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【マット・ウルフのAIニュース:Adobeが驚愕のAI技術を披露【2024年10月19日|@Matt Wolfe】

Adobeが開催した年次イベント「Adobe Max」で、AIを活用した驚くべき新機能の数々が発表され、クリエイティブ業界に衝撃を与えました。最も注目を集めたのは、Adobe Fireflyの生成ビデオ機能です。テキストプロンプトを入力するだけで、高品質な動画を生成することができます。Adobe PremiereにはGenerative Extend機能が追加され、既存の映像を AIで拡張することができるようになりました。Adobe Photoshopにも新しい AI機能が追加され、Firefly Image 3モデルを使用した気の散るものの除去、生成的な塗りつぶし、拡張、類似生成、背景生成などが可能になりました。Adobe Lightroomにも AIを活用したクイックアクション機能が追加され、空や肌の自動補正、色の強調などができるようになりました。また、Adobeは将来的に実装予定の実験的プロジェクトも紹介しました。Project Perfect Blendは、異なる画像を組み合わせる際に光源や影を自動調整し、自然な合成を可能にします。Project Clean Machineは、タイムラプス動画から不要なフラッシュを除去します。Project Hi-Fiは、簡単なスケッチから詳細な3Dオブジェクトを生成します。Project Scenicは、テキストプロンプトから3D環境を生成し、カメラアングルを自由に変更できます。Project Remixは、Adobe Illustrator向けに設計されたもので、簡単な指示からフライヤーなどのデザインを生成し、サイズ変更や他のデザインとのスタイル統一も可能です。Project Supersonicは、映像に合わせて自動的にオーディオを生成し、Project Turntableは2Dのベクター画像を360度回転させることができます。一方、KyberはSuper Studioをリリースし、複数のAI画像・動画生成モデルを一つのプラットフォームで利用できるようにしました。Kreaも同様に、複数のAI動画生成モデルを統合したプラットフォームを提供開始しました。音楽生成AIのSunoは、画像や動画から楽曲を生成する新機能を追加しました。HeyGenは、AIアバターを使用してミーティングに参加できるInteractive Avatar機能をリリースしました。その他、Metaが動画内の物体追跡を改善するCoTracker 3を発表し、NVIDIAが強力な言語モデルLAMA 3.1 Nemotron 70B Instructを静かにリリースしました。Mistralは、モバイルデバイスに最適化された小型言語モデルをリリースし、OpenAIはWindows向けのChatGPTデスクトップアプリをリリースしました。Perplexityは内部知識検索機能を追加し、NotebookLMはポッドキャスト生成機能をカスタマイズ可能にしました。DropboxはDashという AIを活用した検索機能を追加し、Amazonは広告主向けの AI画像生成ツールをリリースしました。
公開日:2024年10月19日
※動画を再生してから読むのがオススメです。


This has actually been a pretty crazy week, so let's go ahead and just break it down.

実際、今週はかなりクレイジーな週でしたので、さっそく詳しく説明しましょう。

Starting with literally one of the coolest things I have ever seen in my entire life.

私の人生の中で見た中で、文字通り最もクールなことの一つから始めます。

I know this is probably not the first time you've seen this, but I honestly can't get enough of it, so we're going to watch it again right now.

これを見たのはおそらく初めてではないと思いますが、正直言って私はこれに飽きることがないので、今すぐもう一度見てみましょう。

But this is the moment that SpaceX managed to catch their rocket booster out of midair with what they call their little chopsticks.

しかし、これはSpaceXが彼らのロケットブースターを空中で捕まえた瞬間で、彼らが「小さな箸」と呼んでいるもので行われました。

This is just so insane to me.

私にとっては、これは本当に信じられないことです。

You can see how fast this vehicle is moving on the left hand.

左側でこの車両がどれほど速く動いているかを見ることができます。

We're now down to three Raptor engines.

現在、私たちは3つのラプターエンジンに減りました。

We can see those chopsticks now.

今、私たちはその箸を見ることができます。

Booster, we can burn something.

ブースター、何かを燃やすことができます。

McAdillion has popped the booster.

マクアディリオンがブースターを発射しました。

This is absolutely insane.

これは本当に信じられないことです。

On the first ever attempt, we have successfully popped the super heavy booster back at the launch tower.

初めての試みで、私たちは無事に超重型ブースターを発射塔に戻すことに成功しました。

What an incredible look.

なんて素晴らしい光景でしょう。

Are you kidding me?

冗談でしょうか?

You probably can't tell on camera, but I literally just got goosebumps watching that again and it's probably like the 10th time I've seen it.

カメラではわからないかもしれませんが、私はそれを再び見て本当に鳥肌が立ちました。おそらく10回目くらいの視聴です。

I know that has nothing to do with AI.

私はそれがAIとは何の関係もないことを知っています。

I just think it is so cool.

ただ、それがとても素晴らしいと思うのです。

It's like so impressive what humans can accomplish when they all come together and put their brains together to engineer these types of things.

人間が一緒に集まり、知恵を絞ってこういったものを作り上げることができるのは、本当に素晴らしいことです。

It's just, it's mind blowing to me.

それは私にとって、ただただ驚くべきことです。

But let's go ahead and move on to the actual AI stuff.

しかし、実際のAIの話に進みましょう。

This week was Adobe max out in Miami.

今週、マイアミでAdobe Maxが開催されました。

This is an annual event that Adobe puts on where they show off all of the cool things that they're about to release right now.

これはAdobeが主催する年次イベントで、彼らが現在リリースしようとしているすべての素晴らしいものを披露します。

They also do this thing called Adobe sneaks, where they give you a sneak peek of some of the really cool stuff that they're working on.

また、Adobe Sneaksというものも行い、彼らが現在取り組んでいる本当に素晴らしいものの先行公開を行います。

And well, surprise, surprise.

そして、驚きのことに、

It was like all AI this year.

今年はすべてがAIに関するものでした。

The thing that most people seem to be talking about from this event was the Adobe Firefly generative video.

このイベントで多くの人が話題にしていることは、Adobe Fireflyの生成動画です。

We've had generative images for a long time but now adobe firefly is going to allow you to generate videos.

私たちは長い間生成画像を利用してきましたが、今やAdobe Fireflyは動画を生成することを可能にします。

You can see they type a text prompt here they click generate and you actually get pretty decent looking videos.

ここでテキストプロンプトを入力し、生成をクリックすると、実際にかなり見栄えの良い動画が得られます。

They're probably cherry picked if they're showing them at adobe max.

おそらく、Adobe Maxで見せているものは厳選されたものでしょう。

You know that's going to be the best of the best that they're going to show off but i mean they look pretty good and one thing about this new adobe firefly video model is that they claim that this is like the only ethical AI video model.

彼らが披露するのは最高のものだけだと思いますが、見た目はかなり良いです。そして、この新しいAdobe Fireflyの動画モデルについての一つの特徴は、これが唯一の倫理的なAI動画モデルであると主張していることです。

We can see here it says Adobe trained its Firefly generative AI models on licensed content, such as Adobe stock and public domain content.

ここでは、AdobeがそのFirefly生成AIモデルを、Adobeストックやパブリックドメインコンテンツなどのライセンスされたコンテンツで訓練したと記載されていることがわかります。

It was developed in accordance with the company's AI ethics principles of accountability, responsibility, and transparency.

それは、企業のAI倫理原則である責任、説明責任、透明性に基づいて開発されました。

Basically they're saying that it wasn't trained on other people's videos and images to create this.

基本的に、他の人の動画や画像を使用してこれを作成したわけではないと言っています。

It was trained on Adobe stock and public domain, but Adobe stock actually kind of includes some AI generated images because I know for a long time Adobe stock was allowing people to upload images that they generated with Midjourney or Stable Diffusion or these various AI platforms.

それはAdobe Stockとパブリックドメインで訓練されましたが、実際にはAdobe Stockには一部AI生成の画像も含まれています。なぜなら、長い間Adobe Stockは、MidjourneyやStable DiffusionなどのAIプラットフォームで生成された画像を人々がアップロードすることを許可していたからです。

Although they had the license to use those images, they were still images generated with tools that used, I guess, the less ethical ways of generating images.

彼らはその画像を使用するライセンスを持っていたものの、それらはおそらく、画像生成においてあまり倫理的でない方法を用いたツールで生成された画像でした。

It's all very confusing and complicated, but nonetheless they claim that this is trained on all footage that they had the rights to use so that nobody can come back and say, Hey, my videos were in your training set.

すべて非常に混乱していて複雑ですが、それにもかかわらず、彼らはこれが彼らが使用する権利を持っていたすべての映像で訓練されたものであり、誰も「私の動画があなたの訓練セットに含まれていた」と言ってこないと主張しています。

They showed off the Adobe Firefly video, but we don't actually have access to that mode where we can just type a prompt and get a video out.

彼らはAdobe Fireflyのビデオを披露しましたが、実際にはプロンプトを入力してビデオを生成するモードにはアクセスできません。

But they did give access inside of Adobe Premiere to what they call generative extend, which we can see here in this demo where you can see they've got some footage down here, but there's a little bit of a gap.

しかし、彼らはAdobe Premiere内で「生成的拡張」と呼ばれる機能へのアクセスを提供しました。ここにあるデモでは、下にいくつかの映像があるのが見えますが、少し隙間があります。

There's like a two second gap here that they need to close that gap and they don't have video to close that gap.

ここには約2秒のギャップがあり、そのギャップを埋める必要がありますが、彼らはそのギャップを埋めるためのビデオを持っていません。

They can now use AI to actually stretch and extend that footage.

彼らは今、AIを使って実際にその映像を引き伸ばし、延長することができます。

You can see it now generates AI footage to just extend the existing video clip, which anybody who does video editing knows how handy that's going to be.

今、既存のビデオクリップを延長するためにAI映像を生成しているのが見えます。これは、ビデオ編集を行う人にとって非常に便利であることは誰でも知っています。

It does sound like they are starting to roll out beta access to this Adobe Firefly video model, but it is a waitlist.

彼らはこのAdobe Fireflyビデオモデルのベータアクセスを開始し始めているようですが、待機リストがあります。

You can actually join the waitlist over at this long URL here, but I'll make sure it's linked up in the description so you can easily join the wait list if you want to use this new generative video model.

実際には、こちらの長いURLから待機リストに参加することができますが、説明欄にリンクを貼っておくので、この新しい生成型ビデオモデルを使用したい場合は、簡単に待機リストに参加できます。

Here's a few more examples of it.

いくつかの例を挙げます。

Paper mache panda, an astronaut, unplugged something here.

紙粘土のパンダ、宇宙飛行士、ここで何かを抜きました。

We got a little butterfly.

小さな蝶がいます。

It looks like it can generate text within the video.

ビデオ内でテキストを生成できるようです。

That's pretty cool.

それはとても素晴らしいですね。

All sorts of cool examples of what it's capable of.

その能力を示すさまざまな素晴らしい例があります。

If this had come out like a year ago, everybody would be blown away by it.

もしこれが約1年前に出ていたら、皆が驚いていたことでしょう。

But now that we've seen Sora and we've seen Runway and we've seen Luma Dream Machine and we've seen Cling and we've seen all of these other AI video tools, it feels like it's kind of on par with the rest of them.

しかし、今私たちはSoraやRunway、Luma Dream Machine、Cling、そして他のすべてのAIビデオツールを見てきたので、それらと同等のものに感じられます。

Adobe Photoshop got an AI upgrade as well.

Adobe PhotoshopもAIのアップグレードを受けました。

We can see in their little demo video here, there's a fine distractions button.

こちらの小さなデモ動画で見ることができるのは、細かい気を散らす要素を取り除くボタンです。

It finds wires and cables and people.

それはワイヤーやケーブル、そして人を見つけます。

He clicks the wires and cables button, the wires get removed.

彼はワイヤーとケーブルのボタンをクリックし、ワイヤーが取り除かれます。

He clicks the people button, the people disappear.

彼は「人」ボタンをクリックすると、人々が消えます。

Now it's just the dude sitting on a wall, and of course generative fill that got some upgrades as well.

今はただ壁に座っている男だけが残り、もちろん、いくつかのアップグレードを受けた生成的フィルもあります。

They're basically running the latest image model called Firefly image three.

彼らは基本的に「Firefly image three」と呼ばれる最新の画像モデルを実行しています。

You can see here, here's the new innovations in Photoshop.

こちらをご覧ください、これがPhotoshopの新しい革新です。

We've got the distraction removal tool.

気を散らす要素を取り除くツールがあります。

There's a new generative workspace and now generally available.

新しい生成的ワークスペースが登場し、現在一般に利用可能です。

We've got generative fill, generative expand, generate similar and generate background, which are all powered by that new Adobe Firefly three model.

生成的フィル、生成的拡張、類似生成、背景生成があり、これらはすべて新しいAdobe Firefly 3モデルによって支えられています。

Here's a look at that generative workspace here.

こちらがその生成的ワークスペースの様子です。

They type in a prompt 3d podium arches product photography, minimal blue, green, yellow.

3Dポディウムアーチの製品写真、ミニマルな青、緑、黄色というプロンプトを入力します。

It generates a bunch of podium images, that they can choose between.

それによって、選択できるポディウムの画像がたくさん生成されます。

They are able to bring their product in and display it.

彼らは自分の製品を持ち込み、展示することができます。

All these features are available inside of the Adobe beta versions of the app.

これらの機能は、Adobeのアプリのベータ版内で利用可能です。

If you're creative cloud member, log into your creative cloud app, go to apps, click on beta and make sure you're downloading the beta version of Photoshop or the beta version of Premiere Pro.

クリエイティブクラウドのメンバーであれば、クリエイティブクラウドアプリにログインし、アプリに移動して、ベータをクリックし、Photoshopのベータ版またはPremiere Proのベータ版をダウンロードしていることを確認してください。

The non-beta versions won't have them available yet.

ベータ版ではまだそれらは利用できません。

They also rolled out some AI features inside of Adobe Lightroom, things like quick actions that use AI to automatically touch up the sky, touch up the skin, make the colors pop, things like that.

また、Adobe Lightroom内にいくつかのAI機能が導入されました。例えば、AIを使用して空を自動的に修正したり、肌を整えたり、色を鮮やかにするためのクイックアクションなどです。

The generative remove feature is also available now inside of Adobe Lightroom, so you don't have to go into the full Photoshop in order to remove things from your photos.

生成的除去機能も現在Adobe Lightroom内で利用可能で、写真から物を取り除くためにフル版のPhotoshopに入る必要はありません。

Those are really the main AI updates that are available right now.

これらが現在利用可能な主なAIのアップデートです。

But I did mention they gave a whole bunch of sneak peeks of some of the things they were working on.

しかし、彼らが取り組んでいるいくつかのことについて多くの先行情報を提供したこともお伝えしました。

That's where the truly mind-blowing stuff came out of Adobe Max.

それが、Adobe Maxから出てきた本当に驚くべき内容です。

If you're somebody that uses AI at work or you're thinking about using AI at work, you need to check out HubSpot's completely free bundle of five essential resources for using ChatGPT at work.

もしあなたが仕事でAIを使っている人であったり、仕事でAIを使うことを考えているのであれば、HubSpotのChatGPTを仕事で使うための完全に無料の5つの必須リソースのバンドルをチェックする必要があります。

Honestly, if you haven't embraced AI yet, just remember what NVIDIA CEO Jensen Huang said.

正直なところ、まだAIを受け入れていないのであれば、NVIDIAのCEOであるジェンセン・ファンが言ったことを思い出してください。

AI will be the most transformative technology of the 21st century.

AIは21世紀で最も変革的な技術になるでしょう。

It will affect every industry and aspect of our lives.

それは私たちの生活のあらゆる産業や側面に影響を与えるでしょう。

If you're not using AI to speed up and improve the quality of your work, well, your competitors probably are.

AIを使って仕事のスピードを上げたり、質を向上させたりしていないのであれば、あなたの競合他社はおそらくそうしているでしょう。

The link to this totally free resource is down in the description below.

この完全に無料のリソースへのリンクは、下の説明欄にあります。

Trust me, this is something you're going to want to look through.

信じてください、これはぜひ目を通しておきたいものです。

It includes interesting flowcharts on what you should or shouldn't use ChatGPT for.

ChatGPTを何に使うべきか、または使うべきでないかについての興味深いフローチャートが含まれています。

There's also a really cool template that you can use with ChatGPT to make sure that any of the content it creates for you follows your brand's voice.

さらに、ChatGPTと一緒に使用できる非常にクールなテンプレートもあり、作成されたコンテンツがあなたのブランドの声に沿ったものであることを確認できます。

You've also got an AI-generated content refinement checklist to double-check the AI's work and ensure that you're putting something out into the world that you really want to be putting out there.

あなたはまた、AIの作業を再確認し、実際に世に出したいものを確実に出せるようにするための、AI生成コンテンツの精緻化チェックリストを手に入れています。

There's also a four-page checklist that you can easily follow all about adopting AI in the workplace and a super comprehensive PDF guide on how to supercharge your day with ChatGPT.

職場でのAI導入に関する簡単に従える4ページのチェックリストや、ChatGPTを使って一日を充実させるための非常に包括的なPDFガイドもあります。

Here's something really cool.

ここで本当に素晴らしいことがあります。

If you scroll all the way down to the bottom of this document, they have 100 ways to try ChatGPT today, and it's got some really cool prompts to test out.

この文書の一番下までスクロールすると、今日ChatGPTを試すための100の方法があり、試すための非常にクールなプロンプトがいくつか含まれています。

Things like providing recommendations for improving customer service and support, providing recommendations for improving SEO, helping with email management and organization, and so much more.

顧客サービスとサポートの改善に関する提案を提供したり、SEOの改善に関する提案を提供したり、メール管理と整理を手助けしたり、その他多くのことが含まれています。

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本当に包括的で、とても役に立ちます。

Once again, the link to this completely free resource from HubSpot is in the description below.

もう一度、HubSpotからのこの完全に無料のリソースへのリンクは、下の説明にあります。

Thank you so much to HubSpot for sponsoring this video.

この動画をスポンサーしてくださったHubSpotに心から感謝します。

One of my favorite demos was from this Project Perfect Blend here, where it shows a table with a Christmas background here.

私のお気に入りのデモの一つは、こちらのProject Perfect Blendからのもので、クリスマスの背景のあるテーブルが表示されています。

The girl here who was demonstrating this, she pulled in an image of her boyfriend sitting at a table, removed the background and then placed him like he was sitting at this table.

ここでデモを行っていた女の子は、テーブルに座っている彼氏の画像を取り込み、背景を削除して、まるで彼がこのテーブルに座っているかのように配置しました。

If we look down at the very bottom of the video here, there's this harmonize button.

動画の一番下の部分を見ると、ここにハーモナイズボタンがあります。

When she clicks the harmonize button, you can see that it actually relights the image.

彼女がハーモナイズボタンをクリックすると、実際に画像が再点灯するのがわかります。

It looks like he's actually in that position.

彼は実際にその位置にいるように見えます。

It even cast a new shadow on the table here, to make it look like he's really there.

テーブルの上に新しい影まで落として、彼が本当にそこにいるように見せています。

She then pulled in an image of herself sitting at a table in completely different lighting, removed the background on it, and then clicked the harmonize button.

彼女は次に、全く異なる照明でテーブルに座っている自分の画像を取り込み、背景を削除し、ハーモナイズボタンをクリックしました。

Once again, it relit the whole thing.

再び、それは全体を再点灯させました。

It all looks like it's got the same lighting.

すべてが同じ照明のように見えます。

It added shadows and it just made it look more real.

影が追加され、よりリアルに見えるようになりました。

They weren't done, they wanted to put a cat on the table.

彼らはまだ終わっていませんでした、テーブルの上に猫を置きたいと思っていました。

They pulled in an image of a cat, removed the background on the cat, click the harmonize button and made it look like the cat was sitting at the table.

猫の画像を取り込み、猫の背景を削除し、調和ボタンをクリックして、猫がテーブルに座っているように見せました。

She showed off that you can like change the background on the image and it will relight the whole thing based on what's going on in the background.

彼女は、画像の背景を変更できることを見せてくれ、その背景に基づいて全体の照明が再調整されることを示しました。

So notice how it's like an orange glow coming through the trees and it cast an orange glow on everybody in the image nighttime with fireworks.

木々の間からオレンジ色の光が差し込んでいて、それが夜の花火の中で画像にいる全員にオレンジ色の輝きを与えていることに注目してください。

You can see like this sort of blue glow on his face and this sort of orange glow on her face coming from the various fireworks.

彼の顔にはこのような青い光が、彼女の顔には様々な花火から来るこのようなオレンジの光が見えます。

No matter what they changed the background to, it made it all harmonize and looked like it was all one cohesive image.

背景を何に変えても、それがすべて調和し、一つのまとまりのある画像のように見えました。

They also showed off this Project Clean machine where they took this Starlapse video, but it had all these like flashes in the video.

彼らはまた、このStarlapseビデオを撮影したProject Cleanという機械も披露しましたが、そのビデオにはこのような閃光がたくさんありました。

Like here's the original video.

こちらが元の動画です。

You can see the sort of flashes that keep popping up on the camera.

カメラに次々と現れるようなフラッシュが見えます。

He uses his Project Clean machine and it figures out how to remove all of those flashes and give them a really clean Starlapse.

彼はProject Cleanマシンを使い、それらのフラッシュを取り除いて非常にクリーンなスターレップスを作り出します。

They showed off this project Hi-Fi where they gave an image of a room, generated a bright pink empty living room, et cetera, et cetera.

彼らはこのプロジェクトHi-Fiを披露し、部屋の画像を与えると、明るいピンクの空のリビングルームなどを生成しました。

This to me looks very similar to what you can do with something like NVIDIA canvas.

私にとって、これはNVIDIA Canvasのようなものでできることに非常に似ているように見えます。

They drew a little plant image.

小さな植物の画像を描きました。

It generated this plant image.

この植物の画像が生成されました。

They gave us some more detail here and then they were able to pull their plant image into the original image that they built.

彼らはここでいくつかの詳細を提供し、その後、彼らが作成した元の画像に植物の画像を取り込むことができました。

They drew this little couch image.

この小さなソファの画像を描きました。

It created this version of the couch.

このソファのバージョンが作成されました。

They're able to pull that couch into the image.

そのソファを画像に引き込むことができるのです。

Pretty cool stuff.

とても素晴らしいことですね。

We've seen stuff like this before, but it'll be cool to be able to do this kind of thing directly inside of Photoshop.

以前にもこのようなものを見たことがありますが、Photoshopの中で直接このようなことができるのは素晴らしいことです。

They showed off this Project Scenic where they enter a prompt up here in the top right, a cozy campsite.

彼らはこのプロジェクト・シニックを披露しました。ここ右上に「居心地の良いキャンプサイト」というプロンプトを入力します。

They click generate and it generates this like campsite with 3D objects in it.

生成をクリックすると、3Dオブジェクトが含まれたキャンプサイトが生成されます。

You notice each one is like a movable, scalable object, just like you would be able to interact with it in Blender.

あなたは、それぞれが動かせるスケーラブルなオブジェクトのようであり、まるでBlenderでそれと対話できるかのようだと気づきます。

Once they have the composition dialed in the way they like it, they can click this generate button down here and it generates a more realistic image, but it follows the composition that they created using those 3D objects.

彼らが好みの構図に調整したら、下にあるこの生成ボタンをクリックすることで、よりリアルな画像が生成されますが、それは彼らが作成した3Dオブジェクトを使った構図に従っています。

Here's another example where it's sort of like zoomed out more and they added a whole bunch of trees and more tents around this campsite.

こちらは別の例で、少しズームアウトされており、このキャンプサイトの周りにたくさんの木やテントが追加されています。

The cool thing is this being a 3D space, they can point the camera however they want.

面白いのは、これが3D空間であるため、彼らはカメラを好きなように向けることができるということです。

They can have like a top down view of this campsite or this sort of low angle view of the campsite.

彼らはこのキャンプサイトの上からの視点や、低い角度からの視点を持つことができます。

They can scale the things from this angle, however they want.

彼らはこの角度から好きなように物事を拡大することができます。

They get a much more realistic image from that exact angle that they set up.

彼らは設定したその正確な角度から、より現実的な画像を得ることができます。

It's this really cool project where it creates this 3D environment.

これは、3D環境を作成する非常にクールなプロジェクトです。

You can add whatever elements you want to the 3D environment, scale up, scale down, and then point the camera however you want, and then convert that to like a realistic image.

3D環境に好きな要素を追加し、拡大・縮小し、カメラを好きなように向けることができ、その後、それを現実的な画像に変換することができます。

They showed off this project remix a lot, which looks like it's designed for Adobe Illustrator, where you can sort of mock up what you want, like a flyer to look like, and then it will generate that flyer in a similar look to what you were going for.

彼らはこのプロジェクトのリミックスをたくさん披露しましたが、これはAdobe Illustrator向けに設計されているようで、フライヤーのように見せたいものをモックアップし、その後、目指していたスタイルに似たフライヤーを生成します。

Here's another flyer that they generated.

こちらは彼らが作成した別のチラシです。

This seems like it'll be really handy, really cool.

これは本当に便利で、素晴らしいものになりそうです。

This is where the sort of remixing comes in is that they can resize it to any size that you want.

リミックスの要素がここにあり、希望するサイズにリサイズできるのです。

You can see it will generate that same image just in the new size.

同じ画像が新しいサイズで生成されるのがわかります。

You can see it sort of reformatted everything without it looking distorted and funky.

歪んだり変な感じにならずに、すべてが再フォーマットされているのがわかります。

She even showed a demo where she made this giant sort of like leaderboard style banner and it rearranged the text.

彼女は、巨大なリーダーボードスタイルのバナーを作成し、テキストを再配置するデモを見せてくれました。

It is in a more vertical format.

それはより縦型のフォーマットになっています。

It did all of that with the sort of behind the scenes AI.

すべての処理は、裏で動いているAIによって行われました。

You just create the one flyer that you want.

あなたは、欲しいフライヤーを一つ作成するだけです。

Let's say you need a whole bunch of banners for Google ads or whatever.

例えば、Google広告やその他のためにたくさんのバナーが必要だとしましょう。

You just tell it the dimensions you want, and it will regenerate a similar banner for every dimension that you want.

あなたは単に希望する寸法を伝えるだけで、希望するすべての寸法に対して類似のバナーを再生成してくれます。

It also has this feature where it can match a style.

また、スタイルを一致させる機能も備えています。

They generated this little flyer here for a circus.

ここにサーカスのために生成された小さなフライヤーがあります。

They gave it this example to basically say, match the style of my banner with that banner and you can see it regenerated their circus banner with all the same exact text and details just in the same style of this other image that they uploaded.

彼らはこの例を示して、私のバナーのスタイルをそのバナーに合わせてほしいと言いました。そして、アップロードした別の画像のスタイルで、全く同じテキストと詳細を持つサーカスのバナーが再生成されたのを見ることができます。

People who do a lot of banner advertising or do a lot on social media where they need different sizes of their memes or whatever they're making for various social media platforms are going to love that feature.

バナー広告を多く行ったり、さまざまなソーシャルメディアプラットフォーム用に異なるサイズのミームやその他のコンテンツを作成する必要がある人々は、この機能を気に入るでしょう。

But now we're getting into the coolest things that I saw at Adobe Max.

しかし、今、私はAdobe Maxで見た最も素晴らしいものについてお話しします。

There was two that really, really stood out for me.

私にとって特に際立っていたのは二つありました。

The first one being this Project Supersonic here.

最初のものは、このProject Supersonicです。

This one is very audio based.

これは非常に音声に基づいています。

Let me just play the demo for you here.

ここでデモを再生させていただきます。

In this first example, they give a video of a forest along with the prompt up here, forest ambience and this is what it generated.

この最初の例では、彼らは上にあるプロンプト「森林の雰囲気」とともに森林の動画を提供し、これが生成されたものです。

By giving it that one text prompt it was able to match up the audio with the video footage.

その一つのテキストプロンプトを与えることで、音声と映像を一致させることができました。

I want to add a sound for the spaceship but I'm kind of out of ideas but no worries because Project Supersonic is also an inspiration machine.

宇宙船の音を追加したいのですが、アイデアがあまり浮かばないので心配はいりません。プロジェクト・スーパソニックはインスピレーションの源でもありますから。

I can hit subject selection, and when I click on the spaceship, it's going to write a prompt for me.

主題選択をクリックすると、宇宙船を選んだ際にプロンプトを自動的に作成してくれます。

There we go.

さあ、行きましょう。

Check it out.

見てみてください。

We get a spaceship taking off from a forest planet.

森の惑星から宇宙船が離陸しています。

Sounds good to me.

私には良さそうに聞こえます。

Let's give it a go.

やってみましょう。

I'm gonna hit generate, and let's see what we get.

生成ボタンを押して、何が出てくるか見てみましょう。

I just thought that was really cool because you notice how as it lifts, it really syncs up to the sound.

それが本当にクールだと思ったのは、上昇するにつれて音と同期しているのに気づいたからです。

It's like, as the spaceship goes up, it like knows that it makes that sound of taking off.

宇宙船が上昇するにつれて、離陸の音を出すことを知っているかのようです。

I don't know, to me that was just really, really cool.

私には、それが本当に、本当にクールでした。

But they actually had another demo here where he used his own voice to sort of control what was going to happen with the audio.

しかし、彼は実際にここで別のデモを行い、自分の声を使って音声の動きを制御するようなことをしました。

Check this out.

これを見てください。

We got the growls down.

私たちはうなり声をしっかりと捉えました。

Let's see what we get back.

どんな結果が返ってくるか見てみましょう。

I'm gonna type in monster growl, and I'm gonna hit generate, and it's going to be using the precise timing, dynamics, and energy of my voice to drive the generation.

モンスターのうなり声を入力して生成ボタンを押すと、私の声の正確なタイミング、ダイナミクス、エネルギーを使って生成が行われる予定です。

So that was really cool and then the final thing, and this to me was the most mind-blowing because I can see it being used to like sort of easily do more like animations and stuff.

それは本当にすごかったですし、最後の部分が私にとって一番衝撃的でした。なぜなら、それを使えば、もっと簡単にアニメーションやその他の作業ができるようになるのが見えたからです。

I could see using it some of my own like fun video workflows in the future.

将来的には、自分自身の楽しい動画ワークフローにこれを使うことができると思います。

But this one's called Project Turntable.

しかし、こちらは「プロジェクト・ターンテーブル」と呼ばれています。

The warrior should be looking at the dragon, right?

戦士はドラゴンを見ているべきですよね?

I have to turn the warrior around to face the dragon.

戦士をドラゴンの方に向ける必要があります。

But you see, it's a 2D vector shape, and I cannot just turn it around.

しかし、見ての通り、これは2Dベクターシェイプであり、単純に回転させることはできません。

Normally, I have to redraw the entire shape, which is going to take a lot of time.

通常、私は全体の形を再描画しなければならず、それには多くの時間がかかります。

But here, let me show you our new tool.

しかし、ここで私たちの新しいツールをお見せしましょう。

I'm just going to select the shape and click this genitive use button.

私はただ形を選択して、この生成的使用ボタンをクリックするだけです。

I can just rotate the shape by simply dragging the slider.

スライダーをドラッグするだけで、形を回転させることができます。

That is so crazy.

それは本当に驚くべきことです。

Look at that.

Look at that.

It figured out like every angle of that character and now he can set that character up however he wants i can just turn the dragon around like this and then of course he goes and does it with the dragon as well to show off that it can do it with any of the images.

そのキャラクターのあらゆる角度を認識し、自由に配置できるようになりました。私はドラゴンをこんな風に回転させることができ、もちろん、彼もドラゴンで同じことをして、それがどの画像でもできることを見せてくれました。

That, to me, was probably the most mind-blowing, the coolest thing that I saw out of Adobe Max.

それは私にとって、おそらく最も衝撃的で、最も素晴らしいものだったと思います。

It was this project turntable, again Adobe Max sneaks is all sneak peeks of stuff they've been working on.

それはこのプロジェクトのターンテーブルで、再びAdobe Maxでは彼らが取り組んでいるもののすべてのスニークピークが紹介されています。

This isn't actually stuff that's currently available.

これは実際には現在利用可能なものではありません。

These are sort of like their experimental projects that they're doing that will be available eventually, but they don't really have much of a timeline on yet.

これらは、彼らが現在行っている実験的なプロジェクトのようなもので、最終的には利用可能になる予定ですが、まだ具体的なタイムラインは決まっていません。

But this is one that, man, that was so cool.

しかし、これは本当に素晴らしかったです。

Those were really the main things I wanted to show off from Adobe Max.

これが、私がAdobe Maxで見せたかった主なことです。

There was a lot more that wasn't related to AI.

AIに関連しない多くのこともありました。

A lot of other quality of life features that they added to Illustrator and to their various suites of tools, but I wanted to show you the stuff that really impressed me and specifically the AI related stuff.

Illustratorやさまざまなツールスイートに追加された他の多くの生活の質を向上させる機能もありましたが、私が特に感銘を受けたAI関連のものをお見せしたかったのです。

Since we're on this vein of sort of creativity and art right now, let's talk about Kyber because Kyber just launched what they call super studio.

今、創造性やアートについて話しているので、Kyberについても話しましょう。Kyberは最近、「Super Studio」と呼ばれる新しい機能をリリースしました。

The new Kyber super studio now adds the ability to use Luma labs, dream machine directly inside of it, black force labs flux and Kyber's own image and video models that they already had available.

新しいKyber Super Studioでは、Luma Labs、Dream Machine、Black Force Labs Flux、そしてKyberが既に提供していた画像およびビデオモデルを直接使用できる機能が追加されました。

It's also got this canvas interface in it that allows you to sort of connect the dots and have this like visual workflow.

それには、点をつなげて視覚的なワークフローを作成できるキャンバスインターフェースも備わっています。

I actually happen to have a Kyber account so we can take a look and we can see we've got this like canvas that I can move around and zoom way in on and zoom out on.

実は私もKyberのアカウントを持っているので、見てみることができ、動かしたり、ズームインしたりズームアウトしたりできるキャンバスがあることがわかります。

I just realized as I hover over these videos, it automatically plays any of these videos that I hover over.

これらの動画にカーソルを合わせると、自動的にその動画が再生されることに気づきました。

It kind of looks like they're trying to model what you get out of something like comfy UI, but a little bit less complex.

なんだか、彼らはコンフィ UIのようなものから得られるものをモデル化しようとしているように見えますが、少し複雑さが少ないです。

We can see up here, it looks like we can upload our own images, pick us aesthetic here, and then it will output a handful of variations in this image creation flow here.

ここを見ると、自分の画像をアップロードしたり、ここで美的感覚を選んだりできるようで、その後、この画像作成の流れでいくつかのバリエーションを出力するようです。

Down in this video creation flow, which is using Luma's dream machine, it looks like you could give a text prompt of a subject.

この動画作成の流れでは、Lumaのドリームマシンを使用しているようで、主題のテキストプロンプトを与えることができるようです。

You can give the video details like the aspect ratio.

アスペクト比のような動画の詳細を指定することができます。

You can give it a starting key frame.

開始キーフレームを指定することもできます。

You can even give it an ending key frame and watch as it animates between those two key frames.

あなたは、終了キー フレームを設定し、その2つのキー フレームの間でアニメーションがどのように動くかを見ることさえできます。

It looks like it's pretty much taking what you can do with flux, what you can do with Luma's dream machine and what you've already been able to do with Kyber and sort of mashing them all together into this like node based connecting workflow system.

これは、フラックスでできること、ルーマのドリームマシンでできること、そしてすでにカイバーでできることをほぼそのまま取り入れ、それらをすべて組み合わせてノードベースの接続ワークフローシステムにしているようです。

As you build it, it's on this like infinite canvas where you could keep on adding more to it and build out a sort of board of creative ideas.

それを構築する際には、無限のキャンバスの上で作業しているようなもので、さらに多くの要素を追加し、創造的なアイデアのボードを構築し続けることができます。

If I click on this plus button up at the top, we have all sorts of options like Luma video flux image, image lab, video lab, video restyle, image upscale, profile picture restyle, and logo restyle.

上部のプラスボタンをクリックすると、Lumaビデオ、フラックス画像、イメージラボ、ビデオラボ、ビデオリスタイル、画像アップスケール、プロフィール画像リスタイル、ロゴリスタイルなど、さまざまなオプションが表示されます。

If I click on any one of these, it brings that little node in and I can update the details here.

これらのいずれかをクリックすると、その小さなノードが追加され、ここで詳細を更新することができます。

In my image lab, I can give it a prompt or an image.

私の画像ラボでは、プロンプトや画像を与えることができます。

Let's give it the prompt, a wolf howling at the moon, press this little smiley face button here, and we can see it starts on a generation here.

プロンプトとして「月に向かって吠えるオオカミ」を与え、この小さなスマイリーフェイスのボタンを押すと、生成が始まるのがわかります。

We got an image of a wolf howling at a moon that I can zoom in on in my infinite canvas here.

月に向かって吠えるオオカミの画像が得られ、無限キャンバスでズームインすることができます。

I come up to this plus button again and do Luma video.

再びこのプラスボタンに来て、Lumaビデオを選択します。

I can give it the subject, a wolf howling at the moon.

テーマとして「月に向かって吠えるオオカミ」を与えることができます。

It would be cool if I was able to just take this wolf howling at the moon, pull it in here as my starting keyframe.

月に向かって吠えているこのオオカミを、ここに取り込んでスタートのキーフレームにできたら素晴らしいと思います。

And oh, it did, I can.

そして、実際にできました。

If I click generate, it should generate based on this image that I just pulled in here as my starting keyframe.

もし私が生成をクリックすれば、ここに取り込んだこの画像を基にして生成されるはずです。

Roughly a minute later, I've got a video of a wolf.

おおよそ1分後、オオカミの動画ができました。

We all know how AI video is right now, sometimes it takes a few re-rolls.

今のAI動画の状況は皆知っていますが、時には数回の再生成が必要です。

I really liked this sort of canvas style where you can just sort of keep on adding stuff to the same window and get more creative and drag what you've created into other little modules here.

このキャンバススタイルが本当に気に入りました。1つのウィンドウにどんどん要素を追加して、よりクリエイティブになれるし、作ったものを他のモジュールにドラッグして使えるところがいいですね。

Something that I need to play around with more.

もう少し試してみる必要があることです。

This was actually my first time testing this on this video, but so far seems pretty cool.

実際、これをこの動画でテストするのは初めてでしたが、今のところかなり面白いようです。

Not nearly as complicated as what something like comfy UI is.

comfy UIのようなものほど複雑ではありません。

I have a feeling this like node based system where you connect the dots is gonna get fleshed out a little bit more over time.

このようなノードベースのシステムで点をつなぐ感覚が、時間とともにもう少し具体化されるような気がします。

The tool Krea AI just integrated pretty much all of the video models that are available into one platform.

ツールKrea AIは、利用可能なほぼすべてのビデオモデルを一つのプラットフォームに統合しました。

If you have a Krea account, you can now create videos with Minimax, Luma Labs, Runway, Pika Labs, and Kling, which I think pretty much covers all the main players in the AI video generation space.

Kreaアカウントをお持ちであれば、Minimax、Luma Labs、Runway、Pika Labs、Klingを使って動画を作成できるようになり、これはAI動画生成分野の主要なプレイヤーをほぼ網羅していると思います。

If I go over here to krea.ai, go into video, click generate videos, I could generate a video by typing a prompt, a wolf howling at the moon.

こちらのkrea.aiに行き、ビデオに入って、動画生成をクリックすると、「月に向かって吠えるオオカミ」というプロンプトを入力することで動画を生成できます。

And then down in the bottom left, you can see a little pop-up menu with options for Luma, Runway, Kling, Haluo AI, which is also Minimax and then Pika.

そして左下には、Luma、Runway、Kling、Haluo AI(これもMinimax)およびPikaのオプションがある小さなポップアップメニューが表示されます。

It also looks like it gives you estimated times for how long it'll take to generate.

それは、生成にかかる推定時間を提供しているようにも見えます。

Luma's one minute, Runway's one minute, Kling is about 10 minutes, Haluo AI is about 10 minutes, Pika is five minutes.

Lumaの動画は1分、Runwayの動画も1分、Klingは約10分、Haluo AIは約10分、Pikaは5分です。

Pretty cool upgrade.

かなり素晴らしいアップグレードですね。

If you want to play around with these AI video models, you can play around with all of the available models in one single place.

これらのAI動画モデルを試してみたい場合は、すべての利用可能なモデルを一つの場所で試すことができます。

If you're a fan of generating music, Suno just rolled out a new feature with video and image prompting.

音楽生成が好きな方には、Sunoが動画と画像のプロンプトを使った新機能を発表しました。

It says here, whether it's a stunning landscape, a funny meme, a candid selfie, or a quick video of your daily adventure, Suno Scenes helps you create unique songs from your favorite photos and videos, all from your phone.

ここには、素晴らしい風景、面白いミーム、自然なセルフィー、または日常の冒険の短い動画など、Suno Scenesがあなたのお気に入りの写真や動画からユニークな曲を作成する手助けをすることが書かれています。すべてスマートフォンから行えます。

It looks like it's only available on the mobile app, which I do happen to have here, so we can go ahead and take a peek.

モバイルアプリでのみ利用可能なようですね。こちらにアプリがあるので、早速見てみましょう。

I'll go ahead and click the create button.

では、作成ボタンをクリックします。

Let's just go ahead and take a picture of what I'm seeing right now.

では、今見ているものを写真に撮ってみましょう。

I can't see what it generates from that.

それから何が生成されるのかは見えません。

It does say pro tip, adding some context makes your song even more personal, but I kinda don't wanna do that.

プロのヒントとして、コンテキストを追加すると曲がさらに個人的になると書いてありますが、あまりやりたくないですね。

I want it to read the image.

画像を読み取ってほしいです。

I feel like if I give it more context, then it's just me giving it like a text input for a song.

もっと文脈を与えれば、ただの歌のためのテキスト入力をしているような気がします。

I wanna just do it.

ただやってみたいです。

I know I can give it a style like punk or hip hop or whatever.

パンクやヒップホップなどのスタイルを与えることができるのは知っています。

I just wanna see what it does if I just give it an image.

ただ画像を与えたらどうなるのか見てみたいだけです。

Here's what we got.

こちらが私たちが得たものです。

Ocean's backdrop, tech play and tricks.

海の背景、テクノロジーの遊びとトリック。

We can see the lyrics it generated here.

ここに生成された歌詞を見ることができます。

Camera and screen in a dance, recursive trance, ocean's backdrop, tech play and tricks.

カメラとスクリーンが踊り、再帰的なトランス、海の背景、テクノロジーの遊びとトリック。

That was all the lyrics it generated based on what it saw.

それは、見たものに基づいて生成されたすべての歌詞でした。

But there's a painting in the background with the ocean and there is tech and a camera and a screen.

しかし、背景には海のある絵があり、テクノロジーやカメラ、スクリーンがあります。

It figured out what's in the picture and made music around it.

それはその絵の中に何があるかを理解し、それに合わせた音楽を作りました。

Hey, Jen also rolled out a new feature called interactive avatar.

ねえ、ジェンは「インタラクティブアバター」という新機能も発表しました。

They claim this will allow you to attend thousands of meetings and classes and things like that at the same time, because you can create an avatar of yourself and then allow that avatar to go on like zoom meetings for you.

彼らはこれにより、あなた自身のアバターを作成し、そのアバターがあなたの代わりにズーム会議に参加できるため、同時に何千もの会議や授業などに出席できると主張しています。

You like train it with all of this information about how you would respond to things.

あなたはそれに、あなたが物事にどのように反応するかに関する情報を与えて訓練します。

You trade it on your face, your voice, all of that stuff.

あなたはそれを顔や声、その他の要素で取引します。

Supposedly it could get onto meetings and then actually interact in those meetings.

いわゆる、それは会議に参加し、実際にその会議でやり取りをすることができると言われています。

It would know how you think and how you talk and how you'd probably respond based on all the additional context and data that you give it.

それはあなたの考え方や話し方、そしてあなたが提供する追加の文脈やデータに基づいておそらくどのように反応するかを知っているでしょう。

I haven't played with this yet.

私はまだこれを試していません。

One of my good buddies, Brad Costanzo actually did.

私の親友の一人、ブラッド・コスタンゾは実際に試しました。

He actually jumped on a zoom meeting with one of these avatars.

彼は実際にこれらのアバターの一つを使ってズームミーティングに参加しました。

This was his experience.

これが彼の体験です。

As you're a business consultant, right?

あなたはビジネスコンサルタントですよね?

What, what's your experience in business consulting.

ビジネスコンサルティングにおけるあなたの経験は何ですか?

I'm here as your supportive AI business coach.

私はあなたのサポートをするAIビジネスコーチとしてここにいます。

My focus is on helping you analyze challenges, develop strategies, and take actionable steps to reach your goals.

私の焦点は、あなたが課題を分析し、戦略を立て、目標を達成するための具体的なステップを踏む手助けをすることです。

Let's tackle those lead generation strategies together.

そのリードジェネレーション戦略を一緒に取り組みましょう。

What's your target audience?

あなたのターゲットオーディエンスは誰ですか?

Executive at large businesses.

大企業の経営者です。

Got it.

了解しました。

Targeting executives at large businesses is a smart approach.

大企業の経営者をターゲットにするのは賢いアプローチです。

Have you considered networking events or LinkedIn outreach to connect with them?

彼らとつながるために、ネットワーキングイベントやLinkedInでのアプローチを考えたことはありますか?

Let's brainstorm some effective strategies.

効果的な戦略をいくつか考えてみましょう。

Of course I have.

もちろん、考えました。

But right now what I'm doing as I'm trying to interrupt you and see how well you react.

しかし今は、あなたを中断して、あなたがどのように反応するかを見ているところです。

Let me ask this.

お尋ねしてもよろしいでしょうか。

What do you think is the single best way to target executives for lead generation, not using LinkedIn?

リードジェネレーションのために、LinkedInを使用せずに経営者をターゲットにする最も良い方法は何だと思いますか?

No problem.

問題ありません。

I appreciate the test.

テストに感謝いたします。

Aside from LinkedIn, hosting webinars or workshops can be a fantastic way to attract executives.

LinkedIn以外では、ウェビナーやワークショップを開催することが、経営者を引き付ける素晴らしい方法となることがあります。

It positions you as an expert and creates engagement.

あなたを専門家として位置づけ、エンゲージメントを生み出します。

What do you think?

どう思いますか?

You're pretty good.

あなたはかなり優れています。

This is something I'll have to play around with a little bit more and put it through the motions.

これは、もう少し試してみて、実際に動かしてみる必要がありそうです。

When I tried to use it earlier today myself, their servers were overloaded and it kept on saying there was too many sessions going on, so I wasn't actually able to get in and use it.

今日の早い時間に自分で使おうとしたとき、サーバーが過負荷になっていて、セッションが多すぎるとずっと表示されていたので、実際には入って使うことができませんでした。

But I do plan to experiment with this and probably make a video about my findings on this one.

しかし、私はこれを試してみるつもりであり、おそらくこの件に関する私の発見についてのビデオを作成するつもりです。

Let's get into rapid fire mode.

さっそく迅速に進めていきましょう。

I'm gonna show off a whole bunch of other news items in the AI world that I found interesting this week.

今週私が興味深いと感じたAIの世界の他のニュース項目をたくさん紹介します。

Let's go ahead and start with Meta.

まずはMetaから始めましょう。

Meta just released their new AI research for CoTracker 3, which you can see is a model that makes it a lot easier to track individual elements within a single video.

Metaは、CoTracker 3の新しいAI研究を発表しました。これは、単一のビデオ内で個々の要素を追跡するのを非常に簡単にするモデルです。

This will come in handy for a lot of video editing.

これは多くのビデオ編集に役立つでしょう。

When you need to track something and have like something pinned to whatever you're tracking.

何かを追跡する必要があるとき、追跡しているものに何かを固定することができます。

They're just getting better and better at being able to track what's going on in 3d space on those videos.

彼らは、これらのビデオの3D空間で何が起こっているのかを追跡する能力がどんどん向上しています。

They do have a Hugging Face demo where you could go and try it yourself.

Hugging Faceのデモがあり、そこで自分で試すことができます。

If I pull in this video of this dude jumping off a hill paragliding.

この丘からパラグライダーで飛び降りる男性のビデオを取り込むとします。

It allows me to add points all over him.

彼の全体にポイントを追加することができます。

I can go ahead and put like a point on his head a point on his little backpack here.

彼の頭にポイントを置いたり、ここにある小さなリュックサックにポイントを置いたりできます。

Let's put one on his hand one on each foot.

彼の手に一つ、両足に一つずつポイントを置きましょう。

Maybe put one over here on this side and then click track, you can see it makes this video where the points try to follow that exact same position in 3D space from where I put those dots.

こちらの側に一つ置いてからトラックをクリックすると、点が私が置いたドットと同じ3D空間の位置を追いかける動画が作成されるのがわかります。

Since we're talking about Meta, I figured I'd mention this.

メタについて話しているので、これを言及しようと思いました。

Blumhouse tests AI with Meta partnership on short films.

ブラムハウスが短編映画に関するメタとの提携でAIを試験しています。

Last week, I talked about Meta Movie Gen.

先週、私はメタムービージェンについて話しました。

This company, Blumhouse, is using Meta Movie Gen with filmmakers like Casey Affleck, Anish Giganti, and the Spurlock sisters.

この会社、ブラムハウスは、ケイシー・アフレックやアニッシュ・ギガンティ、スパーロック姉妹のような映画製作者と共にメタムービージェンを使用しています。

There's not a ton of details here.

ここにはあまり詳細がありません。

I'm not totally sure when we're going to get to see these films, but it is encouraging to see that more and more people in Hollywood are embracing the AI technology instead of trying to fight against it and sue these companies into oblivion.

これらの映画がいつ公開されるのかは完全にはわかりませんが、ハリウッドの多くの人々がAI技術を受け入れ、これらの企業を訴えて消滅させようとするのではなく、前向きに取り組んでいるのを見るのは励みになります。

NVIDIA quietly released a new open source model this week called LAMA 3.1 Nemotron 70B Instruct.

NVIDIAは今週、新しいオープンソースモデル「LAMA 3.1 Nemotron 70B Instruct」を静かにリリースしました。

This new model actually managed to outperform GPT-4 Turbo, Cloud 3.5 Sonnet, GPT-4o, pretty much all of the biggest models out there other than the newest o1 models in these benchmarks.

この新しいモデルは、実際にGPT-4 Turbo、Cloud 3.5 Sonnet、GPT-4oなど、これらのベンチマークにおいて最新のo1モデルを除くほぼすべての大規模モデルを上回ることに成功しました。

I say they quietly rolled out because they didn't put out any news articles about it.

彼らが静かにリリースしたと言うのは、ニュース記事を出さなかったからです。

They didn't make any videos about it.

彼らはそれに関する動画も作成しませんでした。

I don't even know if NVIDIA tweeted about it.

私自身、NVIDIAがそれについてツイートしたかどうかもわかりません。

It's crazy to me that these open source models are pretty much catching up with the state of the art models that exist right now.

私にとって、これらのオープンソースモデルが現在存在する最先端モデルにほぼ追いついているのは驚くべきことです。

The only currently better model on the market is o1 and that's a closed source model.

現在市場に出ている唯一の優れたモデルはo1で、それはクローズドソースモデルです。

This is actually still beating out a lot of other closed source models.

実際、これは多くの他のクローズドソースモデルを上回っています。

That's pretty impressive.

それは非常に印象的です。

Since we're talking about Large Language Model, Mistral also released some new models this week that are optimized for laptops and phones.

大型言語モデルについて話しているので、Mistralも今週、ノートパソコンやスマートフォン向けに最適化された新しいモデルをいくつか発表しました。

They're called MiniStroll 3B and MiniStroll 8B with context windows of 128,000 tokens, meaning they can ingest roughly a 50 page book.

それらはMiniStroll 3BとMiniStroll 8Bと呼ばれ、コンテキストウィンドウは128,000トークンで、約50ページの本を取り込むことができます。

Because these are smaller models, theoretically, they are going to be able to run inference directly on device.

これらは小型モデルであるため、理論的にはデバイス上で直接推論を実行できるようになります。

We won't need to send data to the cloud for it to process and give us a response.

データをクラウドに送信して処理し、応答を得る必要はありません。

Ideally, you'll be able to do it directly on your mobile phone or laptop.

理想的には、あなたの携帯電話やノートパソコンで直接行えるようになるでしょう。

OpenAI has had a ChatGPT desktop app for a while, but it's only been available if you're on a Mac.

OpenAIはしばらくの間ChatGPTのデスクトップアプリを提供していますが、これはMacを使用している場合にのみ利用可能です。

This week they rolled out their desktop app for Windows.

今週、彼らはWindows用のデスクトップアプリを公開しました。

If you go to openai.com/ChatGPT/download, you can see they now have the option to test an early version of the Windows app.

openai.com/ChatGPT/downloadにアクセスすると、Windowsアプリの初期バージョンを試すオプションがあることがわかります。

Click on that and you can download it.

それをクリックすると、ダウンロードできます。

We now have our familiar ChatGPT interface just now in a separate desktop app instead of inside of the browser Perplexity.

私たちは今、ブラウザのPerplexityの中ではなく、別のデスクトップアプリでお馴染みのChatGPTインターフェースを手に入れました。

Got a pretty cool update this week as well with internal knowledge search and spaces.

今週は、内部知識検索やスペース機能を搭載したかなりクールなアップデートもありました。

Let's check this out.

これを確認してみましょう。

If we go over to Perplexity.ai here, there's a new link over on the left sidebar called spaces.

こちらのPerplexity.aiに行くと、左のサイドバーに「spaces」という新しいリンクがあります。

If we create a space, we can give it a title.

スペースを作成すると、タイトルを付けることができます。

Let's just call this one test space, pick the model we want to use.

これを「テストスペース」と呼び、使用したいモデルを選びましょう。

I still like to use cloud 3.5 Sonnet and we can give it custom instructions just like we can cloud and ChatGPT.

私はまだCloud 3.5 Sonnetを使うのが好きで、CloudやChatGPTと同様にカスタム指示を与えることができます。

Let's just go ahead and click continue, jump into our test space.

続けてクリックして、テストスペースに入ってみましょう。

We have the option to add files here.

ここでファイルを追加するオプションがあります。

This works just like Perplexity normally works, but we can also add additional context through PDFs and text files and things like that.

これは通常のPerplexityと同じように機能しますが、PDFやテキストファイルなどを通じて追加のコンテキストを加えることもできます。

It's combining the power that we get with like cloud projects or custom GPTS, but using Perplexity with the ability to search the web and the sort of multi-search agentic features that Perplexity has.

これは、クラウドプロジェクトやカスタムGPTの力を組み合わせつつ、Perplexityのウェブ検索機能やマルチ検索エージェント機能を活用するものです。

This is going to be pretty cool.

これはかなり面白いことになるでしょう。

I haven't played around with this one a whole lot yet because it rolled out the day that I'm recording this video, but I'm really, really excited to deep dive, add some additional files and some context to my searches and see what comes out of it.

この機能はまだあまり触れていませんが、私がこのビデオを録画している日にリリースされたばかりなので、これから深く掘り下げてみるのがとても楽しみです。追加のファイルや検索にコンテキストを加えて、どんな結果が出るのか見てみたいと思っています。

NotebookLM also got an update.

NotebookLMにもアップデートがありました。

If you've been watching my channel for the last several weeks, you'll know that I've become a pretty big fan of NotebookLM.

ここ数週間、私のチャンネルを見ている方は、私がNotebookLMの大ファンになったことをご存知でしょう。

It's this tool that allows you to upload documents or pull in YouTube videos or pull in articles and then you can chat with those articles.

このツールは、文書をアップロードしたり、YouTubeの動画を取り込んだり、記事を取り込んだりして、それらの記事とチャットできるものです。

You can create FAQs, create briefing docs, and even create a little audio podcast around the information that you pulled in.

よくある質問を作成したり、ブリーフィングドキュメントを作成したり、さらには収集した情報をもとに小さなオーディオポッドキャストを作成することもできます。

They just rolled out this new feature where if we go and create a new notebook and let's go ahead and just pull in a PDF here, click on my notebook guide here.

彼らは新しい機能を導入しました。新しいノートブックを作成し、ここにPDFを取り込むために、私のノートブックガイドをクリックしましょう。

If I wanted to generate a podcast, I have my button to generate the podcast, but I also now have a customize button.

ポッドキャストを生成したい場合、ポッドキャストを生成するためのボタンがありますが、今はカスタマイズボタンもあります。

This is brand new.

これは全く新しい機能です。

If I click on customize, I can actually give some additional information to the podcast hosts.

カスタマイズをクリックすると、実際にポッドキャストのホストに追加の情報を提供することができます。

I can upload a long book and say, Hey, just talk about what's going on in chapter two of this book.

長い本をアップロードして、「この本の第2章で何が起こっているかについて話してください」と言うことができます。

Or I can say, make this podcast funny and make a lot of jokes about this information.

あるいは、このポッドキャストを面白くして、この情報についてたくさんのジョークを交えてもいいです。

Or when you give me back the podcast, explain everything like I'm a five-year-old, really, really dumb it down for me.

または、ポッドキャストを返してくれたときには、私が5歳の子供のように、ほんとうに、ほんとうにわかりやすく説明してください。

You can give it additional instructions and custom information.

追加の指示やカスタム情報を与えることもできます。

It's got the PDF documents and whatever information you give it over on that side, but also it now knows how to sort of handle that information and how to discuss it on the podcast.

PDF文書や、あなたがその側で提供する情報も含まれていますが、今ではその情報をどのように扱い、ポッドキャストでどのように議論するかも理解しています。

That's a pretty cool new feature as well.

これはかなりクールな新機能でもあります。

Dropbox rolled out a new AI feature this week called Dash, which is an AI-powered universal search for your teams.

Dropboxは今週、Dashという新しいAI機能を導入しました。これは、チームのためのAI駆動のユニバーサル検索です。

You can see here, they can type quarterly business review and it searches all of the documents within a Dropbox that are related to quarterly business information.

こちらをご覧いただくと、四半期ごとのビジネスレビューと入力すると、Dropbox内の四半期ビジネス情報に関連するすべての文書を検索します。

It's basically just a much more improved search feature on your Dropbox that is now leveraging AI.

基本的には、AIを活用した大幅に改善されたDropboxの検索機能です。

Amazon ads launched a new AI tool for advertisers.

Amazon広告は、広告主向けに新しいAIツールを発表しました。

This is kind of the same thing we've been seeing from like every e-commerce platform where you can give it some images of the product you're trying to sell and it will then create other images of that product in different environments.

これは、これまで多くのeコマースプラットフォームで見られているのと同じようなもので、販売したい商品の画像をいくつか提供すると、その商品を異なる環境で表示する他の画像を自動生成してくれる機能です。

They even showed off that you can create like a little video of your image.

彼らは、自分の画像を使って小さな動画を作成できることを誇示しました。

If we look at this version here, we see this, the mug, and it turns it into a live image where the steam is coming off the mug and you can see the waves in the background.

こちらのバージョンを見ると、マグカップが映っており、それがライブ画像に変わり、マグカップから蒸気が立ち上り、背景に波が見えるのです。

Just some ways to take your initial product and make them look a little bit prettier on your Amazon listing.

初期の製品を取り入れ、Amazonのリスティングで少し魅力的に見せるためのいくつかの方法です。

Apple this week introduced a new iPad mini, which was designed to use apple intelligence from all of the reviews and everything i've seen so far.

今週、Appleは新しいiPad miniを発表しました。これは、これまでのレビューや私が見たすべての情報をもとにAppleの知能を活用するように設計されています。

It's pretty much the same ipad mini that we've had before, just with a new chip in it, which is more designed to use these new apple intelligence features, which haven't really rolled out yet.

基本的には、以前のiPad miniとほぼ同じですが、新しいチップが搭載されており、まだ本格的には展開されていない新しいAppleの知能機能を利用するために設計されています。

So it's an ipad mini designed to use apple intelligence, but apple intelligence isn't really quite ready yet.

それは、Appleの知能を使用するために設計されたiPad miniですが、Appleの知能はまだ完全には準備が整っていません。

But when it is, this ipad will be ready for it.

しかし、それが整ったとき、このiPadはそれに対応できる準備ができています。

This company mtech labs unveiled a motion tracking smart glasses.

この会社Mtech Labsは、モーショントラッキング機能を備えたスマートグラスを発表しました。

These glasses are embedded with mini sensors that capture real-time facial expressions.

これらのグラスには、リアルタイムの表情をキャプチャするためのミニセンサーが埋め込まれています。

They include movements around the eyes, eyebrows, cheeks, and jawline.

目の周り、眉毛、頬、顎のラインの動きを含んでいます。

It's able to measure these subtle facial cues of smiling or chewing food.

微妙な笑顔や食べ物を噛む際の顔のサインを測定することができます。

They really see two major applications for this, mental health and diet tracking.

彼らはこれに対して、メンタルヘルスとダイエット追跡の2つの主要な応用を見ています。

It can sort of sense when you're happy, sad, frustrated, mad, things like that, and sort of track for mental health purposes.

あなたが幸せ、悲しい、フラストレーションを感じている、怒っているといったことを感知し、メンタルヘルスの目的で追跡することができます。

Also, because it's going to have front-facing cameras and the sensors that can tell when you're chewing, it can help prevent overeating and tell you to slow down on eating and things like that.

また、前面にカメラと噛んでいることを感知できるセンサーが搭載されるため、過食を防ぎ、食事のペースを落とすように促すことができます。

The glasses aren't available yet, but they do plan to release a development kit by December, which typically when they say they're going to release a development kit, it means that they're going to release a version that's really, really expensive just for developers to sort of play with.

そのメガネはまだ利用可能ではありませんが、12月までに開発キットをリリースする予定です。通常、開発キットをリリースすると言う場合、それは非常に高価なバージョンが開発者向けにリリースされ、彼らが試してみるためのものです。

It's probably still a ways away before consumers actually get their hands on a product like this.

おそらく、消費者がこのような製品を実際に手に入れるまでには、まだしばらく時間がかかるでしょう。

Finally, this has nothing to do with AI.

最後に、これはAIとは何の関係もありません。

I just thought it was cool and wanted to share it.

私はただこれが素晴らしいと思い、共有したいと思いました。

The FTC has announced a click to cancel rule that will require companies to let you cancel any products as easily as you registered.

FTCは、企業が登録した際と同じくらい簡単に製品をキャンセルできるようにするための「クリックしてキャンセル」ルールを発表しました。

Which is amazing news because I absolutely can't stand it when you sign up for a subscription online and then they make you like fax them, something or send something by Raven to get it canceled.

これは素晴らしいニュースです。なぜなら、オンラインでサブスクリプションに登録した後、キャンセルするためにファックスを送ったり、何かをカラスで送ったりしなければならないのが本当に耐えられないからです。

Now that kind of practice is going to be illegal.

そのような行為は今後違法になるでしょう。

It needs to be just as easy to cancel as it was to subscribe, including things like gym memberships.

解約が加入と同じくらい簡単である必要があります。ジムの会員権のようなものも含めて。

That's going to be amazing.

それは素晴らしいことになるでしょう。

It is sort of related to AI because there's so many products that offer monthly subscriptions in the AI world.

AIに関連している部分もあります。なぜなら、AIの世界では月額サブスクリプションを提供する製品が非常に多いからです。

As these tools sort of consolidate into single products owned by the big incumbents that all have the features under it the Googles, the Microsofts, companies like that, they're probably all going to offer a lot of these AI features.

これらのツールが、GoogleやMicrosoftのような大手企業が所有する単一の製品に統合されていく中で、彼らはおそらく多くのAI機能を提供することになるでしょう。

We're going to be wanting to cancel a lot of these products that we're sort of one time using and subscribing with membership fees.

私たちは、一度だけ使用して会員費で購読しているこれらの製品を多くキャンセルしたいと思っています。

So exciting that that is happening.

それが実現するのはとても楽しみです。

I'm a big fan of this decision.

私はこの決定の大ファンです。

It seems like this should have happened a long time ago, honestly.

正直なところ、これはずっと前に起こるべきことだったように思います。

That's what I got for you this week.

今週はこれが私の伝えたいことです。

A lot happened.

たくさんのことがありました。

Most of it from Adobe, a really cool rocket launch.

そのほとんどはAdobeからのもので、非常に素晴らしいロケットの打ち上げがありました。

It's been an exciting week.

とても刺激的な一週間でした。

Stuff is starting to ramp up and feel really exciting and fun again.

物事が盛り上がり始めて、本当にワクワクして楽しい気持ちになっています。

I'm done with traveling for the year, but I have been sick the last couple of weeks.

今年の旅行は終わりましたが、ここ数週間は体調を崩していました。

My videos haven't been as consistent as I want to other than these Friday news videos.

私の動画は、これらの金曜日のニュース動画を除いて、私が望むほど一貫性がありません。

But I do have a lot of fun videos in the works planned out to come out for this channel.

しかし、このチャンネルのために計画している楽しい動画がたくさんあります。

If you like stuff like this, you like staying in the loop with all the latest AI news, you like AI tutorials and how to use these various tools, you want to keep your finger on the pulse of the latest research, make sure you like this video and subscribe to this channel.

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So give that a look and that's all i got thank you so much for tuning in thanks to hubspot for sponsoring this one as well really really appreciate you guys thanks for nerding out see you in the next one bye.

ぜひチェックしてみてください。それでは今回はこれで終わりです。ご視聴ありがとうございました。また、この動画をスポンサーしてくれたHubSpotにも感謝しています。本当にありがとうございます。皆さん、最後まで楽しんでくれてありがとう!次回お会いしましょう、さようなら!

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