RX-7を買う時のポイントpart1
自分好みの最終6型2002年式のFDが見つかったらまずエンジンに注目しましょう。
また圧縮比も参考になります。しかし圧縮は騙す業者もいるので注意が必要です。実際よりバラついていない高い数値を出すことも可能です。
圧縮比は前後のバラツキがないのを選ぶ必要があります。すごく調子のいいエンジンだと9kg台で調子がいいと8kgの後半です。6kg台まで落ちるとそのエンジンはブローしています。
ロータリーエンジンは乗り方が良いと13万km持ったり乗り方が悪いと6万kmでブローする場合もあります。平均的な寿命は8~9万km台です。
エンジンをOHしている個体もOHの履歴書が残っているか確認しましょう。前オーナーが口頭でOH後2万km走行と言っても鵜呑みにはしないほうがいいです。
購入後即ブローするような事態になればロータリーに精通したチューニングショップでOHしましょう。またロータリーに強い主治医を持つことも大事です。
信頼できるショップに通いマメなメンテナンスが長く乗るためのコツです。
When you find a final 6 2002 FD that you like, first look at the engine. The compression ratio is also helpful. Be careful with compression ratios, however, as some companies will cheat you. It is possible to get a higher number that is less varied than it actually is
Compression ratios should not vary from one engine to the next. A very good engine will be in the 9kg range and a good engine will be in the low 8kg range
A rotary engine may last 130,000 km if it is driven well, or it may blow after 60,000 km if it is driven poorly. The average life expectancy is in the 80,000-90,000 km range
If the engine has been OH'd, check to see if there is a written history of the OH. Even if the previous owner verbally states that the engine has traveled 20,000 km after OH, it is better not to believe it
If the engine blows up immediately after purchase, it should be serviced by a tuning store that is familiar with rotary engines. It is also important to have a doctor who is a strong expert on rotary engines
The key to a long life is to go to a reliable store and do frequent maintenance