スバル360スペック


スバル360スペック

以下にスバル360のスペックを詳しくまとめます。

基本情報

車名: スバル360

販売開始年: 1958年

製造元: 富士重工業(現在のスバル)

愛称: てんとう虫

車両寸法

全長: 2,995mm

全幅: 1,300mm

全高: 1,370mm

ホイールベース: 1,800mm

トレッド(前/後): 1,080mm / 1,070mm

車両重量: 約385kg

エンジン

型式: EK31型

種類: 空冷2ストローク直列2気筒エンジン

排気量: 356cc

最高出力:

初期型: 16馬力 / 4,500rpm

後期型: 最大25馬力まで改良

最大トルク: 約2.9kgm

燃料供給方式: キャブレター

トランスミッション

変速機: 4速マニュアルトランスミッション

駆動方式: RR(リアエンジン・リア駆動)

パフォーマンス

最高速度: 約83km/h(初期型)

燃費: 約20km/L(走行条件による)

サスペンション・ブレーキ

フロントサスペンション: 独立懸架(トーションバー方式)

リアサスペンション: 独立懸架

ブレーキ: ドラムブレーキ(前後)

タイヤ

タイヤサイズ: 4.80-10(初期型)

その他の特徴

乗車定員: 4名

ボディ構造: モノコック構造

ドア形式: スuサイドドア(初期型)

スバル360は、当時の日本の軽自動車規格を忠実に満たしながら、経済性と実用性を両立した車両です。軽量な車体とコンパクトな設計により、家庭用車として高い人気を誇りました。

Subaru 360 Specifications

Below is a detailed summary of the Subaru 360 specifications

Basic Information

Car Name: Subaru 360

Year of Sale: 1958

Manufacturer: Fuji Heavy Industries (now Subaru)

Nickname: Ladybug

Vehicle Dimensions

Overall Length: 2,995mm

Overall Width: 1,300mm

Overall Height: 1,370mm

Wheelbase: 1,800mm

Tread (front / rear): 1,080mm / 1,070mm

Weight: Approx. 385kg

Engine

Type: EK31

Type: Air-cooled 2-stroke inline 2-cylinder engine

Displacement: 356cc

Maximum Power: Early

model: 16hp / 4,500rpm

Late model: Up to 25hp

Maximum Torque: Approx. 2.9kgm

Fuel Delivery System: Carburetor Transmission

Transmission: 4-speed Manual TransmissionDrive

Type: RR (rear engine, rear drive)

PerformanceMax

Speed: approx. 83 km/h (early model)

Fuel Economy: approx. 20 km/L (depending on driving conditions)

Suspension and BrakesFront Suspension

:

Independent (torsion bar system)

Rear Suspension: Independent
Brakes: Drum brakes (front and rear)

TiresTire Size:

4.80-10 (early model)

Other FeaturesSeating

Capacity: 4Passenger Capacity: 4Body

Structure: MonocoqueDoor

Style: Su side door (early model)

The Subaru 360 was designed to be both economical and practical, while faithfully meeting the Japanese light car standards of the time. Its lightweight body and compact design made it highly popular as a household car

いいなと思ったら応援しよう!