、それが最終的にベイカーのトランペット・ソロをフィーチャーした「Shipbuilding」となった。

Prior to the release of Costello's own version, a version of the song was a minor UK hit for former Soft Machine founder Robert Wyatt.

コステロ自身のバージョンがリリースされる前に、この曲のバージョンは元ソフト・マシーンの創始者ロバート・ワイアットのマイナーな英国ヒットとなった。

Under the pseudonym The Imposter, Costello released "Pills and Soap", an attack on the changes in British society brought on by Thatcherism, released to coincide with the run-up to the 1983 UK general election.

コステロは、ザ・インポスターというペンネームで、サッチャリズムがもたらしたイギリス社会の変化を攻撃する「ピルズ・アンド・ソープ」を1983年のイギリス総選挙に合わせて発表した。

Punch the Clock also generated an international hit in the single "Everyday I Write the Book", aided by a music video featuring lookalikes of the Prince Charles and Princess Diana undergoing domestic strife in a suburban home.

また、「パンチ・ザ・クロック」は、チャールズ皇太子とダイアナ妃のそっくりさんが郊外の家で家庭争いをするミュージックビデオが話題を呼び、シングル「Everyday I Write the Book」を世界的にヒットさせることになった。

The song became Costello's first Top 40 hit single in the U.S. Also in the same year, Costello provided vocals on a version of the Madness song "Tomorrow's Just Another Day" released as a B-side.

この曲は、コステロにとって初の全米トップ40ヒットシングルとなった。また、この年、コステロはマッドネスの曲「Tomorrow's Just Another Day」のB面バージョンにボーカルで参加している。

Tensions within the band – notably between Costello and bassist Bruce Thomas – were beginning to tell, and Costello announced his retirement and the break-up of the group shortly before they were to record Goodbye Cruel World (1984).

バンド内、特にコステロとベーシストのブルース・トーマスの間に緊張が走り始め、コステロは『Goodbye Cruel World』(1984年)のレコーディング直前に引退とグループ解散を発表した。

Costello would later say of this record that they had "got it as wrong as you can in terms of the execution".

コステロは後にこのレコードについて、「実行の面でできる限り間違ったことをやってしまった」と語っている。

The record was poorly received upon its initial release; the liner notes to the 1995 Rykodisc re-release, penned by Costello, begin with the words "Congratulations! You've just purchased our worst album".

1995年にリリースされたライコディスクのライナーノーツは、コステロが執筆したもので、「おめでとう!君は今、僕らの最悪のアルバムを買ったよ」という言葉で始まっている。あなたは今、私たちの最悪のアルバムを購入しました "と始まる。

Costello's retirement, although short-lived, was accompanied by two compilations, Elvis Costello: The Man in the UK, Europe and Australia, and The Best of Elvis Costello & The Attractions in the U.S. In 1985, he appeared in the Live Aid benefit concert in England, singing the Beatles' "All You Need Is Love" as a solo artist.

コステロの引退は短かったが、イギリス、ヨーロッパ、オーストラリアではElvis Costello: The Man、アメリカではThe Best of Elvis Costello & The Attractionsという2つのコンピレーションが出た。1985年にはイギリスで行われた慈善コンサートLive Aidに出演し、ソロとしてビートルズの「All You Need Is Love」を歌っている。

(The event was overrunning and Costello was asked to "ditch the band".) Costello introduced the song as an "old northern English folk song", and the audience was invited to sing the chorus.

(この時、コステロはこの曲を「古い北イングランドの民謡」と紹介し、観客にコーラスを歌ってもらうという演出をした。

In the same year Costello teamed up with friend T-Bone Burnett for the single "The People's Limousine" under the moniker of The Coward Brothers.

同年、コステロは友人のT-Bone Burnettと組み、The Coward Brothersという名義でシングル「The People's Limousine」を発表した。

That year, Costello also produced Rum Sodomy & the Lash for the Irish punk/folk band the Pogues.

この年、コステロはアイルランドのパンク/フォークバンド、ポーグスの「ラム・ソドミー・アンド・ザ・ラッシュ」もプロデュースしている。

1985 also saw Costello appear in the Alan Bleasdale film No Surrender, playing a small role as a very bad stage magician hired to perform at a seedy Liverpool night club on a bleak New Year's Eve.

1985年、コステロはアラン・ブリーズデールの映画『ノー・サレンダー』に出演し、大晦日の夜にリバプールのいかがわしいナイトクラブでパフォーマンスをするために雇われた、とても悪いマジシャンという小さな役で出演している。

Growing antipathy between Costello and Bruce Thomas contributed to the Attractions' first split in 1986 when Costello was preparing to make a comeback.

コステロとブルース・トーマスの間で反感が高まり、コステロがカムバックの準備をしていた1986年にアトラクションズが初めて解散することになった。

Working in the U.S. with Burnett, a band containing a number of Elvis Presley's sidemen (including James Burton and Jerry Scheff), and minor input from the Attractions, he produced King of America, an acoustic guitar-driven album with a country sound.

バーネット、エルヴィス・プレスリーのサイドメン(ジェームス・バートン、ジェリー・シェフなど)、そしてアトラクションズのメンバーと共にアメリカで活動し、カントリー調のアコースティックギター主体のアルバム『キング・オブ・アメリカ』を制作した。

It was billed as performed by "The Costello Show featuring the Attractions and Confederates" in the UK and Europe and "The Costello Show featuring Elvis Costello" in North America.

イギリスとヨーロッパでは "The Costello Show featuring the Attractions and Confederates"、北米では "The Costello Show featuring Elvis Costello "による演奏とされていた。

Around this time he legally changed his name back to Declan MacManus, adding Aloysius as an extra middle name.

この頃、名前をDeclan MacManusに戻し、ミドルネームとしてAloysiusを追加した。

Costello retooled his upcoming tour to allow for multiple nights in each city, playing one night with the Confederates, one night with the Attractions, and one night solo acoustic.

コステロは、コンフェデレーションズと一晩、アトラクションズと一晩、そしてソロのアコースティックと一晩、各都市で複数回演奏できるように、今後のツアーを再編成した。

In May 1986, he performed at Self Aid, a benefit concert held in Dublin that focused on the chronic unemployment which was widespread in Ireland at that time.

1986年5月には、ダブリンで開催された慈善コンサート「Self Aid」に出演し、当時アイルランドに蔓延していた慢性的な失業問題に焦点を当てた。

Later that year, Costello returned to the studio with the Attractions and recorded Blood & Chocolate, which was lauded for a post-punk fervour not heard since 1978's This Year's Model.

同年末、コステロはアトラクションズと共にスタジオに戻り、『Blood & Chocolate』をレコーディングした。この作品は、1978年の『This Year's Model』以来、ポストパンクの熱気を感じさせるものとして賞賛された。

It also marked the return of producer Nick Lowe, who had produced Costello's first five albums.

このアルバムは、コステロの最初の5枚のアルバムをプロデュースしたプロデューサー、ニック・ロウの復帰作でもあった。

While Blood & Chocolate failed to chart a hit single of any significance, it did produce what has since become one of Costello's signature concert songs, "I Want You".

Blood & Chocolate』は重要なシングルをヒットさせることはできなかったが、それ以来、コステロの代表的なコンサート・ソングとなった「I Want You」を生み出した。

On this album, Costello adopted the alias Napoleon Dynamite, the name he later attributed to the character of the emcee that he played during the vaudeville-style tour to support Blood & Chocolate.

このアルバムでコステロはナポレオン・ダイナマイトという偽名を使い、後にBlood & Chocolateのツアーで演じたボードビル・スタイルの司会者のキャラクターからこの名前を戴くことになる。

(The pseudonym had previously been used in 1982, when the B-side single "Imperial Bedroom" was credited to Napoleon Dynamite & the Royal Guard; whether the title of the 2004 film Napoleon Dynamite was inspired by Costello is disputed).

(このペンネームは、1982年にB面シングル「Imperial Bedroom」がNapoleon Dynamite & the Royal Guardとクレジットされたときにも使われていた。2004年の映画『ナポレオン・ダイナマイト』のタイトルがコステロから着想を得たものかどうかは議論のあるところである)。

After the tour for Blood & Chocolate, Costello split from the Attractions, due mostly to tensions between Costello and Bruce Thomas.

Blood & Chocolate』のツアーの後、コステロはアトラクションズから脱退したが、これは主にコステロとブルース・トーマスの間の緊張によるものであった。

Costello would continue to work with Attraction Pete Thomas as a session musician for future releases.

コステロはアトラクションズのピート・トーマスとセッション・ミュージシャンとして、今後のリリースに向けて活動を続けることになる。

Costello's recording contract with Columbia Records ended after Blood & Chocolate.

コステロはBlood & Chocolateの後、コロンビア・レコードとのレコーディング契約を終了した。

In 1987 he released a compilation album, Out of Our Idiot, on his UK label, Demon Records consisting of B-sides, side projects, and unreleased songs from recording sessions from 1980 to 1987.

1987年には、1980年から1987年までのレコーディング・セッションのB面、サイド・プロジェクト、未発表曲からなるコンピレーション・アルバム『Out of Our Idiot』をイギリスのレーベル、Demon Recordsからリリースした。

He signed a new contract with Warner Bros.

ワーナー・ブラザースと新たに契約を結び、1989年初めに『スパイク』を発表。

and in early 1989 released Spike, which spawned his biggest single in the U.S., the Top 20 hit "Veronica", one of several songs Costello co-wrote with Paul McCartney.

この作品は、コステロがポール・マッカートニーと共作した曲のひとつで、アメリカではトップ20に入るヒット曲「Veronica」を生んだ。

At the 1989 MTV Video Music Awards on 6 September in Los Angeles, "Veronica" won the MTV Award for Best Male Video.

9月6日にロサンゼルスで開催された1989年のMTV Video Music Awardsで、「Veronica」はMTV AwardのBest Male Video賞を受賞した。

1990s(1990年代)

In 1991, Costello released Mighty Like a Rose, which featured the single "The Other Side of Summer".

1991年、コステロはシングル「The Other Side of Summer」を収録した「Mighty Like a Rose」をリリース。

He also co-composed and co-produced, with Richard Harvey, the title and incidental music for the mini-series G.B.H. by Alan Bleasdale.

また、リチャード・ハーヴェイと共同で、アラン・ブリーズデールのミニシリーズ「G.B.H.」のタイトル音楽と付随音楽を作曲、共同プロデュースしている。

This entirely instrumental, and largely orchestral, soundtrack garnered a BAFTA, for Best Music for a TV Series for the pair.

この完全にインストゥルメンタルで、ほとんどがオーケストラのサウンドトラックは、二人のためにBAFTAのテレビシリーズ部門の最優秀音楽賞を獲得した。

In 1993, Costello experimented with classical music with a critically acclaimed collaboration with the Brodsky Quartet on The Juliet Letters.

1993年、コステロはクラシック音楽の実験を行い、ブロツキー・カルテットと「ジュリエット・レターズ」を演奏し、絶賛された。

During this period, he wrote a full album's worth of material for Wendy James, and these songs became the tracks on her 1993 solo album Now Ain't the Time for Your Tears.

この間、ウェンディ・ジェイムズのためにアルバム1枚分の曲を書き、これらの曲は彼女の1993年のソロ・アルバム『Now Ain't the Time for Your Tears』のトラックとなった。

Costello returned to rock and roll the following year with a project that reunited him with the Attractions, Brutal Youth.

翌年、コステロはアトラクションズとの再結成プロジェクト「ブルータル・ユース」でロックンロールに復帰する。

In 1995, he released Kojak Variety, an album of cover songs recorded five years earlier, and followed in 1996 with an album of songs originally written for other artists, All This Useless Beauty.

1995年には5年前に録音したカバー曲を集めたアルバム『Kojak Variety』を、1996年には他のアーティストのためにオリジナル曲を書いたアルバム『All This Useless Beauty』を発表。

This was the final album of original material that he issued under his Warner Bros.

ワーナー・ブラザーズとの契約では、これが最後のオリジナル曲のアルバムとなった。

contract, and also his final album with the Attractions.

このアルバムは、ワーナー・ブラザースとの契約のもとで発表した最後のオリジナル・アルバムであり、アトラクションズとの最後のアルバムでもあった。

In the spring of 1996, Costello played a series of intimate club dates, backed only by Steve Nieve on the piano, in support of All This Useless Beauty.

1996年春、コステロは『All This Useless Beauty』を引っさげ、スティーブ・ニーヴのピアノだけをバックに親密なクラブ・ライブを行なった。

An ensuing summer and fall tour with the Attractions proved to be the death knell for the band.

その後、夏から秋にかけて行われたアトラクションズとのツアーは、バンドの命運を分けることになった。

With relations between Costello and bassist Bruce Thomas at a breaking point, Costello announced that the current tour would be the Attractions' last.

コステロとベーシストのブルース・トーマスとの関係が悪化し、コステロはこのツアーがアトラクションズの最後となることを発表した。

The quartet performed their final U.S. show in Seattle, Washington on 1 September 1996, before wrapping up their tour in Japan.

1996年9月1日、ワシントン州シアトルでアメリカでの最終公演を行い、その後日本でのツアーを終了した。

Costello would still continue to work frequently with Attractions Steve Nieve and Pete Thomas; eventually, both would be members of Costello's new back-up band, The Imposters.

コステロはアトラクションズのスティーブ・ニーヴとピート・トーマスと頻繁に仕事をするようになり、最終的には2人ともコステロの新しいバックバンド、インポスターズのメンバーになる。

To fulfill his contractual obligations to Warner Bros., Costello released a greatest hits album titled Extreme Honey (1997).

ワーナー・ブラザーズとの契約上の義務を果たすため、コステロは『Extreme Honey』(1997年)というベスト盤をリリースした。

It contained an original track titled "The Bridge I Burned", featuring Costello's son, Matt, on bass.

このアルバムには、コステロの息子、マットがベースで参加した「The Bridge I Burned」というタイトルのオリジナル曲が収録されている。

In the intervening period, Costello had served as artistic chair for the 1995 Meltdown Festival, which gave him the opportunity to explore his increasingly eclectic musical interests.

この間、コステロは1995年のメルトダウン・フェスティバルの芸術委員長を務め、ますます多彩な音楽的興味を探求する機会を得た。

His involvement in the festival yielded a one-off live EP with jazz guitarist Bill Frisell, which featured both cover material and a few of his own songs.

このフェスティバルへの参加により、ジャズギタリストのビル・フリゼールとの一回限りのライブEPが生まれ、カバー曲と自作曲が数曲収録されている。

In 1998, Costello signed a multi-label contract with Polygram Records, sold by its parent company the same year to become part of the Universal Music Group.

1998年、コステロはポリグラム・レコードとマルチレーベル契約を結びますが、ポリグラム・レコードは同年親会社から売却され、ユニバーサルミュージック・グループの一員となりた。

Costello released his new work on what he deemed the suitable imprimatur within the family of labels.

コステロは、レーベル・ファミリーの中で適切な印章とみなされるものから新作をリリースした。

His first new release as part of this contract involved a collaboration with Burt Bacharach.

この契約による彼の最初の新作は、バート・バカラックとのコラボレーションであった。

Their work had commenced earlier, in 1996, on a song called "God Give Me Strength" for the movie Grace of My Heart.

彼らの仕事は、1996年に映画『グレース・オブ・マイ・ハート』のために「ゴッド・ギブ・ミー・ストレングス」という曲で始まっていた。

This led the pair to write and record the critically acclaimed album Painted From Memory, released under his new contract in 1998, on the Mercury Records label, featuring songs that were largely inspired by the dissolution of his marriage to Cait O'Riordan.

このことがきっかけとなり、1998年に新しい契約のもとマーキュリーレコードからリリースされたアルバム『Painted From Memory』は、絶賛を浴び、Cait O'Riordanとの結婚生活の解消に大きく影響を受けた曲を中心に作曲・録音された。

Costello and Bacharach performed several concerts with full orchestral backing, and also recorded an updated version of Bacharach's "I'll Never Fall in Love Again" for the soundtrack to Austin Powers: The Spy Who Shagged Me, with both appearing in the film to perform the song.

コステロとバカラックは、フルオーケストラのバックで数回のコンサートを行い、また、『オースティン・パワーズ』のサウンドトラック用にバカラックの「I'll Never Fall in Love Again」のアップデートバージョンをレコーディングした。オースティン・パワーズ/私を盗ったスパイ』のサウンドトラックにバカラックの「I'll Never Fall in Love Again」のアップデート版を録音し、両者が映画に出演してこの曲を演奏している。

He also wrote "I Throw My Toys Around" for The Rugrats Movie and performed it with No Doubt.

また、『The Rugrats Movie』のために「I Throw My Toys Around」を作曲し、No Doubtと共演した。

The same year, he collaborated with Paddy Moloney of The Chieftains on "The Long Journey Home" on the soundtrack of the PBS/Disney The Irish in America: Long Journey Home miniseries.

同年、PBS/Disney The Irish in Americaのサウンドトラックで、The ChieftainsのPaddy Moloneyと「The Long Journey Home」を共同制作した。ロング・ジャーニー・ホーム」ミニシリーズ。

The soundtrack won a Grammy in 1999.

このサウンドトラックは1999年にグラミー賞を受賞している。

In 1999, Costello contributed a version of "She", released in 1974 by Charles Aznavour and Herbert Kretzmer, for the soundtrack of the film Notting Hill, with Trevor Jones producing.

1999年、コステロは映画「ノッティング・ヒル」のサウンドトラックに、シャルル・アズナブールとハーバート・クレッツマーが1974年に発表した「She」のバージョンを提供し、トレヴァー・ジョーンズがプロデュースを担当した。

For the 25th anniversary of Saturday Night Live, Costello was invited to the programme, where he re-enacted his abrupt song-switch: This time, however, he interrupted the Beastie Boys' "Sabotage", and they acted as his backing group for "Radio Radio".

サタデー・ナイト・ライブ』25周年記念で、コステロは番組に招かれ、突然の曲替えを再び演じた。しかし、今回はビースティ・ボーイズの「サボタージュ」を中断し、彼らが「レディオ・レディオ」のバック・グループを務めた。

2000s(2000年代)

From 2001 to 2005, Costello re-issued his back catalogue in the U.S., from My Aim Is True (1977) to All This Useless Beauty (1996), on double-disc collections on the Rhino Records label.

2001年から2005年にかけて、コステロは『My Aim Is True』(1977)から『All This Useless Beauty』(1996)までのバックカタログをライノ・レコードから2枚組で全米で再発売している。

These releases, which each contained second discs of bonus material, ultimately fell out of print by 2007 after Universal Music acquired the rights to Costello's catalogue.

これらのリリースにはそれぞれ2枚目のボーナスディスクが含まれていましたが、ユニバーサルミュージックがコステロのカタログの権利を取得したため、結局2007年までに絶版となりた。

Universal subsequently released new deluxe editions of My Aim Is True and This Year's Model with new bonus material of full-length concerts from the time of each album's release.

その後、ユニバーサルは『My Aim Is True』と『This Year's Model』に、各アルバム発売当時のコンサート音源を新たに加えたデラックス・エディションを発売した。

These deluxe editions also fell out of print and Universal has reverted to re-releasing Costello's pre-1987 albums in their original context without bonus material.

これらのデラックス・エディションも絶版となり、ユニバーサルはコステロの1987年以前のアルバムを、ボーナス音源なしでオリジナルの文脈で再リリースすることに戻した。

In 2000, Costello appeared at the Town Hall, New York, in Steve Nieve's opera Welcome to the Voice, alongside Ron Sexsmith and John Flansburgh of They Might Be Giants.

2000年、コステロはニューヨークのタウンホールで、スティーブ・ニーヴのオペラ「Welcome to the Voice」に、ロン・セクスミス、ザ・マイト・ビー・ジャイアンツのジョン・フランズバーグとともに出演した。

In 2001, Costello was artist-in-residence at UCLA and wrote the music for a new ballet.

2001年にはUCLAのアーティスト・イン・レジデンスに参加し、新しいバレエの音楽を作曲した。

He produced and appeared on an album of pop songs for the classical singer Anne Sofie von Otter.

クラシック歌手のアンネ・ソフィー・フォン・オッターのポップス・アルバムをプロデュースし、出演もした。

He released the album When I Was Cruel in 2002 on Island Records, and toured with a new band, the Imposters (essentially the Attractions but with a different bass player, Davey Faragher, formerly of Cracker).

2002年にアイランド・レコードからアルバム『When I Was Cruel』をリリースし、新しいバンド、インポスターズ(基本的にはアトラクションズだが、ベースは元クラッカーのデイヴィ・ファラガーという別の奏者)とツアーを行う。

He appeared as himself in the "How I Spent My Strummer Vacation" episode of The Simpsons.

ザ・シンプソンズのエピソード "How I Spent My Strummer Vacation "に本人役で出演している。

On 23 February 2003, Costello, along with Bruce Springsteen, Steve Van Zandt, and Dave Grohl, performed a version of the Clash's "London Calling" at the 45th Grammy Awards ceremony, in honour of Clash frontman Joe Strummer, who had died the previous December.

2003年2月23日、第45回グラミー賞授賞式で、コステロはブルース・スプリングスティーン、スティーブ・ヴァン・ザント、デイヴ・グロールとともに、前年12月に亡くなったクラッシュのフロントマン、ジョー・ストラマーを追悼し、クラッシュの「ロンドンコーリング」を演奏した。

In March, Elvis Costello & the Attractions were inducted into the Rock and Roll Hall of Fame.

3月、エルヴィス・コステロ&ザ・アトラクションズがロックの殿堂入りを果たす。

He announced his engagement in May to Canadian jazz singer and pianist Diana Krall, whom he had seen in concert and then met backstage at the Sydney Opera House in Australia.

5月には、カナダ人ジャズシンガーでピアニストのダイアナ・クラールとの婚約を発表。

That September, he released North, an album of piano-based ballads concerning the breakdown of his former marriage, and his falling in love with Krall.

同年9月、かつての結婚生活の破綻とクラールとの恋を描いたピアノ・バラード・アルバム『ノース』を発表。

Also that year, Costello made an appearance in the television series Frasier as a folk singer in the Cafe Nervosa, sending Frasier and Niles on a search for a new coffee bar.

この年、コステロはテレビドラマ「Frasier」にCafe Nervosaのフォークシンガーとして出演し、FrasierとNilesに新しいコーヒーバーを探させることになった。

On 12 March 2003, Costello filled in for David Letterman on the Late Show with David Letterman for the evening while Letterman was recovering from an eye infection.

2003年3月12日、レターマンが目の感染症から回復している間、コステロはレイトショー with デイヴィッド・レターマンの代役として出演した。

The song "Scarlet Tide" (co-written by Costello and T-Bone Burnett and used in the film Cold Mountain) was nominated for a 2004 Academy Award; he performed it at the awards ceremony with Alison Krauss, who sang the song on the official soundtrack.

コステロとT-Bone Burnettの共作で映画『コールドマウンテン』で使用された「Scarlet Tide」は2004年のアカデミー賞にノミネートされ、公式サウンドトラックでこの曲を歌ったAlison Kraussと共に授賞式で演奏した。

Costello co-wrote many songs on Krall's 2004 CD, The Girl in the Other Room, the first of hers to feature several original compositions.

コステロはクラールの2004年のCD『The Girl in the Other Room』で多くの曲を共作しており、彼女のCDとしては初めてオリジナル曲を数曲収録している。

In July 2004, Costello's first full-scale orchestral work, Il Sogno, was performed in New York.

2004年7月、コステロにとって初めての本格的なオーケストラ作品「Il Sogno」がニューヨークで上演された。

The work, a ballet after Shakespeare's A Midsummer Night's Dream, was commissioned by Italian dance troupe Aterballeto, and received critical acclaim from the classical music critics.

この作品は、シェイクスピアの「真夏の夜の夢」にちなんだバレエで、イタリアの舞踊団アテルバレットの委嘱によるもので、クラシック音楽評論家からも絶賛を浴びた。

Performed by the London Symphony Orchestra, conducted by Michael Tilson Thomas, the recording was released on CD in September by Deutsche Grammophon.

マイケル・ティルソン・トーマス指揮ロンドン交響楽団の演奏で、この録音は9月にドイツ・グラモフォンからCDとしてリリースされた。

In September 2004, Costello released the album The Delivery Man, recorded in Oxford, Mississippi, on Lost Highway Records, and it was hailed as one of his best.

2004年9月、コステロはミシシッピ州オックスフォードで録音したアルバム『The Delivery Man』をLost Highway Recordsからリリースし、彼のベスト盤のひとつと評価された。

A CD recording of a collaboration with Marian McPartland on her show Piano Jazz was released in 2005.

2005年には、Marian McPartlandの番組「Piano Jazz」でのコラボレーションを収録したCDがリリースされた。

It featured Costello singing six jazz standards and two of his own songs, accompanied by McPartland on piano.

これは、マクパートランドのピアノ伴奏で、コステロが6曲のジャズスタンダードと2曲の自作曲を歌うというものであった。

In November, Costello started recording a new album with Allen Toussaint and producer Joe Henry.

11月、コステロはアレン・トゥーサンとプロデューサーのジョー・ヘンリーと共に新しいアルバムのレコーディングを開始した。

The River in Reverse was released in the UK on the Verve label the following year in May.

The River in Reverse』は翌年5月にヴァーヴから英国でリリースされた。

A 2005 tour included a gig at Glastonbury that Costello considered so dreadful that he said "I don't care if I ever play England again. That gig made up my mind I wouldn't come back. I don't get along with it. We lost touch. It's 25 years since I lived there. I don't dig it, they don't dig me....British music fans don't have the same attitude to age as they do in America, where young people come to check out, say Willie Nelson. They feel some connection with him and find a role for that music in their lives."

2005年のツアーにはグラストンベリーでのライブが含まれていたが、コステロはこのライブをとてもひどいと思い、「二度とイギリスで演奏することはないだろう」と語っている。あのライブで、もう二度と来るまいと決心したんだ。あのライブでもう二度と行かないと決めたんだ。音信不通になった。もう25年も住んでいないんだ。イギリスの音楽ファンは、アメリカのように年齢を気にすることはない。イギリスの音楽ファンは、アメリカのように年齢を気にしない。

After Hurricane Katrina, Costello and Allen Toussaint performed in New York at a series of Hurricane Relief benefit concerts in September 2006.

ハリケーン・カトリーナの後、コステロとアラン・トゥーサンは2006年9月にニューヨークで行われたハリケーン救済のための一連のコンサートに出演した。

By week's end, Costello had written "The River in Reverse", performed it with Toussaint and discussed plans for an album with Verve Records executives.

その週の終わりには、コステロは「The River in Reverse」を書き上げ、トゥーサンと一緒に演奏し、ヴァーヴ・レコードの幹部とアルバムの企画を話し合った。

The result was Costello's The River in Reverse which is a collaboration with New Orleanian, Allen Toussaint and recorded with The Crescent City Horns.

その結果、ニューオリンズ出身のアレン・トゥーサンとコラボレートし、クレセント・シティ・ホーンズと録音したコステロの『The River in Reverse』が誕生したのだった。

Costello turned to older songs to reflect the national malaise at the time.

コステロは、当時の国の倦怠感を反映し、古い曲に目を向けた。

In a studio recording of Nieve's opera Welcome to the Voice (2006, Deutsche Grammophon), Costello interpreted the character of Chief of Police, with Barbara Bonney, Robert Wyatt, Sting and Amanda Roocroft, and the album reached No. 2 in the Billboard classical charts.

ニーヴのオペラ『ウェルカム・トゥ・ザ・ヴォイス』(2006年、ドイツ・グラモフォン)のスタジオ録音では、コステロはバーバラ・ボニー、ロバート・ワイアット、スティング、アマンダ・ロークロフトとともに警察署長というキャラクターを解釈し、このアルバムはビルボードのクラシックチャートで第2位を獲得した。

Costello later reprised the piece on the stage of the Théâtre du Châtelet in Paris in 2008, with Sting, Joe Sumner (Sting's son) and Sylvia Schwartz.

その後、コステロは2008年にパリのシャトレ劇場の舞台で、スティング、ジョー・サムナー(スティングの息子)、シルヴィア・シュワルツとともにこの作品を再演している。

Also released in 2006 was a live recording of a concert with the Metropole Orkest at the North Sea Jazz Festival, entitled My Flame Burns Blue.

また、2006年にはNorth Sea Jazz FestivalでのMetropole Orkestとのコンサートのライブ録音『My Flame Burns Blue』がリリースされた。

The soundtrack for House, M.D. featured Costello's interpretation of "Beautiful" by Christina Aguilera, with the song appearing in the second episode of Season 2.

House, M.D.』のサウンドトラックでは、クリスティーナ・アギレラの「Beautiful」をコステロが解釈し、シーズン2の2話目に登場した。

Costello was commissioned to write a chamber opera by the Danish Royal Opera, Copenhagen, on the subject of Hans Christian Andersen's infatuation with Swedish soprano Jenny Lind.

コペンハーゲンのデンマーク王立歌劇場から、アンデルセンがスウェーデンのソプラノ歌手ジェニー・リンドに夢中になったことを題材にした室内オペラを依頼され、『秘密の歌』と名づけられた。

Called The Secret Songs, it remained unfinished.

秘密の歌』と名づけられたこの作品は、未完成のままだった。

In a performance in 2007 directed by Kasper Bech Holten at the Opera's studio theatre (Takelloftet), finished songs were interspersed with pieces from Costello's 1993 collaborative classical album The Juliet Letters, featuring Danish soprano Sine Bundgaard as Lind.

2007年にオペラ座のスタジオ劇場(Takelloftet)で行われたKasper Bech Holtenの演出による公演では、完成した曲に、コステロが1993年にリリースしたクラシックアルバム『The Juliet Letters』からの曲を散りばめ、リンド役のデンマーク人ソプラノ歌手Sine Bundgaardが出演した。

The 2009 album Secret, Profane & Sugarcane includes material from Secret Songs.

2009年のアルバム『Secret, Profane & Sugarcane』には、『Secret Songs』からの楽曲が収録されている。

On 22 April 2008, Momofuku was released on Lost Highway Records, the same imprint that released The Delivery Man, his previous studio album.

2008年4月22日、前作『The Delivery Man』と同じLost Highway Recordsから『Momofuku』がリリースされた。

The album was, at least initially, released exclusively on vinyl (with a code to download a digital copy).

このアルバムは、少なくとも当初はレコード盤のみでリリースされた(デジタルコピーをダウンロードするためのコード付き)。

That summer, in support of the album, Costello toured with the Police on the final leg of their 2007/2008 Reunion Tour.

その年の夏、このアルバムを引っ提げて、コステロはポリスの2007/2008 Reunion Tourの最終公演に同行した。

Costello played a homecoming gig at the Liverpool Philharmonic Hall on 25 June 2006.

2006年6月25日には、リバプール・フィルハーモニー・ホールで里帰りのライブを行った。

and, that month, gave his first performance in Poland, appearing with The Imposters for the closing gig of the Malta theatre festival in Poznań.

同月、ポズナンで開催されたMalta theatre festivalのクロージング・ギグにThe Impostersと出演し、ポーランドで初のパフォーマンスを行った。

In July 2008, Costello (as Declan McManus) appeared in his home city Liverpool where he was awarded an honorary degree of Doctor of Music from the University of Liverpool.

2008年7月には、コステロ(デクラン・マクマナス役)は故郷のリバプールで公演し、リバプール大学から音楽博士の名誉学位を授与された。

Between 2008 and 2010, Costello hosted Channel 4/CTV's series Spectacle in which Costello talked and performed with stars in various fields, styled similarly to Inside the Actors Studio.

2008年から2010年にかけて、コステロはチャンネル4/CTVのシリーズ「Spectacle」のホストを務め、Inside the Actors Studioと同じようなスタイルで、様々な分野のスターたちと会話やパフォーマンスを繰り広げる番組を担当した。

Between its two seasons, the show compiled 20 episodes, including one where Costello was interviewed by actress Mary-Louise Parker.

この番組は、女優のメアリー・ルイーズ・パーカーがコステロにインタビューした回を含む、2シーズン20回のエピソードで構成されている。

Costello was featured on Fall Out Boy's 2008 album Folie à Deux, providing vocals on the track "What a Catch, Donnie", along with other artists who are friends with the band.

コステロはFall Out Boyの2008年のアルバムFolie à Deuxに参加し、「What a Catch, Donnie」という曲で、バンドと親交のある他のアーティストと共にボーカルを担当している。

Costello appeared in Stephen Colbert's television special A Colbert Christmas: The Greatest Gift of All.

コステロはスティーブン・コルベールのテレビ特番「A Colbert Christmas」に出演した。The Greatest Gift of All』に出演した。

In the program, he was eaten by a bear, but later saved by Santa Claus; he also sang a duet with Colbert.

番組では、彼は熊に食べられたが、その後サンタクロースに助けられた。また、彼はコルベールとデュエットを歌った。

The special was first aired on 23 November 2008.

この特別番組は2008年11月23日に初放送された。

Costello released Secret, Profane & Sugarcane, a collaboration with T-Bone Burnett, on 9 June 2009.

コステロは2009年6月9日にT-Bone Burnettとのコラボレーションによる「Secret, Profane & Sugarcane」をリリースした。

It was his first on the Starbucks Hear Music label and a return to country music in the manner of Good Year for the Roses.

スターバックス・ヒア・ミュージックからの最初のリリースで、『グッド・イヤー・フォー・ザ・ローゼズ』のようなカントリーミュージックへの回帰を果たした。

Costello appeared as himself in the finale of the third season of 30 Rock and sang in the episode's celebrity telethon, "Kidney Now!"

コステロは『30 Rock』の第3シーズンのフィナーレに本人役で出演し、エピソードのセレブリティ・テレソン "Kidney Now!"で歌った。

The episode references Costello's given name when Jack Donaghy accuses him of concealing his true identity: "Declan McManus, international art thief."

このエピソードでは、ジャック・ドナギーがコステロが正体を隠していることを非難した際に、コステロの名前に言及している。「デクラン・マクマナス、国際的な美術品窃盗犯」。

In May 2009, Costello made a surprise cameo appearance on-stage at the Beacon Theater in New York as part of Spinal Tap's Unwigged and Unplugged show, singing their fictional 1965 hit "Gimme Some Money" with the band backing him up.

2009年5月、コステロはニューヨークのビーコン・シアターのステージでスパイナル・タップのUnwigged and Unpluggedショーの一部としてサプライズ・カメオ出演し、バンドのバックで彼らの架空の1965年のヒット曲「Gimme Some Money」を歌いた。

2010s(2010年代)

On 15 May 2010, Costello announced he would withdraw from a concert performed in Israel in opposition to Israel's treatment of Palestinians.

2010年5月15日、コステロは、イスラエルによるパレスチナ人の扱いに反対するため、イスラエルで行われるコンサートを取りやめると発表した。

In a statement on his website, Costello wrote, "It has been necessary to dial out the falsehoods of propaganda, the double game and hysterical language of politics, the vanity and self-righteousness of public communiqués from cranks in order to eventually sift through my own conflicted thoughts."

自身のウェブサイトに掲載した声明で、コステロは「プロパガンダの虚偽、政治の二重ゲームとヒステリックな言葉、変人の公的コミュニケの虚栄と独善を排除することが、私自身の矛盾した考えを選別するために必要だった」と書いている。

Also in 2010, Elvis Costello appeared as himself in David Simon's television series, Treme.

また2010年には、エルヴィス・コステロがデヴィッド・サイモンのテレビシリーズ『Treme』に本人役で出演している。

Costello released the album National Ransom in autumn of 2010.

2010年秋、アルバム『National Ransom』をリリース。

In 2011, Costello appeared as himself on Sesame Street to perform a song with Elmo and Cookie Monster, titled "Monster Went and Ate My Red 2", a play on "(The Angels Wanna Wear My) Red Shoes".

2011年、コステロは本人役でセサミストリートに出演し、エルモとクッキーモンスターとともに、「(The Angels Wanna Wear My) Red Shoes」をもじった「Monster Went and Ate My Red 2」という曲を演奏した。

On 26 February 2012, Costello paid tribute to music legends Chuck Berry and Leonard Cohen, who were the recipients of the first annual PEN Awards for songwriting excellence, at the JFK Presidential Library, in Boston, Massachusetts, on 26 February 2012.

2012年2月26日、コステロはマサチューセッツ州ボストンのJFK大統領図書館で、第1回PEN賞の優秀作曲賞受賞者である音楽界の伝説的人物、チャック・ベリーとレナード・コーエンに賛辞を贈った。

In September 2013 Costello released Wise Up Ghost, a collaboration with the Roots.

2013年9月、コステロはルーツとのコラボレーション作品『ワイズ・アップ・ゴースト』をリリースした。

On 25 October 2013, Costello was awarded an Honorary Doctorate of Music from the New England Conservatory.

2013年10月25日、コステロはニューイングランド音楽院から名誉音楽博士号を授与された。

His memoir Unfaithful Music & Disappearing Ink was released in October 2015.

2015年10月、回顧録『Unfaithful Music & Disappearing Ink』を発表。

On 12 October 2018, Costello released his first studio album in five years, Look Now, recorded with The Imposters.

2018年10月12日、コステロはザ・インポスターズと録音した5年ぶりのスタジオ・アルバム『ルック・ナウ』をリリースした。

The album features three songs co-written with Burt Bacharach, and one song co-written with Carole King.

このアルバムには、バート・バカラックとの共作3曲と、キャロル・キングとの共作1曲が収録されている。

Costello wrote and produced a large majority of the album himself, with help from producer Sebastian Krys.

コステロは、プロデューサーのセバスチャン・クリスの協力を得て、アルバムの大部分を自ら作曲し、プロデュースした。

On 26 January 2020, Look Now won the Grammy Award for Best Traditional Pop Vocal Album at the 62nd Grammy Awards.

2020年1月26日、『ルック・ナウ』は第62回グラミー賞で最優秀トラディショナル・ポップ・ヴォーカル・アルバム賞を受賞した。

Costello was appointed Officer of the Order of the British Empire (OBE) in the 2019 Birthday Honours for services to music.

コステロは音楽への貢献により、2019年の誕生日栄誉賞で大英帝国勲章(OBE)オフィサーに任命された。

2020s(2020年代)

In 2021, Costello released Spanish Model, a remix of 1978's This Year's Model with Spanish lyrics. Singers from Spanish-speaking parts of the world, with help from Spanish-speaking songwriters, translated all 16 songs of the album into Spanish, with the new vocals set to the original recording and instrumentation by the Attractions. The singers included Juanes, Jorge Drexler, Luis Fonsi, Francisca Valenzuela, Fuego, Draco Rosa, and Fito Páez.

2021年、コステロは1978年の『今年のモデル』をスペイン語の歌詞でリミックスした『スパニッシュ・モデル』を発表した。 スペイン語圏の歌手たちが、スペイン語圏のソングライターたちの協力を得て、アルバム全16曲をスペイン語に翻訳し、アトラクションズのオリジナル録音と楽器演奏に新しいボーカルが乗りました。 歌い手はフアネス、ホルヘ・ドレクスラー、ルイス・フォンシ、フランシスカ・バレンズエラ、フエゴ、ドラコ・ロサ、フィト・パエスなどであった。

In 2021, Costello appeared at the Royal Variety Performance playing two songs with the Imposters.

2021年、コステロはRoyal Variety Performanceに出演し、インポスターズと2曲演奏した。

He was introduced by the MC Alan Carr as a man who has achieved everything except appearing at the Royal Variety Performance.

司会のアラン・カーから「Royal Variety Performanceに出演すること以外はすべて達成した男」と紹介された。

Between songs Costello informed the audience that he was the second McManus to appear.

曲の合間にコステロは、自分が2人目のマクマナスであることを観客に告げた。

His father Ross appeared in the 1960's with "If I Had a Hammer".

父ロスは1960年代に「If I Had a Hammer」で出演している。

In January 2022, he performed on The Graham Norton Show.

2022年1月、『グラハム・ノートン・ショー』に出演。

That same month he released the LP The Boy Named If, recorded with the Imposters.

同月、インポスターズと録音したLP『The Boy Named If』をリリースした。

Personal life(私生活)

Relationships(人間関係)

Costello has been married three times, the first time in 1974 to Mary Burgoyne, with whom he had a son, Matthew.

コステロは3回結婚しており、1回目は1974年にメアリー・バーゴインと結婚し、息子のマシューをもうけた。

Toward the end of his first marriage, Costello became embroiled in an on-again/off-again romance with Bebe Buell, then-girlfriend of Todd Rundgren.

最初の結婚の終わりに、コステロはTodd Rundgrenの当時のガールフレンドだったBebe Buellと、行ったり来たりするロマンスに巻き込まれることになった。

Buell has said she was the inspiration behind some of Costello's most bitter love songs from the Armed Forces era, though Costello countered by claiming most of those songs had been written before he met Buell.

ビュエルは、軍隊時代のコステロの最も辛辣なラブソングのいくつかにインスピレーションを与えたと語っているが、コステロは、それらの曲のほとんどはビュエルと出会う前に書かれていたと反論している。

In 1985, Costello became involved with Cait O'Riordan, then the bassist of London Irish group the Pogues, while he was producing the Pogues' album Rum Sodomy and the Lash.

1985年、コステロはロンドンのアイリッシュ・グループ、ポーグスのベーシストだったケイト・オリオダンと関係を持ち、ポーグスのアルバム『Rum Sodomy and the Lash』をプロデュースしていた。

They married in 1986 and split up by the end of 2002.

1986年に結婚し、2002年末に離婚した。

Costello became engaged to pianist-vocalist Diana Krall in May 2003, and married her at the home of Elton John on 6 December that year.

コステロは2003年5月にピアニストでボーカルのダイアナ・クラールと婚約し、同年12月6日にエルトン・ジョン宅で結婚式を挙げた。

Krall gave birth to twin sons on 6 December 2006 in New York City.

2006年12月6日、ニューヨークで双子の男の子を出産した。

Vegetarianism(ベジタリアニズム)

A pescatarian since the early 1980s, Costello says he was moved to reject meat after seeing the documentary The Animals Film (1982), which also helped inspire his song "Pills and Soap" from 1983's Punch the Clock.

1980年代初頭からペスカタリアンのコステロは、ドキュメンタリー映画『アニマル・フィルム』(1982年)を見て、肉を拒否するようになったという。この映画は、1983年の『パンチ・ザ・クロック』に収録された彼の曲「ピルズ・アンド・ソープ」にもインスピレーションを与えることになったという。

In January 2013, Costello teamed up with Paul McCartney to create an ad campaign backing vegetarian foods produced by the Linda McCartney Foods brand.

2013年1月、コステロはポール・マッカートニーと組み、リンダ・マッカートニー・フーズ・ブランドが製造するベジタリアン食品を支持する広告キャンペーンを展開した。

Football(サッカー)

Costello is a keen football fan, supporting Premier League football club Liverpool F.C. since childhood, and appeared on Channel 4's Football Italia as a pundit.

コステロは熱心なサッカーファンで、子供の頃からプレミアリーグのリバプールFCを応援しており、チャンネル4の「フットボール・イタリア」に解説者として出演している。

On 25 May 2005, Costello was due to take the stage with his band at a gig in Norwich, which clashed with Liverpool appearing in the 2005 UEFA Champions League Final against AC Milan.

2005年5月25日、コステロはノリッチでのライブに自分のバンドで参加する予定だったが、その日はリヴァプールが2005年UEFAチャンピオンズリーグ決勝のACミラン戦に出場するため、そのライブとぶつかってしまった。

With Liverpool losing 3–0 at half time, Costello was due on stage and began warming up his voice in preparation for the gig, before deciding: "I might as well see the first few minutes of the second half."

ハーフタイムでリバプールが3-0で負けている中、コステロはステージに上がることになり、ライブの準備のために声のウォーミングアップを始め、そして決断したのです。「後半戦の最初の数分間を見るのもいいかもしれない」。

With Liverpool staging a remarkable comeback (since dubbed the Miracle of Istanbul) by scoring three goals in six minutes and making it 3–3, Costello delayed his appearance on stage for over an hour.

リバプールが6分間で3ゴールを決め、3-3という驚くべき逆転劇を演じたため、コステロは1時間以上ステージに上がるのを遅らせた。

With the game going to penalties, after much delay he had no choice but to take the stage, with Costello recalling: "I tried my best to keep my eyes from the TV screen over the bar at the back of the room but the words 'Oh shit, he's missed' might have accidentally crept into the lyrics of 'Good Year for the Roses'".

試合はPK戦にもつれ込み、やむなくステージに上がったが、コステロはこう振り返る。部屋の後ろのバーの上にあるテレビ画面から目を離さないようにしようと頑張ったが、"Oh shit, he's missed "という言葉が "Good Year for the Roses "の歌詞に誤って入ってしまったかもしれない」。

With Liverpool prevailing while he was on stage, an ecstatic Costello broke out into a performance of the club's anthem "You'll Never Walk Alone".

ステージにいる間にリバプールが優勢になり、恍惚としたコステロはクラブのアンセム「You'll Never Walk Alone」の演奏に突入したのである。

Health(健康)

In July 2018, Costello cancelled the remaining six dates of his European tour on doctor's orders, while recovering from surgery to treat cancer.

2018年7月、コステロは癌治療の手術から回復しつつ、医師の指示でヨーロッパ・ツアーの残り6公演をキャンセルした。

Costello apologised to his fans and said he initially thought he had recovered enough from the surgery to complete the tour.

コステロはファンに謝罪し、当初はツアーを完遂できるほど手術から回復したと考えていたと述べた。

Humanitarian causes(人道的な活動)

Costello sits on the Advisory Board of the board of directors of the Jazz Foundation of America.

コステロは、ジャズ・ファウンデーション・オブ・アメリカの理事会の諮問委員会の委員を務めている。

Costello began working with the Jazz Foundation in 2001, and has been a featured performer in their annual benefit A Great Night in Harlem since 2006.

コステロは2001年にジャズ財団との活動を開始し、2006年からは同財団の年次慈善事業「A Great Night in Harlem」の出演者を務めている。

Costello has donated his time working with the Jazz Foundation of America to save the homes and the lives of America's elderly jazz and blues musicians, including musicians who survived Hurricane Katrina.

コステロは、ハリケーン・カトリーナを生き延びたミュージシャンなど、アメリカの高齢のジャズ・ブルース・ミュージシャンの家と命を守るために、ジャズ・ファウンデーション・オブ・アメリカと共に時間を捧げてきた。

He has also performed at a benefit concert for the Seva Foundation.

また、セヴァ財団のためのベネフィット・コンサートにも出演している。

Collaborations(コラボレーション)

In addition to his major recorded collaborations with Burt Bacharach, the Brodsky Quartet, and Anne Sofie von Otter, Costello has frequently been involved in other collaborations.

バート・バカラック、ブロツキー・カルテット、アンネ・ゾフィー・フォン・オッターとの主なレコーディングでのコラボレーションに加え、コステロは他のコラボレーションにも頻繁に参加してきた。

In 1981, Glenn Tilbrook from Squeeze and Martin Belmont from the Rumour guested on the song "From a Whisper to a Scream" from the album Trust.

1981年には、スクイーズのグレン・ティルブルックとルーマーのマーティン・ベルモントがアルバム『トラスト』の収録曲「From a Whisper to a Scream」にゲスト参加している。

Around this time he also collaborated with Chris Difford, also of Squeeze, to write additional lyrics for the song "Boy With a Problem", which appeared on Costello's 1982 album Imperial Bedroom.

また、この頃、同じくスクイーズのクリス・ディフォードとコラボレーションし、1982年のコステロのアルバム『Imperial Bedroom』に収録されている「Boy With a Problem」という曲の追加歌詞を書き下ろした。

In 1984, Daryl Hall provided backing vocals on the song "The Only Flame in Town" from the album Goodbye Cruel World.

1984年、ダリル・ホールはアルバム『Goodbye Cruel World』に収録されている「The Only Flame in Town」でバッキング・ヴォーカルを担当した。

The following year he sang with Annie Lennox on the song "Adrian" from the Eurythmics record Be Yourself Tonight.

翌年には、ユーリズミックスのレコード『Be Yourself Tonight』に収録されている「Adrian」という曲でアニー・レノックスと歌った。

In 1987, Costello began a songwriting collaboration with Paul McCartney.

1987年、コステロはポール・マッカートニーと曲作りのコラボレーションを始めた。

They wrote a number of songs together in a short period of time, that were released over a period of years.

彼らは短期間に多くの曲を一緒に書き、数年にわたり発表した。

In 1987, he appeared on the HBO special Roy Orbison and Friends, A Black and White Night, which featured his long-time idol Roy Orbison.

1987年には、長年のアイドルであったロイ・オービソンが出演したHBOのスペシャル番組「Roy Orbison and Friends, A Black and White Night」に出演した。

In 1988, Costello co-wrote "The Other End (Of the Telescope)" with Aimee Mann; this song appears on the Til Tuesday album Everything's Different Now.

1988年、コステロはエイミー・マンと「The Other End (Of the Telescope)」を共同作曲し、この曲はティル・チューズデーのアルバム『Everything's Different Now』に収録された。

In 1994, he sang "They Can't Take That Away from Me" with Tony Bennett for MTV Unplugged, appearing on the album released from the broadcast.

1994年、MTV Unpluggedでトニー・ベネットと「They Can't Take That Away from Me」を歌い、この放送からリリースされたアルバムに収録された。

In 2000, Costello wrote lyrics to "Green Song", a solo cello piece by Svante Henryson; this song appears on the Anne Sofie von Otter album For the Stars.

2000年、コステロはスヴァンテ・ヘンリソンによるチェロのソロ曲「Green Song」に歌詞を書き、この曲はアンネ・ソフィー・フォン・オッターのアルバム『For the Stars』に収録されている。

In 2005, Costello performed with Green Day frontman Billie Joe Armstrong.

2005年、コステロはグリーン・デイのフロントマン、ビリー・ジョー・アームストロングと共演した。

They played both Costello and Green Day songs together, including "Alison", "No Action", "Basket Case" and "Good Riddance (Time of Your Life)".

Alison」、「No Action」、「Basket Case」、「Good Riddance (Time of Your Life)」など、コステロとGreen Dayの楽曲を一緒に演奏した。

In late 2005 Costello performed with Allen Toussaint in New York City at some Hurricane Katrina Relief Concerts and produced the studio album The River in Reverse.

2005年末、コステロはニューヨークのハリケーン・カトリーナ救済コンサートでアレン・トゥーサンと共演し、スタジオ・アルバム『The River in Reverse』をプロデュースした。

Also, Costello had a collaborative history with Toussaint, beginning with a couple of scattered album tracks in the 1980s, and skipping ahead to the aftermath of Hurricane Katrina with the production of The River in Reverse.

また、コステロはトゥーサンとは、1980年代にいくつかのアルバム曲を散在させたことに始まり、ハリケーン・カトリーナの余波を受け、「The River in Reverse」の制作に至るまで、共同作業の歴史を持っている。

In 2006, Costello performed with Fiona Apple in the Decades Rock TV special.

2006年、コステロはフィオナ・アップルと共にDecades Rock TV specialに出演した。

Apple performed two Costello songs and Costello performed two Apple songs.

アップルはコステロの曲を2曲演奏し、コステロはアップルの曲を2曲演奏した。

In 2007, Costello collaborated with the Argentinean/Uruguayan electro-tango band Bajofondo on the song "Fairly Right" from the album Mar Dulce.

2007年、コステロはアルゼンチン/ウルグアイのエレクトロタンゴバンド、バホフォンドとアルバム『Mar Dulce』の収録曲「Fairly Right」でコラボレーションをした。

In 2008, Costello collaborated with Fall Out Boy on the track "What a Catch, Donnie" from their album Folie a Deux.

2008年、CostelloはFall Out BoyのアルバムFolie a Deuxに収録されている曲 "What a Catch, Donnie "でFall Out Boyとコラボレートしている。

In Jenny Lewis' 2008 release, Acid Tongue, Costello provided vocals for the song "Carpetbaggers".

2008年、Jenny Lewisのアルバム『Acid Tongue』では、Costelloは「Carpetbaggers」という曲でボーカルを担当している。

In November 2009, Costello appeared live with Bruce Springsteen and the E Street Band at Madison Square Garden and performed the Jackie Wilson song "(Your Love Keeps Lifting Me) Higher and Higher".

2009年11月、コステロはブルース・スプリングスティーンとEストリート・バンドと共にマディソン・スクエア・ガーデンでライブを行い、ジャッキー・ウィルソンの曲「(Your Love Keeps Lifting Me)ハイヤー&ハイヤー」を演奏した。

In December 2009, Costello portrayed The Shape on the album Ghost Brothers of Darkland County, a collaboration between rock singer John Mellencamp and novelist Stephen King.

2009年12月、ロック歌手ジョン・メレンキャンプと小説家スティーブン・キングのコラボレーションによるアルバム「Ghost Brothers of Darkland County」で、コステロは「The Shape」を演じた。

In February 2010, Costello appeared in the live cinecast of Garrison Keillor's Prairie Home Companion, singing some of his own songs, and participating in many of the show's other musical and acting performances.

2010年2月には、Garrison Keillor's Prairie Home Companionのライブ・シネキャストに出演し、自作の曲を歌い、番組の他の多くの音楽・演技のパフォーマンスにも参加した。

On 30 April 2011, he played the song "Pump it Up" with the Odds before the start of a Vancouver Canucks playoff game at Rogers Arena in Vancouver, British Columbia.

2011年4月30日、ブリティッシュコロンビア州バンクーバーのロジャースアリーナで行われたバンクーバー・カナックスのプレーオフの試合開始前に、オッズと共に曲「Pump it Up」を演奏した。

In 2012, he played ukulele, mandolin, guitar and added backing vocals on Diana Krall's 11th studio album, Glad Rag Doll (as "Howard Coward").

2012年、ダイアナ・クラールの11枚目のスタジオアルバム『Glad Rag Doll』でウクレレ、マンドリン、ギターを演奏し、バッキングボーカルを加えた(「ハワード・カワード」役)。

On 10 September 2013, he played during the Apple September 2013 Event after the introduction of iTunes Radio, iPhone 5C and 5S at Town Hall, at the Apple campus.

2013年9月10日、Appleキャンパス内のTown Hallで行われたiTunes Radio、iPhone 5C、5S導入後のApple September 2013 Eventで演奏した。

On Gov't Mule's album Shout!, released in September 2013, he sang on the track "Funny Little Tragedy".

2013年9月にリリースされたGov't Muleのアルバム『Shout!』では、「Funny Little Tragedy」という曲で歌唱した。

In March 2014, Costello recorded Lost on the River: The New Basement Tapes with Rhiannon Giddens, Taylor Goldsmith, Jim James and Marcus Mumford.

2014年3月、コステロは『Lost on the River』を録音した。Rhiannon Giddens、Taylor Goldsmith、Jim James、Marcus Mumfordと共に『The New Basement Tapes』を発表した。

During the 2016 Detour, he performs with Larkin Poe.

2016年のDetourでは、ラーキン・ポーと共演している。

Legacy(遺産)

Costello has worked with Paul McCartney, Madness, Tony Bennett, Burt Bacharach, Allen Toussaint, T Bone Burnett, Lucinda Williams, Johnny Cash, Kid Rock, Lee Konitz, Brian Eno, and Rubén Blades.

コステロは、ポール・マッカートニー、マッドネス、トニー・ベネット、バート・バカラック、アレン・トゥーサン、Tボーン・バーネット、ルシンダ・ウィリアムス、ジョニー・キャッシュ、キッド・ロック、リー・コニッツ、ブライアン・イーノ、ルベン・ブレードと仕事をしている。

Costello, in print, often champions the works of others.

コステロは、印刷物では、しばしば他人の作品を支持する。

He has written several pieces for the magazine Vanity Fair, including a summary of what a perfect weekend of music would be.

雑誌『ヴァニティ・フェア』には、音楽の完璧な週末とはどのようなものかをまとめた記事をいくつか寄稿している。

He has contributed to two Grateful Dead tribute albums and covered Jerry Garcia/Robert Hunter tunes "Ship of Fools", "Friend of the Devil", "It Must Have Been the Roses", "Ripple" and "Tennessee Jed" in concert.

グレイトフル・デッドのトリビュート・アルバム2枚に参加し、ジェリー・ガルシア/ロバート・ハンターの曲「Ship of Fools」「Friend of the Devil」「It Must Have Been the Roses」「Ripple」「Tennessee Jed」などをコンサートでカバーしたこともありた。

His collaboration with Bacharach honoured Bacharach's place in pop music history.

バカラックとのコラボレーションは、バカラックのポップミュージック史における地位を称えるものとなった。

Costello appeared in documentaries about singers Dusty Springfield, Brian Wilson, Wanda Jackson, Ron Sexsmith and Memphis, Tennessee-based Stax Records.

コステロは、歌手ダスティ・スプリングフィールド、ブライアン・ウィルソン、ワンダ・ジャクソン、ロン・セクスミス、テネシー州メンフィスのスタックス・レコードに関するドキュメンタリーに出演した。

He has interviewed one of his own influences, Joni Mitchell, and appeared on the release A Tribute to Joni Mitchell performing "Edith and the Kingpin".

自身が影響を受けた一人であるジョニ・ミッチェルにインタビューし、リリースされたA Tribute to Joni Mitchellに出演し「Edith and the Kingpin」を演奏している。

He performed the title track of the Charles Mingus tribute collection, Weird Nightmare.

チャールズ・ミンガスのトリビュート集『Weird Nightmare』のタイトル曲を演奏した。

He appeared on the Nick Lowe tribute album Labour of Love, performing the Lowe song "Egypt" and the Gram Parsons tribute album The Return of the Grievous Angel, performing the Parsons song "Sleepless Nights".

ニック・ロウのトリビュート・アルバム「Labour of Love」に参加し、ロウの曲「Egypt」を演奏、グラム・パーソンズのトリビュート・アルバム「The Return of the Grievous Angel」に参加し、パーソンズの曲「Sleepless Nights」を演奏している。

He was instrumental in bringing Sexsmith to a wider audience in 1995 by championing his debut album in Mojo magazine, even appearing on the cover with Sexsmith's debut album.

1995年にはMojo誌でSexsmithのデビューアルバムを支持し、Sexsmithのデビューアルバムと共に表紙を飾るなど、Sexsmithをより多くの人に知ってもらうことに貢献した。

In 2004, Rolling Stone ranked him No. 80 on their list of the 100 Greatest Artists of All Time.

2004年、ローリング・ストーン誌の「史上最も偉大なアーティスト100人」で80位にランクイン。

In 2012, Costello was among the British cultural icons selected by artist Sir Peter Blake to appear in a new version of his most famous artwork – the Beatles' Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band album cover – to celebrate the British cultural figures of his life that he most admires, to mark his 80th birthday.

2012年、コステロは、80歳の誕生日を記念して、アーティストであるピーター・ブレイク卿によって、彼の最も有名なアートワークであるビートルズの『サージェント・ペパーズ・ロンリー・ハーツ・クラブ・バンド』のアルバム・ジャケットの新バージョンに登場する英国文化人の一人に選ばれた。

On being chosen, Costello remarked, "I always dreamed that I might one day stand in the boots of Albert Stubbins [the Liverpool footballer who appeared in the original artwork]."

選ばれたコステロは、"いつかアルバート・スタビンズ(オリジナル作品に登場するリバプールのサッカー選手)のブーツを履くことをずっと夢見ていた "と語っている。

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