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【ChatGPTによる和訳】Stitch Fix (SFIX) Q1 2025 Earnings Call Transcript

Matt Baer -- Chief Executive Officer

Good afternoon, and thanks for joining us. We are off to a strong start to the fiscal year. We exceeded our expectations in Q1, delivering net revenue of $318.8 million. This is a 570-basis point improvement in year-over-year comps from Q4 when adjusted for the 53rd week.

第1四半期は好調なスタートを切り、当社の予想を上回る結果を達成しました。純収益は3億1,880万ドルとなり、第53週の調整後で前年同期比で570ベーシスポイントの改善を記録しました。

We also delivered adjusted EBITDA of $13.5 million, and we continue to improve our contribution margin, delivering approximately 34% in the quarter. This progress is the result of the ongoing execution of our transformation strategy, which includes our work to strengthen the foundation of our business and reimagine our client experience. We are on track to successfully transform our business, and we continue to expect to return to revenue growth by the end of FY '26. We are also raising our annual guidance, and David will share more on that shortly.

また、調整後EBITDAは1,350万ドルを達成し、第1四半期の貢献利益率は約34%に達しました。この進展は、当社の事業基盤を強化し、顧客体験を再構築するという変革戦略の継続的な実行によるものです。2026年度末までに収益成長に復帰する見通しで、年間ガイダンスも上方修正しました。この詳細については後ほどDavidが説明します。


We continue to embed retail best practices across our business and drive operational efficiencies. The quality, freshness, and overall health of our inventory assortment continues to improve. We are also creating flexibility in our experience, and we've introduced more personalized marketing and engagement tactics to increase client visits, drive sales across both Fix and Freestyle channels, and improve acquisition economics. Specific to our assortment, the freshness of our inventory is driving improved results across multiple categories like athleisure, social, and special occasions and in both our private and national brands.

当社は引き続き、小売業界のベストプラクティスを事業全体に取り入れ、業務効率を向上させています。商品構成の品質、新鮮さ、全体的な健全性は引き続き改善されています。また、顧客体験に柔軟性を持たせ、FixおよびFreestyleチャネルでの販売を促進し、顧客訪問を増やすために、より個別化されたマーケティングやエンゲージメント戦術を導入しています。商品構成については、在庫の新鮮さが、アスレジャー、ソーシャル、特別なイベント向けカテゴリー、さらに自社ブランドおよびナショナルブランドの両方で成果を上げています。

As we shared last quarter, the retail market and our clients' expectations evolved over the past few years, and we did not adapt our assortment quickly enough. To address this, we have been focusing on improving our inventory by building best-in-class strategies for buying, assortment planning, and allocation. Additionally, enhancements to our proprietary AI inventory management tool are helping to preserve our healthy inventory position. In Q1, we infused more newness and seasonally relevant styles into our offering.

前四半期にお伝えしたように、小売市場や顧客の期待はここ数年で進化しましたが、当社の品揃えはその変化に迅速に適応できませんでした。これに対応するため、購入、品揃え計画、配分に関する最良の戦略を構築し、在庫の改善に注力しています。また、独自のAI在庫管理ツールを強化することで、健全な在庫状態を維持しています。第1四半期には、より多くの新鮮な商品や季節に合ったスタイルを商品ラインナップに取り入れました。

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