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【商用利用判定】 TeamViewer の制限解除

割引あり

リモートアクセス・遠隔操作といえば、「TeamViewer」というくらい有名なソフトウェアですが、2018年5月末辺りから、個人利用のユーザに対し商用利用の判定(検出)が相次ぎ、実質的に個人利用ができないといった声が SNSなどを通じて耳にするようになりました。

2024年4月現在においても誤判定が継続していることから、ユーザが対策をしなければ、個人利用が制限されて実質的に使えない可能性があります。

具体的な制限としては、使用時間の制限が頻繁に発生することになります。

接続はタイムアウト後にブロックされました。

使用中のライセンスは、パートナーとの最大セッション時間が制限されています。

すぐに再接続するとブロックされます。後ほど実行するか、ライセンスをアップグレードしてください。

このパートナーとの接続は14:14分までブロックされます。
「接続できません」のエラーメッセージ

上記のようなエラーが表示されると、指定の時間を経過した後に再接続しても、同様のエラーメッセージがポップアップで表示されるようです。

このような事象が発生した場合に取れる有効な方法は、誤判定で制限を解除するために以下の手続きを行うことです。

時間制限の表示が出た際には、以下のリンクより解除申請をしましょう。

https://www.teamviewer.com/reset  

申請フォームに記載する項目としては、以下となります。

・名(First Name)
・姓(Last Name)
・Eメールアドレス(Email)
・TeamViewerの使用用途
・接続先、接続元の両方のTeamViewer ID
 (最大10個まで TeamViewer IDを追加できます)

参考までに、ウェブサイト(英語)の申請フォームを掲載しておきます。

実際の申請フォームの画面

入力した個人データは、TeamViewer のプライバシー通知に従って処理されます。プライバシーポリシーを確認し、◻︎に✔️を入れて、解除申請を提出しましょう。

上記のメッセージが出れば、うまく提出できたことになります。

申請フォーム提出後、約営業日7日以内に以下のような制限解除(リセット)されました旨のメールが返信されます。

題名:Your TeamViewer ID(s) has/have been reset successfully TV:**********
本文:

Dear User,
Thank you very much for sending your self-declaration of private use to us.
We have successfully reset the TeamViewer ID(s) you submitted via the form provided earlier.
We acknowledge that you are using TeamViewer for private use only on these devices.

Troubleshooting:
I have been reset but I'm still getting the message saying I'm using TeamViewer commercially. What can I do?
If you are still getting the pop-up saying you are using TeamViewer commercially, it is most probably due to the fact that:
the TeamViewer ID of the remote device you are trying to connect to might be flagged as being commercially used.
Please keep in mind that a TeamViewer connection always involves two devices (TeamViewer IDs) and that we are presenting the pOpUp on both sides of the connection.
If you think that this is not the case and that connecting to this device is private use, please repeat the process and fill out an additional form for this/these TeamViewer ID(s): https://www.teamviewer.com/en/reset/

the TeamViewer ID(s) that you submitted is/are invalid or do(es) not exist.
In order to prevent this, please check if the data you have submitted is correct. To do so, please open your signed declaration (PDF-file) and check if the TeamViewer ID(s) you provided match(es) the TeamViewer ID(s) you are using.
In this case, please repeat the process and fill out a new form for this/these TeamViewer ID(s): https://www.teamviewer.com/en/reset/

Please note that if your usage pattern changes and your TeamViewer connections are deemed to be commercially flagged, your reset may be reverted at any time.

Thank you for using the free version of TeamViewer. Your support means a lot to us and we hope you will keep enjoying and using our software in the future.

Happy connections,
Your TeamViewer Team.

一旦、制限解除(リセット)されると、通常の個人利用で再度、接続が制限されてしまうことは考えにくいですが、その場合は、再度、申請フォームにて解除申請してみてください。

(2024年6月26日追記)

前回、制限解除(リセット)の申請をしてから2ヶ月ほど経過した頃、再度、商用利用の誤判定で制限を受けることになりました。

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