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自分用メモ タレント翻訳まとめBattle編

情報分かり次第随時更新予定(予定)
翻訳がばいかも

Hard(硬い)

Every time you receive damage, gain 5% DEF and 3% Movement Speed for 6s. The effect can be stacked (1/2/3/5).
ダメージを受けるたび、6秒間5%のDEFと3%の移動速度を獲得する。効果は(1/2/3/5)スタックまで重複可能。

Sneak Attack(スニーク攻撃)

If you shoot within the next 5s after reloading, it will deal 10% more damage.
リロード後5秒以内に撃つと、追加で10%のダメージを与える。

Medical Science(医学)

Rescue and be rescued by teammates (?/?/?/50)% faster.
チームメイトを(?/?/?/50)%早く救助し、チームメイトによって(?/?/?/50)%速く救助される。

Treatment(治療法)

Recover (?/?/?/20)% more HP from Food and Med items.
食品と医療アイテムはHPを追加で(?/?/?/20)%回復する。

Hawk Eye(鷹の目)

Unlock Recipe: 8× Scope
レシピのロック解除: 8×スコープ

Bulk Up(嵩上げ)

Boosts magazine capasity for Pistols/SMG by (?/?/?/6) and Shotguns by (?/?/?/2).
ピストル/SMGのマガジン容量が(?/?/?/6)、ショットガンが(?/?/?/2)増加。

Gangster(ギャングスター)

Melee Weapons deal (?/?/?/18)% more damage.
近接武器が追加で(?/?/?/18)%ダメージを与える。

Awakening Quest
Knock out 15 players by using Melle Weapons in one battle (0/15)
1回の戦闘で(1つのサーバーでという意味)、近接武器を使用して15人のプレイヤーをノックアウトする(0/15)

Melee Weapons deal 18% more damage and don't consume Durability when attacking other player.
近接武器は追加で18%のダメージを与え、他のプレイヤーを攻撃するときに耐久を消費しない。

Revival(復活)

Upon getting up from the ground (When you get back up after being knocked down), gain (50/60/?/?)% DEF for 5s.
地面から立ち上がったら(ダウン状態から起き上がった時)、5秒間(50/60/?/?)%のDEFを得る。

Awaken

More Ammo(より多くの弾薬)

Boosts magazine capacity for Rifles/Sniper Rifles 1.
ライフル/スナイパーライフルのマガジン容量が1増加する。

Shield Proficiency(シールド能力)

Increase your Body DEF by (?/?/?/30).
体のDEFを(?/?/?/30)増加する。

Counterstrike(反撃)

Within 3s of taking damage, deal (5/6/?/?)% more damage with your next shot.
ダメージを受けてから3秒以内の次の射撃ダメージが、(5/6/?/?)%増加する。

Concealer(隠す人)

Become Invisible for (?/?/?/6)s after knocking an enemy down with a melee weapon. (Once they attack, the player will no longer be Invisible.)
近接武器で敵を倒した後、6秒間透明化する。(一度攻撃されると、プレイヤーは透明ではなすなる。)

Explosives Expert(爆発物専門家)

Boosts Explosive damage by 6%.
爆発物のダメージが6%増加する。

Light(軽い?)

(.これは覚醒済みの効果です)
Gain 4% ATK and 2% Movement Speed for every shield item you remove from yourself.
自分からシールドアイテムを取り除くごとに、4%のATKと2%の移動速度を獲得する。

Awakening Quest

Willpower(意志力)

Gain (?/?/?/12) DEF per 10% HP lost.
HPが10%減る毎に(?/?/?/12) DEFを得る。

Spreading Effect(拡散効果)

Food and Med items restore HP equal to (?/?/?/80)% of the HP they restore for you for the friendly units within 50m. CD: 15s.
食品と医療アイテムは、50m以内のあなたと友好的ユニットのために回復するHPの(?/?/?/80)%に相当するHPを回復する。CD:15秒。

Spray(噴射)

When shooting a player continuously, each hit landed within 4s increases the damage of the subsequent hit by (?/?/?/6)%. (Effect can be stacked up to (?/?/?/4) times.)
プレイヤーを連続的に撃つと、4秒以内に着地した各ヒットは、その後のヒットのダメージを(?/?/?/6)%増加させる。(エフェクトは(?/?/?/4) スタックまで重複可能。)

Assassinate(暗殺)

When using pistols or shotguns, deal more damage to targets closer to you. (up to 10%.)
ピストルかショットガンを使用する時、身近なターゲットにより多くのダメージを与える。(最大10%)

Awakening Quest

Fancy Reload(派手なリロード)

Every time you reload, discard the remaining bullets in the magazine and gain firing damage based on the bullets discarded by percentage and (10/12/?/?)% Max DMG. (You will lose the effect upon switching to another weapon.)
リロードする毎に、マガジンの残りの弾丸を破棄し、破棄された弾丸数に基づいて最大(10/12/?/?)%までの%を発射ダメージとして得る。(別の武器に切り替えると効果が失われる。)

Headfirst(頭第一)

Increase Head DEF by 15% and decrease Body DEF by 8%.
頭DEFを15%増加させ、体DEFを8%減少させる。

Rake(掃射)

Within 3s, gain +3% ATK every time you shoot. (Effect can be stacked up to 5/6/7/8 times and is lost upon reloading.)
3秒以内に、射撃するたびに+3%のATKを得る。(エフェクトは最大5/6/7/8スタックまで重複可能で、リロード時に失われる。)

Accurate Aiming(正確な狙い)

If you do not fire within 5s after reloading, then your next firing will deal 50% more damage within the next 10s.
リロード後5秒以内に射撃しなかった時、次の射撃は追加で50%ダメージを与える(10秒以内)。

Awakening Quest

Discharge(放電)

Every 8 times you fire a machine gun or submachine gun, your next shot within 10s will deal 100% more damage to the target player. (You will lose the effect upon reloading or switching to another weapon.)
マシンガンとサブマシンガンは8回射撃する毎に、10秒以内の次のショットがターゲットプレイヤーに追加で100%のダメージを与える。(リロードまたは別の武器に切り替えると、効果が失われる。)

Sniper(狙撃手)

When using rifles or sniper rifles, the farther your bullet travels, the more damage it deals (up to 10%).
ライフルとスナイパーライフルは、弾丸が遠くに移動するほど、より多くのダメージを与える(最大10%)。

Hot Blooded(熱血)

After emptying your machine gun or submachine gun's magazine, you can continue to fire ammo from your backpack, but you'll lose 5% of your HP will each shot.
マシンガンとサブマシンガンはマガジンを空にした後、バックパックから弾薬を発射し続けることが出来るが、毎ショットHPの5%が失われる。

Soul Devourer(魂を喰らう者)

Recover 20% HP after knocking down a player with a headshot from your rifle or sniper rifle. CD: 120s.
ライフルまたはスナイパーライフルを使用し、プレイヤーをヘッドショットでノックダウンさせると、HPの20%が回復する。CD:120秒。

Recovery Shell(回復砲弾)

Unlock Recipe: Recovery Bullet
レシピのロックを解除: 回復弾

Impregnable(難攻不落)

If your HP drops below 30% from an attack, gain 30% temporary HP for 10s. CD: 600s.
攻撃でHPが30%を下回った時、10秒間30%の一時的なHPを得る。CD:600秒。

Iai(居合)

Within 3s of switching weapons, deal 10% more damage with your next shot.
武器を切り替えてから3秒以内の次のショットは、追加で10%のダメージを与える。

God of Gun(銃の神)

Reload Speed +20%.
リロード速度+20%。

Unlimited Firepower(無制限火力)

Active Skill Unlocked: After using Unlimited Fire power, your ammo is fully replenished and its capacity is doubled for 15s. (You will lose the effect upon using Shignal Shell and Bazooka or switching to another weapon.) CD: 12min. Skill cost: 100 Hunger and Thirst.
アクティブスキルのロック解除:無制限火力を使用した後、弾薬は完全に補充され、その容量は15秒間2倍になる。(シグナルシェルとバズーカを使用したり、別の武器に切り替えたりすると、効果が失われる。)CD:12分。スキルコスト:100飢えと喉の渇き。

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